Не ми загрява колата
opelfen 05 декември 2012 - 19:30
Имам следния проблем колата не иска качи повече от 80 градуса , снощи например след 50 км каране градско и извънградско повече от 75 градуса не качи , с парното проблем нямам духа си топло без грешка , на какво може да се дължи този проблем ?
opelfen 05 декември 2012 - 22:30
горе долу колко струва термостата .. колата ми е опел вектра Б x18xe1 2000г
GoAactive 05 декември 2012 - 22:41
opelfen, на 05 декември 2012 - 22:30, каза:
горе долу колко струва термостата .. колата ми е опел вектра Б x18xe1 2000г
Колега за съжаление и аз съм за термостата. Преди 3 седмици имах същия проблем и се оказа в термостата ,автомобила ми е Вектра Б. Сложих си скъп и хубав термостат "General MOtors = GM " цента му беше 150 лв взеха ми и 35 труд и 7 лева ми доляха малко антифриз , защото беше изтекъл малко. Майстора ми е приятел и ме пита какъв да слага имаше варианти и някакви за 70-80-90лв но той каза ,че не са качествени(не залагал на тях колко време ще изкарат)
Но определено вършат работа :) Лошото е ,че сменят цялото тяло на термостата ако не беше така г/д 40 лева излиза едно оправяне
Мнението беше редактирано от GoAactive: 05 декември 2012 - 22:49
opelfen 05 декември 2012 - 22:49
150 лв не ми се дават , а какви може да са последствията ако не го сменя , защото имам един приятел кара ланчиа капа и вече от 4 години зимата колата не му качва над 75 градуса и няма проблем пък и парното му работи като моето нормално
GoAactive 05 декември 2012 - 22:56
opelfen, на 05 декември 2012 - 22:49, каза:
150 лв не ми се дават , а какви може да са последствията ако не го сменя , защото имам един приятел кара ланчиа капа и вече от 4 години зимата колата не му качва над 75 градуса и няма проблем пък и парното му работи като моето нормално
По принцип не е задължително да слагаш "GM" ще ти излезе по евтино но с труда пак 115-120лв не ти мърдат .
А за последствията : първо - Може да гори повече защото двигателя не е в нормален режим на работа но твоя случай е по-добре от моя защото при моя не дигаше и 50 градуса и а докато ги дигне минавах по 10 километра и така разхода на гориво се увеличава. Лошото е ,че тепърва ще става по-студено и не знам дали не е добре се пак да помислиш вариант за смяна.
Второ - парното ти може да не работи както трябва.
За друго в момента не се сещам. Има един вариант ,който не е много рационален но става!! : Сложи един балатум или парче стиропор зад решетката (като гледаш да няма контакт с перката) Така колата ще ти загрява по-добре колко да е голямо парчето ти прецени.Слагай и виж как загрява ако не е достатъчно сложи по-голямо и така :)
Мнението беше редактирано от GoAactive: 05 декември 2012 - 23:01
opelfen 05 декември 2012 - 23:05
GoAactive, на 05 декември 2012 - 22:56, каза:
По принцип не е задължително да слагаш "GM" ще ти излезе по евтино но с труда пак 115-120лв не ти мърдат .
А за последствията : първо - Може да гори повече защото двигателя не е в нормален режим на работа но твоя случай е по-добре от моя защото при моя не дигаше и 50 градуса и а докато ги дигне минавах по 10 километра и така разхода на гориво се увеличава. Лошото е ,че тепърва ще става по-студено и не знам дали не е добре се пак да помислиш вариант за смяна.
Второ - парното ти може да не работи както трябва.
За друго в момента не се сещам. Има един вариант ,който не е много рационален но става!! : Сложи един балатум или парче стиропор зад решетката (като гледаш да няма контакт с перката) Така колата ще ти загрява по-добре колко да е голямо парчето ти прецени.Слагай и виж как загрява ако не е достатъчно сложи по-голямо и така :)
А за последствията : първо - Може да гори повече защото двигателя не е в нормален режим на работа но твоя случай е по-добре от моя защото при моя не дигаше и 50 градуса и а докато ги дигне минавах по 10 километра и така разхода на гориво се увеличава. Лошото е ,че тепърва ще става по-студено и не знам дали не е добре се пак да помислиш вариант за смяна.
Второ - парното ти може да не работи както трябва.
За друго в момента не се сещам. Има един вариант ,който не е много рационален но става!! : Сложи един балатум или парче стиропор зад решетката (като гледаш да няма контакт с перката) Така колата ще ти загрява по-добре колко да е голямо парчето ти прецени.Слагай и виж как загрява ако не е достатъчно сложи по-голямо и така :)
Ще видя какво ще правя колега , мерси за информацията
Cecko2.0 06 декември 2012 - 02:19
opelfen, на 05 декември 2012 - 19:30, каза:
Имам следния проблем колата не иска качи повече от 80 градуса , снощи например след 50 км каране градско и извънградско повече от 75 градуса не качи , с парното проблем нямам духа си топло без грешка , на какво може да се дължи този проблем ?
Ако е сменян термостата има вариянт да отваря на 82-92°. На мен ми предлагах такъв (без тялото), но аз взех с тялото който отваря на 92-105°. Ако всичко е наред, трябва да почне да се вдига стрелката на таблото от синята зона след около 3-4км, без да е загрявала на място и при каране в ниски обороти. На мен поне ми загрява за 5 мин и 30 сек :) при външна темп. 8°. Без значение дали стои 1-2 мин на място или направо тръгвам.
Ако ти загрява много по-бавно от това, значи е за смяна термостата. Аз моя го купих за 50 левчета и го сменях сам, а марката не си спомням каква беше (трябва да видя), а и това беше март месец.
Мнението беше редактирано от Joey: 06 декември 2012 - 02:20
SunMaster 06 декември 2012 - 10:08
Мойта държи малко под 80 градуса вече 2ра година.Ако ти пречи сменяй термостата.Има тема в направи си сам,със замяна от ц20не(само пълнителя)
opel_16v 06 декември 2012 - 12:20
Има и евтини термостати по 20-тина лева на Кадета бях сложил такъв и нямаше никакви проблеми загряваше си ОК и го продадох така.
slavei2003 06 декември 2012 - 13:11
Ако двигателя е х18хе1 термостата е това: http://drive.bg/inde...ath=10107_10194 цена под 50лв.Марката е с доказано качество и няма нищо общо със 150 лв.
Иво Илиев 07 декември 2012 - 18:04
преди 2 дена питах за термостат в магазина понеже и аз трябва да го сменявам-30 лв на BEHR-за X18XE,какъвто е показал колегата на снимката
opelfen 14 януари 2013 - 19:20
Искам да попитам този термостат ще стане ли за мойта кола вектра б х18хе1
titan22 14 януари 2013 - 19:49
Това е за други двигатели,на теб ти трябва такъв какъвто е показан на линка по-горе.
Мнението беше редактирано от titan22: 14 януари 2013 - 19:49
Мнението беше редактирано от titan22: 14 януари 2013 - 19:49
opelfen 14 януари 2013 - 20:06
BatSlav 14 януари 2013 - 20:21
Взимаш един до 50 лева и труд 20 макс.Това е решението друго не си струва.
JorkataG 18 януари 2013 - 08:34
Ха здравейте с днешна дата и от мен и за мн години щото не съм писал за тая година.
Та на въпроса "мерцедеса" е Опел Астра 17DR, комби, 92 набор :). Не ще да го вдигне повече от 60-65 градуса. Има си кашонче отпред ама деликатно зад решетката :) парното грее ама що така прави не знам, а и с антифризец е за около -40 на 2-3 годинки е той че и 4 ма не е мътилка като го гледах тая есен с аерометъра се виждаше :).
За термостат плаче май ама и антифризчето ще сменя да покара малко и с нов такъв хехе ама като гледах радиатора най-ниския маркуч е по средата от дясно/срещу колата като стоя/. Има ли пробка или да го сваля и да го промивам.
Та на въпроса "мерцедеса" е Опел Астра 17DR, комби, 92 набор :). Не ще да го вдигне повече от 60-65 градуса. Има си кашонче отпред ама деликатно зад решетката :) парното грее ама що така прави не знам, а и с антифризец е за около -40 на 2-3 годинки е той че и 4 ма не е мътилка като го гледах тая есен с аерометъра се виждаше :).
За термостат плаче май ама и антифризчето ще сменя да покара малко и с нов такъв хехе ама като гледах радиатора най-ниския маркуч е по средата от дясно/срещу колата като стоя/. Има ли пробка или да го сваля и да го промивам.
adrenalinzZ 10 декември 2013 - 09:52
Здравейте,искам и аз да питам нещо свързано по този въпрос,лятото колата ми загряваше много много бавно но не ми правеше впечатление,но есента реших да сменя термостата,защото мислих че е от него,смених го но разлика никаква,парното ми го няма никакво,свалях радиатора беше адски задръстен,прочистих го колкото можах излизаха камъни от него,сложих го и парното горе-долу дойде но така беше една седмица,заедно с термостата сменях и цялата водна система с хубав антифриз.Сега колата като залепи 80 градуса и не помръдва по нагоре и парно никакво,парното може би ще се оправи като сменя радиатора,80 градуса държи и в града,и извънградско.колата е Вектра Б двигателя е X18XE та от какво друго може да е това че не загрява повече от 80 градуса.