Opel Astra G
Желязков 28 май 2010 - 11:01
Здравейте, приятели!
От доста време следя форума на любимата марка и ето че реших да се регистрирам и аз
Изчетох много неща по темите и горе - долу добих представа за това което ме интересува, но все пак искам да задам няколко въпроса и ще се радвам, ако успеете да ми отговорите
От 1 година карам Опел Корса 1.4, 60 кончета.Двигателя е C14NZ.Колата има газово, изобщо много съм доволен, да ми е жива и здрава (чукам на дърво ).Единствения проблем, ако може да се нарече проблем, а не глезотия примерно , е че колата няма климатик.И може би това че е двувратка ;) Малко от рода "стани да седна" се получава
Сега на конкретното питане.Мисля да си взема нещо друго и съм се насочил към Astra G, и по - специално полицейския модел.Харесва ми като дизайн, хечбек с 4(5) врати ;) Имам ограничения в избора, понеже съм бедно студентче
Та така :
- Трябва да е до 101 коня, за да се включя в ниския данък;
- Като екстра ми стига само климатик,парктроници и други такива не ми трябват
- Възможно ли е да се намери такава чийто двигател не е ЕКОТЕК, тъй като чувам противоречиви мнения, клонящи към отрицателни ?
- Да е с бензинов двигател за да мога да сложа газово.Кои двигатели стават с обикновено газово ?
- Не съм състезател и рядко вдигам над 120, така че мисля 90 или 101 коня е решение.Питането ми е, при 90 коня и пуснат климатик спъва ли се много ?
Знам че условията са много, за това се обръщам за съвет и помощ към вас.Дилетант съм като цяло, за това се извинявам ако някои въпроси звучат глупаво.Благодаря Ви предварително за вниманието и отделеното време !
От доста време следя форума на любимата марка и ето че реших да се регистрирам и аз
Изчетох много неща по темите и горе - долу добих представа за това което ме интересува, но все пак искам да задам няколко въпроса и ще се радвам, ако успеете да ми отговорите
От 1 година карам Опел Корса 1.4, 60 кончета.Двигателя е C14NZ.Колата има газово, изобщо много съм доволен, да ми е жива и здрава (чукам на дърво ).Единствения проблем, ако може да се нарече проблем, а не глезотия примерно , е че колата няма климатик.И може би това че е двувратка ;) Малко от рода "стани да седна" се получава
Сега на конкретното питане.Мисля да си взема нещо друго и съм се насочил към Astra G, и по - специално полицейския модел.Харесва ми като дизайн, хечбек с 4(5) врати ;) Имам ограничения в избора, понеже съм бедно студентче
Та така :
- Трябва да е до 101 коня, за да се включя в ниския данък;
- Като екстра ми стига само климатик,парктроници и други такива не ми трябват
- Възможно ли е да се намери такава чийто двигател не е ЕКОТЕК, тъй като чувам противоречиви мнения, клонящи към отрицателни ?
- Да е с бензинов двигател за да мога да сложа газово.Кои двигатели стават с обикновено газово ?
- Не съм състезател и рядко вдигам над 120, така че мисля 90 или 101 коня е решение.Питането ми е, при 90 коня и пуснат климатик спъва ли се много ?
Знам че условията са много, за това се обръщам за съвет и помощ към вас.Дилетант съм като цяло, за това се извинявам ако някои въпроси звучат глупаво.Благодаря Ви предварително за вниманието и отделеното време !
nikolai hristov 28 май 2010 - 11:27
Здрасти колега след две години зор си купих астра г с 1,6 обикновен мотор не е екотек 75 коня 16 лв данак идеален за газова обикновена много сам доволен икономичен без газово 7л на сто градско е маллак град 5 на сто изван градско до сто мах,ефтин за подлражка мотор правят ги до 2000година стози мотор климатика не не ме спава много не забелязвам купих я от мобиле ,де директно от австрия питаи ако те интерсува друго поздрави ники
ceko45 28 май 2010 - 11:37
Аз пък също имам Астра Г 1,4, 90 коня. И вече съжалявам че я купих. Защо- защото си един обикновен хлопел. Поддръжката- плащаш мерцедес, возиш се в каруца, да точно в каруца, защото окачването е твърдо и всички малки дупки се усещат, а в Булгаристан дупките са много. Скъпи части, скъпи ремонти, не подлежи на монтиране на обикновена газове/ или поне ако не искаш яко проблеми/, разбити пътища, което от своя страна води до още повече ремонти. Пак казвам плащаш мерцедес или ауди, а се возиш в опел.
Моят съвет е да си караш корсичката, евтина е за поддръжка, евтино гориво. Проста тая миризлива държава в която живеем ни принуждава да караме евтини и стари коли, защото иначе ще висиш само по сервизите заради тия пътища.
Моят съвет е да си караш корсичката, евтина е за поддръжка, евтино гориво. Проста тая миризлива държава в която живеем ни принуждава да караме евтини и стари коли, защото иначе ще висиш само по сервизите заради тия пътища.
Liubeznia 28 май 2010 - 11:48
ceko45, на 28 May 2010, 12:37, каза:
Аз пък също имам Астра Г 1,4, 90 коня. И вече съжалявам че я купих. Защо- защото си един обикновен хлопел. Поддръжката- плащаш мерцедес, возиш се в каруца, да точно в каруца
Колега, надявам се наистина да си поддържал Мерцедес произведен същата година като Г'то за да го твърдиш това защото не е вярно!
Частите са на нормални цени.
Как очакваш да вози един автомобил среден клас? Като лимузина?
Да не подлежи на обикновенна газова защото е винтилов двигател, времето на Ладите отмина.,,
Не отказвайте колегата с толкова крайни изказвания.
s7ifl3r 28 май 2010 - 11:53
Аз по скъпа част до сега от 200лв за тая кола не съм виждал...А на мерцедеса май толкова бяха най-евтините.За 4 години борене по нашите пътища до ся съм сменил само 2 биалетки, демек кретенско окачване, а карам по много много.
Щом ще слагаш газ колега, най добре взимаш 1.6 моно - X16SZR е мотора, 75коня, доста здрав, разхода е повече от приличен, с климата си се спъва ама от малолитражка не може да се очаква друго...Аз твърдо залагам на тоя мотор!
Щом ще слагаш газ колега, най добре взимаш 1.6 моно - X16SZR е мотора, 75коня, доста здрав, разхода е повече от приличен, с климата си се спъва ама от малолитражка не може да се очаква друго...Аз твърдо залагам на тоя мотор!
ceko45 28 май 2010 - 12:10
Ми както казах, това е мое мнение и не задължавам никой да се съгласява с него. Просто ми омръзна да плащам данъци, винетки, акцизи на бензина и да карам по разбити пътища, които пак ме връщат в сервиза и сменявам тампони, биалетки, шарнири и на всичкото отгоре се возя в твърдо окачване. А иначе при пуснат климатик се спъва колата малко, но аз съм на бензин и не се усеща толкова, както ако е на газ/предполагам/
Zygot 28 май 2010 - 12:13
ceko45 съгласен съм с мнението ти обаче уловката е ,че и другите марки са скъпи и то много скъпи ,ако съдя по-доходите си.
Това за колко време ?
Цитат
Аз по скъпа част до сега от 200лв за тая кола не съм виждал...
Това за колко време ?
vankis 28 май 2010 - 12:28
Не нападайте колегата ceko45, защото който не идвал скоро в Кюстендил не може да си представи какво представляват улиците из града.Правят цялостна подмяна на канализацията ....
Към автора - аз карам 1.6 16в и съм предоволен за 3 години експлоатация- сменил съм уплатнения на радиаторчето за парното, 3-4 интериорни крушки и само консумативи....
Иначе действително има голяма разлика в цените на частите между по-старите опели и астра Г, но пак си остава марката с една от най-евтините поддръжки. Вози твърдичко , но на мене така ми харесва иначе е много добре обезшумена и се пътува комфортно.
Слаби места на модела са рейката и при покупка трябва да се ослушваш за шумове от помпата. Като мотор бих ти препоръчал да си вземеш нещо по-мощно х18х1, слагаш един газов инжекцион и яко газ :)
Към автора - аз карам 1.6 16в и съм предоволен за 3 години експлоатация- сменил съм уплатнения на радиаторчето за парното, 3-4 интериорни крушки и само консумативи....
Иначе действително има голяма разлика в цените на частите между по-старите опели и астра Г, но пак си остава марката с една от най-евтините поддръжки. Вози твърдичко , но на мене така ми харесва иначе е много добре обезшумена и се пътува комфортно.
Слаби места на модела са рейката и при покупка трябва да се ослушваш за шумове от помпата. Като мотор бих ти препоръчал да си вземеш нещо по-мощно х18х1, слагаш един газов инжекцион и яко газ :)
BiserRs 28 май 2010 - 12:54
Защо си купувате коли като нямате възможност да ги потдържате . Преди да се купи една кола всеки се запознава колко струва потдръжката и как се движат цените на частите и си прави сметката аджеба аз с мойта заплата мога ли да потдържам такава кола. Астра Г си е с нормални цени на частите за годината си, обслужването спрямо Ауди А4 е 50% по ечтино. Ако го сравняваш със моделите от края 80 години да разликата е в пъти по скъпо. Иначе за модела само хубави думи мога да кажа, както колегите казаха вози твърдичко, но пък и е здраво окачването досега за 2 години и малко не сам бутнал нищо, а колко дупки съм убрал . И при нас целият град е бойно поле заради подмяна на водопроводи и канализации по тези евро проекти, но зависи кой как кара и си варди колата
Мнението беше редактирано от BiserRs: 28 май 2010 - 13:22
Мнението беше редактирано от BiserRs: 28 май 2010 - 13:22
bondorenko 28 май 2010 - 12:54
здравеите на всички
значи за скъпите части и аз не съм съгласен !!!от 2 години имам опел астра 1.7дтл (обаче)и не съм сменил особено мн неща и съответно не са мн скъпи(воден радиатор-100лв;2бр предни биалетки 30лв стандартните за всички коли консумативи масла и филтри)а иначе от форума съм чел че 1.6 харчи мн масло (не съм сигурен за кои двигател като номeр Y,X)наистина подобре 1.8 според мен
а иначе служебните коли са 1.4 16V и вървят мн добре даже и на климатик
успех колега в търсенето да но да случиш на колица
значи за скъпите части и аз не съм съгласен !!!от 2 години имам опел астра 1.7дтл (обаче)и не съм сменил особено мн неща и съответно не са мн скъпи(воден радиатор-100лв;2бр предни биалетки 30лв стандартните за всички коли консумативи масла и филтри)а иначе от форума съм чел че 1.6 харчи мн масло (не съм сигурен за кои двигател като номeр Y,X)наистина подобре 1.8 според мен
а иначе служебните коли са 1.4 16V и вървят мн добре даже и на климатик
успех колега в търсенето да но да случиш на колица
vankata_nedel4ev 28 май 2010 - 13:05
Обърквате колегата яко...Ванкис, ти прочете ли изискванията му? Момчето търси двг под 100 коня, ти го караш да купува х18хе. И е писал, че не вдига над 120...
Желязков, ще повторя някои колеги преди мен, твоя мотор е х16szr. Много хора от форума твърдят, че не вървял...върви...колкото е нужно и мисля, че отговаря на твоите критерии отвсякъде-нисък разход, лесна газификация, евтин данък. Попаднеш ли на читава кола с този двг ще си много доволен. Като мен и други съфорумници. Ако поровиш с търсачката из форума ще намериш още информация.
Желязков, ще повторя някои колеги преди мен, твоя мотор е х16szr. Много хора от форума твърдят, че не вървял...върви...колкото е нужно и мисля, че отговаря на твоите критерии отвсякъде-нисък разход, лесна газификация, евтин данък. Попаднеш ли на читава кола с този двг ще си много доволен. Като мен и други съфорумници. Ако поровиш с търсачката из форума ще намериш още информация.
Zygot 28 май 2010 - 13:10
Е колеги учудвате ме, как може да твърдите "частите не са скъпи" ,а след това "не съм сменил особено мн неща" ?!
И преди съм писал това са цените за моя Х20ХЕВ
Дебитомер 550лв.
Датчик разпределителен вал 280лв.
Амортисьори ( тук предполагам няма значение марката автомобил) 2х146лв.(предни) + лагери и др. още 80лв.
Врътката на парното ми не беше развалила 400+ лева добре ,че башата го ремонтира на цена 2лв.
Шарнир + маншон отпреде дясно 60+ лв.
Накладки 100лв.+ ( само предни )
Семеринги скоростна кутия 80-100лв.
Не твърдя ,че са по-високи от на други марки просто не са по-евтини!
Мнението беше редактирано от Zygot: 28 май 2010 - 13:24
И преди съм писал това са цените за моя Х20ХЕВ
Дебитомер 550лв.
Датчик разпределителен вал 280лв.
Амортисьори ( тук предполагам няма значение марката автомобил) 2х146лв.(предни) + лагери и др. още 80лв.
Врътката на парното ми не беше развалила 400+ лева добре ,че башата го ремонтира на цена 2лв.
Шарнир + маншон отпреде дясно 60+ лв.
Накладки 100лв.+ ( само предни )
Семеринги скоростна кутия 80-100лв.
Не твърдя ,че са по-високи от на други марки просто не са по-евтини!
Мнението беше редактирано от Zygot: 28 май 2010 - 13:24
vankis 28 май 2010 - 13:25
Аз от добри намерения го съветвам да си вземе х18х1 - човек си мисля ,че трябва да е отворен към предложения ,затова си го имаме хубавия форум :)
х16szr за купето на астра Г е много слабо. 1.4 16в е по-икономичен и по - бърз, но е за предпочитане газов инжекцион.
х16szr за купето на астра Г е много слабо. 1.4 16в е по-икономичен и по - бърз, но е за предпочитане газов инжекцион.
vankata_nedel4ev 28 май 2010 - 13:39
Няма лошо, ама все пак човека иска евтиното...По евтино от моното...не знам.И поддръжка, и агу, и т.н...Изредих ги в предния пост. Просто това е най-евтиния вариант, когато колата е за икономия. Пример: аз купих тази кола, с този двг точно с цел икономия и не съжалявам нито за миг. Особено в тази т. нар. криза, която не подмина и мен.
Нямам наблюдения над Г-то, но вероятно хечбека тежи някъде колкото Ф-ка комби като моята.Вярно, че двигателя е малко слаб, НО не е направен за състезания, а за нормално каране и на мен ми стига. Дори когато изпреварвам. Мисля, че върви достатъчно...
Просто държа да сме обективни. Мнения от сорта "тоя двг не върви" изглеждат/звучат твърде крайно. Затова има широка гама двигатели, да може всеки да прецени какво му трябва.
Мнението беше редактирано от vankata_nedel4ev: 28 май 2010 - 13:41
Нямам наблюдения над Г-то, но вероятно хечбека тежи някъде колкото Ф-ка комби като моята.Вярно, че двигателя е малко слаб, НО не е направен за състезания, а за нормално каране и на мен ми стига. Дори когато изпреварвам. Мисля, че върви достатъчно...
Просто държа да сме обективни. Мнения от сорта "тоя двг не върви" изглеждат/звучат твърде крайно. Затова има широка гама двигатели, да може всеки да прецени какво му трябва.
Мнението беше редактирано от vankata_nedel4ev: 28 май 2010 - 13:41
blagom 28 май 2010 - 13:59
сигурен съм че са ти добри намеренията, но точно за този мотор не го съветвай - Моите наблюдения са, че всяка втора (хайде трета) на възраст около 10г. минава през смяна на ЕКУ. Може и да не съм прав.
а иначе като гледам критериите друго освен моното не ги покрива. обаче рядко се намира доколкото знам.
Мнението беше редактирано от blagom: 28 май 2010 - 14:02
а иначе като гледам критериите друго освен моното не ги покрива. обаче рядко се намира доколкото знам.
Мнението беше редактирано от blagom: 28 май 2010 - 14:02
Желязков 28 май 2010 - 14:09
Първо, искам да благодаря на всички колеги за мненията и отделеното време !
Почти съм сигурен, че няма да има автомобил, който да покрие всичките ми изисквания ;)
Безкомпромисен съм за 2 от нещата - климатика и конете (над 101 няма да взема ;)
Газовия инжекцион е скъпичък, но в крайна сметка ако няма друг вариант..
Относно частите - на корсичката са евтини..но на G класата вероятно са по - скъпи..Но като цяло мисля, че на Опел са евтини ;)
За возията - аз нямам проблем с твърдото возене, още повече, че в моя град няма ЕДНА УЛИЦА, която да е открай до край здрава.Ако исках меко возене, щях да взема Пежо, което сигурно постоянно щеше да е в бокса . Тя ако корсичката можеше да говори през какво чудо е минавала..Немското си е немско
За Мерцедесите - трудно се чупят, ама счупят ли се - жална ти майка...
Ще попрочета още малко и ще събирам мнения и съвети, благодаря Ви много
Почти съм сигурен, че няма да има автомобил, който да покрие всичките ми изисквания ;)
Безкомпромисен съм за 2 от нещата - климатика и конете (над 101 няма да взема ;)
Газовия инжекцион е скъпичък, но в крайна сметка ако няма друг вариант..
Относно частите - на корсичката са евтини..но на G класата вероятно са по - скъпи..Но като цяло мисля, че на Опел са евтини ;)
За возията - аз нямам проблем с твърдото возене, още повече, че в моя град няма ЕДНА УЛИЦА, която да е открай до край здрава.Ако исках меко возене, щях да взема Пежо, което сигурно постоянно щеше да е в бокса . Тя ако корсичката можеше да говори през какво чудо е минавала..Немското си е немско
За Мерцедесите - трудно се чупят, ама счупят ли се - жална ти майка...
Ще попрочета още малко и ще събирам мнения и съвети, благодаря Ви много
Gena_bs 28 май 2010 - 16:26
1.Не вземай X16SZR! На Astra G може и да върви малко повече, но на F e зле.
Относно EKU - имам подозрения, че и при мен може да възникне проблем.
2.X14XE 16V. Цените за обслужването му са почти 2 пъти по-високи от тези на X16XEL!!! Говоря за ремъците и ролките.
3.Имаше някакви междинни версии на 1.6 двигатели 16V, които са доработки на X16XEL.
X16SE / 66KW и Z16XE / 74KW, като имаше и някакъв Y16xx, но не го помня точно. Произвеждани са между 1998 и 2000 година. Капакът на двигателя е правоъгълен и гладък, не е "на вълни", като на X16XEL.
Потърси с такъв двигател!
Успех!
Относно EKU - имам подозрения, че и при мен може да възникне проблем.
2.X14XE 16V. Цените за обслужването му са почти 2 пъти по-високи от тези на X16XEL!!! Говоря за ремъците и ролките.
3.Имаше някакви междинни версии на 1.6 двигатели 16V, които са доработки на X16XEL.
X16SE / 66KW и Z16XE / 74KW, като имаше и някакъв Y16xx, но не го помня точно. Произвеждани са между 1998 и 2000 година. Капакът на двигателя е правоъгълен и гладък, не е "на вълни", като на X16XEL.
Потърси с такъв двигател!
Успех!
FirestorM 28 май 2010 - 16:56
Колега незнам как прецени, че X14XE обслужването му е два пъти по скъпо, при положение, че имам много близък приятел, който има X16XEL и като сменяхме ангренажа нямаше големи разлики в цените, които се въртят около 400лв с работата. Незнам на коя година X16XEL е "на вълни" капака, но на моя X14XE и на аверчето XEL-a са 1:1 като отворим предните капаци... Та по въпроса на колегата, X16SZR - доста тромав за купето на астра Г, но пък подлежи на обикновенна газова без проблеми, X14XE доста по динамичен от szr-то , но пък газовата му е скъпа... X16XEL го изключвам поради причината, че много трудно ще се намери такъв който да не нагорява масълце. И едно от най-важните неща, както казаха колегите при избора. Като запалиш колата и завървиш волана на място да не се чува виене от рейката, макар че много колеги карат с виеща рейка както и аз и за сега да чукна на дърво няма проблеми. Успех с избора!
Желязков 28 май 2010 - 17:18
400 лв за смяна на ремък ?! Вие ме застреляхте бре хора, какво правите
И ако може да уточните какво значи "върви зле" ? Аз, както писах, повече от 120 не вдигам.. ;)
Мнението беше редактирано от Желязков: 28 май 2010 - 17:18
И ако може да уточните какво значи "върви зле" ? Аз, както писах, повече от 120 не вдигам.. ;)
Мнението беше редактирано от Желязков: 28 май 2010 - 17:18
Оги 28 май 2010 - 17:39
Братле, тука колкото повече си пишем, толкова повече ще се объркаш Всеки е на различно мнение (напълно разбираемо) и си го отстоява ... накрая си правиш някакъв извод за себе си и решаваш, че искаш точно определена кола ... и почваш да търсиш, ама няма такава ... или има, ама има и друга, която е по-хубава. Отново си на стартова позиция. Такава Астра с X16SZR (моно инжекцията, стария двигател) е много голяма рядкост! Те обикновено са най-ниско ниво на оборудване. Ти каза, че нямаш претенции, ама екстрите са си готина работа, да не говорим, че АБС, ел. стъкла и огледала са абсолютно задължителни.
Въпроса "Върви ли?" е най-интересния За човек, който е карал само една-две коли всичко на всичко може да се стори, че върви, за други имали щастието да усетят истински мощен автомобил ще им се стори, че стои на едно място ... реално това е най-слабия двигател от цялата гама, съответно най-евтин за подръжка.
Цените на частите са медЪ Астра G за мен е в Топ10 най-подходящи коли за България
.. сетих се, че има и по-слаба с 1.2 двигател, такава само на снимка съм виждал.
Мнението беше редактирано от Оги: 28 май 2010 - 17:42
Въпроса "Върви ли?" е най-интересния За човек, който е карал само една-две коли всичко на всичко може да се стори, че върви, за други имали щастието да усетят истински мощен автомобил ще им се стори, че стои на едно място ... реално това е най-слабия двигател от цялата гама, съответно най-евтин за подръжка.
Цените на частите са медЪ Астра G за мен е в Топ10 най-подходящи коли за България
.. сетих се, че има и по-слаба с 1.2 двигател, такава само на снимка съм виждал.
Мнението беше редактирано от Оги: 28 май 2010 - 17:42