Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Дизелови двигатели

дизелови двигатели на Астра G и Астра Н

Opel G снимка Opel G 09 септември 2020 - 18:32

Здравейте,
Що-годе съм запознат с бензиновите двигатели на Опел и от три месеца безуспешно търсене на читава бензинова Астра Г, з реших да видя и дизеловите, но те са ми тъмна Индия, затова искам да Ви попитам за компетентно мнение и сравнение м/у 1,7 и 2.0 при "Г",и 1.7 CDTI, 1,9 CDTI при "Н", както, и ако има и други.При "Н" дизелите комън-рейл ли са всички,с турбина ли са? А, при"Г" дизела класически ли е, и кой е за предпочитане?
Не ме интересува толкова мощността и икономичността, а надежността.
Благодаря Ви предварително!
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 09 септември 2020 - 18:43

При H всички дизели са комън рейл с турбо. Отдавна няма атмосферни дизели, а от няколко години май и бензини атмосферни няма, особено малолитражките.

Г вече не си струва да се взема, без значение кой дизел.

За H обаче дизелът, който си струва е 1.9 (разработка на General Motors и Fiat). 16-те клапана версията са малко по-пъргави, държат на ремап здраво. Има и 8 клапанова версия на 1.0.
1.7 100-те коня са икономични двигатели, за придвижване стават, но 1.9 е последната корава дизелова класика при опел. От него нататък нещата и при бензина и при дизела тръгват надолу.

Тъй че, според мен, по-добре не гледай изобщо Г-то.
1.7 си е класически Isuzu там.
Както виждаш аз съм с Г, 2.0 101 коня. Двигателят е на General Motors. Това според мен е най-добрия вариант за дизел, но вече е старо, да добър и здрав двигател но старо вече.. и по-добре недей.
И двата дизела при Г са класически с роторни помпи.
Има рядко 1.7 комън рейл 80 коня при Г-то от последната година на производство, това са малките коне на същия двигател при H, където го има в изобилие 100 коня.

Mинавай смело на H-ка
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 09 септември 2020 - 19:00
Отговори

Opel G снимка Opel G 09 септември 2020 - 19:21

 Д-и-м-о-в, на 09 септември 2020 - 18:43, каза:

При H всички дизели са комън рейл с турбо. Отдавна няма атмосферни дизели, а от няколко години май и бензини атмосферни няма, особено малолитражките.

Г вече не си струва да се взема, без значение кой дизел.

За H обаче дизелът, който си струва е 1.9 (разработка на General Motors и Fiat). 16-те клапана версията са малко по-пъргави, държат на ремап здраво. Има и 8 клапанова версия на 1.0.
1.7 100-те коня са икономични двигатели, за придвижване стават, но 1.9 е последната корава дизелова класика при опел. От него нататък нещата и при бензина и при дизела тръгват надолу.

Тъй че, според мен, по-добре не гледай изобщо Г-то.
1.7 си е класически Isuzu там.
Както виждаш аз съм с Г, 2.0 101 коня. Двигателят е на General Motors. Това според мен е най-добрия вариант за дизел, но вече е старо, да добър и здрав двигател но старо вече.. и по-добре недей.
И двата дизела при Г са класически с роторни помпи.
Има рядко 1.7 комън рейл 80 коня при Г-то от последната година на производство, това са малките коне на същия двигател при H, където го има в изобилие 100 коня.

Много Ви благодаря, г-н Димов!
То и аз не съм много млад, та си мислех, че "Г"-то ще ми пасне!:)А, и съм голям фен на старите(и запазени) коли.Трябва ми доказан модел комби, който спокойно да поддържа 120-130км./час на магистрала. През едни по-хубави години имах Лада, два Мерцедеса, джипка(истинска,а не паркетник-),Рено-19...идват лоши години(за повечето), та реших,че "Г"-то е добър избор...или не е...?От комън рейл дизел изпитвам ужас-"умни"(и безумно скъпи)дюзи, "прости" дюзи,вихрови клапи...,а на всичко отгоре и показание за температурата на охл. течност няма"Н"?!

Mинавай смело на H-ка
Отговори

benzy снимка benzy 09 септември 2020 - 19:29

Да добавя, ако минеш на вариант с H не се страхувай и от 1.7 мотора.
Димов е максималист 1.9 и то 120 коня е най-доброто, но 1.7 не е лошо!
Но и тук ще ти кажа като оттатък - читава кола в смисъла на качваш се и караш и от H трудно ще намериш в БГ, може би ако някой колега тука си продава колата. Направи си внимателно сметката колко км караш годишно и струва ли си дизел. В общия случай дизелите са здраво карани, бензин може да намериш и на по-малко км.

От тия неща с безумно скъпи дюзи и т.н. неща дето те плащат в дизела, не се плаши толкова, вече не са "безумно скъпи". Има варианти.

А коя кола ще ти пасне - просто се качи и пробвай доколко ще ти пасне Г-то, честно казано от беглия ми опит с Х не забелязах драстична разлика спрямо Г - големия скок е при J. 120 всяка кола ще ти направи :)

Може би да тръгнеш от бюджета, с който разполагаш. Ясно е, че всяко по-ново поколение, ако можеш да си го позволиш предлага повече комфорт (надеждността много зависи от конкретния екземпляр и поддръжката). За 3000 лв може да си купиш и Астра Г но може и Астра Н - сам си отговори коя ще е променливата :)
Мнението беше редактирано от benzy: 09 септември 2020 - 19:43
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 09 септември 2020 - 19:45

Не знам кое му е скъпото на рециклирана дюза като нова за 80-тина долара?
Помпи за тия двигатели рециклирани по 200-250 долара. Турбини рециклирани и те там някъде.
Но това са неща, които я правиш, я не.
Няма нищо страшно в комън рейла. 1.9 все още не е чак тъй "умен" както последващите. Особено ако е 8-те клапана.
Съединителят и той целия към 300 долара заедно с маховика.
Като за нещата, каквито са вече няма нищо скъпо за дизелите.


Бенз, ами максималист, защото не купуваш и да сменяш кола всеки ден. Най-добре вземи максималното за парите и знай че имаш най-доброто за тия пари.
1.7-цата ще му върши работа ако не е кой знае какъв състезател. Само че не забравяй че там са пак с 5 скорости 99%. Докато при 1.9 е 6-тица. Да, сега ще кажеш кутията това онова, но и там целия комплект с капака струва към 350 долара(ако й има нещо) - и това се прави един път и забравяш докато е кола това нещо.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 09 септември 2020 - 19:47
Отговори

benzy снимка benzy 09 септември 2020 - 20:03

Мисълта ми е, че 1.7 е в пъти по-разпространен, на една "9ка" сигурно се продават четири или пет "7ци" без двигателя да е драстично по ненадежден от 1.9. Вероятността да си намери точно това, което търси е е по-голяма ако не се втрамазва да е само и единствено 1.9.
Човека беше писал, че е пенсионер вече, няма да се състезава и 1.7 може да му върши никак не лоша работа.
за кутията нищо няма да кажа определено е + :) но пък разхода на 1.9 е леко по-висок :)
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 09 септември 2020 - 20:06

За него да, но извинявай, този "леко по-висок" (най-много с литър) в сравнение на близо 190 коня след ремап, не бих го сменил за нищо на света за 1.7 :)

На мен мисълта ми беше да не се "плаши" от това че било комън рейл..
Ама нищо страшно няма.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 09 септември 2020 - 20:07
Отговори

Opel G снимка Opel G 09 септември 2020 - 20:08

 Д-и-м-о-в, на 09 септември 2020 - 19:45, каза:

Не знам кое му е скъпото на рециклирана дюза като нова за 80-тина долара?
Помпи за тия двигатели рециклирани по 200-250 долара. Турбини рециклирани и те там някъде.
Но това са неща, които я правиш, я не.
Няма нищо страшно в комън рейла. 1.9 все още не е чак тъй "умен" както последващите. Особено ако е 8-те клапана.
Съединителят и той целия към 300 долара заедно с маховика.
Като за нещата, каквито са вече няма нищо скъпо за дизелите.


Бенз, ами максималист, защото не купуваш и да сменяш кола всеки ден. Най-добре вземи максималното за парите и знай че имаш най-доброто за тия пари.
1.7-цата ще му върши работа ако не е кой знае какъв състезател. Само че не забравяй че там са пак с 5 скорости 99%. Докато при 1.9 е 6-тица. Да, сега ще кажеш кутията това онова, но и там целия комплект с капака струва към 350 долара(ако й има нещо) - и това се прави един път и забравяш докато е кола това нещо.


Вкарахте ме в голям размисъл, значи! Демек да гледам 1.9 с 6 скорости ли? Гледам има такива за 4000лв. и нагоре, ама не е ли много хубаво, за да е истина...?:)
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 09 септември 2020 - 20:13

Ами H-ката средно е вече на 15 години ги кажи. Колко да струва? 4-5 бона

Казваме че когато караш извън града, 6-тата скорост ще ти даде предимство при 130 км/ч и определено разходът ще е съизмерим с 1.7 при 5-та скорост на 130 км/ч.

Да, малко по-икономичен е 1.7 градско. Но ти така или иначе казваш че това не ти е приоритет, а искаш дуракоустойчивост.
Е от двата аз ти казвам че 1.9 е по-дуракоустойчивият. И има по-големи възможности дори и за "пипане" по софтуерите(което май не те интересува де, само споменавам).
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 09 септември 2020 - 20:14
Отговори

benzy снимка benzy 09 септември 2020 - 20:18

 Д-и-м-о-в, на 09 септември 2020 - 20:06, каза:

За него да, но извинявай, този "леко по-висок" (най-много с литър) в сравнение на близо 190 коня след ремап, не бих го сменил за нищо на света за 1.7 :)

На мен мисълта ми беше да не се "плаши" от това че било комън рейл..
Ама нищо страшно няма.

Ама на него не му трябва ремап :) Ако му трябва да го ремапва на 190 коня направо ще го призная :D
А тоя литър след 10 години (сам казваш не взима кола за ден) колко пари ще му е спестил - половината кола.
Въпроса е какво му трябва.

Разбирам ти мисълта, и си прав, и си прав и че 1.9 е "чук" (цитирам те)
Но мойта мисъл е, че 1.7 не е лош мотор и не трябва да го отбягва на всяка цена


 Opel G, на 09 септември 2020 - 20:08, каза:

Вкарахте ме в голям размисъл, значи! Демек да гледам 1.9 с 6 скорости ли? Гледам има такива за 4000лв. и нагоре, ама не е ли много хубаво, за да е истина...?:)

Спокойно гледай за дизелова Х-ка. 1.9 е по-добрия вариант, но 1.7 не е лоша възможност ако ти изпадне добре запазена кола.
Много хубавото идва от там, че са яко превъртани километражите, но те държат на много километри...

П.С. Димов има едно питане като за тебе в темите https://www.opelclub...0 това е по твоята част :)
Мнението беше редактирано от benzy: 09 септември 2020 - 20:20
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 09 септември 2020 - 20:20

Явно като гледам с бенза ще се срещнем на вариант ако ти изпадне 1.7-ца със 6 скорости...
А бенз?

и да, вярно е - държат. 300-400 хиляди ги нямат за нищо и двата двигателя. Е, разбира се ако са гледани от някой, който сменя масло заедно с ремъка.. вече е друга работа.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 09 септември 2020 - 20:24
Отговори

benzy снимка benzy 09 септември 2020 - 20:27

Винаги съм бил за компромиса :)

Сигурно си видял, че почвам плахо да се оглеждам за кола и ако не успея да добутам финансиите до Jка всъщност точно 1.7 цдти 110 коня ми е основен вариант надолу. Ако взема дизел ще е заради икономията и ще драпам за всяка капка спестено гориво :)
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 09 септември 2020 - 20:36

Тoгава ще имаш още повече икономия ако е H 1.7 100 коня. Хем и от данък ще имаш икономия на пОлвина. Другата пОлвина в резервоара
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 09 септември 2020 - 20:39
Отговори

dimitarmark снимка dimitarmark 09 септември 2020 - 20:39

Изведнъж всички рязко забравихте за скоростна кутия М32. Препоръчвам 1.7 със 110 коня.
Отговори

benzy снимка benzy 09 септември 2020 - 20:41

 Д-и-м-о-в, на 09 септември 2020 - 20:36, каза:

Тoгава ще имаш още повече икономия ако е H 1.7 100 коня. Хем и от данък ще имаш икономия на пОлвина. Другата пОлвина в резервоара

Ако тръгна да пестя и тия 20 лева от данък по-добре да не взимам кола :) 6та на "дълго" си е 6та

 dimitarmark, на 09 септември 2020 - 20:39, каза:

Изведнъж всички рязко забравихте за скоростна кутия М32. Препоръчвам 1.7 със 110 коня.

Димов я спомена индиректно, решихме да не се плашим с нея :)

Обаче ако продължим още малко така и на човека ща му препоръчаме да иде да си вземе нова от магазина... е може би не всички ще го препоръчаме :D

Човека тръгна от Астра Г, нека не го засилваме с фейслифтова Х-ка. 1.9 120 кс илли 1.7 101 преди фейса са прилични варианти ако може да си позволи повече, може да мисли и за 1.7 110 кс. вече сме 3ма за този мотор :)
Мнението беше редактирано от benzy: 09 септември 2020 - 20:46
Отговори

Opel G снимка Opel G 10 септември 2020 - 06:49

Добро утро!
Много-много не спах, защото сънувах разни "Н" и се появяваха нЕкви демпферни маховици, та се будех облян в пот...!:)
Моля за инфо кои дизели на"Н"са с такива, за да се поизясни картинката? И подгревните свещи прекършват ли се често при смяна, като при много други марки?
Хубав ден!
Отговори

benzy снимка benzy 10 септември 2020 - 11:59

Всичките :) но не се плаши чак толкова от тях, а и това е нещо, което ако въобще правиш го правиш веднъж докато колата е твоя
Отговори

dimitarmark снимка dimitarmark 10 септември 2020 - 13:22

Астра Х със 1.7 80 коня е с твърд маховик.
Обаче свещите, там трябва да запалиш свещ в църква и да се молиш дали ще се развие. Но, в 90% от случаите се развива. Не се ли... следва псуване, майки и лели, всякакви други дейности и се намира човек да я извади :)
Мнението беше редактирано от dimitarmark: 10 септември 2020 - 13:24
Отговори

esil2 снимка esil2 10 септември 2020 - 15:35

Миналия месец на моята Астра Г Х20ДТЛ и замина помпата и сега е в интернет за продажба. Замених я с Астра Н 1.7 110кс с 6 скорости и да ви кажа мотора е икономичен и си върви доста прилично, дано се окаже читава. На 160000км 2009г и за сега мисля да и сменя само маслото.
Отговори

benzy снимка benzy 10 септември 2020 - 18:34

 esil2, на 10 септември 2020 - 15:35, каза:

Замених я с Астра Н 1.7 110кс с 6 скорости.

Да изнахалсвам, за едно тестдрайвче, ако си ми наблизо :)
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg