Вентилатора за купето работи само на макс. обороти
Colonelo 27 март 2011 - 18:31
Здравейте,
Колата е Астра Г X20XEV 1998г.
Поредната ми грижа е с неработещи степени на вентилатора на купето. В ауто дата видях, че степените се превключват чрез мощни резистори. Въпроса е къде се намират. Какво е правено досега:
1. Извадих жабката и почистих филтъра.
2. Махнах 2 листа от перката вентилатора като навдигнах гумата над него и бръкнах с ръка вътре. Резулатата е, че няма вибрации и стана много по-тих на макс.
3. Изтествах клапата за рециркулация и за голям късмет работеше.
4. Проверих накрая и предпазителите в купето с надеждата, че ще е от тях.
Не намерих обаче резисторите за регулиране на оборотите. Към мотора отиват два кабела - кафяв и червено бял. Значи резисторите не са в мотора. Освен това свалянето му се оказа невъзможа задача.
Ще съм благодарен ако някой каже къде да ги търся тия резистори или как е решил проблема.
Мнението беше редактирано от Colonelo: 27 март 2011 - 18:33
Колата е Астра Г X20XEV 1998г.
Поредната ми грижа е с неработещи степени на вентилатора на купето. В ауто дата видях, че степените се превключват чрез мощни резистори. Въпроса е къде се намират. Какво е правено досега:
1. Извадих жабката и почистих филтъра.
2. Махнах 2 листа от перката вентилатора като навдигнах гумата над него и бръкнах с ръка вътре. Резулатата е, че няма вибрации и стана много по-тих на макс.
3. Изтествах клапата за рециркулация и за голям късмет работеше.
4. Проверих накрая и предпазителите в купето с надеждата, че ще е от тях.
Не намерих обаче резисторите за регулиране на оборотите. Към мотора отиват два кабела - кафяв и червено бял. Значи резисторите не са в мотора. Освен това свалянето му се оказа невъзможа задача.
Ще съм благодарен ако някой каже къде да ги търся тия резистори или как е решил проблема.
Мнението беше редактирано от Colonelo: 27 март 2011 - 18:33
CH_M 27 март 2011 - 19:50
Огледай по въздуховода след вентилатора за букса с 4-5 кабела , самия модул е хванат с видии към кожуха . Свали го и премери термозащитата - прекъснала е , затова ги няма другите степени .
Colonelo 27 март 2011 - 21:59
Огледах много старателно. Има два броя кабели за мотра и още два кабела за клапата за рециркулация на въздуха в купето. Явно не търся където трябва. С видии е хванат само мудула с клапата за рециркулация.
Colonelo 28 март 2011 - 17:51
Shmortz 28 март 2011 - 22:08
трябва да е зад жабката близко до мотора на парното за да се охлажда
Colonelo 10 април 2011 - 20:08
Shmortz, на 28 март 2011 - 22:08, каза:
трябва да е зад жабката близко до мотора на парното за да се охлажда
Маха се филтъра за купето, една ръка натиска отдолу-нагоре вътре в дупката, другата дърпа кабелите и освобождава щипките над въздуховода. Модула излиза нагоре. Много кофти място за ремонт! Сложен е там за да се охлажда ефективно. Беше изгорял термо предпазителя за защита на резисторния блок. Голямо премеждие е изваждането му. Успях благодарение на TIS2Web. Ако някой има нужда мога да помогна със снимки.
Проблема е решен. Чистете си всяка есен отделението за вентилатора и подменяйте филтъра!
Мнението беше редактирано от Colonelo: 10 април 2011 - 20:09
ГостR.Tonchev_* 11 април 2011 - 11:52
Colonelo, на 10 април 2011 - 20:08, каза:
Маха се филтъра за купето, една ръка натиска отдолу-нагоре вътре в дупката, другата дърпа кабелите и освобождава щипките над въздуховода. Модула излиза нагоре. Много кофти място за ремонт! Сложен е там за да се охлажда ефективно. Беше изгорял термо предпазителя за защита на резисторния блок. Голямо премеждие е изваждането му. Успях благодарение на TIS2Web. Ако някой има нужда мога да помогна със снимки.
Проблема е решен. Чистете си всяка есен отделението за вентилатора и подменяйте филтъра!
Проблема е решен. Чистете си всяка есен отделението за вентилатора и подменяйте филтъра!
Ще ти бъда много благодарен,за някоя и друга снимка.Вчера стигнах и аз донякъде с разглобяването,но не намерих платката с резисторите.Иначе проблема е същия-духа само на 4та степен.Чао и благодаря предварително