Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Важни теми

Дневни светлини

beos снимка beos 24 октомври 2007 - 20:51

Знам за 3 варианта, а този който е посочил колегата е най-правилен и най-лесен .. но доста скъп!

първи ..
http://www.dobrikit.dir.bg/page50.htm

втори ..
http://www.opelclub-bg.com/forum/index.php...mp;#entry308177

трети ..
http://www.opelastra.cz/technika/automatic...icka_svetla.zip

И все пак ако някой реши да си сложи оригинално реле такова като на колегата за Корса Б е N13 и се намира на букса която е отстрани на редовете с предпазителите ..
Отговори

beos снимка beos 26 октомври 2007 - 13:39

Разрових нет-а и попаднах на интересни решения на други подобни схеми и релета които се предлагат като алтернатива на това реле..

И така ...

В Астра Ф, се монтира реле К59 на тази букса ..( при Вектра Б май е същото)
Публикувано изображение

Буксата при Астра Г е тази ..

Публикувано изображение

Не съм много сигурен, но изглеждат еднакви (на снимката едната е завъртяна просто)..
( в момента търся ел.схема на Астра Г за да разбера дали е това така)


В началото на темата пуснах това реле и от къде може да се поръча токова .. проблемът е обаче че свързването му е доста неудобно и за хора, който нямат понятие как се свързва е доста плашещо..

Публикувано изображение

Търсих подобни схеми в Интернет и попаднах на това:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

От тук започва интересното!

Колегите са го пригодили това реле по този начин.

Публикувано изображение

Публикувано изображение


Ако успеем да свържем по същият начин българското устройство, понеже изводите си мисля, че са аналогични - то крайният резултат би бил аналогичен на релето, което струва ~ 100лв.


Ето я ел. схемата на Астра Ф където се свързва реле К59

Търся ел. схема на Астра Г .. Зафира за да видим дали буксите имат нещо общо ..
Отговори

Mihal снимка Mihal 04 ноември 2007 - 12:57

Направих си много по-проста подобна система и аз кажете ми дали е правилна. Одрязах главния кабел на ключа за фаровете (дебел е и си мисля че нямам реле на фара) и му сложих реле 40А, което се управлява от кабелчето дето влиза в релето на нагр. за задно стъкло. Така фаровете светват(ако съм ги оставил включени), когато запали колата(при контакт не светят) и угасват когато изгасне. Единственния недостатък е че когато пусна само единият габарит от лоста за мигача и съм извадил ключа се пускат фаровете през тънките кабели на габаритите(само ако са включени от копчето), и зумера пищи.
Не е голям проблем това ако ги спирам на време нали?
Отговори

batko32 снимка batko32 07 ноември 2007 - 13:36

Четейки из форума забелязвам , че доста колеги питат как или каде се свързва въпросния зумер.

Необходими нещица
1. Зумер - набавяте си го от Бриколаж, Практикер, Метро или от магазин за авто-аскесоари.
2. Отвертка -по пронцип кръстата :bou:
3. Около 1,2-1,5 м кабел 0.5мм2
4. Изилираща лента - Теса, изолирбанд, лейкопласт "ТИКСО НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВА"

Знаем , че въпросния зумер трябва да пищи когато сме забравили фаровете на автомобила. Как да го свържем? Зумера има два проводника излизащи от него "червен и черен" . На червения се подават +12 волта от ключа за фаровете. Минуса го хващаме от бутоните на вратите "тук използваме споменатия кабел" удулжаваме черното кабелче на зумера и го свързваме към бутоните на вратите. Изолираме съединените места със изолираща лента. По-добрия вариянт е да се запоят местата на свързване .

При това свързване зумера ще пищи когато са включени фаровете и отворим шофЕрската врата.
Отговори

PeteRHR снимка PeteRHR 07 ноември 2007 - 14:01

Браво, добре е обяснено. :opel_forever:

Само да добавя, че връзването към бутона на шофьорската вратата трябва да става на втората клема ако бутона има две отделни.
Ако бутона е само с една клема, трябва да се сложи диод, за да не пищи когато се отвори друга врата или багажник.
Диода се слага като се срязва оригиналния кабел към плафона, с минуса откъм бутона.
Отговори

zheleznia снимка zheleznia 08 ноември 2007 - 20:53

Да, буксата за релето се намира зад таблото с предпазители, но трябва да го свалиш след като развиеш четиритях болтчета които го държат и с малко напипване в посока към снопа кабели отиващ към волана може да го намериш. Значи уточнявам, че не става въпрос за една конзола на която при мен има "забучени" две релета и има две празни гнезда до тях. Тази букса за реле К59 си е съвсем самостоятелна и е прихваната към снопа с кабели и при мен няма нищо друго.
Започнах със схемата на релето, купих необходимите елементи - излязоха ми около 13 лв. но понеже не съм съвсем на ти с електрониката/не съм се занимавал повече от 15 години/, ще ми отнеме известно време. Обещавам ако светне както пише в дебелите книги да дам отзиви. :bou:
Отговори

БатГоико снимка БатГоико 10 ноември 2007 - 04:50

Ето тука има нещо по въпроса, ама е на полски.
ЦЪК
Отговори

zheleznia снимка zheleznia 16 ноември 2007 - 11:45

Направих схемата от http://www.opelastra.cz/technika/automatic...icka_svetla.zip, светна перфектно/пали фаровете според регулировката на тримера от 2 до 15-та секунда. Също така пали и заден ляв габарит и с помоща на два диода може да пали и двата ако оригиналната букса има клема номер 7/при някои модели липсва/.Значи като цяло ми излезе около 15 лева като стойност на частите. Поне в Стара Загора ми седнаха на тази цена, не знам в другите градове как е, но да има разлика "+" "-" до 2 лева. Мисля си, че на фона на сумата която са взели на колегата Gim в сервиза на Опел тази е просто смешна. Разбрах, че в Хасково може да се намери втора ръка, но му искат 40 лв. /Ако някой ги има е удачно - просто боцваш релето в буксата и готово/. Поне засега имам около 250 км пропътувани и няма проблем. :icon_smile:
Отговори

FiLaRn снимка FiLaRn 18 ноември 2007 - 16:47

А за да стане съвсем, като фабрично, може да се сложи и едно реленце, да прекъсва плюса, когато колата е на контакт. Става по-сложно, но и по-практично, тъй като няма да пищи без причина.

П.С. Идеята на PeteRHR за диода е много добра, аз не се бях сещал и търсех като луд бутонче с две пластини за Корса А :unsure:
Отговори

beos снимка beos 21 ноември 2007 - 00:11

Ето още едно предложение Цък е верно, че е на полски, но се разбира ..
Отговори

hudson снимка hudson 25 ноември 2007 - 15:33

Не разбрах само, това оригиналното реле ще ми върши ли работа на на моята кола - Вектра Б? И това което си сглобил ти, само късите ли пали или къси, габарити, осв. номер и табло? Защото много ме дразни сега - като запаля фаровете и на дисплея не се вида почти нищо.
Отговори

zheleznia снимка zheleznia 01 декември 2007 - 17:51

Ако оригиналното ти реле е К59, ще ти свърши работа, но пали само късите и левия габарит отзад/може и двата/ без нищо друго. То това е и смисъла на дневните светлини/поне оригиналните/.
Вече навъртях 1000 км, работи си безотказно и спрях да се притеснявам дали съм запалил фаровете. Вечер си ги включвам както си му е реда от ключа за фаровете.
Отговори

gicho снимка gicho 06 декември 2007 - 22:01

 realprofesora, на Oct 30 2007, 12:52 AM, каза:

....
Но когато карам през деня на фарове и централният ми дисплей е затъмнен и не виждам градуси дата ,час ... и извадих целия дисплей с тялото и прекъснах едно зелено кабелче което подава сигнал когато са включени фаровете да се намалява осветлението и сега като кара през деня на фарове си виждам и показанията на централния дисплей....


Кабела за затъмняването на дисплея който се реже е СИВ със зелена ивица!
Отговори

zheleznia снимка zheleznia 08 декември 2007 - 15:06

Не съм сигурен, че предните фарове се включват с намалена мощност. Това го правеше някаква платка DLR, ако се не лъжа. В оригиналното реле за опел/виждал съм снимка/ http://forum.opel24.com/automatyczny-wlacz...1-vt10400.htmна краче #7 пише NC/not conecte - извинявам се за правописа на английски, може и да не е правилен/ и това би трябвало да означава, че отзад пали само левия габарит
Отговори

BATNEO снимка BATNEO 24 март 2008 - 23:09

Не може ли да се върже като дадеш на контакт да светват габарити и къси? Просто към друг кръг без ослужнения с тия релета и др. неща.
Отговори

hudson снимка hudson 24 март 2008 - 23:23

Сигурно може, само че идеята тук е фаровете да се запалят автоматично след като стартира двигателя, (а не просто като се даде контакт) за да не се товари акумулатора. Освен това без релета не може.
Отговори

zheleznia снимка zheleznia 25 март 2008 - 15:21

Схемата за която писах по-рано, че съм направила изкара безпроблемно целия период за каране с дневни светлини, но вчера и дръпнах предпазителя/малко икономии през лятото/. Така че колеги на който му се занимава с малко желание може да си я направи за следващия период на "дневни светлини". Както писах излиза около 15-на лева.
Отговори

nikov снимка nikov 08 април 2008 - 21:37

 Duke_BG, на Nov 6 2006, 11:10 AM, каза:

Frontera, на Nov 6 2006, 09:37 AM, каза:

От лампата за маслото е добра идея.
Ето и от алтернатора, включва със закъснение(~5сек.):
Публикувано изображение
 


тая схемичка не ми вдъхва доверие - релето вързано така директно към 555 ?? (освен ако не е от ония дето са в корпус на интегрална схема) , което означава че това реленце трябва да командва второ по-яко реле

по-добре е да се избягват такива отговорни уреди като лампа за масло и за зареждане.най-добрият вариант е нагревателя на задното стъкло.При тиграта това не може да стане защото е с реле време...
Отговори

Shmortz снимка Shmortz 23 юни 2008 - 11:08

Да ви кажа от опит забравете схемата с 555 щото гори ако не е със стабилизатор което усложнява още схемата, а пък и тая схема май въобше не е вярно шото изхода на 555 е 3-то а не 7-мо
Аз лично си измислих сам схема съз закъснение около 2 секунди с блокировка от стартера за да може да светва чак 2 сек след запалване на двигателя, които ако изгасне веднага се гасят фаровете, с 2 релета е понеже габаритите ги направих да светват оше на контакт (които иска може да си сложи реле с 2 контакта и да му светват и габаритите със закъснение), вързана е директно на ключа за фаровете, монтирам и ключ за включване и изключване на цялата система, като на опелите слагам направо на мястото за халогените опоелски ключ от тези квадратните какъвто ми попадне ако не пасва само разширявам отвора по средата или режа зъба на ключа. На моята Астра и на Вектрата на баща ми сложих ключове за халогени и мога да ви кажа че когато е периода с фаровете асолютно забравяме да включваме и изключваме, няма ден няма нощ :)
Устройството работи безотказно на над 20 автомобила, аз лично съм взел сигнал от лампата на алтернатора което е много добра идея според мен понеже спре ли да зарежда нямаш и фарове, няма и и голямо изтощаване на акумулатора ;)

като ми остане време ше драсна схемата тук, който иска може да се възползва, а ако някой не може да си го направи, мога да му направя и да му го пратя:)
Отговори

radok снимка radok 24 юни 2008 - 11:07

Ако става въпрос за тази схема:
Публикувано изображение
не си прав <_<
Таймера е захранен с 8,1 волта (ценера). Не съм съгласен и за изхода. 7-ми крак е един транзистор с отворен колектор, прекрасен за управление на 2 релета. А че не се използва по предназначение (Discharge) няма нищо лошо. При нас не се използва като мултивибратор. Схемата съм я монтирал на 3 коли преди 2 години, като 2 от тях карат и лятото с включени фарове. До сега никоя не е изгоряла.
Ако пък става въпрос за друга схема, моля да ме извините!
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg