Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Важни теми

Дневни светлини

Гостpeshokn_* 15 октомври 2008 - 21:29

И какво сега? Тоя куплунг за какви пари се предлага при българските представители на Опел? 100 лв?
Отговори

siegfrid снимка siegfrid 15 октомври 2008 - 21:41

Чети внимателно :beer: - Куплунга трябва да го имаш серийно, 100-тина лева е релето за него <_<

Малко инфо от колегата Swing , относно възможността за реле при Корса Б <_<

Цитат

Corsa B също има опция за дневни светлини, при условие обаче че има букса, каквато се вижда на снимките. Тази букса също се намира зад бушонното табло, също е бяла (може и сива) и в нея влизат следните кабели - червен, жълт, синьо - зелен, сиво - черен, черен и сиво - зелен. Не съм сигурен, че такава букса съществува при всички нива на оборудване на Corsa B. Трябва да се свали бушонното табло и внимателно да се разгледат кабелните снопове. Буксата е привързана за тях, подобно на снимките на колегата. Има ли букса, светлините ще тръгнат.
Колкото до самото реле - то е различно за Corsa B. На външен вид и като принцип на действие е аналогично, но пиновете в буксата, съответно краката на релето са различно разположени. Vectra B/Astra G/Zafira A са с единия тип реле, всички останали модели са с другия тип. Цената на ново оригинално реле от Опел дилър е 105лв.
Аз за себе си се бях запалил по едно време, но понеже постоянно карам на фарове напълно свикнах с включването им :) Дори не знам дали на моята кола имам букса, а в момента от липса на време (а и малко мързел) не ми се занимава да сваля таблото и да разгледам. Но на вас пожелавам успех!

Поздрави! :)
Отговори

Maiky снимка Maiky 16 октомври 2008 - 22:42

Днес се заиграх с Астрата и взех та я разглобих цялата вътре.............
Публикувано изображение

След като разглобих всичко, за да намеря куплунга за релето за светлините, най-накрая го намерих долу, вдясно от бушоните...........мамка му! Поне смених една крушка в таблото:
Публикувано изображение

Слага се бушон 27-ми, после релето и пробата показа, че всичко работи перфектно.
Разликата между Вектра Б и Астра Ф е само една: при Вектрата релето не включва осветяването на задния номер, докато при Астрата го включва!
Иначе всичко е точно, 3 сек след запалване се пускат фаровете, при загасяне на двигателя си гасне. Когато се даде на контакт единствено се вкл.габаритите!
Туй то и за Астра Ф!
Отговори

ascona_16d снимка ascona_16d 17 октомври 2008 - 09:06

колеги, от описанието на бушоните дадено от sandman тук излиза че omega A има инсталация за дневни светлини. въпроса е къде се слага релето? бушона явно е 10а на гнездо номер 7. втория въпрос е какво е релето?
на втория въпрос намерих отговора - К59
Мнението беше редактирано от ascona_16d: 17 октомври 2008 - 12:26
Отговори

martin_bmw снимка martin_bmw 17 октомври 2008 - 15:55

Абе пичове, имам един въпрос.
Колата е VECTRA B X20XEV. На въпросният куплунг за фабричното реле има един синьо-зелен кабел от който релето получава сигнал че двигателя е запален. Та въпросът ми е следния - от къде идва този сигнал от компютъра или от някое помощно реле? И ако някой има свестна ел.схема ако може да я прати.
Отговори

zheleznia снимка zheleznia 17 октомври 2008 - 16:21

 martin_bmw, на Oct 17 2008, 04:55 PM, каза:

Абе пичове, имам един въпрос.
Колата е VECTRA B X20XEV. На въпросният куплунг за фабричното реле има един синьо-зелен кабел от който релето получава сигнал че двигателя е запален. Та въпросът ми е следния - от къде идва този сигнал от компютъра или от някое помощно реле? И ако някой има свестна ел.схема ако може да я прати.


Сигнала се получава от лампата за маслото/то и на снимката от полския сайт са го написали - Oil - пин8/. Колкото до схема - миналата година си направих подобие на такова реле което изкара целия период за каране с дневни светлини без никакви проблеми. Ето мое по-старо мнение:

http://www.opelclub-bg.com/forum/index.php...36700&st=60

а схемата е от ТУК
Отговори

martin_bmw снимка martin_bmw 17 октомври 2008 - 16:47

интерсува ме дали от този кабел мога да захраня бобината на помощно реленце с консумация около 30мА и за това питам от къде идва сигнала. В аутодатата има ли свястна ел.схема че искам да го видя със сигурност?
Отговори

Sandman снимка Sandman 20 октомври 2008 - 08:26

Та значи, вече и аз светвам автоматично :sleep:

Едно приятекче вчера ми го направи. Използва реле от аларма(много китайско) вързано отзад на ключа за фаровете. Вързано е на постоянен плюс и пали при завъртане на алтернатора. Пали къси, габарити и стоповете отзад. Не пали осветлението на таблото, но сигурно може и това да се направи.
:newsm05_41:
Отговори

ascona_16d снимка ascona_16d 21 октомври 2008 - 08:18

благодарение на колегата Sandman и аз имам автоматични светлини :newsm05_41:
Отговори

stoichostoicho снимка stoichostoicho 27 октомври 2008 - 08:16

Вече няколко пъти чета форума и най на края се решавам и аз да драсна нещо. От миналата година разработвам реле за автоматично палене на фаровете, вече сигурно сам надхвърлил 12 модела и съм се сблъсквал с какви ли не изисквания за работата на релето, едно от които беше: след като е загасена кола и задържиш светлинния клаксон за 2 сек. да светват дългите за 20 сек. - та да му светело на човека докато вървял към домът си. Най-накрая стигнах до форума на opelclub-bg (което беше преди няколко дена).
Та по вапроса: Оригиналното реле е досто опростено, което го прави и много надежно, лесно за изработка и разбира се ефтино. При включване на контакт веднага ти пали габарита. Използвали са сив-черен (ляв габарит) и сив-червен (десен габарит) кабел, който са директни към крушките на габарита. Това е за VECTRA B, на която ляв и десен габарит могат да се палят разделно. Подаването на напрежение към крушките няма нищо общо със осветлението на таблото, задния номер и затъмняването на дисплея тъй като има помощно реле. При ASTRA F това не е така тъй като всичките габаритни светлини са общи затова и релето малко се различава. 7-ми пин на астрата е свободен, а изходния кабел от буксата е чисто сив. При подаване на напрежение на него се палят всички габарити, осветлението на номера, и на таблото. При астрата неможе да се избегне и затъмнението на дисплея. Ако има някои с вектра Б на който да му свети автоматично само левия габарит значи е монтирал грешното реле.
Релето взима сигнал от изгаснала лампа на маслото (син-зелен) което е много удачно, само тези 3 сек. нещо ме притесняват, ами ако не запали до тогава - фаровете ще изгреят и стартера ще върти със запалени фарове. Вече изпълних едно реле което взима сигнал от лампата на маслото и съм много доволен от работата му. Колата е кадет 1,6D и там имах големии затруднения с монтирането на предните модели, които взимаха сигнал от вкл. контакт. Кадета подгрява 30 сек. и като му направих 30 сек. закъснение има време при топъл двигател да запали, да тръгне та дори има време и да му махнат палката :( .При кадета сигнала за лампата идва директно от датчика на маслото цвета му също е син-зелен, Това вероятно не е така за инжекционите. Защото при астрата кабела към датчика е син-черен и вероятно влиза в борвояия компютър, та да не може да се кара на 100% при светнала лампа. Сигнала на лампата на таблото предполагам че се генерира от компютъра, но логиката на работа е същата както при старите модели . Цвета на кабела към лампата е син-зелен. Внимавайте ако вързвате какво да е там, знайте че тока му ще минава през лампата, а тя светва при много малък ток.
На 3 пин на релето е сигнал от ключа за включеане на габарита. използва се за "убиване" на сигнала от датчика на маслото, т.е. габарита винаги остава включен, а при ръчно включване на габарита фаровете угасват. габарита може да се изключи само като се свали предпазителя за реленцето (32 номер на вектра Б)
Толкова за релето... добро е със сигурност за ASTRA F и Vectra B, може да се монтира и на кадета, но ще трябва да се опъват малко кабели, Уви за CORSA C, такъв вариант няма. Цялата съм я разглобявал - няма букса и няма.Kомпютъра има възможност да пали габаритите, дългите и е много вероятно да пали и късите. Според мен е много вероятно програмно да се включва тази екстра. Ако някой е запален за това, може да отиде в сервиза на опел и да провери. Много ми е интересно колко ли пари ще струва променянето на програмата,
Това е което ми идва на акъла за сега, надявам се да съм написал нещо полезно. скоро ще направя нещо "оригинално" или поне да работи като такова, но мисля да пали фаровете след 6-7 сек. не знам дали да не направя и габарита да се пуска при запален двигател, но мисля че това не е кой знае колко важно.
Отговори

nanio снимка nanio 29 октомври 2008 - 23:22

И аз да се включа по темата с въпрос :kuku: . Във Фолксваген форума се разсикваше модула DRL. При тях има 1 куп излишни глупости. Мен ме интересува има ли как да се направи така, че през деня да се кара на "дълги" с намалена мощност. Въпросния модул (DRL) пали автоматично крушките на дългите, които светят на 50%. Което е много добра идея - незаслепяваш насрещните, а се виждаш отдалеч. Бих искал някой да обясни как може да се направи. Неискам да включва фаровете автоматично - не ми пречи да имам някакво ключе под таблото.
Благодаря предварително за идеите ви :beer:
Мнението беше редактирано от nanio: 29 октомври 2008 - 23:23
Отговори

banan80 снимка banan80 31 октомври 2008 - 19:08

 sashonikolov, на Oct 15 2008, 06:59 PM, каза:

Колеги искам да попитам нещо само по темата.
Има ли ключ на който да може да се настройват оборотите при които да прехвърля на газ?
Ако знаете кажете към какво да се насоча.
Благодаря за помоща

Здравей колега
Регулирането на превключване се осъществява като регулираш броя на навивките на управляващият кабел(този който се навива върху един от кабелите на свещите)не му знам цвета със сигурност.
Казано просто-колкото повече намотки има толкова на по-ниски обороти ще превключва,и колкото по малко- толкова на по-високи обороти
Пробвай и ще се убедиш сам
Успех
Отговори

ZENON снимка ZENON 31 октомври 2008 - 22:59

 nanio, на Oct 29 2008, 11:22 PM, каза:

И аз да се включа по темата с въпрос <_< . Във Фолксваген форума се разсикваше модула DRL. При тях има 1 куп излишни глупости. Мен ме интересува има ли как да се направи така, че през деня да се кара на "дълги" с намалена мощност. Въпросния модул (DRL) пали автоматично крушките на дългите, които светят на 50%. Което е много добра идея - незаслепяваш насрещните, а се виждаш отдалеч. Бих искал някой да обясни как може да се направи. Неискам да включва фаровете автоматично - не ми пречи да имам някакво ключе под таблото.
Благодаря предварително за идеите ви :beer:


"Мен ме интересува има ли как да се направи така, че през деня да се кара на "дълги" с намалена мощност."


Колега, това което искаш може да се направи чрез ШИМ /променя се запълването на импулса/. Т.е. не се ползват баластни резистори и прочие глупости, като дори може плавно да се регулира силата на светене на фаровете без да се правят някакви огромни радиатори за транзисторите, които ще управляват дългите.

Ето една примерна схема /за нашият случай не е нужен шотки диода/.
http://www.uoguelph....irc/pwm555.html
Мнението беше редактирано от ZENON: 31 октомври 2008 - 23:19
Отговори

stoichostoicho снимка stoichostoicho 01 ноември 2008 - 11:37

ОТ ДНЕС ВСИЧКИ НА ФАРОВЕ!

DRL - дневни редуцирани светлини може да се получи само като се намали напрежението подавано на крушките. Има два варианта това да се направи :

1 - да се свърже съпротивление последователно на крушката. При този вариант с намаляването на тока през крушката нейното съпротивление също намалява, и по-голямата част от напрежението пада върху съпротивлението, съответно съпротивлението консумира и по-голямата част от изразходваната мощност.Например при съпротивление 3,3 ома - тока през крушката е 2,43А (за крушка 60W), върху крушката пада 3,20V, а върху съпротивланието 7,85V. Съответно крушката консумира 7,77W, а съпротивлението - 19,07W. Сумарно 26,84W , което е наполвина от нормалната мощност на крушката, но крушката свети много слабо, и съпротивлението много грее. Предимствата са че при това положение крушката никога няма да изгори, и като цяло се консумира по-малко енергия. Има вариант и вместо съпротивление да се вържат последователно двете крушки, тогава загуба на енергия нама да има. Това при H4 не може да се направи тъй като двете светлини са обидинени, но когато не са има такъв вариант. Скоро това ще го пробвам, та да видя как светят. Регулиране на светлината ще невъзможно и ако светнат с точния интензитет ще е много добре.

2 - на крушката да се подава 100% от напрежението, но не за 100% от времето. Напримем ако 100% от времето е 1ms , а напрежението върху крушката трае 0,5 ms тогава ефективната стойност на напрежението за целия период от време е 50%. Така се получава намаляване на ефективната стойност на напрежението без загуба на енергия. За 1 s напрежение на лампата ще се подаде 1000 пъти, и лампата няма да мига, а ще свети постоянно. това няма да е така ако 100% от времето стане 100ms, тогава има вероятност да се усети мигамето на светлината. При този модел на управление е необходим транзисторен ключ и прецизно управление. Много е важно транзистора да се отпушва бързо, в противен случай ще имаме кратковременен режим на работа, аналогичен на вариант-1. За жалост транзистор неможе да се отпущва и запушва мигновенно и момент на полу-отпушен транзистор ще е винаги налице. С повишаване на честотата този момент нараства. Друго при транзистора е че дори при 100% отпушено състояние пак има съпротивление на прехода, и при голям ток пак ще има загуба на енергия, което налага използването на охлаждащ елемент за транзистора.

Схемата от по-горното мнение работи по този принцип. Филтровия кондензатор С3 е излишен. Диода D3 е необходим само ако се управлява индуктиван консуматор, при управление на крушка той е излишен. Тъй като транзистора е MOSFET и ток през G не протича R2 също е излишен, дори е и крайно нежелан, защото G има капацитивност спрямо S, и вързването на R преди G ще увеличи времето за което транзистора се отпушва и запушва, и по-продължително време схемата ще работи с полу-отпушен транзистор. При опела крушките на фаровете са с общ "-" и към крушката трябва да се подава "+", т.е. транзистора трябва да е P-chanel, и S да в вързан на +12V. Схемата мисля че ще работи и ниска честота - 3 Hz, и крушката видимо ще мига.
Отговори

ZENON снимка ZENON 01 ноември 2008 - 17:08

 stoichostoicho, на Nov 1 2008, 11:37 AM, каза:

Схемата от по-горното мнение работи по този принцип. Филтровия кондензатор С3 е излишен. Диода D3 е необходим само ако се управлява индуктиван консуматор, при управление на крушка той е излишен. Тъй като транзистора е MOSFET и ток през G не протича R2 също е излишен, дори е и крайно нежелан, защото G има капацитивност спрямо S, и вързването на R преди G ще увеличи времето за което транзистора се отпушва и запушва, и по-продължително време схемата ще работи с полу-отпушен транзистор. При опела крушките на фаровете са с общ "-" и към крушката трябва да се подава "+", т.е. транзистора трябва да е P-chanel, и S да в вързан на +12V. Схемата мисля че ще работи и ниска честота - 3 Hz, и крушката видимо ще мига.


КОлега, без да претендирам, че съм голям специалист искам да те коригирам за няколко неща:

1. Филтриращи кондензатори е нужно да има, дори е възможно да се наложи и LC филтри ако схемата метка смущения по веригата на захранването /Имаме правоъгълни импулси с много хармоници/. Това може и да не е нужно ако имаме късмет.
2. Маломощно изходно стъпало на буфера на 555 /200mA/ с капацитивен товар не е добра идея да се товари.
3. Резистора + капацитета на G не създават закъснителна верига, която нас да ни бърка поради малкта стойност на R и малка стойност на C на G. /t=1/2пRC/
4. Честотата на генерация на изходните импулси спокойно може да се променя чрез C1, като в сегашния случай "на око" честотата е около 600-800Hz.
6. Възможно е два P канални транзистора или един N това е избор, като при втория случай ще имаме само един транзистор.
Отговори

stoichostoicho снимка stoichostoicho 01 ноември 2008 - 23:29

Не си мисли че се заяждам, просто искам да споделя моя опит в направата на DRL.
- Схемата генерира доста силни хармоници, и LC филтъра е наложителен, при липса на такъв се чува звук на касетофона (ако самия той има филтър не се чува).
- От капацитивния товар на таймера не може да се избяга тъй като самия транзистор има капацитет, и при повишението на честотата вдига тока, но мисля че няма да надхвърли 20 mA.
- R2 колкото и да е малко аз мисля че е излишно, MOSFET комсумира ток от няколко микро ампера.
-За честотата се извинявам - забравил съм няколко нули при изчеслението честотата не е 3 Hz, а е 300 Hz, поне по мойта формула.
- А за транзистора мисля че с, N-chanel ще стане много по-трудно. Знай че другия край на крушката е вързан към минуса и ако трябва да го вързваш към плюса няма да е никак лесно.
Отговори

ZENON снимка ZENON 01 ноември 2008 - 23:49

 stoichostoicho, на Nov 1 2008, 11:29 PM, каза:

Не си мисли че се заяждам, просто искам да споделя моя опит в направата на DRL.
- Схемата генерира доста силни хармоници, и LC филтъра е наложителен, при липса на такъв се чува звук на касетофона (ако самия той има филтър не се чува).
- От капацитивния товар на таймера не може да се избяга тъй като самия транзистор има капацитет, и при повишението на честотата вдига тока, но мисля че няма да надхвърли 20 mA.
- R2 колкото и да е малко аз мисля че е излишно, MOSFET комсумира ток от няколко микро ампера.
-За честотата се извинявам - забравил съм няколко нули при изчеслението честотата не е 3 Hz, а е 300 Hz, поне по мойта формула.
- А за транзистора мисля че с, N-chanel ще стане много по-трудно. Знай че другия край на крушката е вързан към минуса и ако трябва да го вързваш към плюса няма да е никак лесно.


Колега,

точно R2 е необходим, иначе си представи буфера да работи само на капацитивен товар.
Както писах вече този резистор и капацитета правят RC верига с доста висока честота при която Ug ще е с -6dB за да ни притиснява това. Резстора все пак осигурява относително постоянен товар на буфера. Освен това този буфер не е с вътрешно R=0, затова R2 ни е никаква грижа.

Поне за мен по-интресната част е топлоотделянето, механично монтиране и евентуалното шунтиране на схемата /т.е. въстановяване на нормалното състояние/. И как всичко това да стане с минимум усилия, окабеляване и т.н.

Пък и това там е примерна схема, така, че вариации по отношение на генератора и силовата част дал Господ.
Отговори

stoichostoicho снимка stoichostoicho 02 ноември 2008 - 13:34

Вече пробвах редуцирането на светлините чрез последователно свързване на двата фара. става много лесно отрязах кафевия кабел на дългите, който при корсата е крайна точка и идва от крушката на габарита. Подадох + на него и ВОАЛА - работи перфектно. Трябва само един кабел от там до таблото, та да може този + да се подава през ключе (разбира се и предпазител). Като го включиш да подава "+", като го изключиш да подава "-". Недостатъка е че светлинния клаксон при работа на DLR ще святка само единия фар.
Отговори

mupkoc снимка mupkoc 02 ноември 2008 - 22:59

 hudson, на Oct 15 2008, 08:00 PM, каза:

Няма трафче - голямо и малко реле е.
Не знаеш как да търсиш, затова не намираш <_< . А сега сериозно - миналата година и аз го издирвах целенасочено и го намерих, но за съжаление на цена по-висока от 100 лв дори. Начинат е следният - набелязваш си търговци които се занимават с продажба на авточасти и им пишеш запитвания за това реле. Сега осъзнавам и грешката си от миналата година - търсих при продавачите на нови части - ти пробвай при тези които продават втора употреба.
Иначе каква информация те интересува за двете реленца? Мога да го сваля и да го снимам по-отблизо или да замеря нещо ако трябва. :beer:

Така и направих писах на сульо и пульо в английския и немския eBay и все още удрям на камък :-/
Аз не съм наясно какво и как да се замери, за да се разбере какви са двете релета и евентуално с какви биха могли да се заменят. Ако на тях има някакво обозначение може би ще е от полза за да се установи самоличността на релетата.
Нека някой по-запознат в тази сфера да даде съвет и с общи усилия може и да направим една реплика на това реле.

Edit: Съвсем случайно попаднах на това. Мисля че релето ще ми свърши работа и смятам да си взема едно. Попитах за доставка до България и продавача ми каза че предлага такава за 6.90 Евро, като няма опция за застраховка. Крайната цена (с доставката) излиза към 65 лева.
Мнението беше редактирано от Meydger: 03 ноември 2008 - 16:57
Отговори

stoichostoicho снимка stoichostoicho 05 ноември 2008 - 08:26

Който иска оригинално реле мога да му направя, ще му струва 30 лв.
По желание на клиента мога да променям и логиката на действие, като например ако не иска габарита да се пуска изпреварващо на фаровете, и при работещ двигател късите винаги да светят, което е много подходящо за вектра Б, цената ще падне на 20 лв.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg