Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Важни теми

Автоматици

s7iki снимка s7iki 31 октомври 2011 - 19:09

Здравейте колеги,имам много странен проблем с скоростите...АФ13, Наложи се да сменям двигател,смених го с същият (ц16нз) вчера вече запалих успешно,но едва днес я покарах (и то за кратко) запалих си сутринта без проблем изминах 1 километър,спрях изключих от скорост /N/ не съм гасил мотора,няма и 5 секунди да съм стоял на N докато двигателя работи,превключвам на D давам леко газ, а колата само се форсира..въобще не отлепя да тръгне все едно си е на N !! Така е и при всичките други положения на лоста единствено P /паркинга/ работи......нищо друго...масло има кутията !
Отговори

kosama снимка kosama 01 ноември 2011 - 17:41

Благодаря за отговора, основното го разбрах, другото вече на място. А автоматичната кутия за Вектра А един вид ли е или са няколко, доколкото си спомням имаше нещо AF13, но не съм сигурен.
Отговори

s7iki снимка s7iki 01 ноември 2011 - 18:37

 kosama, на 01 ноември 2011 - 17:41, каза:

Благодаря за отговора, основното го разбрах, другото вече на място. А автоматичната кутия за Вектра А един вид ли е или са няколко, доколкото си спомням имаше нещо AF13, но не съм сигурен.

Точно АФ13 и мисля че само тези ставаха...те са 4 степенни
Отговори

shunter снимка shunter 02 ноември 2011 - 09:06

До колкото знам кутиите са японски, производител Aisin AW CO LTD Japan. Като модел ако не бъркам са AF 13/14/20, но за разлики не мога да кажа какви са.
Отговори

Automatic снимка Automatic 06 ноември 2011 - 22:05

AF13 е на малкия блок за двигатели до 1.6, а по-големите са са AF20, това за вектра А, като на В6 е AF22.

Ако не бъркам има разлика и в ЕКУ-то на мотора при автоматиците, но не съм на ясно точно каква.

Цитат

другото което е поставянето на барчето със скоростният лост.


За пластмасите ли говориш или за конзолата под тях? Не съм се заглеждал за разлики, но си мисля, че не са големи.

Повече информация за кутиите може да намерите на http://opel-infos.de/, естествено ако го зареди, че в последно време при мен не иска.

s7iki да не се е отлачило жилото от лоста до селектора или нещо подобно?
Отговори

shunter снимка shunter 07 ноември 2011 - 09:13

"другото което е поставянето на барчето със скоростният лост."

Няма разлика в пластмасите, проблема беше откачането на самият лост от конзолата. няма много място за работа около него.
Отговори

s7iki снимка s7iki 07 ноември 2011 - 20:10

 Automatic, на 06 ноември 2011 - 22:05, каза:

s7iki да не се е отлачило жилото от лоста до селектора или нещо подобно?

Не всичко си е закачено :unsure: може ли малко инфо от къде по точно да си налея масло в кутията ? през щеката ли ?
Отговори

ina_vectra снимка ina_vectra 09 ноември 2011 - 13:47

Масло си налей през щеката,но преди тва провери на топъл и студен двигател докаде е маслото на кътията.Примен веше се откаил един маркуч който влиза в радиятора и се беше изсипали маслото повечето на земята и така като при теб само се форсираше и неискаше да помръдне колата.провери масалцето и пиши как се развива проблема с колата.успех
Отговори

firestone снимка firestone 26 ноември 2011 - 00:43

 s7iki, на 31 октомври 2011 - 19:09, каза:

Здравейте колеги,имам много странен проблем с скоростите...АФ13, Наложи се да сменям двигател,смених го с същият (ц16нз) вчера вече запалих успешно,но едва днес я покарах (и то за кратко) запалих си сутринта без проблем изминах 1 километър,спрях изключих от скорост /N/ не съм гасил мотора,няма и 5 секунди да съм стоял на N докато двигателя работи,превключвам на D давам леко газ, а колата само се форсира..въобще не отлепя да тръгне все едно си е на N !! Така е и при всичките други положения на лоста единствено P /паркинга/ работи......нищо друго...масло има кутията !


С газ ли си ?
Отговори

s7iki снимка s7iki 26 ноември 2011 - 15:44

 firestone, на 26 ноември 2011 - 00:43, каза:

С газ ли си ?

Да с газ съм,тогава я покарах на бензин..проблема го намерих къде е ! Свалих мотора..после кутията отворих я,после свалих маслената помпа (на скоростната кутия) и като я отворих открих проблема....едно зъбно колело,ако някой иска повече инфо ще споделя... :) ще слагам ръчна скоростна кутия...ще ми излезе по евтино а и това е част от проекта :))
Отговори

manara снимка manara 27 ноември 2011 - 12:42

Здравейте колеги,
Имам следния проблем - когато съм на Д и колата не се движи се получава силно тресене на цялата кола. Тръгне ли малко тресенето изчезва. При вас как е? Колко оборота ви поддържа на Д на място?



P.S Някой сменял ли е филтъра на скоротна кутия АФ13?
Мнението беше редактирано от manara: 27 ноември 2011 - 18:42
Отговори

vlad4o снимка vlad4o 29 ноември 2011 - 11:21

здравейте бях споделил преди време,че автомата ми като е студена тръгва първите 1,2 пъти първо,че превключва по-бавно и второ,че то прави рязко-като удър...и тва е само в началото,а пък като си загрее вече нали си сменя плавно и без никакаъв проблем! Та мислех,че маслото е за смяна на скоростите и го смених,но този проблем остана! Искам да попитам дали е нещо сериозно и фатално или просто да я запаля малко да поработи преди да тръгвам и така? не,че нали това ми е МНОГО голям проблем,че превключва така в началото,но да не стане нещо по лошо за това питам.Мерси предварително дано да сам го написал разбираемо
Отговори

baigrei снимка baigrei 09 декември 2011 - 13:59

Здравейте колеги,проблемът ми е от миналата година.Започна когато се застуди.При потегляне не иска да мине на втора,е прави го но като достигно 3000 оборота и отпусна педала на газта.Нагоре си ги изрежда нормално.Освен това при спиране на светофар колата гасне,мисля че не може да превключи на по–ниска скорост.Когато намалям скороста и стигне 600 об. вместо 3 скорост и 1000 об.те продължават да падат и гасне.Това е докато загрее после всичко е наред.Маслото го смених май месец–200лв/Омега Б x20xev/.Писна ми да карам като пилот от Formula1,на всеки педал–крак.Моля помогнете
Отговори

goshovectra снимка goshovectra 08 януари 2012 - 12:26

здравейте колеги,бих искал за малко информация за мята омега амтомат 2000 година.Проблема е следният когато преместя лоста на Д колата включва на скорост обаче лампичката на самата предавка не стои на Д а се мени постоянно 3, Паркинг ,или светят всичките скорости.А на позиция Паркинг колата си остава на паркинг но свети лампата на 3 скорост или се сменя с всичките скорости и понякога влиза в авариен режим.Когато започна да ги изреждам на ръчно на 1,2,3,на 1 всичко нормално на 2 не влклюва отива на 3(прескача втора скорост)на 3 си е нормално а на Д са проблемите които описах по нагоре.Къде би могло да е проблема,благодаря предварително
Отговори

llll снимка llll 09 януари 2012 - 13:13

Като начало- почисти селектора.
Отговори

billion miles снимка billion miles 01 февруари 2012 - 00:16

 doolettle, на 27 ноември 2009 - 21:25, каза:

и аз съм с автомат но надявам се временно. МИсля да минавам на ръчка но още не съм си намерил маховик. Причината е липса на респонс. Иначе за дълъг път е идеална но ме дразни че когато искам да се изнеса от кръстовище е някак мудна. Настъпвам до дъно а тя тръгва доста по-плавно отколкото двигателя може да я изтреля. Едва след като качи 30-40км/ч започва да ме залепя както тряа. Това му е единствения недостатък според мен на автоматика. Иначе по-високия разход на гориво и по-скъпата подръжка не са проблем, все пак удобството ги компенсира. И тук е момента да питам: кутията се управлява от комп и се чудя дали е възможно да се пипне малко софта, че да залепя повече първа предавка т.е. при по-ниска скорост (примерно 10км/ч) съединителя да е напълно зацепен?


много е важно да не е товарена колата с ремарке или да е боксувала в кал
аз съм доволен от ускорението на моят астра, 94 набор, АФ
Отговори

Гостkoravia_* 02 февруари 2012 - 22:54

 martyt, на 14 януари 2010 - 18:27, каза:

Здравейте,

искам да питам Krasimir Todorov винаги ли си изключва от скорост по големи надолнища?
Мен нещо ме е страх (не че не съм) но някой беше казал че така нямало как да се охлажда(сори че не помня името).
Относно смяната на маслото мога да споделя че оня ден вдигнах щеката и маслото си беше червено като ново.
Мисля че е сменяно преди да я взема точно след като е вкарана от Австрия.
В тая мисъл сега се сетих-за щеката-има написани някакви градуси от двете и страни.Не знам как се мери,ама при
студен двигател си беше бая пълна моята.Мисля си че е по добре отколкото да е на дъното.
За "S"-a искам да кажа че никога не ми е мигал за сметка на други лампички дето от скоро ми се размигаха ама това е друга тема.

В заключение:
1.Някой може ли окончателно да се изкаже за изключване от скорост?
2.Подробности за градусите на щеката и измерването на маслото?

аз до колкотознам маслото се мери при работещ топъл двигател.При мен така всичко е нормално.
Пробваи и пиши,ако не съм закъснял с отговора и вече го знаеш.
Отговори

Гостkoravia_* 02 февруари 2012 - 23:06

 Krasimir Todorov, на 27 февруари 2010 - 15:21, каза:

Ами умници са разбира се, щот не говорят глупости. Значи според теб като пускам надолнище на N с 120 км/ч и като натисна D тя включва на първа, така ли? Ти карал ли си автоматик? Според мен не са те и возили дори. Видял ли си отворен автоматик изобщо. Има ютюб и гугл, просветли се по въпроса ако няма къде да видиш и разбереш как работи. А като се прави реглаж в сервиз, примерно тест ламбда сонда и колата работи по 10-15 мин. че и повече на място на P или N според как дойде? Или ако закъсаш някъде и те дръпнат до сервиз 5 км. и нагоре - край, скапва ти се скоростната кутия? Или автоматик не става за теглене... за тва в америка само автоматици в това число и пътни помощи. Най-големия завод за производство на коли пътна помощ в Европа, Испания, гр. Бинефар обл. Уеска произвежда пътни помощи да теглят и носят само автоматици. Или не сте чули че има влекачи с автоматични и полу-автоматични кутии???По големи глупости не бях чул. За това ще има в БГ шилета дето още смятат автоматика за скъпо и най-вече лошо нещо, и ще чувам фрази от типа "Дай ми ти на мен да ръчкам!" За тва в цял свят автоматика се води за луксозна екстра, ама има някои специалисти по всичко дето много разбират. С автоматик докато караш си почиваш... дори не смятам че мойта харчи повече от други същите но със ръчни скорости, еднакъв е разхода. Айде стига се излагахте, карате коли с ръчни скорости, а давате мнения за автоматици! Инженери със шесто чувство! "Дръж така ръцете да взема шублера!" има такъв лаф. И още нещо, не съм чул за човек седнал да кара автоматик след това да се върне на ръчни скорости, ако има избор при равни други условия.
Дано съм помогнал да повече хора да преценят, че това е по-безопасния и удобен начин на шофиране и това дето се пише срещу автоматиците са пълни глупости.

браво колега напълно си прав подкрепям те.И аз карам автомат пък бях фен на ръчката.Е вече не съм и ще кажа че едва ли пак ще си купя ръчка.
Отговори

Pico снимка Pico 05 март 2012 - 21:56

Здравейте колеги,
Изчетох темата ми се иска да попитам. Моята астра е с C20NE с ръчни скорости. Искам да я направя с автоматични. До колкото прочетох за моя двигател дават AF20. Интересува ме мога ли да взема всичко от астра 1.8 или да търся Вектра, калибра или омега с C20NE и от тях да смъквам всичко?
Отговори

s7iki снимка s7iki 05 март 2012 - 23:39

 Pico, на 05 март 2012 - 21:56, каза:

Здравейте колеги,
Изчетох темата ми се иска да попитам. Моята астра е с C20NE с ръчни скорости. Искам да я направя с автоматични. До колкото прочетох за моя двигател дават AF20. Интересува ме мога ли да взема всичко от астра 1.8 или да търся Вектра, калибра или омега с C20NE и от тях да смъквам всичко?

Колега зависи каква е кутията на тази астра 1.8 ако е АФ20 нямаш никакви ядове,мисля че АФ22 е същатата като АФ20 само че е по нова (наследник) ще ти трябват също комп за кутията лоста жилото и МОЖЕ БИ да ти се бутне компа на мотора за да знае че вече не е с ръчна кутия (за това последното не съм много сигурен...)
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg