Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Дизелови двигатели

Ремонт на PSG5 на ГНП Bosch VP44

k opel e снимка k opel e 18 юли 2016 - 19:51

Помпата е отремонтирана перфектно. Оказа се че е сменяван транзистора много некадърно. Беше изкаран навън и се разпаднал. Ремонта ми го направи един стар помпаджия и то стар приятел, за който първо не се бях досетил. Занимава се предимно с VP44. Оправи ми електрониката с качествен транзистор вътре. Провери ми всичко и ми я даде за качване.
Ако някой го интересува да търси Оги Експрес в района на БИЦ ИЗОТ. Телефона му го има в нета, а мога да го дам на лични.
Отговори

k opel e снимка k opel e 30 юли 2016 - 09:31

Пропуснах да публикувам снимка на помпата преди ремонта. Ето как беше изведен транзистора. По некадърна работа не бях виждал. Така е карана колата година и половина от както имаме Астрата. Питах стария собственик и той твърди, че не е правен ремонт при него. Освен така да е дошла от Италия.

Публикувано изображение
Отговори

titan22 снимка titan22 30 юли 2016 - 10:35

Най-вероятно те е излъгал стария собственик,но това са си номера на търговците,половинчати ремонти.Ако бяха сложили радиатор на транзистора,вероятно щеше да изкара много време,ако е бил и правилно подбран.
Отговори

k opel e снимка k opel e 30 юли 2016 - 10:42

Като купувахме колата, гледахме за проводниците към електрониката. Бяха си оригинални, без наставки и решихме, че не е пипана. Може и да са били големи "майстори" и да са сложили транзистора на място без да свалят помпата. А сигурно е сваляна, както направих и аз. А, че купувача винаги е прецакан е ясно.
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 01 август 2016 - 16:28

Достатъчно е да се свали само електронния блок за тоя ремонт.

Интересно ми е - в алуминиевия капак имаше ли разрез за транзистора !? :confused:
Отговори

k opel e снимка k opel e 04 август 2016 - 07:30

Знам, че може само да се свали електрониката. Махнат ли се тръбите, вихровите клапи и всмукателния колектор, остава малко за да е помпата да е долу. Нищо не пречи и да се направи на стенд пълна проверка, особено на двата клапана. Разрез нямаше в капака. На транзистора бяха изтъркани данните и сигурно въобще не е за тук.
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 24 август 2016 - 20:36

Колеги, ето това нещо ме сполетя. Писаното е от спам темата, но ще го копирам хронологично:

Колеги, да ви се оплача от несполуките си :( вчера като се прибирах с вектрата от работа ми изгасна в движение. Имаше малко нафта и си викам сигурно за т'ва. Пробвах да я запаля докато я дърпахме към бензиностанцията, но не пожела. После сипах нафта и запали почти веднага и работеше перфектно. Даже по-дборе отколкото напоследък. Викам нафта нямала. Днес обаче по обяд пак ме изостави, а има поне 40 литра нафта. после така и не можахме да я запалим, а я дърпахме много време. Накрая като натиснах съединителя единя път работеше на около 400 оборота около 20 секунди, но после изгасна и при следващия опит не запали, а бяхме стигнали, та не ни се занимаваше после. Като огасна на обяд развих пробката на филтъра и освен че беше сух, имаше и вакуу в него. Предполагам нещо по горивопровода се е запушило или самия филтър се е разпаднал, а е относително нов (под 10 000). Сега свалих акумулатора да го заредя и утре заминавам на почивка, но след поивката ще я качвам на оп-кома да видя колко и какви грешки е записала. Мисля да свалям помпата и да ходи някъде за пълна рециклация. В последно време мисля да сменям марката. Нещо напоследък ми прави впечатление, че с реното ми беше много добре, пък субару и вагените правят задрави комбита :( май ще подаря на баща ми вектрата като я поправя и ще продължавам с друга марка. Обичам една кола докато не ме остави на пътя. Направи ли го 2 пъти даже за 2 дни почвам да забравям всички хубави моменти.


Следва
Сега като спомена се позамислих и се чудя дали кофти акумулатора и не може да ми върти номера. Ма май не е опция. Във филтъра втория път нямаше гориво. Отвих пробката дето е за източване на вода от филтъра и от там почна да поема въздух. Това значи, че гориво няма, а поне механично помпата се опитва да си дръпне. Тъй като не е 100% умряла (запали след първия припадък), предполагам не е транзистор, освен ако в последствие не е фирясал при втората криза. Най-много съмнения имам в маркучите за гориво, които са здрави и херметични след филтъра, но може да има запушване.

Свалих акумулатора да се зарежда. Дали ще е изчистила грешките или ще ги пази? Ще е голяма драма ако ги е изчистила. Ако е 1220 само, някъде е запушено,

ако е 1220+ разпределителен/колянов вал, значи ще е датчика на помпата

ако е другата дето е за транзистора също ще е ясно. Ако проблема не е в запушване по маркучите или цедката, ще сваля цялата помпа и ще я закарам някъде за пълна профилактика, но много странно нещо. Преди да ми направи първия път проблем не вървеше колата както трябва. Все едно не и стигаше нафта. После като я запалих с дърпане след като сипах 30 литра нафта вървеше перфектно. После на другия ден пак беше тромава докато не изпадна в кома :confused: Първия път имаше нафта във филтъра, вторя път беше вакуум.

Са се замислям дали не е виновен маркуча дето е от сондата до капака. Нещо почна много да ме съмнява рязко. Като отворих капака тамън нафтата беше до него.

и развръзката до тук:

Тишо, тя и мойта нямаше грешки преди това. Само и единствено стоп машинка, но тя е прокълната и все не мога да стигна да се занимавам с нея. Ще викам поп да пее и да чете П0703 в молитвата. Иначе сега обърнах малко внимание на вектрата.

Първо ето ги грешките:
Публикувано изображение

Като ги изчистих и се опитах да запаля не се появиха пак!

Второ ето го илтъра:
Публикувано изображение

То филтъра не изглеждаше много зле. Имаше нафта но не беше май до горе пълен. Като го отвих беше херметичен и чух как се върна нафтата в резервоара. Както ви казах накрая поработи малко на 400 оборота та предполагаме е пообезвъздушила. Оставих стария филтър. След като не е 1220 грешката, не мисля че там е проблема.Има един маркуч от входящата нафта към печката. Той излеждаше малко ламбада, но пък системата си беше затворена от друга страна.

Кът оф валва беше Инактив през цялото време (ако не се лъжа) или актив. Важното е че като се опитвах да паля нямаше промяна ако това има значение. Виж как забравих, а мислих да го скрин шотна.

така намерих гумата:
Публикувано изображение

Отидоха 2 ключа докато се преборя с капацитета на Гоце Делчевскич майстор дето не може да сложи една гума, но за сметка на това може да завие винтовете директно с пистолета. Добре че съм 100 кила та гравитацията и една тръба помогнаха. Търся си ключ за гуми бтв.

Който е прочел до тук има една бира от мен.

Давайте акъл, насоки, пари, хубави момета и който каквото има :surrender:
Мнението беше редактирано от Ne6to Smisleno: 24 август 2016 - 20:40
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 24 август 2016 - 21:32

ето и автодатата какво мисли по въпроса:

P1651
Публикувано изображение

P1630
Injection timing control - circuit malfunction - wiring open circuit/short to positive

Възможно ли е тея грешки да са от дърпане, където съм карал на скорост без да е запалена колата или са реални грешки. Имам дълбоко съмнение за въздух или запушване и искам да съм сигурен преди да лискам каната.
Мнението беше редактирано от Ne6to Smisleno: 24 август 2016 - 21:34
Отговори

bat van снимка bat van 26 август 2016 - 19:33

Здр. Колега направи следните неща.
1. Изчисти цедката в резервоара ако не е чистена.
2. Прегледай кабелите който минават по мотора и влизат в помпата за оголване. Там е слабо място - изолацията се разпада и окъсяват.
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 27 август 2016 - 17:28

Принципно днес чистих разглабях цедки, маркучи връзки, но не станаха нещата. Смених и филтъра, но не беше и в него проблема. Всички тръби поне на пръв поглед са проходими. Помпата качва гориво. Като откача някоя от тръбите на дюзите и изкарва гориво от там. Като въртя 5 секунди светва чека и се появява въпросната грешка 1630 (само тя), което ме навежда на мисълта, че остана само помпата да се сваля. Гледах и буксата и кабелите на буксата. Не ги премерих, защото пустия му карък си забравих мултисета, но не ми изглежда да има каквито и да е признаци там да има проблем. Чудя се някъде да няма бушони из моторното отделение? Някой за помпата?

Като приключих всичките профилактики и поправки, пак дръпнахме с един приятел колата. Доста дълго дърпахме. По едно време на връщане пак така. Като спра и работи 20/30 секунди на 400/500 оборота и гасне. Не реагира на педала на газта. Все едно през неработещия клапан е минала малко нафта на сила от вакуума и си изгаря по малко и след 20 секунди гасне. После пробвах да въртя и като повъртя на стартер малко и спра, прихапва за една две секунди и пак нищо.

Сега шанса е да съм изпуснал нещо, но какво? И от шише не искаше да пали, а издърпах нафта докато излезе през обратната.

като завъртя стартера след 5 секунди светва чека и изписва грешката 1630. Дали е помпата? Вдин приятел вика дали не е кихнало турбото? Щото ако имам гориво, значи нямам въздух, но като че просто нямам гориво. Най-вероятно клапана за количеството е сгънал и не пуска гориво :(
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 11 септември 2016 - 09:40

Колеги, в началото на темата имаше линк към тема как се сваля помпата, но вече не е активен. Днес мисля да ходя да поразкача това онова. На пръв поглед няма нищо сложно, но може ли да помоля някой ако има такава информация да я качи или да напише насоки, за да не направя някоя грешка.
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 11 септември 2016 - 15:13

 Ne6to Smisleno, на 11 септември 2016 - 09:40, каза:



-Цялата помпа, или само електрониката !?
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 11 септември 2016 - 21:25

 DALGONSKi, на 11 септември 2016 - 15:13, каза:

-Цялата помпа, или само електрониката !?


Цялата помпа. За момента отложих, защото ми хрумна още нещо дето ще пробвам утре, но иначе мисля да я сваля цялата и да я занеса на човек дето се занимава с това. Авансаторното бутало не работи като хората и предполагам може то да е довело до тея неща.

Иначе каква е опцията? Сваляне на електрониката за ремонт + смяна на клапаните на място ли? После как се прави центровката? Предполагам е голяма драма да я изкубеш цялата, но пък май това ми е във възможностите само.
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 12 септември 2016 - 16:37

Оги, чух се с твоя човек Оги и се разбрахме да му свалям помпата и да му я карам. Днес направих последен опит да па припаля но резултата е същия. Според мен е за ремонт на електроника и ще се възползвам да сменя и клапанчетата направо да не ми прави ядове от тук натам. Принципно съм оставил колата при един приятел да и свали помпата, ма той нещо е заринат от работа. Обеща до края на седмицата да я свали. Може да мина да му ударя едно рамо тия дни да сукорим нещата.

Оги на теб колко време ти отне да свалиш всичко или ти си свалял само горната част? Така като гледам си трябват поне 3/4 часа на разбиращ човек да я изкубе тая пущина. Бая разглобяване има.
Отговори

kalin09 снимка kalin09 12 септември 2016 - 18:38

За час време се сваля,ако бързаш.
Отговори

k opel e снимка k opel e 13 септември 2016 - 08:59

Да кажа и аз малко за свалянето на помпата на Астра G Y20DTH.
Свалих акумулатора, маркучите за обратна нафта, маркуча на кулера, пластмасовата шина, нагнетателните тръбички и куплунга на помпата. Всмукатекния колектор с ЕГР, вихровите клапи и маркучите за права и обратна нафта на ГНП. Корпуса на въздушния филтър с маркучите, пистовия ремък и обтяжната ролка, комплект. Ламаринения капак на помпата откъм блока, капака на клапаните и вакум помпата. Превъртях мотора на центровка. Гърбиците на първи цилиндър на разпределителния вал да са хоризонтални, канала на вала откъм вакум помпата да е успореден по горния ръб на главата, шайбата на коляновия вал да е на белега. За по сигурно съм чул, че се маха датчика за обороти и с щифт се прави фина проверка, че коляновия вал е в центровка. Това го пропуснах. Със свредло 6мм. с дълга опашка за контрол на помпата, горе на зъбните колела и опашката да влезе в контролния отвор на блока. И за там има специален щифт с удебеление за зъбчатките. И него пропуснах. Развих обтегача на горната верига, който е на главата, така, че да остане на една две резби. После обтегача на долната верига, който е на блока под генератора. Свалих четирите болта, които фиксират двете зъбчатки към помпата. Развих зъбчатката на разпределителния вал с гедоре 18 и контра ключ 27 на вала. Извадих горната верига и двете нейни зъбчатки. Откъм помпата малко трудно се отделя зъбчатката от горната верига и после се вади веригата на горе. Долната верига със зъбчатката остава на място. През отворите на зъбчатката на долната верига развих четирите болта, които фиксират помпата към блока. Тук става само с дълъг женски камък за гедоре четвърт цол с еврейска звезда Е10. Накрая развих планката, която държи помпата към блока. Тя е с два болта към блока и два към помпата с женски еврейски камък на три/осми и мъжко "Г" образно еврейско ключе. Там малко е неудобно.
И помпата вече е долу.
Ако съм пропуснал нещо или съм сгрешил ще прегледам пак и ще редактирам.
Мнението беше редактирано от k opel e: 13 септември 2016 - 10:16
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 13 септември 2016 - 10:12

Супер е описанието. Много благодаря!

Някой ако забелязва някоя съществена разлика при вектрата нека да каже. Мисля че ще ми спести много чудене кое да захвана.
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 13 септември 2016 - 20:05

 kalin09, на 12 септември 2016 - 18:38, каза:

За час време се сваля,ако бързаш.


днес след работа посвалих това онова. Не знам колко рутиниран трябва да си щом ги сваляш за по час. За два часа свалих капака на клапаните, филтри, тръби и така нататък. Колектора и казанчето за хидравлика за лукс. Остана ремъка и обтяжната ролка, капака при помпата и вече самите вериги да се разкачват. Това ще го направи моя приятел утре ако успее да се освободи за половин един час, че и на него не му е лесно.
Отговори

k opel e снимка k opel e 13 септември 2016 - 20:37

Митко, Калин е прав, че може да се свали за час. Гарантирам ти, че ако свалиш десет помпи, единадесетата ще ти бъде за час. Ти сега само с търсенето на инструмент губиш доста време.
Не бързай, спокойно, ще стане!
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 13 септември 2016 - 20:53

Аз не се заяждах. По скоро имах предвид, че наистина трябва да са му минали доста през ръцете. Сега като го прочетох видях че е станало малко многозначително. Но в интерес на истината не съм губил почти никакво време. Всичко дето свалих до тук съм го свалял и преди. Просто си има въртене и разкачване доста.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg