Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

Загрява, държи 95 при каране по магистралата

zandor снимка zandor 25 юли 2013 - 21:37

Здравейте, колата от няколко дена я карам по магистрали и забелязах че се спуква да върти перката независимо от скоростта.
Колата се кара на газ.
Ядосвам се че не си спомяням как се е държала през зимата защото тогава и смених радиатора с един китайски боклук, амам евтин братче - какво да правиш, все пак по-добре ново...
Ама нейсе, чудя се дали от радиатора става тази работа. Кочината си загрява яко и не спира а върти перка през цялото време по магистралата.
Принципно преди се държеше така че на извънградско стрелката седеше малко под 90 и стигаше 92 само на задръстване, а сега на магистрала на налкон стига до 98!!!
Имах под ръка стари термостати за който помня че бяха станали лениви и държаха по-студено, сложих ги-няма промяна.
Охладитлната система е изчистена - разбира се след смяната на тоя радиатор съм подновил антифризи, глупости..
кажете може ли да е от радиатор менте тази работа или?
Другото което ми се върти разбира се е водна помпа.
Яд ме е че не си спомням имаше ли го този проблем веднага след слагането на новия радиатор, понеже съм карал само градско и не съм му обръщал внимание.
Астра Г х14хе комби, на газ с обикновена газова.
Мнението беше редактирано от zandor: 25 юли 2013 - 21:44
Отговори

Junier снимка Junier 25 юли 2013 - 21:52

аз съм за радиатора
Отговори

sando_ снимка sando_ 25 юли 2013 - 23:38

 Junier, на 25 юли 2013 - 21:52, каза:

аз съм за радиатора

+1
Отговори

metcheto снимка metcheto 26 юли 2013 - 05:27

 Junier, на 25 юли 2013 - 21:52, каза:

аз съм за радиатора



+1
Отговори

Коцето снимка Коцето 26 юли 2013 - 08:54

Zandor не си писал всичките тези оплаквания при включен климатик ли са или не, ако е при включен изключи го и виж как ще са нещата, другия вариант е водна помпа.Сещам се и за замърсен радиатор на климатика , той е пред основния и ако има мръсотий в питата не пропуска достатъчно въздух за охлаждане. Има вариант площта на питата на новия да е по-малка от тази на стария. Това от мен друго се не сещам.
Мнението беше редактирано от Коцето: 26 юли 2013 - 09:02
Отговори

gorskiq снимка gorskiq 26 юли 2013 - 09:07

Аз също съм в същата ситуация !!! Сложих китайски и положението е едно към едно с колегата / водната помпа е сменена / !
Отговори

Коцето снимка Коцето 26 юли 2013 - 14:05

Това значи че топлообмена на тези китайчета е по-слаб от на оригиналния, площ и дебелина на охлаждащата пита, вероятно и кофти материал на тръбичките или ламелите между тях.
Отговори

tihii снимка tihii 26 юли 2013 - 14:45

Със същия мотор съм но на Астра F.При мен с оригинален радиатор,извън града си държи нормално малко под 95 градуса и мисля,че това е нормалната работна температура,защото термостата започва да отваря на 92 градуса (по каталог).Не е нормално перката да работи при тази температура.Тя трябва да включва на 100 и да изключва на 95 градуса.
Мисля че колегата има проблем именно с датчика за включване на перката.
Колкото до радиатора-ясно че топлообмена е по лош от на оригиналния и в комбинация с по-високата околна температура ще охлажда по-трудно при по-голямо натоварване.
Отговори

DanZKi снимка DanZKi 26 юли 2013 - 15:07

Температурата не е нормална.При мен стрелката извънградско стои мааалко под 90 градуса по табло (по оп-ком 90-91) , в задръстване ,ако климатика е изключен вдига до 98 (пак по оп-ком) ,а с климатик температурата е няколко градуса по-ниска.Явно радиатора е произведен в гаража на чичо Лий и не може да охлади антифриза.Все пак погледнете и водната помпа.
Отговори

zandor снимка zandor 26 юли 2013 - 16:54

Здрасти, отговарям по ред...
Значи цялото нещо е без климатик - климатика нещо загуби фреон преди 2г и оттогава не съм го мислил, при 5-6хил на година ще мина някак и без, какво да се прави.(иначе цялата инсталация на климатика е налице)
Питата на климатика не изглежда първа чистота, ама не е и нещо на вид особено по-замърсена, например в сравнение с другата ми астра е същата картинка(абсолютно еднакви са)
Сравнението с астра Ф - значи при астра Г нещата седят така, има един датчик и за таблото и за перката, съответно ел блок на базата на данните от този датчик пуска перката, При астра Г стрелката е по-стабилна отколкото на астра Ф, перката се включва нормално веднага щом стрелката подмине 90 дори с половин мм, съответно, при каране извънградско стрелката трябва да стой една идея преди 90 или на 90, но не и милиметър отгоре защото се включва перка - сега ако изкачваш хълм на пълна газ е друга работата, но това не се коментира.Т.е Астра Г е доста по особена от Ф-ката, има съм две Ф-ки и там ми е ясна работата, по различна е.
С това искам да кажа че е ясно че има проблем защото перката не се спира.
Трето - радиатора макар и китаец си е точно с големината на оригиналния до милиметър, махаш старият , слагаш новия и всичко си заспива. - поне за монтажа!
Четвърто - което ми интересно какво ще изкоментирате, така, приемаме че оригиналният радиатор е с много по-голяма охладителна "мощ", а новият китаец е с по-малка. Само че всички който са сваляли радиатор знаят колко е мръсен обикновенно и колко е задръстен. т.е съвсем не е с оптималните си топлопроводни характеристики. Викам си аз - е новият китайски поне е чисто нов т.е няма мръсотия никаква, би трябвало да е поне със същите качества както старият мръсен и задръстен! - така си мисля аз поне.

И съвсем последно - има маалка възможност нещо помпата да е тръгнала, защото ми прави впечатление че зимата няма добро парно ако не съм в обороти...но това е друга тема.
Моля коментирайте.
Аз съм задвижил въпроса за слагане на друг радиатор от друга кола и ще пиша какви са резултатите за да ви уведомя.
Мнението беше редактирано от zandor: 26 юли 2013 - 16:54
Отговори

hristotr снимка hristotr 26 юли 2013 - 17:12

Малко извън темата. Ако охладителната течност изтича от някъде и няма датчик за нивото на течността, показанията на прибора за температура ще се покачват ли или ще се понижават.
Отговори

gorskiq снимка gorskiq 26 юли 2013 - 18:03

И съвсем последно - има маалка възможност нещо помпата да е тръгнала, защото ми прави впечатление че зимата няма добро парно ако не съм в обороти...но това е друга тема.
Моля коментирайте.
Аз съм задвижил въпроса за слагане на друг радиатор от друга кола и ще пиша какви са резултатите за да ви уведомя.
[/quote]

Колега както писах по горе , аз смених водна помпа и пак си е същата работа. Проблема ти е идентичен на моя !!!
Отговори

zandor снимка zandor 26 юли 2013 - 18:08

Ами в понеделник чакам някакъв радиатор и ще казвам впечатления.
Между другото днес говорих с доставчика на тези радиатори, човека е найстина много отзивчив и твърди, че е продал толкова много без оплаквания, че направо не му се вярва проблема да е от него.(обадих му се да изкоментираме въпроса)
Мнението беше редактирано от zandor: 26 юли 2013 - 18:08
Отговори

Jivko87 снимка Jivko87 26 юли 2013 - 18:40

Добре де този радиатор нали има гаранция,попитай продавача за смяна и виж как е.
Отговори

kalin09 снимка kalin09 26 юли 2013 - 20:19

Радиатор-погледни му направата-кръгли тръбички на голямо разстояние и стария ти-сплескани тръбички нагъсто. Като резултат се получава ПОНЕ наполовина по-малка охлаждаща площ.
Отговори

Cecko2.0 снимка Cecko2.0 27 юли 2013 - 00:48

Zandor, незнам защо се плашиш толкова от тази температура. 95° при каране по магистрала какво нередно има? 130-140км/ч малко ли са, още повече за твоя двигател?
Ако използваш търсачката, ще видиш колко много теми има, свързани с това...
Отговори

kalin09 снимка kalin09 27 юли 2013 - 10:09

Викаш перка на магистрала нормално :)
Отговори

Cecko2.0 снимка Cecko2.0 27 юли 2013 - 23:27

 kalin09, на 27 юли 2013 - 10:09, каза:

Викаш перка на магистрала нормално :)

При високи скорости - да.
Освен, ако според теб трябва да държи и 90° при 140+км/ч?. :)
При мен като карам със 170-180 постоянна скорост по магистралата ми държи 105°С, значи имам проблем нали? :61: При 140км/ч е 100°, а при 90км/ч - около 90.

Отново към автора: да си провери на какви градуси му отваря термостата и датчика за перката кога включва.
Мнението беше редактирано от Joey: 27 юли 2013 - 23:37
Отговори

zandor снимка zandor 27 юли 2013 - 23:46

Айде започна се, до вчера се е държала по един начин и днес се появяваш ти и започваш да се смееш!!!
Да, при 140 въобще не ми е пускала перката на магистрала....за байр не говорим тя на байр със 140 не може и без това!!!
А, и между другото си имам и още една за сравнение, така че картинката ми е ясна. Или дай мнение на препатил или излишни подсмихвания не са ни нужни!
Отговори

Cecko2.0 снимка Cecko2.0 28 юли 2013 - 00:25

Първо не се смея на теб, ако не си разбрал!
Второ, написах ти, че не е кой знае какъв проблем, че държи такива градуси, защото все пак е горещо навън, за колата ти това е висока скорост и перката се включва, за да охлажда допълнително, понеже навън е горещо и неможе да се охлади от въздуха....
Щом имаш излишни средства да се занимаваш с глупости - давай! Купи си нов оригинален радиатор, за да охлажда както трябва. Защо купуваш китайски? И да, знам, че китайските имат по-малък дебит за охлаждане и съм с такъв. Оригиналния ми охлаждаше по-добре, след като го измих с пароструйка. Като беше мръсен - имаше същия ефект като сегашния. Сменявах го преди 35000км.
PS: Чети по-добре преди да пишеш.... към теб съм задал нормален въпрос!
Мнението беше редактирано от Joey: 28 юли 2013 - 00:35
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg