Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Insignia

Питане за Insignia

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 18 април 2019 - 11:01

Ми може и така да е, но както виждаме, няма легенда за графиките, коя коя е ... та затова ми е нещо Х историята...... Общо взето не ми вдъхва доверие тоя мап..
От където и да го погледнеш, все 180 коня има чукнато, и все 440 нютона има чукнато.. която и графика да гледаш.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 18 април 2019 - 11:02
Отговори

BOz снимка BOz 18 април 2019 - 12:07

 Avgusta Trayana, на 17 април 2019 - 19:43, каза:

BOz , след като съм го написал заставам зад думите си. Видял съм не една и две кутии блокирали от мръсотии след пълна смяна на масло с машина.

ОК, приемам, че си заставаш зад думите и това е. Не мога да те убедя, че не си прав. :cu:

И тази смяна на Волво не е така, както трябва. Ако се разровиш малко повече ще видиш, че те имат по инструкция откачане на охладителя, да се сложи маркуч и да се точи масло до появата на първото мехурче. Ама нали, подробности. Това, че някой е решил да прави наливане, източване няколко пъти, това не означава автоматично, че е най-правилното решение.
Абсолютно същото става като закачиш кутията на машина и тя сама ти филтрира (налее)да кажем 10-15 литра масло.

 Д-и-м-о-в, на 18 април 2019 - 11:01, каза:

Ми може и така да е, но както виждаме, няма легенда за графиките, коя коя е ... та затова ми е нещо Х историята...... Общо взето не ми вдъхва доверие тоя мап..
От където и да го погледнеш, все 180 коня има чукнато, и все 440 нютона има чукнато.. която и графика да гледаш.

То не трябва легенда за тази работа. Очевидно се вижда коя е кривата на мощността и на въртящия момент. Ако знаеш какво точно представляват двете криви, то ще знаеш, че винаги графиката с по-големите цифри на дизела (приемаме, че масово работят под 5000 оборота) е тази на въртящия момент, а с по-малките на мощността. Няма как под 5252 оборота да имаш по-висока стойност на мощността от тази на въртящия момент. Физика.

Много негативно впечатление прави как въртящия момент на този двигател е над 400 още при 1600 оборота. Тази кола ако е без ДПФ или трябва да хвърля сажди яко отзад, или дино графиката е много измислена.
Мнението беше редактирано от BOz: 18 април 2019 - 12:19
Отговори

spit-fire снимка spit-fire 18 април 2019 - 12:20

В интерес на истината грам не пуши дори и под товар. Утре може би ще я качим за пръв път на подемник за да сложим един датчик за АФЛ на задния носач (че сега фаровете светят 1 метър пред колата) и ще пробвам да видя дали кутията за ДПФ е рязана/куха и тн.

Единственото във връзка с изпускателната система, което мога да кажа, е че като застанеш зад колата от ауспуха се чува нещо като леко свистене/свирене на празен ход. Доколкото знам е характерно за коли, където има изкорубено нещо като катализатор/ДПФ.
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 18 април 2019 - 13:09

Точно затова казвам че нещо не ми е "таман". За пушенето, единственото което има значение е консистенцията гориво-въздух. Когато са правилни, няма пушене. Пушене има когато горивото е много(респективно въздухът е малко/намалял). Това добре че не пуши, но при все това, леко изнасилена графика ми се вижда от към въртящ момент за 20-те коня, които са качени, сигурно са оставили турбото да понадува повече.
Ако ще я оставяш така, то не я цеди така както обясни горе, карай си нормално.

И наистина ще е хубаво едно извънградско да я видиш колко разход ще ти даде. Закови там на 100-110 примерно с темпомата и засечи.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 18 април 2019 - 13:18
Отговори

spit-fire снимка spit-fire 18 април 2019 - 14:00

О не, това е тежка, комфортна кола и определено не съм я взел за цедене. Карам супер спокойно. Единствените пъти, когато може да се наложи настъпване е при изпреварвания, но пък тя си има доволно мощност и едва ли ще се налага да натискам до долу всеки път.

Вчера напълних гориво до горе и ще видя сега като мина 100 км. колко ще събере пак до горе.

Абе днес е по-мрачно в Пловдив и съответно се пускат фаровете. Като се пуснат обаче, навигацията и таблото стават мега тъмни? Как се оправя това? Не е от врътката до фаровете - тя е на макс. светло.

И още нещо - в менюто "настройки на автомобила" се виждат по-малко такива на 1-ви контакт и много повече на 2-ри. Това нормално ли е?
Мнението беше редактирано от spit-fire: 18 април 2019 - 14:01
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 18 април 2019 - 17:59

Може и да е нормално, някой модули да се включват на втора степен на ключа
Ако това имаш предвид под "първи и втори контакт"...
Отговори

CyberTod снимка CyberTod 18 април 2019 - 19:28

Това с настройките е така да. Аз като взех моята и си мислех, че нещо няма връзка с някой модул. Минаха поне няколко дена докато се усетя, че настройките се виждат само като съм запалил - аз пробвах само на запален двигател и върнат напълно ключа и само да стои в контакта.
Отговори

nikal снимка nikal 18 април 2019 - 20:51

Колега spit-fire, графиката си е перфектна.Щом казваш,че не пуши,значи човека който я е правил,си разбира от работата.Тя няма начин да не пуши де,но ти не го виждаш,защото не е толкова много.При цеден мотор конете стигат до 200,така че ти си добре с тези коне.
Това,че ти дърпа ляво-дясно,като и дадеш яко газ е нормално,защото тракшъна се побърква в този момент,затова го изключи и настъпвай яко,аз така за пробата съм пилил гуми и на трета предавка.Е все пак тези заигравки ги прави по-рядко,че валът не ги обича,но щом от 2016 г. досега е издържал...
Отговори

spit-fire снимка spit-fire 19 април 2019 - 18:58

Колеги, днес имах странно преживяване. След работа паля колата и оборотите почнаха да играят с +-150. Това някак си се отразяваше и на автомата - бъркаше го коя скорост да включи при ниска скорост.

Освен това разхода на място беше 2 л/ч. След като изфорсирах колата - изкара малко бяло сив пушек и се оправи - и разхода и оборотите.

Идеи?
Отговори

Hotblooded снимка Hotblooded 19 април 2019 - 19:07

Диагностика със живи данни, иначе е стрелба в тъмното
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 20 април 2019 - 11:40

Все по-стремглаво отиваш към въпросния клапан, поне според мен.

А когато го направи и преди да форсираш, пак питам тресеше ли мотора? Ако не е , е по-вероятно да е клапана, а ако е тресял е по-вероятно да е била дюза.

Обаче както са казали горе, първо едни живи данни, подкови се с постоянно включен ОП-ком и когато стане такова нещо ще запазиш данните да се види.
Отговори

spit-fire снимка spit-fire 20 април 2019 - 13:00

Не е тресял мотора, колега. Оборотите по-скоро падаха до към 500-600 и се вдигаха до към 1000 - голяма амплитуда. Странното е, че на скорост не играеха колкова много. След въпросното изфорсиране - се оправи.
Този клапан дали го има и в БГ или трябва да го поръчвам от ибей?
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 20 април 2019 - 13:45

Принципно на рейката би трябвало да имаш датчик за налягането. Мисля че това е точката, която да се гледа на данните, когато стане такова нещо. Може и тоя датчик да се е прецакал, не е сигурно. Аз говорех обаче за клапан за регулация, който е закрепен на горивната помпа за високо налягане.

Дали го има, не знам, сигурно не, но ето го какво представлява:
https://www.ebay.co....E-/252256374367

Не бързай да купуваш, първо диагностиката. След това номер на твоя клапан(ако е от него), пише го на самия клапан.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 20 април 2019 - 20:50
Отговори

spit-fire снимка spit-fire 22 април 2019 - 10:46

Днес сутринта като беше студено пак направи същото - голямо клатене на оборотите (без вибрации в мотора) и след изфорсиране - изкарва сиво-бял пушек и се оправя. Днес следобед ще я водя на майстор за обслужване и ще го помоля утре сутрин на хладно да я запали с компютъра да види какво се случва.

Нещо ново от вчера - не знам дали е нормално защото всички дизели, които съм карал до момента са били с метални ауспуси, сочещи към земята.
Карах около 150 км. извън града - като цяло доста приятна динамика има автомобила и на няколко пъти имах изпреварвания с кик даун. След като се прибрахме, забелязах, че целия аусух е черен т.е. хромираното му покритие. Изглежда да е само пепел защото като го разтрия с пръсти изчезва и знам, че това е нормално за дизел, но пък чак толкова да стане черно след само 150 км. извън града?
Отговори

Avgusta Trayana снимка Avgusta Trayana 22 април 2019 - 12:52

След като нямаш ДПФ е съвсем нормално да ти почернява тръбата на ауспуха. То при наличие на филтър пак почернява ( вярно - след доста по-продължително каране ) , та без него ли да не е черно :icon_wink2:
Мнението беше редактирано от Avgusta Trayana: 22 април 2019 - 12:55
Отговори

spit-fire снимка spit-fire 22 април 2019 - 15:11

Абе понякога ме хваща срам да пиша за такива неща, признавам си.

До сега не съм карал автомобил с много от системите/екстрите, които има Опела, та някои неща за мен са като "топлата вода".

Да се похваля или не - днес ще оставям колата на Стефанов да я обслужат, надявам се да е готова до сряда.
Отговори

BOz снимка BOz 23 април 2019 - 14:38

Да използвам тази тема тъй като ми се струва общо питане за модели/обява, а не конкретна за конкретен автомобил.
За пръв път на пазара виждам такова ниво на оборудване с този двигател. Чудя се кой би направил това изпълнение:
https://www.mobile.b...539796665122279
Луда работа.
Отговори

spit-fire снимка spit-fire 23 април 2019 - 15:41

Баси, има ли такива пасажерски "обикновени" седалки, които също се регулират нагоре-надолу и имат надуване? Моята е напълно обикновена пасажерската - дали мога да подкарам такава седалка на нейно място?

П.С. - Инсигнията е отворена - в картера положението е ОК - няма дертове, гумата е сменена. Водна помпа с голям луфт обаче - ще се сменя. Утре ще се гледа окачването и какво тропа и дърпа на ляво, но се надявам да не е повече от 100 лв. още, че бая пари дръпна това обслужване.
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 23 април 2019 - 16:19

Вземи хубава водна помпа че тия боклуците много бързо им заминава втулката и от там може да гризнеш дървото и с прескочил ремък... после сам смятай.
Отговори

spit-fire снимка spit-fire 23 април 2019 - 16:39

Ами оригинална ще е - каквото слагат в Опел, нямам голям избор - 230 лв. с гарнитурата (и труд). Силно се надявах да минем без нея, но имала голям луфт и като цяло за да не отваряме пак мотора след месец-два и още пари - направо сега да я сменим.
Аз обаче си настръхнах като ми звънна приемчика и вика "имам лоши новини"... викам си мотора е дроб. А то - водна помпа било. Мотора - ОК. Малкия дявол дето се вика.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg