Проблем с двигателя
Гостchimito_* 02 август 2013 - 15:12
Здравейте! Сигурно има вече такава тема, но не можах да открия решение на моят проблем. Проблемът ми е следния - имам Опел Зафира А 1999г. бензин,инжекцион,закупих я есента 2012г. и нямах възможност да изпробвам добре работата на климатика.И сега лятото,когато настъпи адската жега го пуснах да работи и след около 15-20мин. работа, ми светна на таблото ето тази лампичка - контролна лампа за емисията на изгорелите газове.Колата губи мощност,не може да вдигне повече от 2500 оборота,а при спряло положение(напр.на светофар)угасва,ако не се поддържат оборотите. Чел съм из форумите,че колата отчита това като грешка,а отстраняването на тази грешка се извършва с махане на клемите от акумулатора,и изчакване да изтине двигателя.Но на път за морето нямах това време за спиране и изчакване на двигателя. При продължително каране час-час и нещо,автомобилът започна да работи на 3 цилиндъра.Наложи се да спра,да изчистя грешката и да изчакам да изтине двигателя,колкото и да нямах време. При следващото запалване(вече с изчистена грешка),колата продължи да си работи на 3 цилиндъра,при което последва да я закарам да изчистят свещите.Естественно бяха зацапани,майсторът ги почисти и ги сложи отнова,когато запалих,работеше както преди да включа климатика(нормално).
Въпросите ми са: От къде и защо колата отчита грешка при включването на климатика? Защо са се зацапали свещите? И какво трябва да направя за да нямам отново същият проблем когато използвам климатика?
ПП: Извинявам се за дългият "роман", просто давам подробно обяснение на това което ми се случи.
Мнението беше редактирано от chimito: 02 август 2013 - 15:16
Въпросите ми са: От къде и защо колата отчита грешка при включването на климатика? Защо са се зацапали свещите? И какво трябва да направя за да нямам отново същият проблем когато използвам климатика?
ПП: Извинявам се за дългият "роман", просто давам подробно обяснение на това което ми се случи.
Мнението беше редактирано от chimito: 02 август 2013 - 15:16
vagon4o 02 август 2013 - 17:41
климатека е допълнителен агрегат.
най-вероятно И желязните гумички са ти за смяна.
поздрави
най-вероятно И желязните гумички са ти за смяна.
поздрави
Гостchimito_* 02 август 2013 - 19:48
Vagon4o Благодаря за коментара,само не разбрах къде се крие отговорът на моя проблем!
Dimas 02 август 2013 - 20:37
zdravkop 02 август 2013 - 21:13
^_fenixa_^ 02 август 2013 - 22:32
zdravkop, на 02 август 2013 - 21:13, каза:
Железни гумички???
Не си разбрал, колегата подчертава ЖЕЛЯЗНИТЕ, да не си помислиш, че става дума за АЛУМИНИЕВИТЕ или КЛИНГИРИТЕНИТЕ. Ако в крайна сметка се чудиш - смени и пласмасовите, ако проблема остане вече си за Хаус, ам по пътя натам смени и ГУМЕНИТЕ ГУМИЧКИ ;)
Гостchimito_* 03 август 2013 - 11:00
^_fenixa_^ 03 август 2013 - 20:20
Cecko2.0 03 август 2013 - 22:04
Chimito, щом ти светва лампичка на таблото и неможеш да вдигнеш повече от 2500, значи колата влиза в сервизен режим. Най-добре отиди на диагностика да ти прочетат грешката и я сподели тук.
Мнението беше редактирано от Joey: 03 август 2013 - 22:04
Мнението беше редактирано от Joey: 03 август 2013 - 22:04
Гостchimito_* 05 август 2013 - 15:15
Joey, на 03 август 2013 - 22:04, каза:
Chimito, щом ти светва лампичка на таблото и неможеш да вдигнеш повече от 2500, значи колата влиза в сервизен режим. Най-добре отиди на диагностика да ти прочетат грешката и я сподели тук.
Ами аз ходих на диагностика и от там ми казаха,че някаква част на компютъра е повредена и ми обявиха една безбожна цена за смяна на частта или компютъра,което се "равняваше" почти на нова кола от същия модел.Не мога да се сетя за кода на грешката,но това,което ми казаха беше абсурдно,тъй като грешката я чистя с клемите,така че надали се е прецакал компа.
^_fenixa_^ 06 август 2013 - 15:27
chimito, на 05 август 2013 - 15:15, каза:
Ами аз ходих на диагностика и от там ми казаха,че някаква част на компютъра е повредена и ми обявиха една безбожна цена за смяна на частта или компютъра,което се "равняваше" почти на нова кола от същия модел.Не мога да се сетя за кода на грешката,но това,което ми казаха беше абсурдно,тъй като грешката я чистя с клемите,така че надали се е прецакал компа.
Едното не изключва другото! Направи самодиагностика и кажи кода на грешката тук има доста запознати колеги с кодовете, превода(точният такъв, не буквалният) и от къде идва и как се отстранява. Ако проблема е в ецу'то имаше няколко колеги, които ги ремонтираха(механиката - кондензатори, магистрали и т.н.), имаш варянт и за смяна с 2'ра употреба. Реално ецу'то не е част, която се разваля или дефектира често.
Гостchimito_* 07 август 2013 - 22:52
^_fenixa_^, на 06 август 2013 - 15:27, каза:
Едното не изключва другото! Направи самодиагностика и кажи кода на грешката тук има доста запознати колеги с кодовете, превода(точният такъв, не буквалният) и от къде идва и как се отстранява. Ако проблема е в ецу'то имаше няколко колеги, които ги ремонтираха(механиката - кондензатори, магистрали и т.н.), имаш варянт и за смяна с 2'ра употреба. Реално ецу'то не е част, която се разваля или дефектира често.
Ok ще пробвам самодиагностиката да видим кво ще покаже...