Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Новини

Вдигане на максималната скорост по магистралите?!

C20NE Power снимка C20NE Power 21 декември 2011 - 11:16

[quote name='aan_astra' timestamp='1324457768' post='1005410']

Подкрепям те колега.Аз съм сигурен, на 95%,че колата ми позволява да карам бързо.Това с гумите,спирачките и т.н. е така.Аз също мисля,че е време някой да обърне внимание на тези работи но това явно ще стане към 2020г.Винаги има риск,независимо дали си с Бугати,Мерцедес или Опел.Въпроса тук е:колко сме съобразителни ние водачите на ПТС. :icon_wink2:
Мнението беше редактирано от Liubeznia: 21 декември 2011 - 11:19
Причина за редактиране:: Научи се най сетне да цитираш моля те...
Отговори

BULLDOG снимка BULLDOG 23 декември 2011 - 20:11

Минималната скорост за магистрала трябва да е 80 максимална 160км/ч.И трябва да се следи за нарушители в долната граница.Иначе и аз карам магистрално от 140 до 240 в зависимост от колата,не притеснявам този който кара с 90 и изпреварва някой който кара със 80,макар и да ми се иска да го натисна до мантинелата и да го почвам.Когато взех книжката през 1994-та та и преди това без книжка като 17 годишен точно така правех,но за кратко.

Както и ми е и писнало от такива които като видят полицай и намаляват на 30 при знак 50 примерно.Такива на момента трябва да ги спират.Аз демонстративно ги освирквам и подминавам с цел да ме спрат.Досега само веднъж съм успявал да постигна целта и то не многоуспешно,но такъв ни е генетичния материал-мекичък и отпо-долно качество.Историята го доказва.Жалко,че сме малко хората които искаме да променим нещата.Само мрънкачи и недоволни,ако ги питаш от какво ще са доволни и те не знаят.ПАПЛАЧ българска.

Сещам се за Омегата 1.8 моно която имах производство 1987-ма.Имаше теч от гарнитурата на картера,вечно маслото беше на минимум и под минимум,едва се е хващало на щеката имало е случаи и да не се хваща.Беше с обикновена АГУ,на минус 20 трудно палеше,но палеше вдигаше 190 и гореше 12/100 таван.Ремонти никакви за 2 години.Желязна кола!Верно тромава,но удобна.Имаше странен пакет екстри-ел огледала с подгряване,хидравлика на волана и централно.Малко и шумеше диференциала,ама си и врътнах едни над 60 000км.Колата съм я продал през далечната 2002-ра година и още си я кара човека и е повече от доволен.
Отговори

ГЕДРА снимка ГЕДРА 23 декември 2011 - 20:40

 Insignia OPC, на 20 декември 2011 - 22:36, каза:


Колега, като четох твоята публикация ми хрумва, че всички леки автомобили трябва да се причислят към няколко основни класа. Всеки клас със съответни възможности и ограничения. На годичните прегледи в зависимост от състоянието на автомобила и оставащия ресурс да се налагат съответни ограничения. С новите технологии и навигация коренно трябва да се промени организацията на трафика както по магистралите, така и в населените места.

 Жоро, на 13 декември 2011 - 17:07, каза:


Каква е тази кутия и деф., че на 140км/ч да ти показва 3000об/мин.? Освен колата да е дизел?
Мнението беше редактирано от Liubeznia: 23 декември 2011 - 21:02
Причина за редактиране:: Постарай се да не цитираш цели мнения и да си редактираш предишното вместо да пускаш второ особенно което няма нищо общо по темата!
Отговори

dj_simo_boy снимка dj_simo_boy 23 декември 2011 - 21:17

И не можах да разбера как пък толкова бързо се комплексира колегата Liubeznia че ти редактира веднага мнението и показа колко е велик!!!!

Така, колата е бензин и е с двигател C20NE най вероятно, и върви по принцип с дълга скоростна кутия при която 120 км/ч е на 2500 оборота на 5-та. Невероятно но факт - едно време опел имаха добри малко ръмжащи и икономични двигатели които са им собствено производство... ех какви времена бяха само...
Между другото точно оборотите на двигателя са си основната причина колите да карат бавно по магситрали! Дългата скорсотна кутия предразполага ниски обороти и добър комфорт, а същевременно нисък разход... не знам защо трябва да се пести от един чифт предавателни зъбни колела в кутията?!?! Страшни икономия - няма що!
Отговори

Liubeznia снимка Liubeznia 23 декември 2011 - 22:08

 dj_simo_boy, на 23 декември 2011 - 21:17, каза:

И не можах да разбера как пък толкова бързо се комплексира колегата Liubeznia че ти редактира веднага мнението и показа колко е велик!!!!

Аз съм най-великия, поклони се...
Комплексирах се, че това тука не е спам тема, ти нещо по въпроса имаш ли да кажеш или?

 BULLDOG, на 23 декември 2011 - 21:31, каза:

...ПАПЛАЧ...

На тебе ще кажа същото - спам темата е един ред надолу, мери си приказките или ще излезеш в дървена ваканция...
Отговори

t_g_stoev снимка t_g_stoev 23 декември 2011 - 22:11

 BULLDOG, на 23 декември 2011 - 21:10, каза:



:kinggrin: Интересно изказване колега,ама тук в темата търсим проблема на друг въпрос.Тез неща и ние сме ги правили преди доста годинки.Даже си спомням имаше един БГ хит който звучеше така.....Шибана патрулка минава,часът на среща наближава.Даже лятно време съм карал с отворени прозорци и люк и музиката на макс и карам с 5км покрай тях.Понеже няма с какво да се заядат ме попитаха колко са ми напомпени гумите :smile3560: ПС.Излизаме доста от темата, кой с кви цвички е ходил по баламатума,си е негов проблем.Ето говорим за високи скорости,а зимата за пореден път ни изненада.И това не е нищо ново,то си е всяка година така.Да не говорим колко незнайни дупки открих днес под снега :moderator:Да вземат първо да инвестират някой лев за път и тогава нека я дигнат на 300++,кой с колкото може.Според мен сега дрънкаме празни приказки.Първо-от нас нищо не зависи,верно поне ще видим как мисли българското общество.Второ ,някой ще се изака и ще отвори работа на МОДовете.Верно че е зима ,и има дървена ваканция :drinkin:
Мнението беше редактирано от t_g_stoev: 23 декември 2011 - 22:35
Отговори

Liubeznia снимка Liubeznia 23 декември 2011 - 22:51

 BULLDOG, на 23 декември 2011 - 22:43, каза:

Да си разясни значението на думата "паплач" колегата преди да се изхожда.Ще ходим у БМВ форума,щом тук се дърви бай Ганьо.

И да си редактираш мнението... те изпреварих...Чао :smile3560:

Цитат

8. Комуникация във форума се подържа с уважителен за останалите колеги тон. Обиди, преки или косвени нападки, гневни изказвания, нецензурен и вулгарен език няма да се толерират и ще бъдат санкционирани.
4. Публично обсъждане на членове от Админ/Мод eкипа, и техните действия, в Теми е Забранено.Такива въпроси се задават само на Л.С.
Отговори

Жоро снимка Жоро 24 декември 2011 - 17:05

 ГЕДРА, на 23 декември 2011 - 20:40, каза:

Каква е тази кутия и деф., че на 140км/ч да ти показва 3000об/мин.? Освен колата да е дизел?


Колата е Астрата от профила ми с двигател X20XEV, kутията по спомени е F18WR с диф.: 3,74

Ето една снимка, проверявана е с GPS и отклонението е 5км при показания от 130км

Публикувано изображение

Ето и на няколко други колеги, които пуснаха снимки след мен, за да покажат, че има такова животно...

Публикувано изображение
Публикувано изображение
Отговори

Silencer снимка Silencer 30 април 2012 - 12:38

Аз съм ЗА!
Че нямаме хубави пътища това е ясно,че генетичния материал е лош-т.е. че сме паплач или нз какво беше казал по-горе "Шумахера с Омега 1.8и" също го знаем.
Но нека просто напишем едно За или против!
Отговори

oci снимка oci 30 април 2012 - 13:15

Аз вече казах твърдо ЗА, но пак да се повторя. Не забравяйте че това е максимална скорост, а не минимална. Който не се чуства добре да си кара със 130 както досега. Всички останали спорове са от рода: "видел Ганьо трибуна и дай да се изкаже за сичко дето му е на душата" :mhihi:
Отговори

RAPTOR снимка RAPTOR 30 април 2012 - 13:53

Подкрепям колегата oci, това е точно ганьовско мислене...
Преди няколко седмици пътувах до Пловдив по АМ Тракия(в сравнение с Перник е много чист град, без дупки и улични кучета, но сложете няколко табели сочещи центъра и София...) и наблюдението ми, което е абсолютно същото и за участъка по АМ Струма (където ограничението все още е 90км/ч) в участъка Перник-Старо село е, че хората се движат по два начина:
1.Със скорост 90-120км/ч (където по принцип съм и аз)
2.Със скорост над 130км/ч
И точно затова всякакви такива спорове ми се виждат безсмислени, освен това катастрофите причинени от висока скорост стават предимно по двулентови двупосочни пътища, където винаги някой си мисли, че е над другите и може спокойно да изпреварва в насрещното без никаква видимост.
Отговори

Vectra Rulzz снимка Vectra Rulzz 30 април 2012 - 19:21

Проблема според мен не е в това, че се вдига скоростта с 10км/ч, а в това, че масово не се спазва ограничението (нито сегашното, нито предполагам и новото) и се кара с 160++.
Иначе и аз съм твърдо ,,ЗА", но само на подходящите за целта места.
Мнението беше редактирано от Vectra Rulzz: 30 април 2012 - 19:38
Отговори

doolettle снимка doolettle 30 април 2012 - 22:08

Вече казах но да повторя- радвам се за промените. Една малка крачка но в правилната посока. Под 80 на магистралата е опасно бавно особено в натоварен трафик. Ако е спокойно движението изпреварването е лесно и не е проблем за никой. Никой не е длъжен да кара със 140 но е добре да спазваме една разлика в интервала 70-80км/ч иначе трудно бихме намалили от 180 на 90 а това е скоростта на камионите примерно. От 140 на 90 не е нищо особено.
П.п. голям проблем ни е, че всеки е убеден в правотата си а възгледите ни варират в широк спектър. "Ако ми е кеф и 3 паркоместа ще заема!", "Ееее, голяма работа, че не съм пуснал мигач!?". Тоя пък накъде се е разбързал- ако искам и с 20 ще карам!" и т.н. и т.н.
Нека да сме толерантни и да мислим повече когато сме зад волана и всичко ще е наред :icon_wink2:
Отговори

Марто снимка Марто 30 април 2012 - 22:19

А в крайна сметка приеха ли закона ?
Отговори

georgibakarliev снимка georgibakarliev 01 май 2012 - 09:19

всичко е до културата на водачите ,как в германия повечето аутобани няма ограничения на скороста,там хората си спазват правилата за движене като всеки си кара в подходящата лента за движение ,а тук за 10 км/ч се правят драстични коментари,аз съм за тези 10км стига условията да го позволява,защото за 5 часа каране изминаваме още 5окм участък което хич не е малко....
Отговори

bo. снимка bo. 01 май 2012 - 12:42

 Марто, на 30 април 2012 - 22:19, каза:

А в крайна сметка приеха ли закона ?


Не - засега само го гласуваха на първо четене.

> > > ВИДЕО
Отговори

Зенит-е снимка Зенит-е 01 май 2012 - 15:20

За максимално разрешената скорост на магистрала не ми пука. Аз така или иначе не си позволявам да я превишавам. А тези които си настъпват здраво няма да спазват и новото ограничение. Преди години макс. скорост беше 120км/ч, а сега искат 140. О.К. Но от тогава до сега неравностите, коловозите и дупките само се множат. Ще доживеем ли да видим основен ремонт на магистрала Тракия?
Отговори

kamens снимка kamens 24 юни 2012 - 16:26

 Марто, на 30 април 2012 - 22:19, каза:

А в крайна сметка приеха ли закона ?
ДВ. бр.47 от 22 Юни 2012г. обн. ЗАКОН ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ПЪТИЩАТА
ЗАКОН ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА ПЪТИЩАТА (ДВ, БР. 26 ОТ 2000 Г.)

Обн. ДВ. бр.47 от 22 Юни 2012г.


§ 1. В чл. 3 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 2 след думата "автомагистралите" се поставя запетая и се добавя "скоростните пътища".
2. В ал. 7 се създават т. 5 и 6:
"5. имат площадки за краткотраен отдих;
6. имат предпазна телена ограда."
3. Създават се ал. 8 и 9:
Скоростните пътища са национални обекти. Те са специално изградени и означени за движение пътища само на моторни превозни средства с високи скорости и притежават следните характеристики:
1. имат самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение;
2. пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии е само на различни нива;
3. вливането и отливането на движението се осъществява само от пътни възли на различни нива;
4. връзките към прилежащи територии са чрез локално платно, отделено от директно трасе с разделителна ивица с широчина не по-малко от два метра;
5. имат предпазна телена ограда;
6. имат площадки за принудително спиране;
7. имат площадки за краткотраен отдих.
(9) За изместване на участъци от мрежите и съоръженията на техническата инфраструктура, засегната при проектирането и изграждането на автомагистрали и скоростни пътища, се прилагат условията и редът на Закона за държавната собственост, Закона за устройство на територията, Закона за горите и Закона за опазване на земеделските земи за национални обекти по смисъла на Закона за държавната собственост."


§ 2. В чл. 5, ал. 6а след думата "автомагистралите" се добавя "и скоростните пътища".


§ 3. В чл. 25 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 4 се отменя.
2. Създава се ал. 5:
"(5) В обхвата и обслужващата зона на автомагистралите и скоростните пътища се разрешава изграждането и експлоатацията само на крайпътни обслужващи комплекси и на пътни връзки към тях. Забранява се изграждането на такива обекти на отстояние, по-малко от 3 км преди и след пътните възли."


§ 4. В чл. 26 се правят следните изменения и допълнения:
1. В ал. 8 се създава т. 4:
"4. при експлоатация на рекламни съоръжения, издадени при условията и по реда на наредбата по чл. 18, ал. 5 - десет години."
2. Алинея 9 се изменя така:
"(9) Разрешенията се отнемат при неспазване на условията, предвидени в тях, и/или при неспазване на изискванията за извършване на съответната дейност, определени в наредбата по чл. 18, ал. 5."

Преходни и Заключителни разпоредби


§ 5. Издадените до влизането в сила на този закон безсрочни разрешения за експлоатация на рекламни съоръжения остават валидни за срок до 5 години от датата на влизане в сила на този закон.


§ 6. (1) Неприключилите производства по подадените преди влизането в сила на този закон заявления/искания за издаване на разрешения за специално ползване на пътя чрез изграждане на крайпътни обслужващи комплекси и пътни връзки към тях в обхвата и в обслужващите зони на автомагистралите се приключват при условията, действали преди влизането в сила на този закон.
(2) Разрешения за експлоатация на крайпътни обслужващи комплекси в обхвата и в обслужващите зони на автомагистралите, за които до влизането в сила на този закон има издадени разрешения за специално ползване на пътя чрез изграждане на обекта и на пътна връзка към него, се издават при условията, действали преди влизането в сила на този закон.


§ 7. Министерският съвет приема измененията в наредбата по чл. 18, ал. 5 в 6-месечен срок от влизането в сила на този закон.


§ 8. В Закона за движението по пътищата (обн., ДВ, бр. 20 от 1999 г.; изм., бр. 1 от 2000 г., бр. 43 и 76 от 2002 г., бр. 16 и 22 от 2003 г., бр. 6, 70, 85 и 115 от 2004 г., бр. 79, 92, 99, 102, 103 и 105 от 2005 г., бр. 30, 34, 61, 64, 80, 82, 85 и 102 от 2006 г., бр. 22, 51, 53, 97 и 109 от 2007 г., бр. 36, 43, 69, 88 и 102 от 2008 г., бр. 74, 75, 82 и 93 от 2009 г., бр. 54, 98 и 100 от 2010 г., бр. 10, 19, 39 и 48 от 2011 г., Решение № 1 на Конституционния съд от 2012 г. - бр. 20 от 2012 г.) се правят следните изменения и допълнения:
1. В таблицата на чл. 21:
а) в колона "Автомагистрала", на ред 2 числото "130" се заменя със "140";
б) създава се нова колона с наименование "Скоростен път" и с показатели по отношение на допустимата стойност, както следва:


"Категория А
90
Категория В
120
Категории С, D
90
Категории В+Е, С+Е, D+Е
90
Категории Т
-
Категория М
-
Самоходни машини
-

2. В глава втора наименованието на раздел ХIII се изменя така: "Автомагистрала и скоростен път. Автомобилен път".
3. В чл. 55, ал. 1 и 2 след думата "автомагистрала" се добавя "или скоростен път".
4. Член 56 се изменя така:
"Чл. 56. Водач, който навлиза на автомагистрала или скоростен път, е длъжен да пропусне движещите се по тях пътни превозни средства, а който иска да напусне автомагистралата или скоростния път, трябва своевременно да заеме място в съответната пътна лента за излизане от тях."
5. Създава се чл. 58а:
"Чл. 58а. При движение по скоростен път на водача е забранено:
1. да спира пътното превозно средство за престой извън специално обозначените за това места;
2. да завива в обратна посока, да се движи назад, да навлиза в разделителната ивица или да я пресича, включително на местата, където тя е прекъсната."
6. Създава се чл. 59а:
"Чл. 59а. (1) Водачът на пътно превозно средство, движещо се по скоростен път, принуден да спре поради независещи от него обстоятелства, може да направи това върху площадката за принудително спиране извън платното за движение, като през нощта и при намалена видимост сигнализира спряното пътно превозно средство с предупредителен светлоотразителен триъгълник или включен авариен сигнал. При невъзможност да отстрани повредата и да продължи движението той е длъжен да вземе мерки за изтегляне на пътното превозно средство от скоростния път по най-бърз начин.
(2) Пътно превозно средство, получило повреда при движение по скоростен път, може да бъде теглено с гъвкава връзка само до най-близкия изход на скоростния път."
7. В чл. 84 след думата "автомагистрала" се добавя "и скоростен път".
8. В чл. 130, ал. 1 след думите "извън населено място - 50 km/h" се добавя "по скоростен път".
9. В § 6 от допълнителните разпоредби се създава т. 52а:
"52а. "Скоростен път" е път, който отговаря на изискванията на чл. 3, ал. 8 от Закона за пътищата."


§ 9. В Закона за устройство на територията (обн., ДВ, бр. 1 от 2001 г.; изм., бр. 41 и 111 от 2001 г., бр. 43 от 2002 г., бр. 20, 65 и 107 от 2003 г., бр. 36 и 65 от 2004 г., бр. 28, 76, 77, 88, 94, 95, 103 и 105 от 2005 г., бр. 29, 30, 34, 37, 65, 76, 79, 80, 82, 106 и 108 от 2006 г., бр. 41, 53 и 61 от 2007 г., бр. 33, 43, 54, 69, 98 и 102 от 2008 г., бр. 6, 17, 19, 80, 92 и 93 от 2009 г., бр. 15, 41, 50, 54 и 87 от 2010 г., бр. 19, 35, 54 и 80 от 2011 г., бр. 29, 32 и 38 от 2012 г.) се правят следните допълнения:
1. В чл. 76, ал. 1 в текста преди т. 1 след думата "автомагистрали" се поставя запетая и се добавя "скоростни пътища".
2. В чл. 128 се създава ал. 14:
"(14) Съгласуването на проектите за подробните устройствени планове за изграждане или реконструкция на пътни кръстовища, възли и пътни връзки за свързване на общински и частни пътища с републикански пътища и на прилежащи територии с републиканските пътища се извършва от администрацията, управляваща пътя, по реда на чл. 127, ал. 2."
3. В чл. 137, ал. 1, т. 1, буква "а" след думата "автомагистрали" се поставя запетая и се добавя "скоростни пътища".
4. В чл. 144 се създава ал. 5:
"(5) Съгласуването на инвестиционните проекти, които засягат републиканските пътища, се извършва от администрацията, управляваща пътя, по реда на чл. 127, ал. 2."
-------------------------
Законът е приет от 41-ото Народно събрание на 12 юни 2012 г. и е подпечатан с официалния печат на Народното събрание.

към изменения и допълнен ЗАКОН ЗА ПЪТИЩАТА http://pravo.ovo.bg/...ptishhata/0-282

към изменения и допълнен ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА http://pravo.ovo.bg/...ptishhata/0-282

към допълнения ЗАКОН ЗА УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА http://pravo.ovo.bg/...itorijata/0-531
Мнението беше редактирано от kamens: 24 юни 2012 - 16:27
Отговори

ilia_iliev снимка ilia_iliev 26 юни 2012 - 08:35

С промените в Закона за движение по пътищата бе въведен и терминът "скоростен път". По тези пътища, които у нас тепърва ще се изграждат, максималната скорост ще бъде 120 км/ч.
Какво е ваето мнение по въпроса?
Отговори

rockstarr снимка rockstarr 26 юни 2012 - 08:43

Като цяло подкрепям идеята, но да направят и отметка да няма движещи се със скорост под 80 км, примерно...
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg