Астра Н и МАП сензор ?
тоше 17 декември 2020 - 13:10
Здравейте колеги, имам следното запитване, MAP сензора ми дава високи стойности - при контакт отчита 200kpa , а при запалена на празен ход 100 kpa. Доколкото знам на контакт трябва да показва 100 kpa , а когато запали около 30kpa. На какво може да се дължи това ? Сложих нов MAP сензор, пак е същото. Къде да търся проблема в случая ? Колата е Астра Н 1.6 Z16XEP.
ivan_pop 17 декември 2020 - 19:45
Тези показания с какво ги гледаш?
Какъв е проблема на мотора, че да сменяш датчика?
Намери данните на този МАП и мери напрежение на изхода му, също и захранването му.
Какъв е проблема на мотора, че да сменяш датчика?
Намери данните на този МАП и мери напрежение на изхода му, също и захранването му.
тоше 18 декември 2020 - 15:38
Гледам му показанията през ОП–КОМ, а и газаджията ми каза че са високи показанията. Гледах клипове и на всички на оп-ком при контакт им показва 100kPa , а при запалена около 30 kPa. сътоветно при мен е 200 kPa при контакт и 100 kPa при запалена. Може ли да е софтуерно зададено нещо грешно в ЕКУ .Би трябвало да показва колкото си е атмосферното налягане около 100 kPa когато е само на контакт. Проблема се изразява в това, че колата не държи ниските обороти студена и не може да вдигне повече от 120-130 км. Няма записани грешки, на живи данни само това ми направи впечатление като високи показания на MAP. Така че всякакви идеи са добре дошли.
ivan_pop 18 декември 2020 - 19:16
dusty rain 18 декември 2020 - 19:57
Сцепен въздуховод като начало после темите във форума и накрая ЕКУ.
тоше 19 декември 2020 - 15:53
Днес ходих при майстор който се занимава с диагностика и е от добрите, каза ми че щом на контакт и изваден от колектора МАП сензора не показва колкото е атмосферното налягане около 100 kPa,значи проблема е в компютъра и понеже не се ремонтирал да съм си търсел друг комп. Да ходя ли при друг майстор или наистина е така както казва.
IvailoM 19 декември 2020 - 16:12
Щом мапа показва грешна стойност, значи е от мапа. Пробвай с друг!
тоше 19 декември 2020 - 16:52
ivan_pop 19 декември 2020 - 17:19
Сигурно ли е, че стария и новия МАП са за този мотор?
Измери ли напреженията от картинката която дадох по-горе?
Измери ли напреженията от картинката която дадох по-горе?
тоше 19 декември 2020 - 18:37
ivan_pop, на 19 декември 2020 - 17:19, каза:
Сигурно ли е, че стария и новия МАП са за този мотор?
Измери ли напреженията от картинката която дадох по-горе?
Измери ли напреженията от картинката която дадох по-горе?
Стария МАП си беше оригиналния, новия е взет по вин номер. Не е мерено напрежението по картинката. Майстора каза че ЕКУ отговаря какви данни се подават и там е проблема.В понеделник ще отида до друг майстор за всеки случай да видим той какво ще каже. Мисълта ми беше дали нещо не ме пързаля само да ми вземе парите, че не се ремонтирало ЕКУ-то че било хибридно.
тоше 19 декември 2020 - 18:50
Коцето 20 декември 2020 - 10:07
Колега! МАП сензора не е някоя сложна цифрова машина която да иска кой знае какви измервания. Най-общо казано принципа е следния, ЕКУ-то захранва МАП-а по два проводника (в случая с 5V) а по третия проводник "чака" да получи отговор по напрежение в зависимост от налягане/подналягане в колектора.
Не изключвам възможността компа да е повреден но казвам че може и нищо да му няма а да се вкараш в сериозен филм преди да си изпробвал другите варианти които са елементарни измервания > колегата "ivan_pop" ти е посочил начините на измерване. Представи си че някой от конекторите или кабелите е повреден а ти тръгнеш да сменяш или ремонтираш комп-а!
Мнението беше редактирано от Коцето: 20 декември 2020 - 10:12
Не изключвам възможността компа да е повреден но казвам че може и нищо да му няма а да се вкараш в сериозен филм преди да си изпробвал другите варианти които са елементарни измервания > колегата "ivan_pop" ти е посочил начините на измерване. Представи си че някой от конекторите или кабелите е повреден а ти тръгнеш да сменяш или ремонтираш комп-а!
Мнението беше редактирано от Коцето: 20 декември 2020 - 10:12
dusty rain 20 декември 2020 - 12:23
тоше, на 19 декември 2020 - 18:50, каза:
Веднага прави впечатление следното(ако двата екрана са снети при разлика от няколко секунди-автора на темата да потвърди или отрече): освен напрежението на МАП-а и това на температурния датчик се удвоява, сякаш споделят една и съща хлабава/окислена връзка към шаси.
тоше 20 декември 2020 - 13:13
dusty rain, на 20 декември 2020 - 12:23, каза:
Веднага прави впечатление следното(ако двата екрана са снети при разлика от няколко секунди-автора на темата да потвърди или отрече): освен напрежението на МАП-а и това на температурния датчик се удвоява, сякаш споделят една и съща хлабава/окислена връзка към шаси.
Снимките са от различни дни.
Все пак възможно ли е заради тези грешни показания на МАП сенозра колата да не може да вдигне повече от 120 км.
Коцето, на 20 декември 2020 - 10:07, каза:
Колега! МАП сензора не е някоя сложна цифрова машина която да иска кой знае какви измервания. Най-общо казано принципа е следния, ЕКУ-то захранва МАП-а по два проводника (в случая с 5V) а по третия проводник "чака" да получи отговор по напрежение в зависимост от налягане/подналягане в колектора.
Не изключвам възможността компа да е повреден но казвам че може и нищо да му няма а да се вкараш в сериозен филм преди да си изпробвал другите варианти които са елементарни измервания > колегата "ivan_pop" ти е посочил начините на измерване. Представи си че някой от конекторите или кабелите е повреден а ти тръгнеш да сменяш или ремонтираш комп-а!
Не изключвам възможността компа да е повреден но казвам че може и нищо да му няма а да се вкараш в сериозен филм преди да си изпробвал другите варианти които са елементарни измервания > колегата "ivan_pop" ти е посочил начините на измерване. Представи си че някой от конекторите или кабелите е повреден а ти тръгнеш да сменяш или ремонтираш комп-а!
Затова ще отида и при друг майстор да направи замервания. При изключен МАП от буксата, веднага записва грешка, значи ако има прекъснат кабел щеше да запише грешка.
Мнението беше редактирано от тоше: 20 декември 2020 - 13:29
Danio123 15 февруари 2023 - 20:38
Здравейте и при мене се появи същият проблем. Тествах кабелите имам 5V имам и маса(захранванет на MAP-a), смених и Map-a, абсолютно същите параметри показва като на колегата. :(
Аз също се насочвам към ECU-то...
Аз също се насочвам към ECU-то...
Danio123 09 октомври 2023 - 22:51
Danio123, на 15 февруари 2023 - 20:38, каза:
Здравейте и при мене се появи същият проблем. Тествах кабелите имам 5V имам и маса(захранванет на MAP-a), смених и Map-a, абсолютно същите параметри показва като на колегата. :(
Аз също се насочвам към ECU-то...
Аз също се насочвам към ECU-то...
Мнението беше редактирано от Danio123: 22 октомври 2023 - 21:20