Ангренажна верига или клапани
Д-и-м-о-в 24 декември 2019 - 19:12
Ако е каквото си мисля тоя инструмент , манометърът му е до -1 бар.
Най-вероятно няма да свършиш нищо с него, вземи си манометър като хората. Гледам има и от 12 лева до 3 бара мери.
https://www.pooltec....&product_id=936
А пък щом си го вадил и е чатъркал и си го правил, 99% бъди убеден че си му поразказал играта - имаш късмет че мери нещо изобщо. Моя като стана така и "цъкна" като го вадих, нищо не мереше след това.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 24 декември 2019 - 19:20
Най-вероятно няма да свършиш нищо с него, вземи си манометър като хората. Гледам има и от 12 лева до 3 бара мери.
https://www.pooltec....&product_id=936
А пък щом си го вадил и е чатъркал и си го правил, 99% бъди убеден че си му поразказал играта - имаш късмет че мери нещо изобщо. Моя като стана така и "цъкна" като го вадих, нищо не мереше след това.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 24 декември 2019 - 19:20
emilio24 24 декември 2019 - 19:18
Като отвори Багирата , ще ги навестя.Благодаря за съветите.
ivan_pop 25 декември 2019 - 09:07
Д-и-м-о-в, на 24 декември 2019 - 19:12, каза:
Най-вероятно няма да свършиш нищо с него, вземи си манометър като хората. Гледам има и от 12 лева до 3 бара мери.
https://www.pooltec....&product_id=936
https://www.pooltec....&product_id=936
Точно с този манометър, няма как да се измери вакум!
Меренето на вакум е малко по-различно от меренето на налягане.Затова, като се мери вакум трябва да се вложи и малко мисъл!
ivan_pop 25 декември 2019 - 09:13
emilio24 25 декември 2019 - 10:21
Диагностиката каза ,че при оборото различни от празния ход , показанията идват в нормите.Колата е на 320 000 км.Едва ли веригата е сменяна някога , от всичко прочетено до сега , масово мнението е ,че живота и вероятно е минал и от тук на сетне ....!Смяната и е около 500 лв.Въпроса е да чуя и мнения на хора преминали през този ужас , ако мога така да го нарека.
tisho.74 25 декември 2019 - 11:19
Коя диагностика? Измерване или това, което вижда компютъра с твоя датчик?
Д-и-м-о-в 25 декември 2019 - 11:42
ivan_pop, на 25 декември 2019 - 09:07, каза:
Точно с този манометър, няма как да се измери вакум!
Меренето на вакум е малко по-различно от меренето на налягане.Затова, като се мери вакум трябва да се вложи и малко мисъл!
Меренето на вакум е малко по-различно от меренето на налягане.Затова, като се мери вакум трябва да се вложи и малко мисъл!
Е не знаех че при турбо мотори има вакуум във всмукателя, мислех че затова му викат "надув', защото е налягане(над атмосферното). Тишо също е казал измери с манометър. А вакуум помпичката за обезвъздушаване на спирачки я вкара в играта автора (заради измерителния уред отгоре й), за което му казваме че няма да измери нищо с нея на мястото на МАП-а във всмукателя.
А за kPа лите... може той да се е объркал къде гледа. Сега се сещам че такова число (300 и малко отгоре) беше на MAF-a, не на МАП-а и е в милиграми там нещо си. Но да, приемам забележката.
И аз отначало се зачудих каква ще е тая мерна единица при MAP-а, за да показва 300 ?!?! Обикновено си е в барове показанието. И сега разбирам че май е гледал на друго място.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 25 декември 2019 - 11:46
emilio24 25 декември 2019 - 12:11
Колега Димов , вакуум има в смукателите при липса на натоварване на двигателя , именно на празен ход.Дори и при турбините с променлива геометрия , надува идва след ....До тогава , двг работи на вакуум.
tisho.74 25 декември 2019 - 12:18
Д-и-м-о-в 25 декември 2019 - 13:26
Гледали са на диагносатика, той си го написа.
Затова оставам с впечатление че иска да разбере дали му работи датчика. А това както казваш трябва да се забоде един манометър и да стъпи здраво на педала да надуе турбината и да видим какво отчита, затова изобщо не включвам мерене на вакуум, защото тоя датчик мери налягане, не вакуум, тоест реагира на положително налягане. Диагностиката също дава положително число над 1 бар, на обороти седи на 1 бар.
Затова на мястото се слага според мен манометър и се гледа на диагностика при пълно натоварване да кажем, какво дава и реално манометъра какво ще отчете. Сравнява и казва, примерна ситуация: Датчик дава 1.3 бара(2.3 в диагностиката), а манометърът отчита 1 бар. Значи има разлика от 0.3 и датчикът е за смяна.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 25 декември 2019 - 13:31
Затова оставам с впечатление че иска да разбере дали му работи датчика. А това както казваш трябва да се забоде един манометър и да стъпи здраво на педала да надуе турбината и да видим какво отчита, затова изобщо не включвам мерене на вакуум, защото тоя датчик мери налягане, не вакуум, тоест реагира на положително налягане. Диагностиката също дава положително число над 1 бар, на обороти седи на 1 бар.
Затова на мястото се слага според мен манометър и се гледа на диагностика при пълно натоварване да кажем, какво дава и реално манометъра какво ще отчете. Сравнява и казва, примерна ситуация: Датчик дава 1.3 бара(2.3 в диагностиката), а манометърът отчита 1 бар. Значи има разлика от 0.3 и датчикът е за смяна.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 25 декември 2019 - 13:31
emilio24 25 декември 2019 - 13:42
Д-и-м-о-в, на 25 декември 2019 - 13:26, каза:
Гледали са на диагносатика, той си го написа.
Затова оставам с впечатление че иска да разбере дали му работи датчика. А това както казваш трябва да се забоде един манометър и да стъпи здраво на педала да надуе турбината и да видим какво отчита, затова изобщо не включвам мерене на вакуум, защото тоя датчик мери налягане, не вакуум, тоест реагира на положително налягане. Диагностиката също дава положително число над 1 бар, на обороти седи на 1 бар.
Затова на мястото се слага според мен манометър и се гледа на диагностика при пълно натоварване да кажем, какво дава и реално манометъра какво ще отчете. Сравнява и казва, примерна ситуация: Датчик дава 1.3 бара(2.3 в диагностиката), а манометърът отчита 1 бар. Значи има разлика от 0.3 и датчикът е за смяна.
Затова оставам с впечатление че иска да разбере дали му работи датчика. А това както казваш трябва да се забоде един манометър и да стъпи здраво на педала да надуе турбината и да видим какво отчита, затова изобщо не включвам мерене на вакуум, защото тоя датчик мери налягане, не вакуум, тоест реагира на положително налягане. Диагностиката също дава положително число над 1 бар, на обороти седи на 1 бар.
Затова на мястото се слага според мен манометър и се гледа на диагностика при пълно натоварване да кажем, какво дава и реално манометъра какво ще отчете. Сравнява и казва, примерна ситуация: Датчик дава 1.3 бара(2.3 в диагностиката), а манометърът отчита 1 бар. Значи има разлика от 0.3 и датчикът е за смяна.
Колега Димов, грешката може и да е в моето изказване.Вече главата ми пуши.Тази кола има МАП ,датчик за абсолютно налягане,както го водят в смукателния колектор и Пак такъв ,само,че комбиниран го дават и на тръбата преди дроселната клапа,който отчита и температурата на въздуха.Показанията на датчиците са верни при това положение ,остава да се разбере ,защо в смукателя налягането в даден мометн е по-високо,а според диагностика това е в резултат на не затварящи плътно клапани ,което е твърде възможно да е в резултат на изместената центровка.Утре живот и здраве има възможност да я закарам да и видят центровката на веригата и всичко свързано с нея .До тогава сондирам мнения и ....коментирам с вас.
tisho.74, на 25 декември 2019 - 12:18, каза:
Четете внимателно, ако може.
И да си задам отново дежурния въпрос отгоре- измервахте или гледахте с някаква диагностика какво вижда компютъра?
И да си задам отново дежурния въпрос отгоре- измервахте или гледахте с някаква диагностика какво вижда компютъра?
Тех 2 е диагностиката и беше под управлението на един от най-добрите на Опел в Ст.Загора.Човека ми показа ,как на минималните обороти стойностите не отговарят на зададените и чак след минимално подаване на газ ,влизат в нормите.
Мнението беше редактирано от emilio24: 25 декември 2019 - 13:41
Д-и-м-о-в 25 декември 2019 - 13:42
Чакай да уточним нещо само, разбирам че ти пуши главата, но бъркаш нещо датчиците. Не е "пак такъв само че комбиниран с температура" на тръбата преди дросела.
Тоя на Тръбата преди дросела не е комбиниран по начина, който си мислиш. Това там е измерител на масата на въздуха(количествено измерване)+ температура ако има (има и без температурна част), там налягане не се мери, а другия MAP, който е на колектора е измерител на налягане. Затова не е "пак такъв".
Прави разлика между количество и налягане.
Това на тръбата преди дросела се нарича MAF (Mass Airfllow sensor), a MAP (Manifold Absolute Pressure). Двете мерят различни неща.
Ти последно кое бута , счупи и прави после ? Това на тръбата преди дросела или това на всмукателния - за да сме сигурни вече за кое става дума.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 25 декември 2019 - 13:53
Тоя на Тръбата преди дросела не е комбиниран по начина, който си мислиш. Това там е измерител на масата на въздуха(количествено измерване)+ температура ако има (има и без температурна част), там налягане не се мери, а другия MAP, който е на колектора е измерител на налягане. Затова не е "пак такъв".
Прави разлика между количество и налягане.
Това на тръбата преди дросела се нарича MAF (Mass Airfllow sensor), a MAP (Manifold Absolute Pressure). Двете мерят различни неща.
Ти последно кое бута , счупи и прави после ? Това на тръбата преди дросела или това на всмукателния - за да сме сигурни вече за кое става дума.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 25 декември 2019 - 13:53
tisho.74 25 декември 2019 - 13:48
Хайде сега преди да се занимавате с веригите да измерите налягането на маслото. Останалото е ясно.
emilio24 25 декември 2019 - 14:00
12788793 е номера на датчика ,койот смених и е комбиниран И го водят МАП ,а не МАФ и не се бъркам с онзи,който е в началото ,веднага след въздушния филтър.Има си и датчкик за ВАКУУМ на смукателния колектор ,който отчита повишения вакуум.Мисля,че от там идва разликата.Сега вече точен ли съм?
ivan_pop 25 декември 2019 - 14:08
Ясно ама друг път!
manifold absolute pressure sensor (MAP sensor)
MAP сензора мери абсолютно налягане, т.е. там нулата е абсолютния вакум.На тихи обороти MAP сензора ще отчете 300 мБар(0,3 бара).Като надуе турбината MAP сензора ще отчете 1,5 бара(примерно) а тогава манометъра от линка на димов ще отчете 0,5 бара!
ivan_pop, на 25 декември 2019 - 09:07, каза:
Затова, като се мери вакум трябва да се вложи и малко мисъл!
manifold absolute pressure sensor (MAP sensor)
MAP сензора мери абсолютно налягане, т.е. там нулата е абсолютния вакум.На тихи обороти MAP сензора ще отчете 300 мБар(0,3 бара).Като надуе турбината MAP сензора ще отчете 1,5 бара(примерно) а тогава манометъра от линка на димов ще отчете 0,5 бара!
emilio24 25 декември 2019 - 14:11
ivan_pop, на 25 декември 2019 - 14:08, каза:
Ясно ама друг път!
manifold absolute pressure sensor (MAP sensor)
MAP сензора мери абсолютно налягане, т.е. там нулата е абсолютния вакум.На тихи обороти MAP сензора ще отчете 300 мБар(0,3 бара).Като надуе турбината MAP сензора ще отчете 1,5 бара(примерно) а тогава манометъра от линка на димов ще отчете 0,5 бара!
manifold absolute pressure sensor (MAP sensor)
MAP сензора мери абсолютно налягане, т.е. там нулата е абсолютния вакум.На тихи обороти MAP сензора ще отчете 300 мБар(0,3 бара).Като надуе турбината MAP сензора ще отчете 1,5 бара(примерно) а тогава манометъра от линка на димов ще отчете 0,5 бара!
Е добре де ,информирам Ви,кое е било с грешни показания и кое съм сменил.От тук на сетне вече ....
Д-и-м-о-в 25 декември 2019 - 14:17
Този номер е за МАП, да. Но ти нарече този след филтъра "пак такъв (като МАП, защото писа за него в предните думи), само че имал и температура. Затова реших да ти кажа че двата са различни измерители и не е "пак такъв".
Значи ти си сменил МАП-а все пак. Защото аз прочетох че бил се спукал ли какво и ти си го правил нещо.
А то се оказва сменен направо.
А сигурен ли си че си взел датчик със същата марка и номер (БОШ ли там не знам какъв е) или сложи някакъв 80 лева по-евтин. С много датчици се случва така че ако не е оригиналния - не работи коректно с всякаквите други там "марки". Случва се и с колянов вал датчик и с МАП-ове и с МАФ-ове, ламбди сонди и т.н.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 25 декември 2019 - 14:17
Значи ти си сменил МАП-а все пак. Защото аз прочетох че бил се спукал ли какво и ти си го правил нещо.
А то се оказва сменен направо.
А сигурен ли си че си взел датчик със същата марка и номер (БОШ ли там не знам какъв е) или сложи някакъв 80 лева по-евтин. С много датчици се случва така че ако не е оригиналния - не работи коректно с всякаквите други там "марки". Случва се и с колянов вал датчик и с МАП-ове и с МАФ-ове, ламбди сонди и т.н.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 25 декември 2019 - 14:17
emilio24 25 декември 2019 - 14:26
Каквото са ми дали , такова сложих .Дадоха ми дума ,че е стока.За налягането на маслото , за сега съм пас.Т.е.щв видим вариант за измерването му.
emilio24 25 декември 2019 - 18:26
https://autostrong-m...ra-b207e-z20net моля прочетете това.
emilio24 25 декември 2019 - 18:55
tisho.74, на 25 декември 2019 - 13:48, каза:
Хайде сега преди да се занимавате с веригите да измерите налягането на маслото. Останалото е ясно.
Добре де ,не знам ,кога,кой и кога ще може да ми премери налягането,но кажи,в случай,че е ниско,какво да правя?Възможно е да са влезли стружки в смукателя на помпата и от там налягането и да пада.Предполагам се сваля картера,помпата и се чистят.
Мнението беше редактирано от emilio24: 25 декември 2019 - 19:01