Z17DTH-OPEL MERIVA 17CDTI
В.Александров 12 февруари 2010 - 15:08
Здравейте колеги,
През Ноември 2009г. закупих супер изгодно МЕРИВА 1.7 CDTI от Дупница. Колата не работеше много ритмично, нямаше достатъчно мощност и трудно палеше. Преди покупката я закарах в сервиза на Опел във Благоевград. Точна причина не можаха да установят. Констатациите бяха: или повредена шайба на коляновия вал или повредени датчици или колянов и разпределителен вал или компютъра. След като я купих я оставих в сервиза. Започнахме от картера поръчах нова шайба от Германия защото старата шайба се оказа по-малка с 2.5 см. разлика в диаметъра. Наложи се шлайф на колянов вал и смяна на основни лагери - все пак колата е Италианска, а не Немска! Премахнахме байпаса на чек контрола на таблото, сложен от автоджамбазите. След това двигателят пак не работеше ритмично, трудно палеше и чек контрола и датчика за изгорелите газове постоянно пресветваше. От аспуха излизаше черен дим с мирис на неизгоряла нафта. Оказа се първата дюза откъм ремъка, която заменихме с нова. Сега колата пали по-добре и върви нормално, като лампите по таблото не светят, но когато я паля студена леко пуши синкав пушек и двигателят леко тресе. На стенда в сервиза не хващат нещо нередно и констатират евентуално тръгнала друга дюза, която в последствие ще се прояви. Моля за вашите мнение, препоръки и коментари.
През Ноември 2009г. закупих супер изгодно МЕРИВА 1.7 CDTI от Дупница. Колата не работеше много ритмично, нямаше достатъчно мощност и трудно палеше. Преди покупката я закарах в сервиза на Опел във Благоевград. Точна причина не можаха да установят. Констатациите бяха: или повредена шайба на коляновия вал или повредени датчици или колянов и разпределителен вал или компютъра. След като я купих я оставих в сервиза. Започнахме от картера поръчах нова шайба от Германия защото старата шайба се оказа по-малка с 2.5 см. разлика в диаметъра. Наложи се шлайф на колянов вал и смяна на основни лагери - все пак колата е Италианска, а не Немска! Премахнахме байпаса на чек контрола на таблото, сложен от автоджамбазите. След това двигателят пак не работеше ритмично, трудно палеше и чек контрола и датчика за изгорелите газове постоянно пресветваше. От аспуха излизаше черен дим с мирис на неизгоряла нафта. Оказа се първата дюза откъм ремъка, която заменихме с нова. Сега колата пали по-добре и върви нормално, като лампите по таблото не светят, но когато я паля студена леко пуши синкав пушек и двигателят леко тресе. На стенда в сервиза не хващат нещо нередно и констатират евентуално тръгнала друга дюза, която в последствие ще се прояви. Моля за вашите мнение, препоръки и коментари.
devil. 13 февруари 2010 - 11:34
Здравей колега,като изключа скорошните ми проблеми със въздуха и аз имам същия проблем.Сутрин запалва след малко ''кумене''работи известно време нестабилно и пуши синьо-бял дим после дима изчезва и колата си влиза във нормални обороти,това го прави само сутрин когато е студена,а лятото този проблем почти изчезва!!!
Според мен това е неизправен разпръсквач/невярвам да е дюза/носи се на стенд проверяват се дюзи и разпр.сменят се ако се наложи,регулират се и готово!!!
И аз трябва да я правя тази процедура,но първо трябва да се преборя със въздуха!!!Успех и пиши за резултати!!!
Според мен това е неизправен разпръсквач/невярвам да е дюза/носи се на стенд проверяват се дюзи и разпр.сменят се ако се наложи,регулират се и готово!!!
И аз трябва да я правя тази процедура,но първо трябва да се преборя със въздуха!!!Успех и пиши за резултати!!!
cop 20 февруари 2010 - 13:29
Имах сходен проблем със страта си кола -Х20ДТХ. Оказаха се подгряващите свещи, бяха заминали 2 бр. Сменихме и всичко си стана Ок. Успех!
sta78 22 февруари 2010 - 19:36
Колега провери си свещите, свали дюзите и ги провели на стенд, там ще си покаже как са . Иначе само може да гадаеш.
Пентчо 16 юни 2021 - 18:19
Здравейте колеги,
нов съм в този форум, да използвам стара тема за моите терзания. Та от няколко дни се сдобих с мерива Z17DTH стотина коня.
Не съм по дизелите, и това което прочетох тук като цени ми настръхна косата-дюзи 900, демпферен маховик 800+ и тн.
Но това което видях сутринта на щеката ме изуми. Не милиметър два+ както пишете тук, а цели пет пръста над max отметката.
Пали нормално, върви нормално, няма индикации по таблото, не пуши, не мирише на сурова нафта, ще кажеш нормално, но знам че не е.
Прочетох за мерене на топъл двигател, но пак показва много. Антифриз не губи, явно цоцка нафтичка.
Другата кола ми е в бокса, а тази ми я подариха защото собственика и почина, и не искат да я виждат останалите.
Ако нещата опрат до дюзи, смяна на демпфер /че се чува и едно съвсем леко чукате при при зацепване на съединителя при превключване/ ще я върна, защото ремонта ще надхвърли стойността и, въпреки че за последните девет години е навъртяла точно 4 000 км. Това е истина, знам я от покупката и.
От къде да почна с проверките за установяване на причината за високото ниво на маслото?
нов съм в този форум, да използвам стара тема за моите терзания. Та от няколко дни се сдобих с мерива Z17DTH стотина коня.
Не съм по дизелите, и това което прочетох тук като цени ми настръхна косата-дюзи 900, демпферен маховик 800+ и тн.
Но това което видях сутринта на щеката ме изуми. Не милиметър два+ както пишете тук, а цели пет пръста над max отметката.
Пали нормално, върви нормално, няма индикации по таблото, не пуши, не мирише на сурова нафта, ще кажеш нормално, но знам че не е.
Прочетох за мерене на топъл двигател, но пак показва много. Антифриз не губи, явно цоцка нафтичка.
Другата кола ми е в бокса, а тази ми я подариха защото собственика и почина, и не искат да я виждат останалите.
Ако нещата опрат до дюзи, смяна на демпфер /че се чува и едно съвсем леко чукате при при зацепване на съединителя при превключване/ ще я върна, защото ремонта ще надхвърли стойността и, въпреки че за последните девет години е навъртяла точно 4 000 км. Това е истина, знам я от покупката и.
От къде да почна с проверките за установяване на причината за високото ниво на маслото?
Д-и-м-о-в 16 юни 2021 - 18:27
Принципно повишаване на нивото на маслото се получава при автомобили с DPF филтър или поне това е една от основните причини.
Щом не е карана толкова много време, е хубаво да се пусне една добавка за почистване на горивна система. Това като първо.
Второ, мисля, че тия мериви нямат ДПФ-и, следователно е възможно, някой да се е олял с наливането на масло. Самото то ако не мирише на нафта, значи това е по-голямата вероятност.
Чак 5 пръста, не ми се вярва, изчистете щеката и проверете отново.
Демпферът не е 900+ лева. Това са вече отживелици. Маховикът е в рамките на около 500 лева. Дюзите се рециклират при необходимост също за ниска цена.
Общо взето, няма нещо, което да е фрапиращо като цени вече. Няма какво да им се плашите на тия дизели отдавна.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 16 юни 2021 - 18:40
Щом не е карана толкова много време, е хубаво да се пусне една добавка за почистване на горивна система. Това като първо.
Второ, мисля, че тия мериви нямат ДПФ-и, следователно е възможно, някой да се е олял с наливането на масло. Самото то ако не мирише на нафта, значи това е по-голямата вероятност.
Чак 5 пръста, не ми се вярва, изчистете щеката и проверете отново.
Демпферът не е 900+ лева. Това са вече отживелици. Маховикът е в рамките на около 500 лева. Дюзите се рециклират при необходимост също за ниска цена.
Общо взето, няма нещо, което да е фрапиращо като цени вече. Няма какво да им се плашите на тия дизели отдавна.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 16 юни 2021 - 18:40
Пентчо 16 юни 2021 - 18:50
Маслото ще го сменя. Всички ремонти по нея са правени в Булвария с фактури. Последно е налято SAE 5w30 DEXOS2 За този двг става ли 10w40, имам го налично и качествено.
Произведена е 2005, от прочетеното тук мисля че няма ДПФ.
Мнението беше редактирано от Пентчо: 16 юни 2021 - 19:08
Произведена е 2005, от прочетеното тук мисля че няма ДПФ.
Мнението беше редактирано от Пентчо: 16 юни 2021 - 19:08
dusty rain 17 юни 2021 - 08:16
Пентчо 17 юни 2021 - 11:49
dusty rain 17 юни 2021 - 21:16
JorkataG 18 юни 2021 - 12:17
Колега, не те съветвам да караш 10W40.
Проверено лично. Колата, моята когато я купих беше с 10W40-неясна марка. Просто са го сложили и толкоз. Когато я купих и взех на GM Dexos2 5W30. Колата видимо утихна. Викам си, то щото маслото ново и затова. На втората смяна сложих РЕПСОЛ 5W30 и каляската заработи мааалко по шумно от GM-а, щото не е ДЕКСОС2. На третата смяна, отново сложих GM Dexos2 5W30 и колата отново е по тиха.
Карам на принципа. И я моем, и тате мое, ма козата си сака пръч. Та може всичко да слагаш но производителя е казал с кое е най добре. Друг е въпроса че всеки производител си прави и конумативи. Пример веднага. HPq правят принтери, правят и мастило за тея принтери. Принтерите им могат да работят и с други мастила НО печата не е качествен. Защо ли? Ами мн просто. Мастилата на НР са с определен поляритет. Ако поляритета е различен, печата не е качествен и разхода на мастило се повишава. С колите е същото. Сори за спама НО. В крайна сметка слагай квото искаш. Колата си е твоя. Аз моята така я карам и съм доволен. Не пипа маслото изобщо.
Проверено лично. Колата, моята когато я купих беше с 10W40-неясна марка. Просто са го сложили и толкоз. Когато я купих и взех на GM Dexos2 5W30. Колата видимо утихна. Викам си, то щото маслото ново и затова. На втората смяна сложих РЕПСОЛ 5W30 и каляската заработи мааалко по шумно от GM-а, щото не е ДЕКСОС2. На третата смяна, отново сложих GM Dexos2 5W30 и колата отново е по тиха.
Карам на принципа. И я моем, и тате мое, ма козата си сака пръч. Та може всичко да слагаш но производителя е казал с кое е най добре. Друг е въпроса че всеки производител си прави и конумативи. Пример веднага. HPq правят принтери, правят и мастило за тея принтери. Принтерите им могат да работят и с други мастила НО печата не е качествен. Защо ли? Ами мн просто. Мастилата на НР са с определен поляритет. Ако поляритета е различен, печата не е качествен и разхода на мастило се повишава. С колите е същото. Сори за спама НО. В крайна сметка слагай квото искаш. Колата си е твоя. Аз моята така я карам и съм доволен. Не пипа маслото изобщо.
Пентчо 18 юни 2021 - 14:02
JorkataG, на 18 юни 2021 - 12:17, каза:
Колега, не те съветвам да караш 10W40.
Проверено лично. Колата, моята когато я купих беше с 10W40-неясна марка. Просто са го сложили и толкоз. Когато я купих и взех на GM Dexos2 5W30.
Проверено лично. Колата, моята когато я купих беше с 10W40-неясна марка. Просто са го сложили и толкоз. Когато я купих и взех на GM Dexos2 5W30.
Благодаря колега. Мисля да заложа на това масло, покрива и спецификация dexos2, а и имам пълно доверие на бранда от дълъг личен опит.
https://unil.bg/stor...o?tag=DEXOS%202
JorkataG 18 юни 2021 - 14:17
Цитат
Спецификации и одобрения:
ACEA C3-16/C2-12/C3-12/A5/B5-12, API CF/SN, BMW Longlife 01/04, DEXOS 2,
ACEA C3-16/C2-12/C3-12/A5/B5-12, API CF/SN, BMW Longlife 01/04, DEXOS 2,
Точно това се избягва.
Изтегли си ако нямаш, или прочети ако имаш в книгата на колата, да видиш какви спецификации дават.
Прочем ето ти го. ОПЕЛ Прочети го от 234 страница насетне.