Степени/скорост на перки при работа на климатика
Стаевски 19 юни 2019 - 08:16
Е търси си съпротивление и си го смени.
Не ти трябват майстори на климатици. А онази тема дето ще ти помогне... леле мале.
Не си играй да пускаш допълнителни кабели с ключета, да не опукаш още нещо.
Да, като шунтираш изгорялото съпротивление ще стане точно както го мислиш. Връзките трябва да са стабилни.
Но, тогава въпросното реле дето до сега е комутирало ветилатора през съпротивлението, ще комутира по-голям ток...Колко ще издържи?
Мнението беше редактирано от Стаевски: 19 юни 2019 - 08:21
Не ти трябват майстори на климатици. А онази тема дето ще ти помогне... леле мале.
Не си играй да пускаш допълнителни кабели с ключета, да не опукаш още нещо.
Да, като шунтираш изгорялото съпротивление ще стане точно както го мислиш. Връзките трябва да са стабилни.
Но, тогава въпросното реле дето до сега е комутирало ветилатора през съпротивлението, ще комутира по-голям ток...Колко ще издържи?
Мнението беше редактирано от Стаевски: 19 юни 2019 - 08:21
JorkataG 19 юни 2019 - 08:21
tim, на 19 юни 2019 - 08:06, каза:
Проблема не е в климатика а в вентилатора, а смисъла на шунтиране е климатика да не вдига високо налягане.
Дали няма да се получи с отстраняване на резистора и замостване на черния и червения кабел?
Така при подаване на сигнал от термошалтера или пресостата за включване на втора скорост (12 волта по черния, които след резистора падат до 9 волта, за да се включи втора степен ), чрез замостване с червения, би следвало да се включи директно трета степен.
Дали няма да се получи с отстраняване на резистора и замостване на черния и червения кабел?
Така при подаване на сигнал от термошалтера или пресостата за включване на втора скорост (12 волта по черния, които след резистора падат до 9 волта, за да се включи втора степен ), чрез замостване с червения, би следвало да се включи директно трета степен.
Напротив точно за майстор по климатици си. Тоя климатик да не го е прайл бояджия случайно. Като ти са развали телевизота на хладилен техник ли го караш. Мисли малко и ако не знаеш или не можеш да си го оправиш отиди при специалист. Лесно ще смениш съпротивлението и сам Но причината да изгори това съпротивление си остава.
Стаевски 19 юни 2019 - 08:27
Ако беше прекъснало съпротивление на другия вентилатор, на параджия ли щеше да го пратиш?
Съпротивление прекъсва от висока температура или лоша връзка.
Липса на охлаждане /мръсотия/. Голям ток /ако перката е блокирала/.
Съпротивление прекъсва от висока температура или лоша връзка.
Липса на охлаждане /мръсотия/. Голям ток /ако перката е блокирала/.
JorkataG 19 юни 2019 - 08:44
Стаевски, на 19 юни 2019 - 08:27, каза:
Ако беше прекъснало съпротивление на другия вентилатор, на параджия ли щеше да го пратиш?
Съпротивление прекъсва от висока температура или лоша връзка.
Липса на охлаждане /мръсотия/. Голям ток /ако перката е блокирала/.
Съпротивление прекъсва от висока температура или лоша връзка.
Липса на охлаждане /мръсотия/. Голям ток /ако перката е блокирала/.
Ми като проблема е с перката на климатика ясно че ще кажа да върви на майстор на климатици. Ако беше в другия вентилатор АМА НЕ Е.
tim 19 юни 2019 - 09:01
JorkataG 19 юни 2019 - 09:08
Ок. Това че ти казвам да ходиш на майстор по климатиците, го казах поради факта че за конкретното нещо се ходи при конкретен майстор. Да проблема си го видял, изгоряло съпротивление и от там и идеята за климатикаджия защото двете системи работят синхронизирано отмчасти и когато климатикаджията гарантира че системата на климатика и съпътстващите я системи са наред можеш с жичкаджия да се консултираш.
tim 19 юни 2019 - 09:10
Стаевски, на 19 юни 2019 - 08:16, каза:
Е търси си съпротивление и си го смени.
Не ти трябват майстори на климатици. А онази тема дето ще ти помогне... леле мале.
Не си играй да пускаш допълнителни кабели с ключета, да не опукаш още нещо.
Да, като шунтираш изгорялото съпротивление ще стане точно както го мислиш. Връзките трябва да са стабилни.
Но, тогава въпросното реле дето до сега е комутирало ветилатора през съпротивлението, ще комутира по-голям ток...Колко ще издържи?
Не ти трябват майстори на климатици. А онази тема дето ще ти помогне... леле мале.
Не си играй да пускаш допълнителни кабели с ключета, да не опукаш още нещо.
Да, като шунтираш изгорялото съпротивление ще стане точно както го мислиш. Връзките трябва да са стабилни.
Но, тогава въпросното реле дето до сега е комутирало ветилатора през съпротивлението, ще комутира по-голям ток...Колко ще издържи?
Благодаря колига.
Релетата за 2 и 3 степен на големия (водния) радиатор са еднакви, кака че не би следвало да има проблеми.
Стаевски 19 юни 2019 - 09:14
Открития проблем е наполовина решен проблем. Особено в електриката...
Просто си намери съпротивление, измий си радиаторите и си провери ел.връзките. Гледай за окиси и нагоряло. /това за профилактика/.
Щом ти се въртят перките на най-малката скорост /когато са последователно/, значи проблема за изгорелия резистор не е в перката на вентилатора му. Виж дали добре се охлажда и дали е хванато стабилно /съпротивлението/.
Оправи си го сам.
Успех.
Просто си намери съпротивление, измий си радиаторите и си провери ел.връзките. Гледай за окиси и нагоряло. /това за профилактика/.
Щом ти се въртят перките на най-малката скорост /когато са последователно/, значи проблема за изгорелия резистор не е в перката на вентилатора му. Виж дали добре се охлажда и дали е хванато стабилно /съпротивлението/.
Оправи си го сам.
Успех.
JorkataG 19 юни 2019 - 09:18
А замислял ли си се защо се стигна до този проблем? За да изгори това съпротивление си има причина. Това че ще смениш съпротивление или реле или ще го шунтираш решава проблема моментно след което после пак ще се появи проблема. Но ти си знаеш. Сори за спама но всеки казва "смени, шунтиряай+ и т. н.но това решава проблема частично. Успех.
Стаевски 19 юни 2019 - 09:20
tim, на 19 юни 2019 - 09:10, каза:
Релетата за 2 и 3 степен на големия (водния) радиатор са еднакви, кака че не би следвало да има проблеми.
Спрял вентилатор да го пуснеш на половин товар, вентилатор с половин товар да го пуснеш на цял товар - комутираш по-малък ток, отколкото спрял вентилатор да го пуснеш на пълно натоварване!!!
Не става въпрос за тока /релето ще го издържи/. Става въпрос за самата комутация!
Това беше за протокола.
tim 19 юни 2019 - 09:29
Стаевски, на 19 юни 2019 - 09:20, каза:
Спрял вентилатор да го пуснеш на половин товар, вентилатор с половин товар да го пуснеш на цял товар - комутираш по-малък ток, отколкото спрял вентилатор да го пуснеш на пълно натоварване!!!
Не става въпрос за тока /релето ще го издържи/. Става въпрос за самата комутация!
Това беше за протокола.
Не става въпрос за тока /релето ще го издържи/. Става въпрос за самата комутация!
Това беше за протокола.
То при мен сега е точно това положението - спрял вентилатор тръгва директно на пълно натоварване, разтриса цялата кола и мотора тръгва да глъхне.
Ne6to Smisleno 19 юни 2019 - 09:36
Режеш съпротивлението (акое е цилиндрично, не от зелените) в горната му част. Вътре имаш една термо защита. В горния край. Отрежи като капачка последния сантиметър и половина два. Шунтираш термо защитата и съпротивлението ще работи. Има си и причина да е там, но не е много важна. Ако не даваш двата кабела на +12 и ще тръгва директно на бърза степен като трябва да тръгне на бавна, колегата е обяснил какъв е проблема с това, но става докато намериш друго съпротивление.
Коцето 19 юни 2019 - 10:00
Стаевски, на 19 юни 2019 - 08:16, каза:
Е търси си съпротивление и си го смени.
Не ти трябват майстори на климатици. А онази тема дето ще ти помогне... леле мале.
Не си играй да пускаш допълнителни кабели с ключета, да не опукаш още нещо.
Не ти трябват майстори на климатици. А онази тема дето ще ти помогне... леле мале.
Не си играй да пускаш допълнителни кабели с ключета, да не опукаш още нещо.
Най-правилното решение, съпротивление може да се намери от всякаква кола въпроса е да е удобно за монтаж така че да се обдухва от перката. Препоръчвам резистор от Рено меган 1,6 , практически вечно и е с вградена термо защита, монтира се зад или пред перката за обдухване, обемисто е но пък е кораво.
Намерих и това: http://namaleniavtoc...khlazhdane.html
Мнението беше редактирано от Коцето: 19 юни 2019 - 11:13
tim 19 юни 2019 - 13:06
Коцето, на 19 юни 2019 - 10:00, каза:
Най-правилното решение, съпротивление може да се намери от всякаква кола въпроса е да е удобно за монтаж така че да се обдухва от перката. Препоръчвам резистор от Рено меган 1,6 , практически вечно и е с вградена термо защита, монтира се зад или пред перката за обдухване, обемисто е но пък е кораво.
Намерих и това: http://namaleniavtoc...khlazhdane.html
Намерих и това: http://namaleniavtoc...khlazhdane.html
Благодаря колега.
Имам още едно чудене, каква роля играе резистора при подаване на ток по червения кабел директно на 12в, гледам той също влиза в резистора.
Та въпроса ми е, трябвали да отстраня изцяло резистора или да замостя кабелите преди него, така че червения да продължи да минава през резистора?
Мнението беше редактирано от tim: 19 юни 2019 - 15:02
Стаевски 19 юни 2019 - 13:16
Предпазител го играе. Просто проследи проводниците - вижда се.
Сигурно ли е, че това от снимката е прекъснало?
Сигурно ли е, че това от снимката е прекъснало?
Ne6to Smisleno 19 юни 2019 - 13:27
Във вентилатора влизат два кабела. + и - Просто трябва да ги направиш така че двата + дето влизат в буксата да ходят на +, - на минуса и като релето пуска първа степен ще пуска директно 12в.
JorkataG 19 юни 2019 - 13:36
Тва на снимката е термичен предпазител, струва стотинки, само дето трудно се запоява. Подобно нещо е и на вентилатора на парното. търси се по градуси.
tim 19 юни 2019 - 15:05
ivan_pop 19 юни 2019 - 18:51
Тази тема и тя стана достойна за уважение, като на колегата TOTTI868 темите!