Опел Клуб България: Спускане надолу - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

  • 2 Страници +
  • 1
  • 2
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Тази тема е заключена

Спускане надолу Как харчи повече?

#1 Потребителят не е активен   DerMeister 

  • Сменя гумите през месец...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Alfa Romeo 146 1.6TS
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 369
  • Регистриран: 23.01.2006

Публикувано: 11 май 2006 - 17:26

Колеги, от доста време умувам над една умност! :opel_forever: Засичал съм моментиния разход на мотор пълна инцжекция при спускане по наклон. Ако се спускаш на скорост разхода е почти 0 или направо си е 0, ако се вярва на компютъра, ако се пускаш без да си на скорост разхода се вдига и в зависимост от скоростта варира => спускането на скорост е по-икономично. Първи въпрос: Това така ли е? Втори въпрос: При моноинжекционите важи ли? Нямам бордови и не мога да засеча. Трети въпрос: Защо по дяволите, ако колата ми се движи е на по-високи обороти от когато е спряла(това без да съм на скорост). Карам и като спра оборотте си падат, преди да спра напълно са по-високи. Четох, че било така с Опелите, но никой не е сигурен дали е така. :19a:
С нетърпение чакам отговори :icon_sad: ? Благодаря предварително :19a:

#2 Потребителят не е активен   Dian4o 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Kadett D GTE 18E
  • Населено място:Варна
  • Пол: Male
  • Мнения: 579
  • Регистриран: 16.11.2005

Публикувано: 11 май 2006 - 22:36

На кадета когато си на скорост без да даваш газ, както каза PMG и ако оборотомера е над 2000 оборота не се подава никакво гориво. На твоята не знам при колко оборота се включва тази керийка :)

#3 Потребителят не е активен   AstraGSi 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Peugeot306, S16 XU10J4
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 237
  • Регистриран: 25.11.2004

Публикувано: 11 май 2006 - 23:23

Тоя въпрос и мене ме гложди отвреме на време.

Принудителния празен ход на същия принцип ли е и при дизелите?

Цитат

the Opel (GM) Ecotec "L850" engine, currently the #1 selling engine type in the US...

quoted from Catcams.be

#4 Потребителят не е активен   Mahoney 

  • Сам си отговаря на въпросите
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra GSI C20NE, Frontera Sport X20SE
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 811
  • Регистриран: 13.12.2004

Публикувано: 12 май 2006 - 02:14

Аз пък все си мисля, че принудителния празен ход е при карбураторите и те тогава харчат колкото нормалния празен ход!

А при компютрите понеже знаят обороти и други такива неща - има направо спиране на горивото напълно! - но за моното нямам идея! според мен ако компютъра не знае оборотите - няма начин да има такова нещо - и трябва да си е разход като при празен ход!

А иначе на 0 като ти е разхода е по-икономично - но дивгателя действа като спирачка и е удачно само при спиране и намаляване и евентуално намаляване на наклон - аз предимно така спирам! - като и двигателя помага за отнемане на скороста! Иначе ако си по инерция - ти убива инерцията - ама в правилника май пише че колата не трябва да се кара изключена от скорост!

Но като цяло мен това не ми е интересно - а ми е интересно дали има искра когато не се подава гориво. Ако някой има наблюдение върху това - да го сподели =)

#5 Потребителят не е активен   C West 

  • Пешеходец
  • ПипПип
  • Група: Валидация на Профил

  • Автомобил:Opel Omega B
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 16
  • Регистриран: 21.02.2006

Публикувано: 12 май 2006 - 11:56

При мене ако съм над 1600 оборота на скорост баз да подавам гас не пуска бензин.
При всички инжекциони трябва да е така.
Opel Lotus Omega

#6 Потребителят не е активен   IGNEV 

  • "Wir leben Autos"
  • Група: Потребители

  • Автомобил:ex Vectra A C18NZ
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 1601
  • Регистриран: 05.01.2005

Публикувано: 13 май 2006 - 23:07

Нормално е при спускане на скорост да не пуска и грам гориво......нали двигателя тогава играе ролята на спирачка, ако се подава гориво, значи ще има запалване в цилиндрите и няма да го има спирачния ефект......Друг е въпроса дали има искра, и на мен ми е интересно.
А за по-високите обороти на свободна при движение........при мен това не е така, на знам защо при теб е така :opel_forever:

Friends never let friends drive stock !


Публикувано изображение

#7 Потребителят не е активен   PiMPi 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F X14XE - sold, AUDI A3 1.8T - sold, VW GOLF IV
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 50
  • Регистриран: 12.02.2006

Публикувано: 14 май 2006 - 02:46

AstraGSi, на May 12 2006, 12:23 AM, каза:

Тоя въпрос и мене ме гложди отвреме на време.

Принудителния празен ход на същия принцип ли е и при дизелите?
Виж мнение


Същото е при дизелите !
Публикувано изображение

#8 Потребителят не е активен   espero2000 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Kadett e 20SEH
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 1400
  • Регистриран: 06.01.2006

Публикувано: 14 май 2006 - 09:36

Спирането на подаването на горивото при различните горивни с-ми варира в диапазона от около 1500 до 2000 оборота като със сигурност не се прекъсва подаването на искра
На горивните системи които подаването на горивото не се управлява от компютър а и на някои които са с компютър прекъсването на горивото става на базата на повишеното подналягане \вакум\ под дроселовата клапа - на този принцип се задеиства и още една система чиято цел е да бъде подаден въздух под дроселовата клапа за да се избегне прекомерното увеличаване на на подналягането което води до увеличен разход на масло

А относно разхода е малко относително защото трябва да се вземе в предвид и количеството гориво което ще е необходимо за да се компенсира загубата на скорост от спускането на скорост - Но при всички положения не си заслужава да си правите експерименти защото карането по инерция е опасно
Също има разлика дали се кара на газ или бензин - защото при каране на газ е по икономично по инерция но както вече казах не си заслужава риска

#9 Потребителят не е активен   SkiGeorgi 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:OPEL ASTRA G CARAVAN X16XEL Edition 2000
  • Населено място:Пловдив
  • Пол: Male
  • Мнения: 290
  • Регистриран: 05.01.2006

Публикувано: 14 май 2006 - 20:53

dermeister, на May 11 2006, 05:26 PM, каза:

Трети въпрос: Защо по дяволите, ако колата ми се движи е на по-високи обороти от когато е спряла(това без да съм на скорост). Карам и като спра оборотте си падат, преди да спра напълно са по-високи. Четох, че било така с Опелите, но никой не е сигурен дали е така. :opel_forever:
Виж мнение


Искам да използвам отворената тема и да попитам от какво може да е следният проблем-запалвам колата, тръгвам и на първото място, където спирам (кръстовище, светофар и т.н.), моторът държи доста високи обороти, около 1500-1800.В спряло състояниe включвам първа и леко със съединителя карам да потрепери двигателя и оборотите се нормализират.На следващото спиране вече всичко е нормално.Интересното е, че го прави и на топъл двигател-примерно тръгвам от нас карам, карам и спра, и пак същата история с оборотите.Вие какво ще кажете?!?Дали не е заминало моторче за празен ход???

#10 Потребителят не е активен   Жоро 

  • авто фен
  • Група: Валидиращи Модератори

  • Автомобил:Vectra C, Z19DTH OPC Line; Astra H, Z16XER и ex Astra, X20XEV
  • Населено място:София - онова голямото село
  • Пол: Male
  • Мнения: 6963
  • Регистриран: 26.11.2004

Публикувано: 15 май 2006 - 08:16

При по-новите коли се нарича "икономайзер" и за това разхода по борд е 0.00 но не е за пренебрегване и това дето каза есперо2000, че после трябва да засилваш /това ако е на дълъг път/! А в града е удобно, идва светофар предавка надолу и "ПУЩИШ" педалите и 0.00 :opel_forever:

#11 Потребителят не е активен   vvgeorgiev 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Фиат Типо
  • Мнения: 1
  • Регистриран: 08.03.2006

Публикувано: 15 май 2006 - 08:59

Да добавя за моноинжекционите - има я тая врътка. Даже четох някъде, че при ладите 5-ца и 7-ца има ППХ, пък те са доволно стара концепция, би трябвало и при по-новите карбуратори да има такова нещо. И последно - температурата на входящия въздух има значение - при много ниска таква подаването на гориво или не се прекъсва или се прекъсва при по-високи обороти, предполагам всяка инж. система си има своето решение.
А, да и най-последно - това са разни работи дето съм ги чел, не съм професионалист, даже съм и слаб любител, все пак аз им вярвам достъчно за да си позволя да ги пиша публично.

#12 Потребителят не е активен   DerMeister 

  • Сменя гумите през месец...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Alfa Romeo 146 1.6TS
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 369
  • Регистриран: 23.01.2006

Публикувано: 15 май 2006 - 10:26

Наистина е много опасно спускането по инерция особено при път със завои, защото в един хубав(лош по-точно ;) )момент се налага по-силно натискане на спирачките и колата губи стабилност, от там нантатък всичко е в ръцете на остротата на завоя и на вашите умения, ако мога така да се изразя.
А, че при спускане на скорост се намалява скоростта и после трябва да се наваксва е вярно, но ако се спускам по доста стръменучастък и на 5та колата си върви с 100км/ч, то точно това целя аз в случая. Да се движа достатъчно бързо и да не хабя гориво. Щом по инерция разхода е по-голям, то при спускане на скорост се пести и гориво и спирачки :opel_forever: :icon_sad: .

#13 Потребителят не е активен   John 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Vectra 1.6i 1988 г.; Audi 100 C4, `93
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 166
  • Регистриран: 15.05.2006

Публикувано: 15 май 2006 - 19:50

Съмнява ме да спира напълно подаването на гориво при спускане на скорост - че тогава и при движение на скорост без газ ще изгасне колата, а тя не гасне. По-скоро работи на празен ход двигателя и понеже гориво се подава като за празен ход, а коляновия вал се върти съобразно скоростта на движение, създава се спирачен ефект и компютъра получава данни за намаляваща консумация на гориво. Затова са тия данни. Но да се твърди, че спира напълно подаването на гориво е абсурдно. :)

#14 Потребителят не е активен   espero2000 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Kadett e 20SEH
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 1400
  • Регистриран: 06.01.2006

Публикувано: 15 май 2006 - 20:15

Реално погледнато може и така да го приемеш че колата е загаснала защото не се подава гориво и няма изгаряне въпреки че двигателя се върти

#15 Потребителят не е активен   John 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Vectra 1.6i 1988 г.; Audi 100 C4, `93
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 166
  • Регистриран: 15.05.2006

Публикувано: 15 май 2006 - 22:49

Колеги, спирачния ефект идва именно от това, че се подава минимално количество гориво, все едно за празен ход. Оттам идва спирачния ефект, т. е. двигателят се стреми да намали скоростта на колата до минималната за дадената предавка. Ако няма подаване на гориво, значи трябва да изключи бензиновата помпа. Ако стане това прекъсва и подаването на искра, т. е. двигателят изгасва и колата ако е на предавка, спира - на 5-а след по-голямо разстояние, а на по-ниска предавка разстоянието се скъсява. Но пробвайте да изключите запалването като сте на 5-а предавка и измерете разстоянието до спиране. След това както си карате на 5-а отпуснете педала на газта напълно. Според вашата теория двигателят трябва да спре да получава гориво, т. е. ще изгасне. Да, но той не изгасва. Намалява, може да почне да придърпва като намали до минималната за предавката скорост, но няма да изгасне.
А що се отнася до икономията, на празен ход би трябвало да харчи по-малко все пак. Лично мнение.

#16 Потребителят не е активен   espero2000 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Kadett e 20SEH
  • Населено място:София
  • Пол: Male
  • Мнения: 1400
  • Регистриран: 06.01.2006

Публикувано: 15 май 2006 - 23:28

Колега грешиш по няколко пункта
Първо за да се спре притока на гориво не е необходимо да се спре бензиновата помпа а просто компютъра не подава импулси към дюзата
Второ прекъсването на горивото няма никъква връзка с подаването на искрата
Трето при различните горивни с-ми тази система се вкючва при определени условия \ обороти на коляновия вал над 1600-2000 и затворена дроселова клапа\ и се изключва пак при определени условия \отваряне на дроселовата клапа или падане на оборотите под определен минимум например 1400\ затова не се получава изгасването на колата за което говориш и по дългия изминат път
Четвърто никоя фирма вече не може да си позволи да има загуби на гориво от такъв вид - подобна на тази система има дори в Ладите и Москвичите от осемдесетте години на миналия век

#17 Потребителят не е активен   deforse 

  • ex Adam Opel User
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Astra G X16 SZR
  • Населено място:Велико Търново
  • Пол: Male
  • Мнения: 436
  • Регистриран: 11.04.2007

Публикувано: 19 февруари 2008 - 12:37

А на ГАЗ как стоят нещата. Ще функционира ли тази система или тя е сами при работата на бензин (дизел съответно) ? Доста скептично съм настроен за това при работа на газ защото тя постъпва през изпарителя и от там през маркуч до смесителя (говоря само за моноинж) и надали изпарителя има тази функция да спре притока на газ към смесителната плочка при ППХ над 1500 об/мин.

Очаквам инфо от ваша страна защото ми стана интересно и темата не е доразвита. Поне в нашия форум.

<_<
Евала на бачо Adam Opel

#18 Потребителят не е активен   zheleznia 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra B Caravan X20XEV CDX, Mazda 323C F5 DOCH
  • Населено място:Шумен
  • Пол: Male
  • Мнения: 316
  • Регистриран: 05.05.2007

Публикувано: 19 февруари 2008 - 13:18

Здравей! На газ не стоят така нещата, освен ако не е от най-скъпите газови инжекциони с добавен компютър към оригиналния /но и за тях не съм сигурен/. Иначе на газ най-добре е когато двигателя работи на празен ход, тоест из баир надолу да спускаш с изключена предавка!

#19 Потребителят не е активен   DJ IMC 

  • Астронавт
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra B X25XE
  • Населено място:Пазарджик
  • Пол: Male
  • Мнения: 1073
  • Регистриран: 28.03.2005

Публикувано: 19 февруари 2008 - 13:28

Виж мнениеespero2000, на May 15 2006, 11:28 PM, каза:

Първо за да се спре притока на гориво не е необходимо да се спре бензиновата помпа а просто компютъра не подава импулси към дюзата

Точно. :3:
За всички, които все още са на друго мнение предлагам сами да направят следната опитна постановка (малииии):
На празен ход форсирате до някакви обороти от дросела (демек сте при двигателя <_< ) Сами ще чуете как дюзите спират да цъкат докато оборотите падат и като паднат под въпросния минимум си се включват отново. А щом дюзите не работят - извода е ясен ;)

#20 Потребителят не е активен   Angelov_GSi  

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Астра C20LET LSD
  • Населено място:Стара Загора
  • Пол: Male
  • Мнения: 195
  • Регистриран: 13.06.2006

Публикувано: 19 февруари 2008 - 14:08

И за мен извода е ясен, щом се спускам на скорост, без газ, и двигателя не ми гасне, значе имам и искра имам и бенз у маторя <_<
Публикувано изображение
... old Opels don't die, they get faster!

Споделете тази тема чрез:


  • 2 Страници +
  • 1
  • 2
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Тази тема е заключена

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители


Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg