Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Други технически въпроси

Проблем с прекъсване на Zafira 2.2 DTI

drblade снимка drblade 22 ноември 2012 - 09:55

Здравейте колеги,
от 2 месеца съм собственик на Zafira A, 2003 година, 2.2 DTI, вариантът, при който ЕКУ-то и помпата са едно цяло;-(. От както съм е купил все още не мога да е подкарам като хората, защото от време на време дава следния дефект:
губи обороти на празен ход (от 0.9 падат до 0.3 и пак се връщат - това го прави независимо дали е студена или загряла колата, без всякаква логика). Ако е в такова състояние при подаване на газ, доста често изгасва. Светва лампата за акумулатора и тази оранжевата със снежинката в правоъгълник. При подаване на газ над 2000 оборати леко прекъсва, при смяна на скорост също. Гадното в случая е, че след малко каране се оправя и така може да мине 100 км без да даде проблема. Друг път просто цял ден прекъсва и "забива муцуната" и така на следващия ден е като нова.
На диагностика няма грешка в компютъра.

След ходене при няколко майстора все още никой не може да каже какво и е. Едни казват електроника, друг ЕГР, трети въздух, четвърти реле и т.н.
До сега съм сменил: свещи, датчик на колянов вал, някакво реле??(пак си прекъсва) и задължителните масла, филтри, ремъци и ролки.
- измит резервоар (мислеха, че се е затлачил)
- маркучетата по горивната система са проверени за вакум
- изкара пълен резервоар с добавка и 2 литра бензин, за да прочистил евентуални нагари (и това не даде резултат)

Ще съм много благодарен да споделите вашия опит и дали сте имали подобен проблем
Отговори

Гостopelnovak_* 22 ноември 2012 - 10:23

Колега, и аз съм отскоро собстевник на Зафира 2.0 дизел и имам подобен проблем, който също никой не може да диагностицира със сигурност. И аз смених някакъв датчик /мап, или нещо от сорта/, един клапан и пак е същото. Губи мощност, особено при включване на по-горна предавка. Понякога придърпва, понякога изобщо сякаш не подава гориво. Последното, което мислят, е че има някакво задръстване на филтъра на резервоара /сега чакам да свърша горивото и отивам да свалят резервоара/. Но като чета, че и при теб е същото, дори и с почистен резервоар, направо ме обезкуражаваш :)
Отговори

niki82 снимка niki82 22 ноември 2012 - 22:20

Колеги пробвайте с почистване на ЕГР-ра и смукателните колектори.
drblade: провери си силовите кабели да нямаш някъде да ти се губи масата.
За тези манипулации има теми във форума,успех.
Мнението беше редактирано от niki82: 22 ноември 2012 - 22:21
Отговори

Bily снимка Bily 22 ноември 2012 - 23:04

Колеги, някъде бях чел, че тези дизели имали някакъв филтър, който се задръствал. Досега рових, но не намерих къде съм го чел. Продължавам да търся.
Отговори

2.2dtr снимка 2.2dtr 25 ноември 2012 - 14:46

И аз имам подобен проблем ама помощ от никъде.Сумати и време стана я карам така,дори може да се каже че и свикнах.
Отговори

Lumpy снимка Lumpy 26 ноември 2012 - 11:58

Само да не е електрониката на помпата, че почнахте да ме притеснявате с това прекъсване...
А иначе ЕГР клапана когато не работи добре - забива муцуната, но мисля че няма да е като прекъсване?!
Пишете моля, ако някой има развитие по темата.
Отговори

rado sb снимка rado sb 27 ноември 2012 - 00:14

Колега,вземи провери генератора какъв заряд ти дава и ако трябва му проверете колектора за износване.Тази попара съм я сърбал по време на път и мога да ти кажа че мотора накрая загуби всякаква мощност и влезе в авариен режим,без дори да светка лампата за генератора.Търси проблема някъде около генератора и да знаеш че електрониката не обича по ниски напрежения от нормално предвидените.
Отговори

милен златев снимка милен златев 27 ноември 2012 - 00:52

колеги,не четохте ли за грешки
Мнението беше редактирано от милен златев: 27 ноември 2012 - 00:52
Отговори

drblade снимка drblade 27 ноември 2012 - 09:08

Здравейте,
след поредното ходене на диагностика се установи най-накрая;-), че проблемът е в ГНП-то. 99% "механичен проблем в помпата" и много малка вероятност ЕКУ. И в двата случая трябва да се сменя помпата, защото при мен вариантът е помпа и компютър на едно.
Отговори

Lumpy снимка Lumpy 27 ноември 2012 - 14:26

Лелеее.... Колега, би ли споделил в какво точно ти се изразява проблема? И сигурен ли си, че няма възможност да се оправи (особено ако е механичен)...
Отговори

drblade снимка drblade 27 ноември 2012 - 16:42

Със сигурност могат да закрепят механичен проблем с части от други счупени помпи. Проблемът е дали цената за ремонт е оправдана и дали след 1 месец няма да се повтори същото. До колкото знам(не съм 100% сигурен) за този вид помпи няма части, няма документация, а и няма официален тест за стенд ;-) Най-лесен вариант помпа втора ръка, трениране на имобилайзер и стискане на палци да не се повтори отново или да не дефектира нещо друго в "рециклираната помпа". Сега ще се радвам ако някой сподели дали е минал през втория вариант и дали след това колата е била ок.

Малко офф-топик: днес установих че ми е спукан леко разширителния съд за антифриза. Чудех се защо като ми загасваше колата ми светваше лампата за налягане и ниво на антифриза. Дали тази грешка не дава отражение в/у помпата? Както се вика само празни надежди (днес например 50 изминати километри и нито веднъж не е присецнала;-)
Отговори

niki82 снимка niki82 27 ноември 2012 - 18:27

Колега прегледай тази тема http://www.opelclub....showtopic=54891 не знам да ли си я чел но мисля, че може да се ремонтира помпата.
Отговори

drblade снимка drblade 27 ноември 2012 - 21:05

Първо почнах точно с тази тема;-) За съжаление тя описва варианта, в който ел. блок е отделен от самата помпа. Тогава може да се смени едно от двете, в зависимост кое е дефектирало. В моя случай ЕКУ-то и помпата са едно цяло, което прави ремонта доста сложен и съответно два път по-скъп.
Отговори

Lumpy снимка Lumpy 28 ноември 2012 - 14:48

http://www.offroad-b...ead.php?t=49535

вярно, че е много но мисля че ще ти помогне...
Отговори

pepi_sm снимка pepi_sm 28 ноември 2012 - 20:16

 Lumpy, на 28 ноември 2012 - 14:48, каза:

http://www.offroad-b...ead.php?t=49535

вярно, че е много но мисля че ще ти помогне...


Здравейте моята помпа точно този Киро ми е прави помпата с 1 година гаранция значи прекъсваше ми 7-8 месеца и е карах така докато не ми изгоря електрониката ,а имаше и механичен проблем смени ми ново авансаторно бутало,две ролки ,чисто нова електроника,програмиране и стенд ,както и труд за 1348 лева.След ремонта колата е значително по пъргава а и го няма това прекъсване .
Отговори

drblade снимка drblade 28 ноември 2012 - 20:54

Още преди месец говрих с Киро по телефона и ми каза, че с този вариант като моята помпа (2003-2005г. помпа и комп. в едно цяло) не се занимава;-(
Отговори

2.2dtr снимка 2.2dtr 30 декември 2012 - 12:16

Какво ще ги правим пустите Y22DTR-i?Ако някой колега има развитие по темата да сподели,че нямаме майстори за тези коли.Хората на Луната отиват,а един обикновен дизел няма кой да ни оправи.Смешна работа или по точно траги-комична.
Отговори

s7ifl3r снимка s7ifl3r 30 декември 2012 - 18:47

От симптомите, които си описал отвякъде си е датчик на коляновия вал. Имал съм 2 коли с този мотор и при 2-те го сменях заради абсолютно същите симптоми. Та идеята ми е,че е много вероятно да има някакъв проблем по тази верига и смяната на датчика при теб да не дал резултат поради този проблем. При Опелските дизели общо взето повечето майстори се изучиха, че като не могат да разберат нещо от какво е, значи е помпа и земи дай тия 1500лв пък ще видим к'во става.
Гледам, че си от София и ако все още не си решил проблема пиши едно лично да ти дам телефон за сервиз където се занимават основно с дизелови Опели!
Отговори

lybettttto снимка lybettttto 03 януари 2013 - 20:13

Здравеите колеги и аз да се оплача моите симптоми на колата са същите като при колега които е публикувал темата:


" губи обороти на празен ход (от 0.9 падат до 0.3 и пак се връщат - това го прави независимо дали е студена или загряла колата, без всякаква логика). Ако е в такова състояние при подаване на газ, доста често изгасва. Светва лампата за акумулатора и тази оранжевата със снежинката в правоъгълник. При подаване на газ над 2000 оборати леко прекъсва, при смяна на скорост също. Гадното в случая е, че след малко каране се оправя и така може да мине 100 км без да даде проблема. Друг път просто цял ден прекъсва и "забива муцуната" и така на следващия ден е като нова.
На диагностика няма грешка в компютъра.

Опел Вектра Б 2000г. X18XE1 бензин/газ
този проблем го прави само на бензин докато обърне на газ няма никаква логика
по колата са сменени : бензинова помпа, бензинов филтър, датчик колянов вал , бубина, дебитомер, стъпково моторче , всичко е обслужено , ламбда сонда )

клапата е чистена всичко е проверено , но проблема на бензин остава а на газ е напълно нормална :) помагаите
Отговори

Ludmil M. снимка Ludmil M. 11 януари 2013 - 14:15

Аз смених ГНП-то преди 6 месеца. Помпата е с два конектора. При мене се скапа един магнитен датчик и се наложи да сменя цялата помпа, защото част няма. Минах ужасен път и ако някой се интересува мога да разказвам. Но като се скапе помпата или работи или не работи. Това прекъсване повече ми мяза на потенциометъра на педала на газта, но аз препоръчвам да направите диагностика в Булвария. Софтуера на диагностиката има огромно значение.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg