Z18XER регулиране на клапани.
d101 10 март 2016 - 20:21
Разбрах че двигателят Z18XER,не е с хидравлични повдигачи на клапаните.Това означава ли че трябва да му се прави периодичен реглаж на клапани на определен пробег?Какво изисква производителят?
divia 12 март 2016 - 22:09
Бях чел в сервизните планове на Опел за тези мотори, че проверка и евентуално реглаж е необходим на 150 000 км. Аз вече правих и имаше нужда от подмяна на пулове.
d101 13 март 2016 - 13:36
divia, на 12 март 2016 - 22:09, каза:
Бях чел в сервизните планове на Опел за тези мотори, че проверка и евентуално реглаж е необходим на 150 000 км. Аз вече правих и имаше нужда от подмяна на пулове.
Здравей може ли да те питам какви са тези пулове ,каква им е цената и отделно каква ти беше цената за самия реглаж?Може ли да ми кажеш в кой сервиз си бил?
Извинявам се за невежеството,но тези пулове нищо не ми говорят,виждал съм как се прави реглаж на клапани на Хонда,но там нямаше такива пулове.
shunter 14 март 2016 - 15:15
Каква е процедурата с реглажа на клапаните, колко време отнема, какво реално се прави? Ако се вземе час в някое от представителствата колата трябва ли да се остави за по вече от ден. Искам да направя такава проверка, но неяснотите са ми доста големи.
shunter 15 март 2016 - 10:00
kalin09, на 14 март 2016 - 15:56, каза:
Проверката е лесна,но ако се налага реглаж се сваля ангренажа и разпределителните валове,купуват се "чашки" по размер...нямам идея колко могат да я бавят...
другата седмица сменям ангренаж и тн, но не при дилърите. Ще трябва да попитам дали могат да ми направят реглаж, че не ме се иска евентуално после пак да го свалят.
Благодаря!
Dechkko 06 април 2016 - 13:29
Здравейте, нови отзиви имаме ли за реглажа на клапаните? До колкото знам процеса представлява мерене с луфтомер разстоянието при студен мотор между вала и чашката. С годините и триенето това разстояните може да излезе извън граници. Това не се регулира със смяна на чашката, а със смяна на шайбата която се намира между между чашката и клапана. Така поне е реализирано при Опел. Има друг вид променливо газоразпределение при което върху самата чашка е издълбан отвор, в който се слагат нещо като шайби и като се налага реглаж се сменява с така с нужната дебелина. Разбира се за целта се демонтират валовете и ангренажа.
Но нз някой в София, прави ли такова нещо и за колко пари. На официалните сервизи след изчетеното за тях, не бих им се доверил.
Но нз някой в София, прави ли такова нещо и за колко пари. На официалните сервизи след изчетеното за тях, не бих им се доверил.
shunter 08 април 2016 - 08:28
Dechkko, на 06 април 2016 - 13:29, каза:
Здравейте, нови отзиви имаме ли за реглажа на клапаните? До колкото знам процеса представлява мерене с луфтомер разстоянието при студен мотор между вала и чашката. С годините и триенето това разстояните може да излезе извън граници. Това не се регулира със смяна на чашката, а със смяна на шайбата която се намира между между чашката и клапана. Така поне е реализирано при Опел. Има друг вид променливо газоразпределение при което върху самата чашка е издълбан отвор, в който се слагат нещо като шайби и като се налага реглаж се сменява с така с нужната дебелина. Разбира се за целта се демонтират валовете и ангренажа.
Но нз някой в София, прави ли такова нещо и за колко пари. На официалните сервизи след изчетеното за тях, не бих им се доверил.
Но нз някой в София, прави ли такова нещо и за колко пари. На официалните сервизи след изчетеното за тях, не бих им се доверил.
Аз разбрах същото и към момента не съм се занимавал. Тези шайби/пулове които са с определена дебелина и при замерване се разбира дали се налага подмяната им. Но колко са дебели при първоначално влагане не намирам информация, което при отворен мотор "майстора" ще каже сменяй без да знае и той може би има ли нужда.
T.Todorow 13 декември 2017 - 08:47
Здравейте, наближава ми смяна на зъбен ремък и ми се иска да направя реглаж на клапаните. Минал съм ~ 60 k на газ, нямам промяна в работата на мотора, но ми се ще да се проверят клапаните, но сервиза в който си обслужвам колата не са запознати с тоя мотор. Имате ли наблюдения по следните въпроси:
1. Някъде срещам, че се прави с пулове, шайби, чашки едно и също ли е?
2. От къде мога да си ги купя предварително, за да не ми стои колата докато се занимавам с поръчка и доставка.
3. Техническа литература за хлабините от къде да намеря, не съм сигурен, че майстора я има?
4. Препоръка за сервиз.
1. Някъде срещам, че се прави с пулове, шайби, чашки едно и също ли е?
2. От къде мога да си ги купя предварително, за да не ми стои колата докато се занимавам с поръчка и доставка.
3. Техническа литература за хлабините от къде да намеря, не съм сигурен, че майстора я има?
4. Препоръка за сервиз.
pepino2821 13 декември 2017 - 10:20
Регулирането става,като се заменят старите пулове с нови,с необходимият размер.Не можеш да ги купиш предварително,защото трябва да първо да измериш,после да свалиш старите,да видиш какъв размер са (на тях си пише).И след това спрямо техния размер и хлабините по книжка,разбираш какви трябва да са новите.Доста разглабяне,мерене и сглабане е.
T.Todorow 13 декември 2017 - 13:16
Мерси за включването, звъннах в Булвария, не ги поддържат на склад, около седмица пристигат и струват 40 лв/бр. Друго освен гарнитура на капака сменя ли се, болтове, семеринги?
pop stavri 13 декември 2017 - 13:43
T.Todorow 13 декември 2017 - 15:28
Срещал съм положителни мнения по форумите за този сайт. Лошото е че трябва да се разглоби и след замерване да се поръчат по размер нещата. Много сложно ми се струва и ме притеснява, че до момента нямам проблем с колата и след тази процедура да не я разбутат и да почнат ядовете. Какви са първите симптоми, че настъпва момент за реглаж на клапаните. Като прегорят предполагам ще разбера.
Dechkko 13 декември 2017 - 17:29
T.Todorow, на 13 декември 2017 - 15:28, каза:
Срещал съм положителни мнения по форумите за този сайт. Лошото е че трябва да се разглоби и след замерване да се поръчат по размер нещата. Много сложно ми се струва и ме притеснява, че до момента нямам проблем с колата и след тази процедура да не я разбутат и да почнат ядовете. Какви са първите симптоми, че настъпва момент за реглаж на клапаните. Като прегорят предполагам ще разбера.
Симптомите са, че губиш компресия, съответно мощност. Един колега беше писал, че е изминал 200к на газ преди да изгорят клапаните на Z16XER, така че имаш още доста време според мен(ако разбира се, не си спестил от висок клас газова уредба). Може да отидеш някъде да ти проверят хлабините да се успокоиш, че са в норма и смело поне още 60к да и навъртиш :)
ПС: на мен ми мериха хлабините в Сф, за Варна не знам къде да те насоча.
Мнението беше редактирано от Dechkko: 13 декември 2017 - 17:31
velizar_333 13 декември 2017 - 17:29
T.Todorow, на 13 декември 2017 - 15:28, каза:
Срещал съм положителни мнения по форумите за този сайт. Лошото е че трябва да се разглоби и след замерване да се поръчат по размер нещата. Много сложно ми се струва и ме притеснява, че до момента нямам проблем с колата и след тази процедура да не я разбутат и да почнат ядовете. Какви са първите симптоми, че настъпва момент за реглаж на клапаните. Като прегорят предполагам ще разбера.
По-добре не се занимавай с глупости,щом ти върви добре колата.Има вероятност да ти направят некачествено ремонта на клапаните и да береш още по големи ядове/от личен опит/Човека,който ще ги прави трябва да има доста опит,защото работата с пуловете е специфична не е за всеки уличен майстор.Ако имаш проблем с клапаните ще усещаш едно придърпване в ниските обороти ,и когато е студена, тежко ускоряване с глъхнене.Загуба на мощност.
Мнението беше редактирано от velizar_333: 13 декември 2017 - 17:33
T.Todorow 13 декември 2017 - 17:44
Dechkko, на 13 декември 2017 - 17:29, каза:
Симптомите са, че губиш компресия, съответно мощност. Един колега беше писал, че е изминал 200к на газ преди да изгорят клапаните на Z16XER, така че имаш още доста време според мен(ако разбира се, не си спестил от висок клас газова уредба). Може да отидеш някъде да ти проверят хлабините да се успокоиш, че са в норма и смело поне още 60к да и навъртиш :)
ПС: на мен ми мериха хлабините в Сф, за Варна не знам къде да те насоча.
ПС: на мен ми мериха хлабините в Сф, за Варна не знам къде да те насоча.
Много противоречиви мнения има за тея мотори, доста хора пишат, че клапаните прегарят за отрицателно време. Един таксиметров шофьор със зафира ми каза, че след слагане на газ прегорил клапани, а след ремонта е минал над 200 к на газ с такъв мотор. Газовото е читаво, с корекция по ОБД и система за смазване на клапаните. Няма проблем да посетя сервиз в София или др град.
Мерси
pop stavri 14 декември 2017 - 09:09
И не е лошо за тези мотори като се отворят (естествено при финансова възможност) да се инвестира някой лев, като се сменят клапаните с такива за бензин/газ. На посочената по-рано от мен схема ги има парт номерата.
Dechkko 14 декември 2017 - 09:59
T.Todorow, на 13 декември 2017 - 17:44, каза:
Много противоречиви мнения има за тея мотори, доста хора пишат, че клапаните прегарят за отрицателно време. Един таксиметров шофьор със зафира ми каза, че след слагане на газ прегорил клапани, а след ремонта е минал над 200 к на газ с такъв мотор. Газовото е читаво, с корекция по ОБД и система за смазване на клапаните. Няма проблем да посетя сервиз в София или др град.
Мерси
Мерси
Защо ли си мисля, че бакшиша освен ремонт на мотора е сменил и газовата с подходяща такава :) Иначе за проверка на хлабините, аз ползвах един от форумните сервизи: http://www.opelclub....?showtopic=9453
T.Todorow 14 декември 2017 - 18:49
pop stavri, на 14 декември 2017 - 09:09, каза:
И не е лошо за тези мотори като се отворят (естествено при финансова възможност) да се инвестира някой лев, като се сменят клапаните с такива за бензин/газ. На посочената по-рано от мен схема ги има парт номерата.
Направо се замислям да карам докато прегорят и после направо от тези.
Dechkko, мерси ходил съм в този сервиз.