Опел Клуб България: Opel Astra 1.7 dti и HHO - какво мислите? - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

  • 3 Страници +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Opel Astra 1.7 dti и HHO - какво мислите?

#21 Потребителят не е активен   boichev 

  • Истински Опел МАНИАК !!!
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F Caravan X17DT '97 (TC4EE1)
  • Град:Хасково
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1058
  • Регистриран: 19.12.2009

Публикувано: 16 април 2012 - 21:33

Точно с газ беше правен един Фиат който се продаваше преди време в мобилето. И за други коли съм чувал че им слагат газ, ефекта е никакъв черен дим характерен за дизел, а вървежа е доста добър. :icon_razz2:
NEVER BACK DOWN...

#22 Потребителят не е активен   GuF 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG X17DTL
  • Град:Павликени
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 79
  • Регистриран: 13.04.2011

Публикувано: 16 април 2012 - 21:59

A дава ли очакваната икономия?
"Има две безкрайни неща - Космосът и човешката простотия, ...ама за първото не съм сигурен." - Алберт Айнщайн

#23 Потребителят не е активен   skycatbg 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG Y17DT
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 23
  • Регистриран: 21.10.2011

Публикувано: 16 април 2012 - 22:09

приблизително правилно си разбрал. Аз доколкото разбрах, са нужни около половин литър на всеки 1000 см2 от обема на двигателя, а самото газоотделяне от системата се настройва първоначално чрез ампеража, който се подава на генератора (между 5 и 40А).
При самото изгаряне на 2000 и на 4000 оборота, дори на 10 000 оборота ако щеш, в двигателя ти влиза константно количество въздух за самото изгаряне, променя се само количеството гориво, което се впръсква в горивната камера (поне аз незнам някой въздушен филтър да се разширява при настъпване на педала).. Въпросната константа се редуцира с ННО газ, пак константа (при монтажа) и на практика оборотите ти отново се определят от подаденото гориво към двигателя, а не от вкарания въздух/газ. Самата икономия се постига не от заместване на основното гориво, а от обогатяване на въздуга, необходим за самото изгаряне - това поражда и икономията, горивото изгаря още в самата камера и се намаля процентно неизгорелите частици извън горивната камера. Това води до по-добро КПД и намаляне температурата след изходящите клапани, от което и на целия двигател с 5-10 градуса..
Също така значение имало и материала, от който е направен генератора и разстоянието на пластините в самата клетка.
За системата пишат, че функционира със всички конвенционални горива - бензин, дизел, пропан и мета. След проведен разговор по-рано днес с майстора, неговите суми бяха в контеста на това, че най-добра икономия се постига на бензин с карборатор. За пример ми даде трактор, който са смъкнали разхода от 85 литра за 8 часа на под 70 литра, След това ефикасността била при дизела. При газовете икономията била значително по-малка, на пропан достигала около 15% макс, а на метан - до 10.. но все пак там също говорим и за по-други цени на горивата.. то ако на метан ти гори много колата, незнам какво да го направиш ;) не е като нафтата - клоняща към 3 лв за литър :)
Всички цитирани данни съм събирал от разговори с майстори и груги постове по други форуми - опитвам се тук да обобщя доста баластра, която съм прехвърлил по руски, американски и БГ форуми. :)

За икономията все още не мога да кажа от личен опит - ще се монтирам вероятно след около седмица ако нещо не се случи фрапиращо че да ме откаже.. но за сега 99,9% клоня към монтажа :) След това ще има статистики от личен опит.
За сега за моята нафтова печка ме насочват 3ма различни майстора към минимум 20 и максимум 35%, но честно казано с моя разход, аз и на 20% съм доволен - каквото отгоре, е добре дошло :)

#24 Потребителят не е активен   asensio 

  • Пали асфалта...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VectraB X20DTH
  • Град:Кюстендил/София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 852
  • Регистриран: 08.01.2010

Публикувано: 16 април 2012 - 22:33

И аз искам да попитам, ако колата е чипосана преди това, тогава какво се случва, може ли да се очаква претоварване на двигателя и последващите агрегати, като кутия, дифф ?

Иначе от това което изгледах аз, като клипчета по нета, клипчета на някакъв американец бяха, че най добре ставало при дизела, и се препоръчва суха клетка.

Поздрави

#25 Потребителят не е активен   GuF 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG X17DTL
  • Град:Павликени
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 79
  • Регистриран: 13.04.2011

Публикувано: 17 април 2012 - 00:17

Така, умишлено ви спестих в предният си пост това което ще кажа сега. След дългото четене снощи тази сутрин си напълних 5 литровата бутилка от кухненския газов котлон и я монтирах поставяйки я в краката на десния преден пасажер :) един маркуч до маската и го нахаках в тръбата която стига до въздушбния филтър. Последиците бяха следните:
1.Рязко пускане на газта - сама се изфорсира до 3000-3500 оборота придружено със стабилно чукане на мотора. Понякога се изфорсира един път и пада до 8-900 понякога 800-3000-800-3000 и така докато не спра притока на газ.
2. Плавно отваряне на клапана на бутилката - леко почукване, оборотите стигат до 1200 - 1500 и като се осъзнае играят 800-900-800-900 като има леко почукване и тресе чак купето.
Това е на обороти, подам ли леко газ спират вибрации и чукане, като че ли е по пъргава като карам. Но разхода по моите сметки е същия. Участък от 15 км с газ и без газ нямаше разлика в количеството нафта което долях. Единственият плюс е по добра динамика. Преди да ме нападнете че не там е трябвало да пускам газа, теста беше повторен като сложих трипътник кадето влизат картерните газове преди турбината. Резултатите бяха едно към едно с първите. Подробности утре след въпросите ви че и този ферман зор се пише от телефона или поне на мен ми се увидя ама жената спи няма как.
"Има две безкрайни неща - Космосът и човешката простотия, ...ама за първото не съм сигурен." - Алберт Айнщайн

#26 Потребителят не е активен   skycatbg 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG Y17DT
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 23
  • Регистриран: 21.10.2011

Публикувано: 17 април 2012 - 06:35

Здравейте отново :)
asensio, не съм питал за втори чип - аз понеже си нямам и първи, не ми е минавало през главата :) обещавам да питам като се свържа отново с някой от майсторите :)

GuF, ти с какъв газ опитваш, с природен ли? Аз до колкото чета, ННО газа изгарял между 9 и 10 пъти по-бързо от конвенционалното гориво и това спомагало за по-доброто изгаряне на впръсканото гориво в двигателя. Все пак не съм нито търговец, нито имам личен опит от системата и не съм запознат с последиците от монтиране. Това беше една от основните ми идеи за темата - да се свържа с човек, който вече кара с така инсталирана система. Ще споделя експеримента ти с майстора да видя какво ще е неговото обяснение.. Иначе няма какво да ни спестяваш - това е втората основна цел на темата - да събера всякакви странни въпроси на които все още не съм получил отговор, така че преди да си дам парите да мога да ги задам и ако не получа смеслен отговор, да си спестя едни 500 лв примерно :)

Мнението беше редактирано от skycatbg: 17 април 2012 - 06:41


#27 Потребителят не е активен   skycatbg 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG Y17DT
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 23
  • Регистриран: 21.10.2011

Публикувано: 17 април 2012 - 06:44

С колегата "ОПЕЛ ФЕН" така и не успяхме да се свържем да се сблъскам с неговото супер-возило, което се движело в момента с невероятните 80% икономия - чак не ми се вярва това.. Но след 2-3 поста тук и 3-4 съобщения на лични, не се намерихме в скайпа да си уговорим среща..

#28 Потребителят не е активен   vdwind 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG Y17DT
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 349
  • Регистриран: 12.11.2009

Публикувано: 17 април 2012 - 06:52

@GuF - колега няма да те нападаме, всъщност газодизела се ползва доста, само че ти малко подръчно си го направил затова има такива странични ефекти. Сложи си всичко като хората, изпарител, вентили, трипътници и нещата ще станат много по-различни. Икономия за 15 км няма как да я забележиш, трябва поне 300 да минеш. Освен това доколкото разбирам си пробвал динамиката с настъпване, а оттам и разхода ти се е качил, така че затова не си забелязал разлика. Въпросът е, че газта е по 1.30, а Брауновият газ е някакви части от стотинката. Ако приемем че газта ти е безплатна, карай на газ не го мисли, но предполагам нямаш собствен сондаж :)
Иначе моята кола се форсира самостоятелно и без никакви добавки, особено като е студено и задържа подгряването повече от 15 сек. Тогава качва веднага на 1200, работи така около 3-4 сек и след това пада на 800. Не зная на какво се дължи това.

#29 Потребителят не е активен   ОПЕЛ ФЕН 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:CorsaA c20ne kadett c20ne turbo
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 638
  • Регистриран: 12.03.2011

Публикувано: 17 април 2012 - 07:22

Виж мнениеGuF, на 16 април 2012 - 21:27, каза:

Здравейте, колеги.
Следя темата с интерес и ми изниква един въпрос. Ако направим същото това упражнение с пропандбутан (примерно), абстрахирайте се от това че ще се заплаща самата газ. Да допуснем че получаваме газ-а безплатно. Крайния ефект дали ще е описвания по всички сайтове предлагащи въпросната система? И до колкото прочетох за системата, то никой не управлява притокът на газ. Общо взето има ли ток започва някакво газоотделяне с "X" дебит в минута и си караме. А как този "Х" дебит стига за 2000 и за 4000 оборота на мотора?


Ако съм разбрал правилно около 0.400 литра газ в минута? Това количество газ няма как да не промени оборотите на мотора си мисля аз.

да колега така е заштото почти никой не го ползва за гориво а за добавка към горивото и затова резултатите са такива аз определям дебита от клетката като и подавам по ниско напрежениедава по малко спо високо дава повече

#30 Потребителят не е активен   GuF 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG X17DTL
  • Град:Павликени
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 79
  • Регистриран: 13.04.2011

Публикувано: 17 април 2012 - 08:25

Пробата беше с пропанбутан а не с природен газ. Това че се регулира дебита според оборотите съм го пропуснал.

Мнението беше редактирано от GuF: 17 април 2012 - 13:03

"Има две безкрайни неща - Космосът и човешката простотия, ...ама за първото не съм сигурен." - Алберт Айнщайн

#31 Потребителят не е активен   nedyalkov 

  • Вече сам си сменя маслото...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VectraB, X20DTH-16V
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 105
  • Регистриран: 12.03.2010

Публикувано: 18 април 2012 - 12:48

Здравейте колеги,
Ами аз от близо 3 месеца правя експерименти с една такава система (която произвежда по 2л газ на браун в минута) на доказана на пазара марка и мога да кажа, че ефекта дори не е нулев ами при мен си е направо отрицателен. Така, че след два дни отивам да ми я демонтират и да ми върнат парите. Разхода ми се качи с близо 1л. на 100 км. градско каране. Да не забравям, че падне ли температурата зимата под -10 градуса, електролита колкото и да е наситен замръзва, т.е. в най-студените месеци системата не работи в 60%-70% от времето.
Според мен тази HHO-клетка на определи двигатели простро не работи.
Колегата, който е пуснал темата немога да го разбера, пише че колата му гори средно 5л/100км а е тръгнал да се занимава с глупости.
Това за мен си е просто безмислено, като се има в предвид, че едва ли ще може да свали повече от 20% разхода в града и до около 30 % извънградско, но това ще е в най-добрия случай според мен. Това значи, че за да избие тия 600 лв. ще му е нужно близо 1,5г. и чак след това евентуално ще може да има икономия финансово.
Тази система поне според моите наблюдения за 3 месеца експерименти дава ефективност най-вече при по-старите коли (с по опростени двигатели) и при TDI - тата на VAG групата и тук там някое изключение в допълнение.
Тези клетки от HHO-БГ, които ги предлагат в интернет са пълни боклуци. Ще ти скапаят акумулатора за отрицателно време като се има в предвид, че до около 30А ти е цялото потребление в колата като са включени всички възможни ел. консуматори. Може да си представи човек какво се случва като се включат още 30А от клетката. Алтернатора просто няма да може да поеме такава голяма консумация и всичкото това ще се черпи от акумулатора.
И все пак ако още искате да опитвате с по-новите двигатели, мога да пожелая успех и да очаквам коментари ако има някой, който е с моя тип двигател и е постигнал икономия с такъв тип система.
:icon_smile2:

#32 Потребителят не е активен   rendeto 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel astra f x16sz.
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 67
  • Регистриран: 08.06.2007

Публикувано: 18 април 2012 - 17:07

Подкрепям написаното от Недялков един приятел си монтира клетка на Зафира Z19 DT и резултата беше само повече мощност в ниските заради допълнителното количество гориво.Той имаше монтиран амперметър който показва консумация около 25 ампера.Тествахме с оп ком по-време на движение и според показанията за количество гориво за цикъл нямаше разлика проведеният тест със и без клетката,а на място показва че консумира повече гориво за цикъл със клетката отколкото без.Нали трябва ток за електролизата .По мое мнение още не сме дорасли технологично,и засега си дават хората парите на вятъра.Според мен тези пари ги дайте за хубава профилактика и карайте икономично Поздрави
Обичам да ми е трудно

#33 Потребителят не е активен   skycatbg 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG Y17DT
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 23
  • Регистриран: 21.10.2011

Публикувано: 18 април 2012 - 21:38

След така изложените факти, и проведени няколко разговора на личен, мисля за момента да се въздържа от експерименти с колата, поне докато разхода ми е поносимо нисък. Въпреки, че имах голямото желание да си намаля още разхода, явно за момента това няма как да се случи. :drinkin2:
Все пак темата остава отворена, и ако някой попадне на нещо работещо, което си заслужава, да сподели тука :)
Ако все пак някой ползва такава система в София и желае да ме убеди на живо, ще се отзова и ще подновя проекта за внедряване на ННО в Астра G :) :love_opel:

Благодаря на всички за взетото участие, както и на всички, които ми писаха на личен.

#34 Потребителят не е активен   skycatbg 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG Y17DT
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 23
  • Регистриран: 21.10.2011

Публикувано: 19 април 2012 - 20:23

Аз пак да се включа - попаднах на още интересно материали:

http://tto.uni-ruse....ydrogen%20fuel/

Научих и интересни неща за Мирчо Табаков. Който го интересува, може да порови в нета.. Интервю с него: http://btvnews.bg/25...orivo_s_40.html

Още нещо интересно като линк
http://www.ecars.bg/...eed&limitstart=

Все пак си мисля, че има някаква идея в тези клетки, стига да не са ментаци с ламарина ;)

#35 Потребителят не е активен   ОПЕЛ ФЕН 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:CorsaA c20ne kadett c20ne turbo
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 638
  • Регистриран: 12.03.2011

Публикувано: 19 април 2012 - 21:26

така е по добре че сички се оплакват от клетката че като станем много туко виш сложили и некакъв данък та ще трябва дая крия такае много добре далавера НЕМА :icon_razz2:

#36 Потребителят не е активен   skycatbg 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG Y17DT
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 23
  • Регистриран: 21.10.2011

Публикувано: 19 април 2012 - 21:53

за тебе знаем вече, то и без това си клониш към 150% икономия, няма страшно - и все да я махнеш, вече си я избил от прииждащото гориво :)

#37 Потребителят не е активен   vdwind 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG Y17DT
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 349
  • Регистриран: 12.11.2009

  Публикувано: 20 април 2012 - 06:17

@SKYCATBG - брат, честно това ме изпълни - водород от урина - пиеш една бира в бара, отиваш пикаеш в резервоара, палиш и тръгваш. Представи си станциите за зареждане на гориво - сложили 3-4 слона (разбирай колонки) и мацката хваща "шланга" и го забучва в резервоара, а после караш 1000 км, бе тя луда работа.

Защо се отказа от това да си слагаш клетка на колата - каза че някой ти писал на лично и това е, тайна ли е че ти пишат на лично, нали тема направи, публикувай поне мненията, може и без имената на хората, да видим какво са писали и от какво са разочаровани.

#38 Потребителят не е активен   skycatbg 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG Y17DT
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 23
  • Регистриран: 21.10.2011

Публикувано: 20 април 2012 - 07:26

Здравей, аз попаднах на такива рекламни клипчета, на които едни пичове са се наредили на един паркинг и... :)
По въпроса за личните - пишат ми същите работи, които и по другите форуми, например тук са написани - http://www.vwclub.bg...4652a&start=330

Опитват се да ми обяснят, че на тест не се отчитала разлика и т.н. За това "замразих" проекта.

Сега отново съм подновил търсенето на информация, аз не съм писал че се отказвам перманентно, а само временно. :) Е, Оказа се, че тези хора не разбират основната идея на "карането на вода".
Един колега ме убеждава, че при 2000 оборота колата ще "смуче" 3,5 кубика въздух в минута, и аз съм съгласен с това, но на фона на тези 1-2 литра, които ще подава клетката с ННО щял да се губи екефта, като било нужно поне 3-6% от сместа да е газ. И с това съм съгласен, НО тук идеята не е да карам на газ, а да използвам газта за по-добро изгаряне на горивото, както и за прочистване на двигателя.
Основната идея за икономия чрез ННО доколкото разбрах от хилядите форуми е това, че при нормална употреба по клапаните полепва нагар и не прилепват така добре, както е било когато двигателя се е родил. Благодарение на това намаля леко компресията в горивната камера и понижава КПД на двигателя. Отделно при високи обороти горивото не съумява да доизгори в самата камера и част от него се изхвърля през изпускателния клапан под формата на пламък за доизгаряне в тръбите. Повишава се и работната температура на двигателя.
Също така ми пишат, че нямало да има голяма разлика в динамкилата на двигателя. Странно, аз чета други работи по този въпрос. Също така ако искам висока динамика, няма да си склагам клетка, а чип, за който също можел да се пипне разхода с до 1 литър гориво, но там май основно гонят динамика и т.н. сиреч да се правя на състезател. Е, с тримесечно бебе в колата, мислите ли, че ще се правя на състезател. Моя живот и да не ми е мил, все пак ми е свидят за живота на жената и детето..

#39 Потребителят не е активен   swetla777 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Kadett E17D Karavan1991г.-Opel Astra F C16NZ 1993г. Karavan
  • Град:България София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 726
  • Регистриран: 29.11.2011

Публикувано: 20 април 2012 - 09:03

:offtopic: Аз не съм специалист, но като един обикновен човек след като прочета толкова ръсене на мозъци по този случай и само един човек твърди за ефективност под някакви условия бих отишъл до него да видя още повече човека има сервиз и морга само за опели, а за него тук таме във форума има доста положителни отзиви и нито един отрицателен. Който е заинтересуван наистина, а не само да си пише ще пропътува цяла БГ за да види демонстрация как се кара без пари защото доколкото четох който иска може да иде да види. Малко по нагере прочетох само един сарказъм неподкрепен с нищо, аз не съм фен на тази система и не съм заинтересуван.
Този пост е продиктуван защото съм имал случаи за нещо да стане въпрос и много хора без да са наясно само заради това, че имат някакви теоритични познания говорят страшни глупости от презумцията на предположения, а аз знам каква е истината. Непознаването на даден продукт не е предпоставка да го отхвърлиш. Ако някой е засегнат предварително се извинявам и не ме нападайте за да доосираме темата, само си исказах мнението.
Всеки на този свят има право да няма вкус!

#40 Потребителят не е активен   skycatbg 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG Y17DT
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 23
  • Регистриран: 21.10.2011

Публикувано: 20 април 2012 - 11:23

Здравей и на теб. Радвам се, че се включваш в темата. Далеко съм от идеята да нападам когото и да било - всеки си има мнение по въпроса. Все пак основната идея на производителя е, че като е направил определен продукт, в случая Опел, го е направил така, че да не се пипа повече по него. Всички тези идиотщини с чипове, клетки и каквото и да е са си личен избор на ползвателите.

По въпроса с демонстрацията, имам уговорка да ходя на такава след няколко дни - аз мисля, че и по-нагоре съм написал че имам краен срок за тази тема тук - точно по тази причина. Исках просто да си изясня някой въпроси, както и някой друг да задава въпроси или да коментира ако има познания, за да не задавам глупави въпроси, както и да задам въпроси, за които в момента аз не се сещам, но някой друго може да се сети и да ми подскаже.

Както съм написал, тази тема е с тези 2 основни идеи:
1. Да се свържа с хора, които ползват или са ползвали, за да си кажат мнението и впечатленията (приемам както положителни, така и отрицателни мнения - не съм нито производител, нито дилър, че да се натискам само за положителни коментари)
2. Да обособим определени точни и ясни въпроси, на които да наблега, като отида да гледам и да пробвам това, което ми предлагат. Така или иначе не разбирам нищо от автомобили и се надявам на специалистите от тук д ме насочват. Всъщност така и става - някой пишат тук, други ми пишат на лични разговори, за което им благодаря - те като видят какво съм писал, ще се сетят кои са.

Това, което аз коментирам като отговори на въпроси или размисли е в следствие на това какво съм прочел по другите форуми, за които изгубих близо седмица да чета почти денонощно когато не се занимавам с бебка, а останалата информация е от това какво са писали с мен различни инженери, механици или хора с опит.

Сега се опитвам да осъществя връзка и с научно лице от Русенския университет (по-нагоре съм пуснал линк), за да коментирам с него някой неща които все още не са ми ясни или не ми звучат логично. Не отричам нито законите на химията, нито на физиката, нито коментарите на хора, които ползват и са доволни от такива системи. От други форуми се убедих, че има такива, но под натиска на непрестанни нападки, просто в определен момент спират да пишат каквото и да е. Оказа се, че и тук има хора от двата лагера, които ми пишат на лични по подобна причина - не им се спори със "целия свят", а за мен са и прави..

Да не се отклонявам от темата - след няколко дни съм на демонстрация - там ще преценя дали да си дам парите или не - все още съм на границата - горе-долу колкото "за", толкова и "против" имам по въпроса, макар че повечето "против" са от неразбиране същността на замисъла на тези клетки, но все пак ги отчитам като бройка.
Не искам нито да насърчавам закупуване на такива клетки, нито да ги отричам. След като се прилагат широко в промишлеността, самодейни гений практикуват с подобни за по-сложни заварки, за парни инсталаций и какво ли още не, е факт, че като явление съществува и работи. Не е много ясно как се отразява на автомобила, но тук няма да задълбавам, понеже не разбирам. Механиците казват едно, търговците казват друго.
Както е изложено на друг от линковете, които съм споделил, молекулата на урината по-лесно се разпадала - с по-малко енергия и т.н. Но това определено не означава, че мисля да карам с урина :) Споделям данни от двата лагера с надеждата да накарам поне още 2-3 човека да се замислят и да коментират в някаква насока - да ме подкрепят или опровергаят за някоя мисъл.

Хайде да спирам, че бебка се събуди, а и да не пълня темата с баластра :newsm05_41: :surrender:

Споделете тази тема чрез:


  • 3 Страници +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители