Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

Станно поведение ! Мени оборотите !

mitaka_t снимка mitaka_t 14 март 2008 - 10:38

Здравейте, ПОМАГАЙТЕ, проблема е следния:
Когато е студена колата пали без проблем, държи ми 1100-1200 оборота при включен автоматичен смукач за там колкото време си му трябва, после като се изключи пада си до нормалните обороти 800-900 и няма проблем. Като загрее до нормална температура и седя на сфетофар примерно от време на време оборотите ми падат за секунда до към 500 некъде, колата придърпа, прехлъцне нещо, но не угасва. Това го забелязах да ми го прави откакто я взех преди 1 год., но много рядко се случваше, напоследък взе да зачестява, а одеве в едно задръстване на през 20-30 сек взе да го прави. Забелязах и друго: когато колата е загряла, ако я загася, като тръгна да паля не пали нормално, придърпва леко, прехлъцва, (имам чувството, че трябва да и подам газ), запалва все пак, но се включва смукача и ми държи известно време 1500-1600 оборота, че и до 2000 стига, ако докато се тормози да запали подам газ, оборотите скачат до към 3000-3500 и ги държи така 5-10 сек. докато паднат до нормалните и след това пак споменатото менене на оборотите, за което казах. (Ако това гасене и палене при загрята кола го направя 3-4 пъти подред, се случва 1 път да запали нормално, все едно е студена). Бях решил да я карам на диагностика, но реших да се допитам тук, дали някои има идея и може да помогне с нещо. Благодаря предварително.
Отговори

Miro снимка Miro 14 март 2008 - 10:51

Най-вероятно е стъпковото моторче...
Отговори

hudson снимка hudson 14 март 2008 - 11:36

 Miro, на Mar 14 2008, 09:51 AM, каза:

Най-вероятно е стъпковото моторче...

И на мен така ми изглежда. Свали го, направи му една хубава промивка със спрей за чистене на карбуратори или нещо подобно. Потърси с търсачката - сигурен съм, че има няколко теми по този въпрос.
Отговори

Гено снимка Гено 14 март 2008 - 12:48

 mitaka_t, на Mar 14 2008, 09:38 AM, каза:

... ми държи известно време 1500-1600 оборота, че и до 2000 стига, ако докато се тормози да запали подам газ, оборотите скачат до към 3000-3500 и ги държи така 5-10 сек. докато паднат до нормалните...

това ми прилича повече на датчика на дросела, но не пречи и моторчето да се почисти.
Отговори

mitaka_t снимка mitaka_t 14 март 2008 - 15:19

Ами....двама вече ми казаха за това стъпково моторче, поразгледах подобни теми и като гледам, явно това е доста често срещан проблем и все до моторчето се опира. В една от темите прочетох за Ники от Симеон 151, даже му и звъннах, но за мое съжаление ми каза, че вече не се занимавал с това, но и той ми каза да си почистя стъпковото моторче и да погледна и температурния датчик. Та....сигурно там някъде ще е проблема, но аз няма как да се оправя сам, не ме бива за тези работи, та кажете некой сервиз дето да ида да ми го почистят, а и защо не да ми направят диагностика преди това, за да си покаже това ли е или не, или пък дали няма и друго нещо. Дайте съвети къде да отида на диагностика, аз си мислех за Dunev Motor Sport и MotoExpert, някакви мнения ???
Отговори

Urgan снимка Urgan 14 март 2008 - 20:38

както каза колегата по горе може и потенциометара на дросела да е.

Цитат

... ми държи известно време 1500-1600 оборота, че и до 2000 стига, ако докато се тормози да запали подам газ, оборотите скачат до към 3000-3500 и ги държи така 5-10 сек. докато паднат до нормалните...


Моята беше по същия начин, смених МПХ но проблема остана така че провери и това
Отговори

mitaka_t снимка mitaka_t 15 март 2008 - 16:20

Офф...незнам вече, ще ме побърка, досега я карах и не ми направи нито веднъж номера с падането на оборотите докато чакам на сфетофар примерно и реших да не ходя на диагностика засега, а да изгоря бензина дето е в резервоара и да вземе да сложа една добавка и да сипя 100 октанов бензин, да попрочисти малко. Но пък сега тъкмо като се прибрах пробвах да я запаля веднага след като я загасих, за да видя проблема със запалването и...тормози се докато запали, и се включва смукача, а е заграла.... ?!?!?

П.П.: А дали е възможно проблема да е в катализатора, да има тапа некаде, да е запушен и затова да ми върти тея номера ???
Отговори

John снимка John 15 март 2008 - 18:06

Може да е много неща. Датчик, ламбда сонда, нарушен вакуум... Вземи отиди на диагностика, само 25 лв. е, но ще си спестиш много нерви и може би и доста пари. Скоро бях при един много добър майстор в компютърната диагностика - тел. 0885 289143, Делян се казва, сервизчето му е на площада в Княжево - по ул. Любляна от околовръстното.
Отговори

mitaka_t снимка mitaka_t 15 март 2008 - 18:32

Ами....току що се връщам от диагностика, преди да съм прочел мнението на колегата John :beer: . Наистина май добре че отидох, оказа се температурен датчик <_< , или поне така ми казаха де, а и за 5-те мин :19a: , през които се прибрах от Dunev до нас, и няколкото паления, които пробвах там, нямаше проблем....засега <_< :doh: . Иначе като закачи лаптопа, гледах го какви ги върши, и при следене на температурата, при загряла кола, като я запали и отчиташе 16-17 градуса, може би и затова се е включвал смукача. След като го смени, запали и отчете 82-83, което май си е нормално. И...така, засега това е, дано това е бил проблема :2bg: , стискайте палци и тези дни като я карам по стабилно :61: ще си покаже.

П.П. Благодаря на всички, които се включиха :beer: и :mhihi: <_<
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg