Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Важни теми

Дневни светлини

Niner снимка Niner 04 октомври 2013 - 12:37

Здравейте, колеги. Това ли е ще е буксата за дневни светлини, на която се поставя релето? Колата е Вектра Б '97-ма година.

Прикачено изображение

На 32-ро гнездо имам поставен предпазител 10А. Там имам изображение за къси светлини с един S. За всеки случай ще проверя кабелите на буксата.
Другият ми въпрос е в магазините дали знаят за точно за какво реле иде реч или трябва да го търся под номер, тъй като по-напред в постовете видях релетата?
Мнението беше редактирано от Жоро: 15 март 2017 - 22:58
Отговори

CH_M снимка CH_M 04 октомври 2013 - 13:39

Това е буксата, в повечето магазини са наясно с релето-купуваш, включваш в буксата и си готов!
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 04 октомври 2013 - 14:29

Мина доста време вече, въпроса не е чак толкова нашумял.. от чисто любопиство - колко струва това реле в магазините ?
Отговори

Niner снимка Niner 04 октомври 2013 - 14:49

 CH_M, на 04 октомври 2013 - 13:39, каза:

Това е буксата, в повечето магазини са наясно с релето-купуваш, включваш в буксата и си готов!

Много благодаря за изчерпателния отговор.
Отговори

CH_M снимка CH_M 04 октомври 2013 - 16:02

 DALGONSKi, на 04 октомври 2013 - 14:29, каза:

Мина доста време вече, въпроса не е чак толкова нашумял.. от чисто любопиство - колко струва това реле в магазините ?

Оригинално на GM е 100-на лева , че и отгоре , зависи пак от кой магазин, иначе репликата е наполовина .Говорим за чисто ново реле , не за втора ръка ...там е от - до , както го спазариш.
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 04 октомври 2013 - 16:45

 CH_M, на 04 октомври 2013 - 16:02, каза:



-Да, значи цените не са се променили кой знае колко. Гледам масово се предлагат тия "заместители" с марка Werleh на цена 30-45лв.

Мен иначе ме вълнува една друга теоретична постановка - да ли е възможно да се правят "мод-ове" по такова, защото съм виждал.. доста малко ми изглежда, предполагам всичко е някакви миниатюрни сглобки, пък в 'автентичния' си вид/функционалност, не ми допада !? :confused:
Отговори

becinko снимка becinko 04 октомври 2013 - 17:08

По-добре кажи каква ти е идеята по-лесно ще е да се направи наново отколкото да се мод-ва това..
Отговори

Dimas снимка Dimas 04 октомври 2013 - 19:05

 JorkataG, на 16 август 2013 - 11:54, каза:

Щом нямаш метални пинчета значи нямаш и такава букса

Аз съм решил да вземам ток за управление на реле от динамото.
Проверил съм при мен се появяват 12 в чак след като заработи двигателя


И аз искам така. Ще драснеш ли едно ЛС, ако го направиш да споделиш, как става? Само дето не искам да ми светят късите, а DRL светлини. Днеска пак сменявах крушка.
Отговори

JorkataG снимка JorkataG 17 октомври 2013 - 11:28

Момци ето ви нещо добро даже и за 4-ка фарове става
http://store.picbg.n...6066a78c8f0.bmp
Мнението беше редактирано от JorkataG: 18 октомври 2013 - 08:06
Отговори

JorkataG снимка JorkataG 18 октомври 2013 - 08:02

Грешка, тази статия е за силата на фаровете.
Тва може да се приложи за да се намали още силата на фаровете през деня или да се увеличи както твърди колегата
Отговори

becinko снимка becinko 18 октомври 2013 - 14:43

Да постна и тука в тази тема как съм го направил аз. Това е най-евтиния вариант за коли със и без букса. При тези Без букса е малко по-кофти, защото иначе кабелите се цъкат с обувки към буксата, иначе трябва да се запояват към инсталацията. По-напред видях схема само с реле. Не става без диод, защото като си пуснем фаровете от ключа и гасим колата, тя не гасне, тъй като веригата "Плюс на контакт" се захранва от фаровете и като угасим фаровете угасва и колата. Та това е схемата струва 3лв.

Прикачено изображение

Диод 10А върши работа.
Мнението беше редактирано от Жоро: 15 март 2017 - 22:59
Отговори

JorkataG снимка JorkataG 18 октомври 2013 - 15:48

Ако визираш моята схема тоя ключ е ключа на фаровете.
Прекъсва се захранващия кабел на ключа и се слага релето а то сработва когато се появи + от динамото а + от динамото се появява когато колата запали.
Отговори

becinko снимка becinko 18 октомври 2013 - 16:44

Не съм я заглеждал, само видях, че е с реле и реших да си споделя опита :)
Отговори

becinko снимка becinko 18 октомври 2013 - 17:13

Ако има желаещи пък може да разискаме и една малко по-друга схема. Не съм търсил много 100% има в нета, но нека да видим тук какво ще излезе. Някой играл ли си е да направи реле за автоматично пускане на фаровете + сензор за светлина, за да може като се постъмни да се включи всичко само. Идеята е въобще да не се докосва ключа на фаровете
Отговори

JorkataG снимка JorkataG 21 октомври 2013 - 10:25

 becinko, на 18 октомври 2013 - 17:13, каза:

Някой играл ли си е да направи реле за автоматично пускане на фаровете + сензор за светлина, за да може като се постъмни да се включи всичко само. Идеята е въобще да не се докосва ключа на фаровете

Тази идея е осъществима обаче не става по простата причина ЧЕ: фаровете трябва да са пуснати и през деня - караме нонстоп на фарове.
Отговори

vankis снимка vankis 21 октомври 2013 - 10:47

Здравейте,

при положение,че колата си има фабрична букса , няма смисъл от домашни изпълнения според мен. Релето на Wehrle си е супер.~50лв е ново.

Схемата на Becinko е ок, обаче лампата за маслото не гасне напълно заради диода, което си е дразнещо според мен. На някой може да не му пречи...

ПС: повечето коли имат букси според мен, въпроса е ,че са доста скрити и трябва да се потърсят добре. Не бързайте да си режете инсталацията.
Отговори

becinko снимка becinko 21 октомври 2013 - 21:13

 JorkataG, на 21 октомври 2013 - 10:25, каза:

Тази идея е осъществима обаче не става по простата причина ЧЕ: фаровете трябва да са пуснати и през деня - караме нонстоп на фарове.


Идеята е през деня да не светят задните габарити и осветлението на номера и това в купето, а сензора за светлина да задейства тях.


vankis, преди време бях с модул за дългите преди него пак с такова реле, тогава лампата на маслото не гаснеше, сега си гасне.
Отговори

georgi4at снимка georgi4at 23 октомври 2013 - 21:46

Мислех си, че на 99% имам оригиналната букса и днес викам да проверя(Астрата е 2000г), и да взема едно реленце.
Изненадааа, в кутията с предпазители на 32 позиция, нямам клеми даже.
Ще търся изпитана алтернатива, май.
Мнението беше редактирано от georgi4at: 23 октомври 2013 - 21:50
Отговори

bojo06 снимка bojo06 23 октомври 2013 - 22:55

 georgi4at, на 23 октомври 2013 - 21:46, каза:

Мислех си, че на 99% имам оригиналната букса и днес викам да проверя(Астрата е 2000г), и да взема едно реленце.
Изненадааа, в кутията с предпазители на 32 позиция, нямам клеми даже.
Ще търся изпитана алтернатива, май.

Съмнявам с, че само за твоята кола е произведена инсталация без да има възможност за тази екстра. Гледай добре!Няма в TIS за Опел такава инсталация без букса! А буксата за релето е високо горе зад таблото...
Мнението беше редактирано от bojo06: 23 октомври 2013 - 23:38
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 24 октомври 2013 - 08:03

Чисто теоретично - ако дори има прекарана някъде инсталация + тая букса, но както каза колегата, пин-32 е празен.. какво правим !?
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg