Тема за осветление на табло, километражи и циферблати
Hind 04 май 2008 - 15:35
Колеги, моето осветление също не работи. Искам да сменя светлините, но да попитам при махането на оригиналния касетофон Philips Car 400 след поставянето му обратно ще иска ли някакъв код, че някъде съм изгубил книжката му...и го нямам.
manolov 04 май 2008 - 22:39
Някога искат някога не.Ако иска ще отидеш при някой телевизионен сервиз да ти го махнат.
Todor Petkov 28 май 2008 - 23:12
Todor Petkov 28 май 2008 - 23:39
bigfootgeta, на Oct 30 2006, 01:23 PM, каза:
Имам астра '94 година светеха ми крушките на средната конзола, но вече не, като й сваля шейната не виждам кабелчета, помогнете?
Колега спокойноо...и аз днес се натресах на това..сложих новите крушки и всичко ми светна..а отзад не виждам никакви кабели..затова смело сменяй...
dan4olino 13 юни 2008 - 17:56
daniognianov, на Sep 20 2006, 02:18 PM, каза:
привет колеги.Колата ми е Астра 91година.Неискам да отварям нова тема затоваще ви питам от тук:Проблема ми е,че днес реших да си сменя диодчето на копчето за циркулация в купето и незнаино защо след като го сложих то започна да работи обратно,демек,когато е натиснато духа горещ въздух от двигателя,а когато го изключа то духа топъл въздух от купето.Какво стана?И друго има:когато го свалих,вапросното копче,нямаше никакво топче,както бях чел в форума,а има една малка кръгла пластинка,като стотинка и на нея отгоре има цицка която се движи по каналче на копчето.Та въпроснта стотинка не пада ами се движи в каналче наляво и надясно.А преди да реша да сменям диода парното работеше ОК.Какъв е проблема?
И моля ви кажете ми закакво е тоя винтил в пода на багажника?
И моля ви кажете ми закакво е тоя винтил в пода на багажника?
Вентила е за да се помпят амортисьорите, в случай че ще носиш тежък товар
GTN 11 юли 2008 - 16:24
Ето и при моята астра как става смяната на крушките.
Първо се следва методиката на колегата. Много добре направена.
Това което мога да добавя:
Първо се следва методиката на колегата. Много добре направена.
Winner25, на Mar 2 2008, 08:49 PM, каза:
За CD-то - за различните марки има различни пластини, които пъхаш от страни и се откопчава от шейната. Може и след като се махне пластмасата с врътките да се откопчее.
А за конзолата:
Първо с тънка отверка се махат двете духалки. Зад тях има две витла. Маха се гумената подложка пред дисплея. Откриват се още 4.
Ето ги отбелязани на снимката:
За тези двете няма смисъл да обеснявам:
После идва ред на пластмасата около километража. Първо се отвиват тези двете отгоре
трябва да се свалят и пластмасите около контактния ключ. Има две витла които се падат точно зад волата. За целта завъртате волана първо на едната страна трябва да се покаже една тапичка. Махате я и развивате витлото. По същия начин и от другата страна. долната пластмаса се държи и от три болта които се виждат като погледнете отдолу. След като вече махнете тези пластмаси се откриват и останалите витла които държат пластмасата около километража. Ето на тази снимка съм ги отбелязъл:
горното държи едновременно и пластмасата около километража и пластмасата с врътките, а долното само пластмасата с врътките. От лявата страна също са две, там се отвива само горното. Вече трябва да е освободена цялата пластмаса с врътките и да може да се идърпа. Жилата обаче я държат под напрежение, затова е желателно като издърпате леко да бръкнете с ръка и да откачите щипките които държат жилата и маркучетата на копчето за обратна циркулация. надявам се да съм бил полезен, ако нещо не съм го обяснил добре питайте
А за конзолата:
Първо с тънка отверка се махат двете духалки. Зад тях има две витла. Маха се гумената подложка пред дисплея. Откриват се още 4.
Ето ги отбелязани на снимката:
За тези двете няма смисъл да обеснявам:
После идва ред на пластмасата около километража. Първо се отвиват тези двете отгоре
трябва да се свалят и пластмасите около контактния ключ. Има две витла които се падат точно зад волата. За целта завъртате волана първо на едната страна трябва да се покаже една тапичка. Махате я и развивате витлото. По същия начин и от другата страна. долната пластмаса се държи и от три болта които се виждат като погледнете отдолу. След като вече махнете тези пластмаси се откриват и останалите витла които държат пластмасата около километража. Ето на тази снимка съм ги отбелязъл:
горното държи едновременно и пластмасата около километража и пластмасата с врътките, а долното само пластмасата с врътките. От лявата страна също са две, там се отвива само горното. Вече трябва да е освободена цялата пластмаса с врътките и да може да се идърпа. Жилата обаче я държат под напрежение, затова е желателно като издърпате леко да бръкнете с ръка и да откачите щипките които държат жилата и маркучетата на копчето за обратна циркулация. надявам се да съм бил полезен, ако нещо не съм го обяснил добре питайте
Това което мога да добавя:
- Като се махнат дукалките, зад лявата се намира едно лостче което затваря и отваря клапите за въздуха. То се избутва внимателно на ляво и се осбождава.
- При моя вариант 3те врътки за управление на парното , възудха, вентилатора се вадят напред. За врътката на вентилатора с тънка отверка се бръква в процепа и се натиска , като след това се издърпва врътката. Другите две врътки само се издърпват по-силничко.
- След като се махнат врътките се появяват два винта още, показани на снимката с номер 2.
- След като се освободи бялата пластмаса, остава да се махне фолиото. То се държи на 4 закопчалки. С отверка се натискат леко и то също излиза.
- Двете крушки се виждат и с издърпване могат да се сменят.
- Ако в изгоряла крушката на нагревателя на задното стъкло тряба да се извади пластмасата която държи крушките. Това става като се освободят 2те пластини които държат буксата на вентилатора (на снимката) , след което се натискат 2те закопчалки на фасунката на крушките и те излизат назад, като вече има достъп до третата крушка.
- Жилата може и да не се свалят. Аз свалих само за проба едно от 3те .
Automatic 11 юли 2008 - 17:36
Колко вата са оригиналните крушки на средната конзола (3-те за врътките на парното)?
GTN 11 юли 2008 - 18:25
Jelev 30 юли 2008 - 18:16
днес и аз сменях крушките, и ме е яд че разглобих цялата козола щото можело и през дупката за касетофона да се сменят (само ако сте с по-гъвкави ръце). аз след като сглобих всичко пробвах и става....
ГостDidi_Grigorova_* 24 септември 2008 - 19:26
Много красиво седи !Някой да знае,къде може да ми го направят???
Maiky 24 септември 2008 - 19:36
ГостDidi_Grigorova_* 24 септември 2008 - 20:02
Гостpeshokn_* 21 октомври 2008 - 01:05
Ето нещо полезно за Astra G - нямам предвид ограденото!
Vlados 21 октомври 2008 - 19:57
fotty, на Dec 16 2007, 08:52 PM, каза:
Колеги искам да попитам как се сваля предния панел с врътките на парното на тигра респективно корса б. значи аз махнах 4 болта и дръпнах но то тръгна всичко със все жилата и чудесиите и си мислих дали няма някъв чалъм.
Зависи какво точно искаш да разглобиш - ако искаш да махнеш само черния панел (с №1 на първата снимка) трябва да развиеш двете винтчета (на втората снимка), които са на гърба на таблото. Като ги махнеш горната част (с № 2) се отделя от долната и пада само панела. Врътките си остават на основната част от таблото с жилата. Като извадиш буксата от втората снимка се вади и врътката за парното.
Мнението беше редактирано от Vlados: 21 октомври 2008 - 20:00
Гостpeshokn_* 25 октомври 2008 - 02:20
Или пък тук ... впрочем това е доста богата база данни и има всичко! Сайта на филипс!
Pinto 31 октомври 2008 - 10:05
Ако си правите сами осветление на таблото и дисплея използвайте светодиоди с широк ъгъл на разсейване. Ъгълът им на разсейване е над 100 градуса и светят абсолютно равномерно. Обикновените светодиоди имат ъгъл на разсейване 20 градуса и колкото и да ги пилиш отпред не светят равномерно. Аз съм си направил 3 комплекта за таблото и ТИД-а - бял, червен и син, и мисля от време на време да ги сменям. Пробвайте с тия светодиоди и ще се уверите, че разликата е огромна.
Поздрави на всички.
Поздрави на всички.
Vasko OPC 11 ноември 2008 - 18:30
Добре колеги имам един въпрос: Карам Astra G OPC, предполагам всички знаете как изглежда таблото. Смених си диодите с бели, просто отидох и купих от магазина диоди за таблото. Разсейват светлината перфектно, но светят слабо. Имат някакво съпротивление, но не знам какво е. Въпросът ми е ако махна това съпротивление ще светнат ли по - силно? Благодаря ви предварително!!!
gogo_1 11 ноември 2008 - 20:03
Vasko OPC, на Nov 11 2008, 06:30 PM, каза:
Добре колеги имам един въпрос: Карам Astra G OPC, предполагам всички знаете как изглежда таблото. Смених си диодите с бели, просто отидох и купих от магазина диоди за таблото. Разсейват светлината перфектно, но светят слабо. Имат някакво съпротивление, но не знам какво е. Въпросът ми е ако махна това съпротивление ще светнат ли по - силно? Благодаря ви предварително!!!
Ако махнеш съпротивлението ще изгорят диодите максимум секунда след като им пуснеш тока. Трябва да го намалиш, НО твойте диоди може да са маломощни и колкото и да им намаляваш съпротивлението няма да светят ярко.
Виж колко им е резистора. Има калкулатори в нета в които само избираш цвета на лентичките върху резистора и се пресмята колко ома е. Ако са големи (над 1к) намали ги, но не слагай по малко от ~600 oma!!!
Ако след смяната на резисторите пак ти свети слабичко, купи си по мощни и ярки диоди. (Избацай едни 1000-2000 mcd и ще светнеш като прожектор)
успех
Vasko OPC 15 ноември 2008 - 01:07
ОРС-то е готово днес цял следобяд запойвам съпротивления и диоди, но се получи много яко. Вече всичко свети бяло . Ще кача и снимки да видите как е станало.