Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

Проблем с двигателя

Гостchimito_* 02 август 2013 - 15:12

Здравейте! Сигурно има вече такава тема, но не можах да открия решение на моят проблем. Проблемът ми е следния - имам Опел Зафира А 1999г. бензин,инжекцион,закупих я есента 2012г. и нямах възможност да изпробвам добре работата на климатика.И сега лятото,когато настъпи адската жега го пуснах да работи и след около 15-20мин. работа, ми светна на таблото ето тази лампичка - контролна лампа за емисията на изгорелите газове.Колата губи мощност,не може да вдигне повече от 2500 оборота,а при спряло положение(напр.на светофар)угасва,ако не се поддържат оборотите. Чел съм из форумите,че колата отчита това като грешка,а отстраняването на тази грешка се извършва с махане на клемите от акумулатора,и изчакване да изтине двигателя.Но на път за морето нямах това време за спиране и изчакване на двигателя. При продължително каране час-час и нещо,автомобилът започна да работи на 3 цилиндъра.Наложи се да спра,да изчистя грешката и да изчакам да изтине двигателя,колкото и да нямах време. При следващото запалване(вече с изчистена грешка),колата продължи да си работи на 3 цилиндъра,при което последва да я закарам да изчистят свещите.Естественно бяха зацапани,майсторът ги почисти и ги сложи отнова,когато запалих,работеше както преди да включа климатика(нормално).
Въпросите ми са: От къде и защо колата отчита грешка при включването на климатика? Защо са се зацапали свещите? И какво трябва да направя за да нямам отново същият проблем когато използвам климатика?

ПП: Извинявам се за дългият "роман", просто давам подробно обяснение на това което ми се случи.
Мнението беше редактирано от chimito: 02 август 2013 - 15:16
Отговори

vagon4o снимка vagon4o 02 август 2013 - 17:41

климатека е допълнителен агрегат.
най-вероятно И желязните гумички са ти за смяна.
поздрави
Отговори

Гостchimito_* 02 август 2013 - 19:48

Vagon4o Благодаря за коментара,само не разбрах къде се крие отговорът на моя проблем!
Отговори

Dimas снимка Dimas 02 август 2013 - 20:37

 chimito, на 02 август 2013 - 19:48, каза:

Vagon4o Благодаря за коментара,само не разбрах къде се крие отговорът на моя проблем!


Имаш ЛС.
Отговори

zdravkop снимка zdravkop 02 август 2013 - 21:13

 vagon4o, на 02 август 2013 - 17:41, каза:

И желязните гумички са ти за смяна.


Железни гумички??? :mhihi:
Отговори

^_fenixa_^ снимка ^_fenixa_^ 02 август 2013 - 22:32

 zdravkop, на 02 август 2013 - 21:13, каза:

Железни гумички??? :mhihi:

Не си разбрал, колегата подчертава ЖЕЛЯЗНИТЕ, да не си помислиш, че става дума за АЛУМИНИЕВИТЕ или КЛИНГИРИТЕНИТЕ. Ако в крайна сметка се чудиш - смени и пласмасовите, ако проблема остане вече си за Хаус, ам по пътя натам смени и ГУМЕНИТЕ ГУМИЧКИ ;)
Отговори

Гостchimito_* 03 август 2013 - 11:00

Пфф.. много гумички,много нещо...

 Dimas, на 02 август 2013 - 20:37, каза:

Имаш ЛС.

Ще последвам съвета ти,но първо мисля да сменя свещите,тъй като на тях пише GM,а до колкото знам това са оригиналните и ако е така значи не са сменяни от както е станал автомобил...
Отговори

^_fenixa_^ снимка ^_fenixa_^ 03 август 2013 - 20:20

 chimito, на 03 август 2013 - 11:00, каза:


Колега ГМ свещи можеш да си купиш от стефанов. На оригиналните(истинските) такива има щампа бош!
Отговори

Cecko2.0 снимка Cecko2.0 03 август 2013 - 22:04

Chimito, щом ти светва лампичка на таблото и неможеш да вдигнеш повече от 2500, значи колата влиза в сервизен режим. Най-добре отиди на диагностика да ти прочетат грешката и я сподели тук.
Мнението беше редактирано от Joey: 03 август 2013 - 22:04
Отговори

Гостchimito_* 05 август 2013 - 15:15

 Joey, на 03 август 2013 - 22:04, каза:

Chimito, щом ти светва лампичка на таблото и неможеш да вдигнеш повече от 2500, значи колата влиза в сервизен режим. Най-добре отиди на диагностика да ти прочетат грешката и я сподели тук.

Ами аз ходих на диагностика и от там ми казаха,че някаква част на компютъра е повредена и ми обявиха една безбожна цена за смяна на частта или компютъра,което се "равняваше" почти на нова кола от същия модел.Не мога да се сетя за кода на грешката,но това,което ми казаха беше абсурдно,тъй като грешката я чистя с клемите,така че надали се е прецакал компа.
Отговори

^_fenixa_^ снимка ^_fenixa_^ 06 август 2013 - 15:27

 chimito, на 05 август 2013 - 15:15, каза:

Ами аз ходих на диагностика и от там ми казаха,че някаква част на компютъра е повредена и ми обявиха една безбожна цена за смяна на частта или компютъра,което се "равняваше" почти на нова кола от същия модел.Не мога да се сетя за кода на грешката,но това,което ми казаха беше абсурдно,тъй като грешката я чистя с клемите,така че надали се е прецакал компа.

Едното не изключва другото! Направи самодиагностика и кажи кода на грешката тук има доста запознати колеги с кодовете, превода(точният такъв, не буквалният) и от къде идва и как се отстранява. Ако проблема е в ецу'то имаше няколко колеги, които ги ремонтираха(механиката - кондензатори, магистрали и т.н.), имаш варянт и за смяна с 2'ра употреба. Реално ецу'то не е част, която се разваля или дефектира често.
Отговори

Гостchimito_* 07 август 2013 - 22:52

 ^_fenixa_^, на 06 август 2013 - 15:27, каза:

Едното не изключва другото! Направи самодиагностика и кажи кода на грешката тук има доста запознати колеги с кодовете, превода(точният такъв, не буквалният) и от къде идва и как се отстранява. Ако проблема е в ецу'то имаше няколко колеги, които ги ремонтираха(механиката - кондензатори, магистрали и т.н.), имаш варянт и за смяна с 2'ра употреба. Реално ецу'то не е част, която се разваля или дефектира често.

Ok ще пробвам самодиагностиката да видим кво ще покаже...
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg