Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Направи си сам

"Ремонт" на термостат

DALGONSKi снимка DALGONSKi 29 май 2013 - 08:50

 М.Георгиев, на 28 май 2013 - 22:05, каза:



-Върни се в началото на темата, в 1-ви пост съм описал и илюстрирал кое се пили. Върха на термостата, "иглата" на BEHR-а се запилва 'странично', защото е по-дебела и не влиза в дупчицата на тялото на термостата.

Аз съм доволен от избора си. Да чукна на дърво, повече от година и половина вече нямам никакви проблеми, термостата си работи отлично.
Отговори

М.Георгиев снимка М.Георгиев 15 август 2013 - 20:31

кажете от къде да си купя качествен термостат, валера които смених предната есен за два месеца здаде багажа?
Отговори

pu6olin снимка pu6olin 21 август 2013 - 20:51

Здарвейте,
Да споделя и аз моето реше ние за неработещите термостати-Явно още едно слабо място в немските москвичи.Взех Астралния с неработещ термостат.Преди 8 години ми казаха цифра за него,че чак свят ми се зави и реших да експериментирам.Взех си термостат от Рено.Той се монтира вътре в маркуча много удобно и се стяга със скоба от външната страна на маркуча.Та махнах си патрона на оригиналния термостат,напъхах новия в маркуча така,че патрона да се подава от него и да влиза в тялото на термостата и го стегнах от вън със скоба.
По този начин си карам колата вече 7 години и нямам никакъв яд.
На тези които ще се заядът с мен,че няма по-добро от оригинала и че няма по-добри части от опелските ще им кажа да си запазят злобните коментари за себе си.
Ако някой се интересува мога да кача една снимка,но не се вижда нищо друго освен още една скоба по-нагоре от оригиналната с която е стегнат термостата от Реното.

Поздрави на всички!
Отговори

Жорко снимка Жорко 22 август 2013 - 11:11

 pu6olin, на 21 август 2013 - 20:51, каза:

Здарвейте,
Да споделя и аз моето реше ние за неработещите термостати-Явно още едно слабо място в немските москвичи.Взех Астралния с неработещ термостат.Преди 8 години ми казаха цифра за него,че чак свят ми се зави и реших да експериментирам.Взех си термостат от Рено.Той се монтира вътре в маркуча много удобно и се стяга със скоба от външната страна на маркуча.Та махнах си патрона на оригиналния термостат,напъхах новия в маркуча така,че патрона да се подава от него и да влиза в тялото на термостата и го стегнах от вън със скоба.
По този начин си карам колата вече 7 години и нямам никакъв яд.
На тези които ще се заядът с мен,че няма по-добро от оригинала и че няма по-добри части от опелските ще им кажа да си запазят злобните коментари за себе си.
Ако някой се интересува мога да кача една снимка,но не се вижда нищо друго освен още една скоба по-нагоре от оригиналната с която е стегнат термостата от Реното.

Поздрави на всички!



Писах ти на лични да ми пратиш снимка!
Отговори

ti60 снимка ti60 22 септември 2013 - 14:31

Здравейте, да споделя и същото време и да питам ,смених на термостата само работния елемент по горе описаната процедура. Моя двигател е Z18XE нов терм. 90-100 лв., купих си на BERH -27 лв. за C20NE и пасна идеално без да преправям нищо. Също така смених и антифриза и промих системата , източих стар антифриз към 4 л., сипвах вода 3-4 пъти от горе през казанчето, от маркуча на термостата към радиатора и от отвора на термостата към блока, накрая монтирах всичко и през казанчето ми събра 4 л. вода. Поработи колата докато загрее , пак източих водата и ми събра 3л. антифриз концентрат и сега не мога да преценя колко вода има вътре и колко антифриз, четох някъде че системата събира около 7л. но останах с впечатлението че е по малко. Някой ако знае да каже за този двигател точно колко събира.
Отговори

Mitkoto снимка Mitkoto 17 декември 2013 - 11:38

Има ли нужда от някакво специално обезвъздушаване на системата при смяна на термостат на X20DTH?
Мнението беше редактирано от Mitkoto: 18 декември 2013 - 20:48
Отговори

Жорко снимка Жорко 23 юли 2014 - 10:21

 Mitkoto, на 17 декември 2013 - 11:38, каза:

Има ли нужда от някакво специално обезвъздушаване на системата при смяна на термостат на X20DTH?

Не няма нужда. Тя е самообезвъздушаваща се. Само, че трябва да врътнеш врътката на парното на топло, за да не се получи въздушна възглавница. След като е поработил мотора и е достигнал нормалната си температура, като изстине следи нивото на антифриза и при нужда доливай, докато не стигне до нормалните си граници.
Отговори

pepi_sm снимка pepi_sm 17 септември 2014 - 20:14

Здравейте колеги искам съвет от вас ако може да ми помогнете става въпрос за термостат на Зафира 2000 г 2000 куб ,82 коня DTL до сега сменям 5 термостат и не държи температура а и много бавно загрява колата ,вдигне ли 90 градуса после бързо пада температурата последните 2 термостата бяха Бер и Вахлер и двата излезнаха боклуци още преди да ги сложа на колата сипах вода в тях и протичаха чисто нови вземам ги заедно с тялото и патрона ,до сега съм дал към 600 лева за термостати и без резултат така че препоръчайте ми някой читав такъв ,че идва зима а аз никога зимата съм нямал парно поради факта ,че не може да загрее или ако загрее не задържа и пада веднага температурата. Благодаря ви предварително .
Отговори

mrsch66 снимка mrsch66 17 септември 2014 - 20:34

Термостат от Рено-5 монтира се в маркуча след твоя ефекта е уникален като го видиш какъв е ще се сетиш как се монтира иначе за орг. не трябва да е китайски за истински комплект с тялото цената е 250-270лв с него колата загрява за 4-4,5километра.
Мнението беше редактирано от mrsch66: 17 септември 2014 - 20:35
Отговори

vladkin1980 снимка vladkin1980 17 септември 2014 - 22:31

Вече 2 години съм с патрон от Рено 5, колата се държи прекрасно.Процедурата е следната, сваляш маркуча от термостата към радиатора и набиваш патрона с помоща на дорник,използвах тръбата от прахосмукачката.Набива се буквално след термостата до завоя на маркуча.Може да ползваш веро за смазка, че влиза доста плътно.Налага се изваждане на патрона от оригиналният термостат на Астра и Зафира на Вектра не е нужно.Направил съм на доста мои познати колите и няма недоволни.Това е в общи приказки 10-12лева за патрона и 1-час работа.Само като купуваш патрона вземай на най високи градуси който отваря, мисля че бе 88градуса.
Отговори

pepi_sm снимка pepi_sm 18 септември 2014 - 19:05

 vladkin1980, на 17 септември 2014 - 22:31, каза:

Вече 2 години съм с патрон от Рено 5, колата се държи прекрасно.Процедурата е следната, сваляш маркуча от термостата към радиатора и набиваш патрона с помоща на дорник,използвах тръбата от прахосмукачката.Набива се буквално след термостата до завоя на маркуча.Може да ползваш веро за смазка, че влиза доста плътно.Налага се изваждане на патрона от оригиналният термостат на Астра и Зафира на Вектра не е нужно.Направил съм на доста мои познати колите и няма недоволни.Това е в общи приказки 10-12лева за патрона и 1-час работа.Само като купуваш патрона вземай на най високи градуси който отваря, мисля че бе 88градуса.

Благодаря ти колега за отговора.
Отговори

vilden снимка vilden 18 септември 2014 - 20:36

Върши работа. Не мърда от 88 гр.
Отговори

pepi_sm снимка pepi_sm 24 септември 2014 - 05:34

 vilden, на 18 септември 2014 - 20:36, каза:

Върши работа. Не мърда от 88 гр.

А предполагам ,че за рено 5 дизел трябва да търся патрон нали така.
Отговори

vladkin1980 снимка vladkin1980 24 септември 2014 - 18:01

Питаш в магазина за термостат на рено 5 който е на 89 градуса, мисля че е за бензин, модела няма значение гледай да отваря на по високи градуси.Днес слагах на Зафира дтл , за 5-ти път слагам такъв патрон, досега няма недоволни, но ми се скъса медният патрон отпред при набиването в маркуча, мал шанс.След това трябва друг маркуч защото не можах да го извадя 5 лева от автоморгата и още 12 лева за нов патрон.Внимавай като го набиваш в маркуча, влиза доста трудно, слагай повече веро да се набие по лесно.Успех.
Отговори

pepi_sm снимка pepi_sm 25 септември 2014 - 18:42

 vladkin1980, на 24 септември 2014 - 18:01, каза:

Питаш в магазина за термостат на рено 5 който е на 89 градуса, мисля че е за бензин, модела няма значение гледай да отваря на по високи градуси.Днес слагах на Зафира дтл , за 5-ти път слагам такъв патрон, досега няма недоволни, но ми се скъса медният патрон отпред при набиването в маркуча, мал шанс.След това трябва друг маркуч защото не можах да го извадя 5 лева от автоморгата и още 12 лева за нов патрон.Внимавай като го набиваш в маркуча, влиза доста трудно, слагай повече веро да се набие по лесно.Успех.



Ок
Отговори

pepi_sm снимка pepi_sm 15 октомври 2014 - 07:35

Здравейте колеги вчера след слагане на патрон от рено 5 във маркуча ефекта беше същия както със оригиналния термостат при достигане на 90 градуса и пускане на наклон със пуснато парно на 2 степен стрелката падна до край както ми беше и преди с другия термостат при външна температура 19 градуса .Днес при студен двигател паля работи 10 минути и маркуча в който е патрона ,след патрона започна да става топъл посока радиатора това ме навежда на мисълта ,че този патрон също не задържа и пропуска щом маркуча започва да става топъл след патрона .Някакви други идей.
Отговори

kalin09 снимка kalin09 15 октомври 2014 - 08:18

...
Мнението беше редактирано от kalin09: 12 септември 2021 - 22:28
Отговори

pepi_sm снимка pepi_sm 15 октомври 2014 - 09:30

 kalin09, на 15 октомври 2014 - 08:18, каза:

Смени датчика за таблото.
Това с патрона в маркуча не ми харесва,защото оригиналния термостат с малката "чиниика" затваря пряк път на "жежката" вода когато отвори големия кръг. Подозирам че може да се случи прегряване при някой критичен режим. А също "светлата част" на двата термостата съпоставима ли е?

Оригиналния термостат така е направен глупаво ,че изобщо не затваря пътя на "жежката" вода не може при студен мотор на десетата минута стрелката не е отлепила а маркуча след термостата да ми е топъл това ще рече ,че оригиналния термостат пропуска и не може да затвори за да задържи водата докато вдигне нужните градуси и да отвори това го казвам от опит с 5 чисто нови оригинални термостата различна марка който съм слагал .Как мога да проверя датчика на таблото дали работи коректно.
Мнението беше редактирано от pepi_sm: 15 октомври 2014 - 09:30
Отговори

tihii снимка tihii 15 октомври 2014 - 09:53

 pepi_sm, на 15 октомври 2014 - 07:35, каза:

Здравейте колеги вчера след слагане на патрон от рено 5 във маркуча ефекта беше същия както със оригиналния термостат при достигане на 90 градуса и пускане на наклон със пуснато парно на 2 степен стрелката падна до край както ми беше и преди с другия термостат при външна температура 19 градуса .Днес при студен двигател паля работи 10 минути и маркуча в който е патрона ,след патрона започна да става топъл посока радиатора това ме навежда на мисълта ,че този патрон също не задържа и пропуска щом маркуча започва да става топъл след патрона .Някакви други идей.

Здравей колега!
След като си сменил няколко термостата и всичките не затварят,провери за някакви боклучета в антифриза,заради които термостатите засядат.
Успех!
Отговори

pepi_sm снимка pepi_sm 15 октомври 2014 - 10:22

 tihii, на 15 октомври 2014 - 09:53, каза:

Здравей колега!
След като си сменил няколко термостата и всичките не затварят,провери за някакви боклучета в антифриза,заради които термостатите засядат.
Успех!



Системата е промита и антифриза е нов така ,че ме съмнява да е от това .
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg