Опел Клуб България: Z19DTH Въздушни клапи (вихрови клапи) - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

  • 4 Страници +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Последна »
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Z19DTH Въздушни клапи (вихрови клапи) начини на ремонт

#1 Потребителят не е активен   pasole 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Signum Z19DTH
  • Населено място:Варна
  • Пол: Male
  • Мнения: 15
  • Регистриран: 16.01.2008

Публикувано: 20 ноември 2012 - 13:31

Здравейте,

Имам следнто питане. Планката която предава движението на вихровите клапи - отгоре на двигателя ми е износена. Разбрах че няма заместител и трябва да се сменя целия колектор. Новите колектори (55210202) имат ли го този проблем?

#2 Потребителят не е активен   Жоро 

  • авто фен
  • Група: Валидиращи Модератори

  • Автомобил:Vectra C, Z19DTH OPC Line; Astra H, Z16XER и ex Astra, X20XEV
  • Населено място:София - онова голямото село
  • Пол: Male
  • Мнения: 6921
  • Регистриран: 26.11.2004

Публикувано: 20 ноември 2012 - 15:37

Ето един цитат, който съм си запазил от колега от форума:

Цитат

Колите произведени след 02.2007 и с номер на двигател след Z19DTH17228334 не са засегнати от този проблем...
Да добавя и още нещо - на всмукателния колектор има номер, който се намира зад подгряващата свещ на трети цилиндър. Старите колектори са с номера 55206459 или 93179055. Новия колектор е с номер 55210201...

т.е. това което разбирам аз е, че новите колектори нямат този проблем!!!

#3 Потребителят не е активен   georgibakarliev 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Zafira B Z19DTH,Zafira B 18XER
  • Населено място:Пещера
  • Пол: Male
  • Мнения: 218
  • Регистриран: 21.10.2009

Публикувано: 20 ноември 2012 - 22:58

не ти е необходимо да сменяш колектора,залей клапите в отворено положение с лепило или течен метал,като оставиш моторчето да си работи,или изкорми тапите и набии тапи в тяхните отвори,аз до 150000 км два колектора смених ,и най накрая вече намерих решение с втория вариянт вече 300000 км никви ядове...

#4 Потребителят не е активен   pasole 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Signum Z19DTH
  • Населено място:Варна
  • Пол: Male
  • Мнения: 15
  • Регистриран: 16.01.2008

Публикувано: 21 ноември 2012 - 14:46

Мерси ще се пробвам с течният метал...

 georgibakarliev, на 20 ноември 2012 - 22:58, каза:

не ти е необходимо да сменяш колектора,залей клапите в отворено положение с лепило или течен метал,като оставиш моторчето да си работи,или изкорми тапите и набии тапи в тяхните отвори,аз до 150000 км два колектора смених ,и най накрая вече намерих решение с втория вариянт вече 300000 км никви ядове...


#5 Потребителят не е активен   Жоро 

  • авто фен
  • Група: Валидиращи Модератори

  • Автомобил:Vectra C, Z19DTH OPC Line; Astra H, Z16XER и ex Astra, X20XEV
  • Населено място:София - онова голямото село
  • Пол: Male
  • Мнения: 6921
  • Регистриран: 26.11.2004

Публикувано: 20 септември 2013 - 15:42

 Жоро, на 20 ноември 2012 - 15:37, каза:

Новите колектори нямат този проблем!!!

Новите нямат проблем, ама друг път!!!

Ето какво ми се случи вчера. Нищо, че колата ми е 2008г и според дилърите на Опел след 2007г проблем с клапите няма... се оказва, че нещата не са баш така....
Може би клапите не падат и не се износват като първите, но в крайна сметка пак има проблем с тях и по-точно с рейката която ги задвижва (върти). Ето всичко в снимки.

Това е колектора с вихровите клапи, като вихровите клапи се виждат в 4те правоъгълни отвора, в дясно от 4те кръгли. Вижда се също така и рейката виновник за проблемите, която ги държи в синхрон и управлява спрямо тази на 3ти цилиндър, където отдолу се намира едно моторче.

Прикачен файл  01.jpg (41,03K)
Брой изтегляния: 317

Ето една уголемена снимка

Прикачен файл  02.jpg (37,34K)
Брой изтегляния: 249

Ето и как се износват гнездата, по принцип те трябва да въртят клапите като захващат едни ябълковидни съединения. Тях ще покажа на по-следващата снимка. При мен не е толкова износено. Но пък отвора е чист цилиндър и няма сила на света която да накара рейката да стои на мястото си.

Прикачен файл  03.jpg (41,95K)
Брой изтегляния: 192

Ето и ексцентрика с ябълковидното съединение (което си е една сфера лепната отгоре) и посредством нея се въртят клапите

Прикачен файл  04.jpg (244,56K)
Брой изтегляния: 164

До тук с теорията от мен, сега идват няколко варианта за ремонт и искам съвет, кой според вас е най-безболезнен и кой да избера.

1. Първият вариант е поставяне на клапите в отворено положение и заливане на всичко с течен метал, така че повече не се въртят и всички са щастливи. т.е. това от ТАЗИ СНИМКА да му се направи шапчица от течен метал.

2. Вариант две. Демонтиране на колектора, премахване на клапите и затапване на 5те отвора които остават посредством това:

Прикачен файл  05.jpg (19,5K)
Брой изтегляния: 218

Тук проблемът е, че трябва да се демонтира колектора, да се почисти добре но пък тогава ще е вечно...

Пропуснах, тапите са набиват посредством лепило ето ТАКА и всичко става ето ТАКА

3. Купуване на ремонтен комплект.

3А. Аз лично харесвам повече този: ЦЪК

При негов втулките заместители, които се слагат на рейката са от алуминии а и ми изглеждат по-добре.

. Това е другият вариант ЦЪК

Тук втулките са от нещо като месинк. По скъп е, но според мен е и по-тежък. Всичко по монтажа е описано ТУК

Ето и как става рейката с него:

Прикачен файл  06.jpg (86,68K)
Брой изтегляния: 191

А това е и принципа на работа:

Прикачен файл  07.jpg (129,2K)
Брой изтегляния: 176

Еми това е, дайте съвет, някой които го е правил и е доволен. Знам за 2ма колеги които са го заляли с течен метал и за един колега които е сложил 3Б.
При мен няма изпускане от осите и омасляване и май клоня към 3А, но все пак идеи не са излишни...

#6 Потребителят не е активен   Жоро 

  • авто фен
  • Група: Валидиращи Модератори

  • Автомобил:Vectra C, Z19DTH OPC Line; Astra H, Z16XER и ex Astra, X20XEV
  • Населено място:София - онова голямото село
  • Пол: Male
  • Мнения: 6921
  • Регистриран: 26.11.2004

Публикувано: 11 октомври 2013 - 21:17

Тъй като никой не написа нищо, ето какво пристигна от острова:

Прикачен файл  01.jpg (244,12K)
Брой изтегляния: 81

Ремонтният комплект тежеше 0.025гр :) и както се вижда елементите са доста малки:

Прикачен файл  02.jpg (271,86K)
Брой изтегляния: 89

Всъщност са големи колкото отигинала, но са от Al:

Прикачен файл  03.jpg (96,68K)
Брой изтегляния: 80

А са от Al, защото ето какво става с пласмасовите:

Прикачен файл  04.jpg (102,14K)
Брой изтегляния: 76

Купих си и осигурител за резби и вече монтирани върху рейката:

Прикачен файл  05.jpg (342,57K)
Брой изтегляния: 77

Прикачен файл  06.jpg (295,67K)
Брой изтегляния: 62

Монтажа на място забравих да го снимам, но обще взето беше елементарен. Сега колата каточели стана по-пъргава в ниските...
Сега остава да споделя колко време ще изкара. Производителя дава доживотна гаранция...

#7 Потребителят не е активен   Boxy_ 

  • The party's going on
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra C, Z19DTH Automatic, Vectra B X20XEV
  • Населено място:Варна
  • Пол: Male
  • Мнения: 209
  • Регистриран: 03.01.2007

Публикувано: 06 ноември 2013 - 16:36

Здравейте,
някой може ли да ми каже размерите на тапите за клапите :)
Публикувано изображение
за тези става въпрос
Когато цъфнат теменугите , е** им майката на другите!!!

#8 Потребителят не е активен   Жоро 

  • авто фен
  • Група: Валидиращи Модератори

  • Автомобил:Vectra C, Z19DTH OPC Line; Astra H, Z16XER и ex Astra, X20XEV
  • Населено място:София - онова голямото село
  • Пол: Male
  • Мнения: 6921
  • Регистриран: 26.11.2004

Публикувано: 06 ноември 2013 - 16:42

Освен размера, ще ти трябва и материала, защото ако има различно топлинно разширение, ще спукат колектора...
Ако ли пък знаеш какво правиш, сваляш, мериш и правиш...

#9 Потребителят не е активен   Boxy_ 

  • The party's going on
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra C, Z19DTH Automatic, Vectra B X20XEV
  • Населено място:Варна
  • Пол: Male
  • Мнения: 209
  • Регистриран: 03.01.2007

Публикувано: 06 ноември 2013 - 17:30

Там температурата не е кой знае колко висока, а и предполагам, че са от алуминий. Сваляне и мерене ми е ясен метода, питам ако някой има размерите на тези които се продават.
Когато цъфнат теменугите , е** им майката на другите!!!

#10 Потребителят не е активен   Жоро 

  • авто фен
  • Група: Валидиращи Модератори

  • Автомобил:Vectra C, Z19DTH OPC Line; Astra H, Z16XER и ex Astra, X20XEV
  • Населено място:София - онова голямото село
  • Пол: Male
  • Мнения: 6921
  • Регистриран: 26.11.2004

Публикувано: 06 ноември 2013 - 20:03

Аз пробвах да стигна до рейката и си изпекох пръстите, което значи че си е топло. А и входящия колектор е закачен за главата т.е. температурата достига 120-130градуса...

#11 Потребителят не е активен   dimitarmark 

  • с масло под ноктите
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Zafira A Y20DTR
  • Населено място:Стара Загора
  • Пол: Male
  • Мнения: 1127
  • Регистриран: 03.09.2010

Публикувано: 06 ноември 2013 - 20:45

 Жоро, на 06 ноември 2013 - 20:03, каза:

А и входящия колектор е закачен за главата т.е. температурата достига 120-130градуса...

Дълбоко се съмнявам, все пак през колектора преминава входящия въздух в двигателя, дори и да спре на място двигателя едва ли достига тези температури. Според мен няма да е проблем да се направят от алуминий. Поздрави.

#12 Потребителят не е активен   baidimitar 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra H Z19DTH, Insignia A16LET
  • Населено място:Елин Пелин/София
  • Пол: Male
  • Мнения: 221
  • Регистриран: 13.03.2007

Публикувано: 14 декември 2013 - 11:47

 Жоро, на 11 октомври 2013 - 21:17, каза:

Тъй като никой не написа нищо, ето какво пристигна от острова:



Добре се е получило, сега наистина въпроса е колко ще изкарат... и то не толкова алуминиевите държачи за рейката а самите клапи. Непрекъснатото им връткане износва страшно бързо семерингите им и започва да изпуска налягане от там, а и да цапа стабилно. Виждал съм коли с този двигател, на които при подаване на газ от там излиза пушек :) което е нелепо. Моето решение беше течен метал в отворено положение и мога да кажа, че съм пре доволен :)

Извод: има вихрови клапи - има проблеми
няма вихрови клапи - няма проблеми

това, че колата щяла да пуши, да не върви, да звучи странно двигателя, да има разлика в ниски във високи и т.н. са пълни глупости. Всичко си е 6
Слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!

#13 Потребителят не е активен   SpaceWalker 

  • Психясъл Астронавт!
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Audi S4 B8 APR 1+
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 751
  • Регистриран: 27.09.2005

Публикувано: 28 декември 2013 - 12:23

Жоре, късно ти видях темата, а и вече много рядко пиша във форума.
Говоря от опит тествал 3Б и с 2 в момента.
Ако клапите са здрави и не хлопат 3Б е удачен вариант. С тежестта не съм съгласен, защото трябва да са по-тежки иначе няма какво да държи рейката надолу и може да се откопчае от ябълката.
За съжаление точно с алуминиевите съм го виждал да се откопчава на 4ти цилиндър, защото просто са много леки. Щраква се обратно без проблем, но се беше случило.

Сега за опция 2:
Вярно, има доста зайгравка, разглабяне и прочие. Отнеме повече от ден, а и гарнитури, лепила, съхнене и т.н са необходими.
Колектора беше свален и разглобен, за да се изчисти из основи. Какво имаше вътре не ми се говори, минимум 1см нагар по стените на колектора, а и клапата на 4ти цилиндър хлопаше. Пеперудките на клапите с много нагар, което намяля сечението и от там потока въздух. Измива се всичко старателно, най-добре с бензин и колектора лъсва. Големите тапи са по-хлабави, но така и трябва, че да не спукат колектора, а и затова има лерило за втулки. Слага се новата гарнитура на колектора и се монтира. При самото му сваляне се губи и малко антифрииз, към 700-800мл.
Ефекта е повече от положителен, вече 3000км от както ги карам. Мотора стана по-отзивчив, пушилката намаля драстично, а разход в порядък на 7.0-7.5л/100км градско в задръстванията за 210коня мотор сам говори за резултата.

А относно мита, че коли 2008ма и нагоре го нямат тоя проблем......мит и то голям. Моята е средата на 2008ма с новия мотор и освен, че като е била гаранционна е сменен веднъж колектора, че дори сега и преправям втория.
Вариантите според мен са или нови щапки на рейката или тапи.

Мнението беше редактирано от SpaceWalker: 28 декември 2013 - 17:13

Публикувано изображение

#14 Потребителят не е активен   g_maxxx 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra H
  • Населено място:София
  • Мнения: 17
  • Регистриран: 21.05.2007

Публикувано: 03 май 2014 - 10:38

Колега, след премахването на вихровите клапи колата стана ли по тромава и на харчи ли повече?
Имам същия проблем и се чудя да сменям ли колектора с нов или просто да ги затапя?

Моля за добър майстор за ремонта, все пак е свързан с много разглобяване?

Мнението беше редактирано от Жоро: 12 май 2014 - 13:29
Причина за редактиране: Цитат на предходното мнение е излишен!!!


#15 Потребителят не е активен   Жоро 

  • авто фен
  • Група: Валидиращи Модератори

  • Автомобил:Vectra C, Z19DTH OPC Line; Astra H, Z16XER и ex Astra, X20XEV
  • Населено място:София - онова голямото село
  • Пол: Male
  • Мнения: 6921
  • Регистриран: 26.11.2004

Публикувано: 12 май 2014 - 13:34

 SpaceWalker, на 28 декември 2013 - 12:23, каза:

...
Ефекта е повече от положителен, вече 3000км от както ги карам. Мотора стана по-отзивчив, пушилката намаля драстично, а разход в порядък на 7.0-7.5л/100км градско в задръстванията за 210коня мотор сам говори за резултата.


 g_maxxx, на 03 май 2014 - 10:38, каза:

Колега, след премахването на вихровите клапи колата стана ли по тромава и на харчи ли повече?
Имам същия проблем и се чудя да сменям ли колектора с нов или просто да ги затапя?


Аз също зная, че би трябвало разхода и динамиката да се влошат в следствие на премаването и то точно в преходните режими. Но и SpaceWalker и baidimitar, казват че не е така...

 g_maxxx, на 03 май 2014 - 10:38, каза:

Моля за добър майстор за ремонта, все пак е свързан с много разглобяване?

Пиши лично на SpaceWalker-а и го питай...

#16 Потребителят не е активен   KNVB 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra H Z19DTH+
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 56
  • Регистриран: 22.02.2010

Публикувано: 19 май 2014 - 01:35

 Жоро, на 12 май 2014 - 13:34, каза:

Аз също зная, че би трябвало разхода и динамиката да се влошат в следствие на премаването и то точно в преходните режими. Но и SpaceWalker и baidimitar, казват че не е така...


И аз го казвам-14000 -15000км вече и никакъв проблем!На диното показа точно 149 преди настроиките така че си правете изводите сами ;)Тези клапи пречат да влиза въздуха - каква е логиката с повече въздух да върви по- малко?
[img]http://https://www.facebook.com/photo.php?fbid=720310621323331&set=t.1146790809&type=3&theater[/img] По-добре на хората в устата ;)

#17 Потребителят не е активен   georgibandit 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:ZafiraB Z19DTH
  • Населено място:Ст.Загора
  • Пол: Male
  • Мнения: 32
  • Регистриран: 08.08.2010

Публикувано: 05 юни 2014 - 22:45

Колеги, кога са отворени клапите при подадена газ или на празен ход на двигателя, въпроса ми е с цел да знам отвореното положение на клапите за да ги залея с течен метал.

#18 Потребителят не е активен   baidimitar 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra H Z19DTH, Insignia A16LET
  • Населено място:Елин Пелин/София
  • Пол: Male
  • Мнения: 221
  • Регистриран: 13.03.2007

Публикувано: 06 юни 2014 - 10:06

 georgibandit, на 05 юни 2014 - 22:45, каза:

Колеги, кога са отворени клапите при подадена газ или на празен ход на двигателя, въпроса ми е с цел да знам отвореното положение на клапите за да ги залея с течен метал.


Естествено, че ще ги залепиш в отворено положение! Иначе какъв ще ти е смисъла, да си запушиш половината входящ въздух. При ниски обороти са затворени, при високи са отворени.
Ето и една снимка за да си представиш по добре:

Публикувано изображение

И преди да ги залепиш, не забравяй да ги откачиш от стъпковото моторче, което ги движи! :) Щото иначе няма да ти хареса как "върви" колата :)

Мнението беше редактирано от baidimitar: 06 юни 2014 - 10:09

Слабите се стремят към порядък, силните владеят хаоса!

#19 Потребителят не е активен   KNVB 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra H Z19DTH+
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 56
  • Регистриран: 22.02.2010

Публикувано: 06 юни 2014 - 18:36

Най- добре ги премахни и тогава затапваи :newsm05_41:
[img]http://https://www.facebook.com/photo.php?fbid=720310621323331&set=t.1146790809&type=3&theater[/img] По-добре на хората в устата ;)

#20 Потребителят не е активен   tlilock 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra J A20NFT
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 59
  • Регистриран: 29.01.2010

Публикувано: 12 юли 2014 - 21:33

За да не отварям нова тема, пиша тук. Къде бихте ме посъветвали да отида, за да ми залепят вихровите клапи с лепило или течен метал? Става въпрос за София. И каква е цената някой има ли идея? Става въпрос за вектра ц.

Споделете тази тема чрез:


  • 4 Страници +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Последна »
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

2 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 2 гости и 0 анонимни потребители


Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg