Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Гуми и джанти

Разхлабване на болтовете на джантите

gerov снимка gerov 24 февруари 2015 - 22:15

Болтовете винаги трябва да са смазани, ако нямаш под ръка грес,слагай по една капка масло от щеката при всяка маниполация!
Отговори

IvailoM снимка IvailoM 24 февруари 2015 - 22:20

Винаги викаш трябва да са смазани, а? Ами да ти кажа на моя кола НИКОГА не съм ги смазвал и не съм имал проблем! Тая работа не е като оная работа!

До авторът - колега, болтове или главина!
Отговори

gerov снимка gerov 24 февруари 2015 - 23:06

 IvailoM, на 24 февруари 2015 - 22:20, каза:

Винаги викаш трябва да са смазани, а? Ами да ти кажа на моя кола НИКОГА не съм ги смазвал и не съм имал проблем! Тая работа не е като оная работа!

До авторът - колега, болтове или главина!

Ами изглежда много често развиваш и завиваш (играеш) болтовете и затова нямаш проблеми!
Аве ти раждясъл болт не си ли завивал,и какви коли си имал ,само с никелови и подцинковани болтове ли?
Отговори

IvailoM снимка IvailoM 24 февруари 2015 - 23:09

Болтовете са ми само от скъпите...и ги сменям по-често отколкото ти маслото.
Да те питам аз понеже ги разбираш нещата - ти запекъл болт от грес развивал ли си?
Отговори

gujo78 снимка gujo78 24 февруари 2015 - 23:11

 gerov, на 24 февруари 2015 - 23:06, каза:

Ами изглежда много често развиваш и завиваш (играеш) болтовете и затова нямаш проблеми!
Аве ти раждясъл болт не си ли завивал,и какви коли си имал ,само с никелови и подцинковани болтове ли?

А ти кой набор си? и колко коли си имал. Щото аз от 21 години карам Опел, и никога не съм си смазвал болтовете( виж други неща съм смазвал :mhihi: ) Нямам спомен да ми се е развивал или късал болт. Така че спрете да говорите глупости, че то още малко маслена магистрала от картера до болтовете ще докарате.
Отговори

gerov снимка gerov 24 февруари 2015 - 23:21

 IvailoM, на 24 февруари 2015 - 23:09, каза:

Болтовете са ми само от скъпите...и ги сменям по-често отколкото ти маслото.
Да те питам аз понеже ги разбираш нещата - ти запекъл болт от грес развивал ли си?

Ами на човека болтовете не са от скъпите като Твойте!
Ами ти като си развивал болтове запекли от грес,значи трябва по-често да си сменяш маслото и повече да не допускаш запичане!
Отговори

IvailoM снимка IvailoM 24 февруари 2015 - 23:28

Ще трябва да ти поясня, че явно не схващаш....
Аз не съм имал проблеми с болтовете, както казах вече, но съм виждал как професори, като теб не могат да си развият запекли болтове (слагали грес и стегали до откат).
Бъди жив и здрав, и си смазвай редовно....болтовете :icon_wink2:
Отговори

gerov снимка gerov 24 февруари 2015 - 23:33

Ами недей приказва от твое име като не си се сблъсквал с това!
Отговори

gujo78 снимка gujo78 24 февруари 2015 - 23:33

 IvailoM, на 24 февруари 2015 - 23:28, каза:


Бъди жив и здрав, и си смазвай редовно....болтовете :icon_wink2:

И шпагата, че явно хормоналния дисбаланс, води до невралгични спазми в черепната кухина. В следствие на което настъпва остра мозъчна недостатъчност, халюцинации и прераждане в други хора. Най често прераждането се насочва към дълбоки инжинерни познания, това при острата форма. При по леката, предимно към автомеханика и изобретателност.
Отговори

gerov снимка gerov 24 февруари 2015 - 23:55

Ти голяма поезия удари,тази тема не е за това,а за болтове (или шпаги) които трябва да се смазват за да се завиват( или вкарват)добре кадето трябва!
Отговори

milenanicki снимка milenanicki 25 февруари 2015 - 07:51

Ееее то голяма дискусия стана.
Отговори

ufer снимка ufer 25 февруари 2015 - 08:27

 kalin09, на 24 февруари 2015 - 09:48, каза:

1-пише че е с оригиналните джанти-там има метална вложка в джантата-спукване невъзможно.
2-пише че е с оригиналните болтове-при тях няма овални глави и грешна дължина.
3-при ориг джанта няма луфт в главината.


Прочетох внимателно това за оригиналните детайли и по принцип е така. Но допускам, че много хора не могат да ги различат. Оригиналните болтове наистина са само конусни, но аз съм виждал някои джанти на добри производители, правени и обозначени за Опел, Мерцедес или БМВ примерно, но с променени глави и дължини на болтовете. По памет само мога да цитирам ATS, но има немалко изненади. Такива джанти се предлагат за разни тунинги, те са с променено ЕТ, някои допускат поставянето на фланци и затова се оборудват и с по-дълги болтове, а при някои променят конуса с овал и обратно. Когато са произведени за конкретна марка отвътре се щампова името или емблемата. Не се сещам дали и отвън няма при някои. А пък капачките отвън се смянят лесно, нали. При немските производители във всяка кутия с нова джанта има един документ (казва се ABS - и е нещо като разрешително за използването им за определени марки и модели коли). Там е пълно с технически изисквания, описано е дори с какви вентили може или трябва да е оборудвана джантата. И когато отидеш на TÜV или Dekra да ти нанесат джантите в талона, служителите първо ти искат документа за справка. За металните вложки си абсолютно прав, но като чета как колегата е стягал с крак, може и да ги е съсипал вътре в отливката. Затова му писах да вземе лупата. Относно луфта в средния отвор съм писал, че е много малък, като под малък разбирам до 0,1 мм. Трябва да види и втулките, особено ако са пластмасови, да не би някое малко парченце да му прави този номер. Лично на мен ми се е случвало само няколко пъти било от бързане, било от замърсяване или леко невнимание някоя джанта да те подведе и да се стегне много леко накриво и след това болтът да се реазхлаби. Затова там е задължително почистването, работата с динамометричен ключ и второ дозатягане (проверка). Една капка масло също е препоръчителна само за резбите...
Отговори

espero2000 снимка espero2000 25 февруари 2015 - 12:38

Дискутирате нещо исе опитвате да убедите хора които си имат тяхно си мнение за нещата.
Давам пример и хората които действат по същия начин ще разберат кои са.
Преди време на един приятел на астрата му правих нещо (смнявах накладки или дискове не помня) и му слагам гумата и след 20 минути ми звъни : Не си ми затегнал гумата. Ок така дае било. След време пак му правя нещо - е казвам ви аз отвивам с кръстачка всичко и опитвах да я отвия и не става, взимам тръбата която е за тая цел и оп колелото на скорост превърта викам ебах му майаката. Викам абе ти луд ли си така да ги стегнеш - той се смее и вика а дами изпадне колелото ли.Никой не вдява че пренатегнати болтове се късат отведнъж и става страшно.

Другия пример - на един приятел му оправихме колата слагаме джанити прочеее той ги стяга , не го проверявам , той пък не ги бил стегнал. Звъни два дни по късно - гумата ми падна. Та проблемапичове не е в това как се стяга и колко а в това че си има елементарни неща които да се пголеднат без да се влиза в крайности.
Като за начало ако не можете да разберете кога ви е разхлабена джантат като тоя моя приятел и стигаш до крайности да ти падне гумата бих ви препоръчал да слезете от колата и да изхвърлтие ключа и повече на кола да не се качвата, а не да обивяванете гумаджиите и прочее.
След това болтовете ако са поръждясали се третират единствено с телена четка ако не са прецакани резбите, а не с масло. Причината е да махнете боклуците от резбата защото пречи да се завие болта до край и както трябва. С грес не се мажат. И се стягадо първо скръзване на ръка наблягам. Като си сложите афтермаркет джанти се гледа какви са и при нужда се сменяват болтоветес такива които са подходящи.
Тия излишни разтяганици които ги приказвате са напълно излишни и в повечето случаи извода е, че на българина му е по лесно да се оправдава с другия отколкото да си признае чепроблема е в неговия телевизор.
Трябва май да вънат обучението от преди години по елентарни техничски познания при изкарването на шоф. курсове.
Мнението беше редактирано от espero2000: 25 февруари 2015 - 12:40
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg