Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Основен Форум

Нов автомобил Опел Астра J Седан

ivan_pop снимка ivan_pop 06 януари 2019 - 10:05

Скоро четох за някаква класация за най-ненадежден автомобил.На първо място бяха Дачия и Рено,Опел не беше в списъка!
Със съвременните нови автомобили си е на късмет,без значение от марката!
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 06 януари 2019 - 10:20

Колега, ако позволиш един малко по-практичен съвет:

Не знам защо толкова много държиш на нова кола, после да те разкарват по сервизи като полудели, за щяло и нещяло и това цели 5 години. не знаеш от къде кога и какво ще им скимне да сменят и айде (както разправят че няма да има възможност да си в което искаш представителство за обслужване). Това не го знам така ли е, но ще е неудобство от където и да ог гледаме.

Та.. Казваш семеен автомобил, трябва ти място. Е седанът няма да е това място, което си мислиш де, но това е отделна тема. Сега по същество - Защо не се огледаш за някоя 5-6 годишна Антара (2013-та 2014-та?) И там има екстрите на "новите коли". Това се води SUV, място и багажник по-големи от която и да е версия на леките автомобилил Изобщо не вярвам окачванията им да са някакви мега различни. Общо взето каквито консумативи ще имаш на лекия, такива ще имаш и на SUV-а.

Още нещо, 5 годишната кола, каквото е имало да се обажда по нея, то вече е направено/сменено/поправено. И смятам че и като цена, няма да можеш да намериш нищо по-добро, още повече че ще имаш и пари за "зор заман" както казват хората.

Има и друго, ако търсиш от съвременна малолитражка надежност, то по-добре се откажи от това. Още повече от такива надути, наперени/изцедени малолитражки, които от няма къде.. им слагат турбо, само и само да мръднат малко. Само се замисли ти къде си виждал преди на двигател една шепа - турбо? И защо е нямало се замисли.

Това си е твоя работа, аз само казвам над какво да помислиш, и го казвам от прагматичната част. Ти вече си решавай, като не забравяш че има и GrandlandX
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 06 януари 2019 - 15:16
Отговори

Деян Боянов снимка Деян Боянов 06 януари 2019 - 10:40

Пич вземай смело и да не ти пука от хорското мнение , колата си е твоя квато избереш такава ще е , дали ще я караш 1 -2 или 100 години ти ще си решиш .Новото си е ново , и най големия трошляк да е има ресурс в него , само не прави моята грешка досвидяха ми се едни 7000 за всички екстри ,ако можеш натъпчия с всичко възможно дето предлагат така си олесняваш твоя комфорт няма излишни екстри .Успех и честито щом си го решил
Отговори

Hotblooded снимка Hotblooded 06 януари 2019 - 10:58

Димов, мястото във Антара/Каптива е колкото е Астра J хечбек. Даже в жипките местата на задния ред са по неудобни
Мнението беше редактирано от Hotblooded: 06 януари 2019 - 10:59
Отговори

benzy снимка benzy 06 януари 2019 - 13:54

Димов, не му пускай тия мухи с Антарата,
Само си мислиш, че има място в нея, според зависи къде гледам багажника и е 370 (колкото на К-хеч) до 420 литра ако прежалиш 4х4- тва си е туба с ракия разлика, нема файда. В същото време само гумите да тръгне да сменя и ще се озъби щото са 235 на 18. Въобще не мога да я разбера тая мания с джиповете... всъщност не, ако е "джип" с понижаващите предавки и блокажите мога да разбера, манията с SUV-тата не я фатам... ако ти трябва ямсто - вземи си комби или миниван.

Щом се е решил човека на ново - по-добро от това няма. Е плаща се за това удоволствие, но не е толкова зле работата. Всъщност при купуването на нова кола най-много товари лихвата по лизинга и задължителното каско не сервизното обслужване.
Да взима новичкото и да му е честито, но ако реши да е J седан си мисля ще трябва да се подрънка за по-голяма отстъпка, 2200 е никаква разлика при условие, че му продават претоплена манджа...
Отговори

vaniosl снимка vaniosl 06 януари 2019 - 14:00

Ами аз изхождам от ситуацията,че Астра J е на пазара ако не се бъркам от 2012г. Все пак са минали вече 6 години от производството ѝ,вследствие на което повечето "детски болести" на модела трябва да са изчистени.Отдавна са и преминали разните там сервизни акции за оправяне на внезапно възникнали масови проблеми или недообмислени решения при проектирането на автомобила.Гледах и доста класации на TUV за автомобили на 5 годишна възраст и Астра J беше в зеления сектор по отношение на надеждност и брой дефекти.Както каза и колегата по-горе за двигателя не се притеснявам толкова,защото автомобила си има 5 години пълна гаранция и ако ще се чупи нещо,ще се надявам да е по-време на гаранцията.То винаги може да се попадне на калпава бройка и буквално да се разпадне и за 2 години.А J-ката я гледам защото чесно казано тя ми влиза в бюджета,който е 30000лв за автомобил с паркинг сензори,круиз контрол,климатроник и автоматик.За тези екстри J-та ми излиза 30840лв.с даже още някой екстри,като ел.ръчна спирачка,алуминиеви джанти и подарък цвят металик,а Астра К отива около 33500лв.там всичко се заплаща отделно,все пак е новия актуален модел.Ще я погледна задължително и нея като отида за поръчката,може пък да издействам някой по-голяма отстъпка и разликата да се окаже и по-малка.За мен най-важното нещо е разстоянието между предните и задните седалки,като наглася предните седалки,която има повече пространство печели.Двата автомобила,като широчина са еднакви.

В началото и аз се заглеждах по Рено и Дачия,но Дачия бързо ме отказаха с качеството си и.Всичко там е някак дървено,за служебен автомобил или за подарен става,но да си го купиш за себе си НЕ.Рено,пък нещо много се изхвърлиха с цената на Меган с автоматична скоростна кутия,за този автомобил не бих дал 41000лв.Аз по добре да взема Инсигния за тези пари.Пък и както каза някой по-горе тези две марки винаги са в дъното на всички класации на TUV за надежност и брой дефекти.

Цитат

Да взима новичкото и да му е честито, но ако реши да е J седан си мисля ще трябва да се подрънка за по-голяма отстъпка, 2200 е никаква разлика при условие, че му продават претоплена манджа...


Сега си разгледах офертите и разликата по точно е 2600лв.но при J-ката имам и джанти,ел.ръчна спирачка и цвят металик,ако тези неща ги добавя на К разликата в цената ще стане около 5000-5500.Друг е въпроса,че от тая ел.ръчна няма файда и само ядове могат да се берат с нея,но за да имам асистент при потегляне под наклон при J-та трябва да е с добавена ел.ръчна спирачка.
Мнението беше редактирано от vaniosl: 06 януари 2019 - 14:07
Отговори

zdravkop снимка zdravkop 06 януари 2019 - 14:47

Човекът си го е написал съвсем ясно, че иска седан, пък някои колеги му предлагат подобията на тухли, дето не приличат на нищо- Антара. Това е все едно да му се предложи Мокка- т@шака на Опел. Седанът във всички марки и модели е класика: най- красивият, удобен и практичен автомобил. Взимай седана, колега, и си го карай със здраве. Който каквото ще да казва- новото си е ново. И аз да ги имах парите и аз щях да взема нова кола.
Отговори

Dtm снимка Dtm 06 януари 2019 - 14:48

Остави празните приказки. Ето нещо конкретно, макар че става въпрос за атмосферен мотор още от H-ките( ама те пък и за тях какви дрънканици има) А човекът и е врътнал 200 хиляди за 5 години и хич не му дреме.
https://www.drive2.r...56251337278308/
Отговори

benzy снимка benzy 06 януари 2019 - 14:49

Тая ел. ръчна в един момент става трън в задника, при условие, че взимаш автомат спокойно може да прескочиш асистента за потегляне по наклон. Мойто мнение се различава от това на Деян Боянов - колкото по-малко екстри толкова по-малко ядове. Имаше едно изследване на американците, че шофьорите ползват едва 10% от екстрите, които плащат.
Ако сравняваме хеч J и хеч К знам, че К има повече място в интериора... не знам дали и при седана е така, но по-скоро да - тя разликата е в багажника.
Абе объркахме те достатъчно - иди виж харесай и като се връзва с бюджета взимай... но и за 1000-2000 лева разлика не се замисляй - изнасили се. Чакаме да се похвалиш.

 zdravkop, на 06 януари 2019 - 14:47, каза:

Седанът във всички марки и модели е класика: най- красивият, удобен и практичен автомобил.

А не... най-практично си остава кобито, а най-добрия компромис за мен е хечбека.
И не при всички марки седана е класика. Работата е там, че Астрата е родена като хечбек и седана е с буквално пришит задник. Инсигния седан - да - красота, но Астра седан за мен е като ФауВе Поло седан... Да не говорим, че хеч и комби са по-лесни за паркиране щото свършват ам където ти свършва задното стъкло :)
Мнението беше редактирано от benzy: 06 януари 2019 - 14:55
Отговори

zdravkop снимка zdravkop 06 януари 2019 - 15:21

 benzy, на 06 януари 2019 - 14:49, каза:

А не... най-практично си остава кобито, а най-добрия компромис за мен е хечбека.
И не при всички марки седана е класика. Работата е там, че Астрата е родена като хечбек и седана е с буквално пришит задник. Инсигния седан - да - красота, но Астра седан за мен е като ФауВе Поло седан... Да не говорим, че хеч и комби са по-лесни за паркиране щото свършват ам където ти свършва задното стъкло :)


Ей, човече, искрено ме разсмя с това "пришит задник". :biggrin: А пък за мен е точно обратното- хечбека е като птица с отрязана опашка и стои неестествено. Помисли защо сериозните и тежки марки като БМВ и Мерцедес нямат хечбеци, а само седани и комбита, както и някои модели- например Пасат. Пък за паркирането- то който не си го може и само с предни седалки да е колата пак няма да може да паркира. Паркирането е усещане- идва ти отвътре, а не каква кола караш. :drinks:
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 06 януари 2019 - 15:27

Като много разбирате и все нищо друго не ви харесва(само собственото ви мнение), аз никъде не съм го накарал, написаното беше от прагматична гледна точка. Еин автомобил не е само ЛЕТЕН ! Той е и зимен и когато става дума за СЕМЕЕН, то високата проходимост(сега остава някой да каже че J-ката е по-висока от Антарата и вече ще забеснея) си остава едно огромно предимство!
Към бенза, това не е джип - високопроходим автомобил. Джип като се каже се има съвсем друго предвид(или поне аз като кажа "джип", не го разбирам като Антара, Туарег, Муарег или други от сорта).

Някой тук също каза нещо по-прагматично - И това е Зафирата. Е тя ако няма повече място от комбито дори - не знам. А тя пък е баш семеен миниван и според мен е направено точно за тая цел. личното ми мнение е че никога не съм харесвал комби вариант(принудително уголемен хеч). Значи или да е хеч, или да е ван, комбито е "от всички пръсти- та средния". Ванът е по-висок, повече места има, същите двигатели има....

Сега като се замисля и ванът не е лош избор. Но както завърших и по-горе, решението си е негово и щом е пуснал тема тук, ще види всичко, което е писано. Това сам го е избрал също. Но да иска място и седан.... където най-малко нямаш възможност да свалиш седалките отзад и да направиш място до тавана - е малко нецелесъобразно спрямо желанието. Това намерих като противоречие аз - който не му харесва, аз не съм виновен - това е моя гледна точка, на която имам право. Ако иска да се съобразява с нея. Вижда се че и парите са от значение, затова си обяснявам "компромисите". Само да не съжалява после, затова се казва преди това всичко, за да е ясно. Преди да е дал каквито и да е пари, защото 30 може да не са малко, но после съжалението ще ги направи двойно. Тъй че да мисли хубаво - това искам да кажа. Да не говорим че при Ван имаш и долълнителен избор от Газ(CNG).

А това че новата значело еди какво си, ама гаранции франции (нагледали сме се на гаранции). Това неписано правило нещо издиша в последно време. За 30 бона ще си купи 2 коли от моето предложение(дори и ванове), че и неочукани бройки, и какво ще ми кажете че ще живеят по-малко от една чисто нова (ако гледаме и от тая посока ще има две коли за тия пари)?
Но айде, нали новото нам какво си..
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 06 януари 2019 - 15:56
Отговори

benzy снимка benzy 06 януари 2019 - 16:40

 Д-и-м-о-в, на 06 януари 2019 - 15:27, каза:


Зимен, летен - какво е това? Една антара с 4 летни гуми няма да се качи там където астрата с 4 добри зимни, а и човека ако правилно помня от първите постове беше от Сливен - колко па сняг да имат по тоя край годишно, че да му трябват 2 двигателни моста. В същото време целогодишно ще разхожда допълнително тегло и триещи се части, втори диференциал и бла бла... наистина не знам каква е тая СУВ мания и цялото това нещо, за да се карлабаш на всеки завой... виж за Ван съм съгласен една Зафира от последното поколение е чудна кола (макар и не по мой вкус). Апропо CNG има и на Астра К, но е прекалено скъпа над 40 хил лева беше.

Това дали е нова или втора употреба си е негов избор. Или не му е първата нова кола и знае, че има файда от нова или ще му е първата и евентуално ако се опари повече няма да си купи нова. В крайна сметка трябва да е свръх коцузлия, че да му побелее косата от новата кола - те производителите не са глупави, проектират така, че първите 100-150 хил км докато колата е в гаранция да е относително надеждна, за да не си създават и самите те ядове. Ако погледнеш продължителните тестове на Автобилд рядко има кола, която да прави сериозни проблеми. Лично аз по-скоро споделям твоето мнение за употребяваната и ако имах 30 хил за кола щях да си купя 2 - семеен хеч за 20тина и нещо двуврато със задно и без покрив за останалите, но това си е с нагласа, че ще ми правят ядове. А при новата си с нагласа, че дори и да има нещо то се покрива от гаранцията.

На старо казват хората само вино и злато - жена и кола гледай да са колкото може по-млади :icon_wink2:

 zdravkop, на 06 януари 2019 - 15:21, каза:


И БМВ и Мерцедес имат хеч 1ва серия и А класа. Разликата при тези марки е, че Е-клас примерно започва живота си като седан и цялостния дизайн е подчинен на тази линия, дълъг преден капак по-къса задница, задната ос е изнесена назад и пропорциите са по-различни (същото е и с твойта вектра, тя си е създадена като седан и затова изглежда добре. И лично мое мнение е, че хечбека на Вектра Ц е по-красива от 4вратата лимузина). При Астра и другите те са започнали живота си като хечбек и после са преправяни и резултата поне на мен не ми пасва, но вкус приятели няма. А има и още нещо, за което Димов е прав - при седана не може да пуснеш седалките и да получиш едно голямо товарно пространство, веднъж ще ти се наложи да караш нещо по-обемисто и ще се чудиш кого да викнеш...
Мнението беше редактирано от benzy: 06 януари 2019 - 16:44
Отговори

Gena_bs снимка Gena_bs 06 януари 2019 - 18:31

Тези седани се предлагат само със 1.4 турбо, за съжаление.
Освен това някога Astra H седан се сглобяваше в Турция.
Колкото до проблемните двигатели - прави сте, че всички се чупят.
Но някои много пъти с дребни повреди, а други веднъж - но с големи последствия и скъпи ремонти.

Понятието гаранция в България и не само е силно надценено от страна на нас, потребителите.
При сключване на договора моят съвет е да се чете текста му изключително внимателно! Особено да се наблегне на гарнционните условия.
С думи прости - какво точно покрива гаранцията и има ли ограничения в пробега.
Успех и главно късмет с избора!
Мнението беше редактирано от Gena_bs: 06 януари 2019 - 18:32
Отговори

benzy снимка benzy 06 януари 2019 - 18:37

 Gena_bs, на 06 януари 2019 - 18:31, каза:

При сключване на договора моят съвет е да се чете текста му изключително внимателно! Особено да се наблегне на гарнционните условия.

Всъщност това е много добър съвет и може да иде дори и крачка напред - да се посъветва с адвокат преди да подпише.
Ограниченията в пробега обикновено са ясно упоменати, но слагат разни изисквания за това как да я експлоатираш и накрая ти казват "ти не си карал както трябва"...
Отговори

dan666 снимка dan666 07 януари 2019 - 22:41

Здравей колега,

Ето едно мнение от собственик на 3 годишен Opel Astra J седан, 1.6 CDTI - шептящия дизел / 110 к.с. Евро 6, Start/Stop - 2016г. Купил съм я преди 3 години с 5 години гаранция - нищо не и е правено освен масло и филтри - смяната на масло и филтри в фирмен сервиз е около 180 лв. Колата вози комфортно - малко е по-тежичка от последния модел, но повечето тегло е отишло за сигурност - подсилване на греди, врати и обезшумяване на купето.А и нали знаеш при кои коли возията е по-добра - при по тежките. Голяма част от повечето килограми са заради отличните шумоизолиращи панели - вътре в купето почти не се чува нищо от шума навън. Предните греди са широчки - малко намаляват видимостта и при завой трябва да се внимава за пешеходци отляво и отдясно. Модела се произвежда повече от 8 години - така че са отстранени детските слабости. Общо взето за тези пари е добър избор - в USA GM я произвеждаха като Buick Verano. Изминал съм 35 000 км - смесен разход по борд компютър от когато е купена 4,9 л дизел/ като над 60% е градско каране в областен град - при турбо бензин ще гори 7,5 литра смесен разход. За 200 лв ще си вземеш добра офлайн външна навигация - не ти трябва нито фабричната нито Гугъл Мап.
Мнението беше редактирано от dan666: 07 януари 2019 - 22:51
Отговори

benzy снимка benzy 08 януари 2019 - 01:19

K не е по-опасна от J въпреки по-малкото тегло и двете имат по 5 звезди от EuroNCAP ако това ще е от значение при взимане на решение. А по-тежките коли страдат от други неща като износване на окачване и спирачки и споменатия вече разход. Да не говорим, че съотношението тегло/конска сила при К е по-добро и е по-пъргава с повече резерв при изпреварване и по-приятна и безопасна при шофиране в завои където всеки килограм се брои. Все пак препоръчвам да направи едно кръгче и с К преди окончателно да реши.
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 11 януари 2019 - 22:35

 benzy, на 08 януари 2019 - 01:19, каза:

K не е по-опасна от J въпреки по-малкото тегло и двете имат по 5 звезди от EuroNCAP ако това ще е от значение при взимане на решение. А по-тежките коли страдат от други неща като износване на окачване и спирачки и споменатия вече разход. Да не говорим, че съотношението тегло/конска сила при К е по-добро и е по-пъргава с повече резерв при изпреварване и по-приятна и безопасна при шофиране в завои където всеки килограм се брои. Все пак препоръчвам да направи едно кръгче и с К преди окончателно да реши.


Като се съгласявам с горното, казвам че и двата случая имат своите предимства. Тежината както е казал колегата е в плюс за "мазната" возията, лекотата пък е плюс за по опасни завои и разход - факт са и двете неща. Сега, не вярвам абсолютно всеки един да е чистокръвен състезател...
Затова Бенза правилно казва - да пробва и К, за да има по-голям размах за решение.
Ако питате мен J-ката все още й личи "старото" в нея. Стария графичен дисплей с жълтото и иконките. А бе удря си на "поразтеглена H-ка". При К-то вече имаме нов графичен дисплей, по който има много повече възможности да се "рисува". Конзолата на К е по-изчистена, няма 1 милион бутона. Общо взето са поприбрали сергията.

Но не смятам че от едната до другата има нещо "революционно", длъжен съм да го уточня.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 11 януари 2019 - 22:39
Отговори

benzy снимка benzy 12 януари 2019 - 15:49

За мен единственото предимство на J е цената, от там насетне К е по-добратата кола.
Пък и ако ще харчиш 30 хил за нова кола, нека се вижда, че е такава.
Лично аз ако ще е астра J бих потърсил 3-4 годишна току що върната от лизинг с фул екстри, вероятно ще е между 17 до 20 хил лева. В крайна сметка си спестявам 1/2 от парите за още една такава кола, а тя няма да е драстично по-лоша от нова J-ка...
Но колегата си знае кое му приляга най-добре.

между другото ето една чисто нова J за 24 хил лв, вярно не е автомат, но идеята е, че трябва да му направят много по-голяма отстъпка от 2те хил.: https://www.mobile.b...17&slink=9fb6cp
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 12 януари 2019 - 15:54

Трябва само да уточним че фейслифтът на К, ще има вече мотори от PSA :icon_razz2:
Отговори

benzy снимка benzy 12 януари 2019 - 21:01

Ни са знай, ни са знай - ша бъдими позитивни :icon_razz2:
...ако трябва да сме честни - все тая. В днешно време всички ползват едни и същи доставчици. На последния автосалон дали влизаш във Фоксфаген, Киа или Опел усещането е абсолютно едно и също.

А ме човъркаше и си поиграх в немското мобиле. С бюджет 32 000, малко над 16 000 евро мога да си взема Астра J 2015 включая с "шепнещ дизел" до 150 000 км (относително реални)+ една Мазда МХ5 на около 100 0 000 км + един Ленд Ровър Фрийлендър 2005та и да ми остане в бъдеще да добавя само един стар Мерцедес, за да сглобя мечтания достъпен гарааж :)
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg