Проблем с перката на климатика Зафира 2,2 DTi
Bob_ 05 юли 2013 - 15:09
Колеги от скоро имам Зафира 2.2 DTi и имам проблем с охлаждащата перка и перката на климатика. Когато вкюча климатика перката се включва веднага на втора скорост. С охладителната перка е същото и тя включва директно втора скорост. Това са грешките, който ми показа при диагностика.
00021 - Pushing Blower Motor, Malfunction
Not present
00011 - Sucking Blower Motor, Malfunction
Not present
Разбрах, че най - честият проблем е резистора на перките. Но не знам къде се намира и как се поправя. Някой ако знае къде се намират на този модел и как се поправят?
Благодаря Ви!
00021 - Pushing Blower Motor, Malfunction
Not present
00011 - Sucking Blower Motor, Malfunction
Not present
Разбрах, че най - честият проблем е резистора на перките. Но не знам къде се намира и как се поправя. Някой ако знае къде се намират на този модел и как се поправят?
Благодаря Ви!
vladkin1980 05 юли 2013 - 15:29
Наскоро имах почти същият проблем и се оказа залепнало реле.Само дето при мен още като дам ключа на контакт и започваше да бучи яко перката.А при теб само на климатик ли ти прави мизерии,защото аз дори да спра климатика перките си въртяха пак.Огледай релетата все пак, почистих го и се оправи при мен.Поздрави.
Bob_ 05 юли 2013 - 15:45
vladkin1980, на 05 юли 2013 - 15:29, каза:
Наскоро имах почти същият проблем и се оказа залепнало реле.Само дето при мен още като дам ключа на контакт и започваше да бучи яко перката.А при теб само на климатик ли ти прави мизерии,защото аз дори да спра климатика перките си въртяха пак.Огледай релетата все пак, почистих го и се оправи при мен.Поздрави.
При мен се влючват на втора степен когато пусна климатика или когато загрее колата. Не работят постоянно а просто няма първа степен. Знаеш ли къде се намира резистора за да прегледам.
TodorSlavkovSlaveev 05 юли 2013 - 15:56
Здравейте колеги,
Вшият проблем се нарича реостат. При мен ситуацията беше същата. Като вдигнеш капака, (поне при мен там се намира - Мериа безнин) и застанеш с лице към колата поглеждаш най-отдолу на радиатора в дясно. Той има 2 писти за 2те скорост на перката. Миналата събота ходих за фреон на климатика и на човека му направи впечатление че докъто работи климатика не дука перката на 1 ва скорост както трябва да бъде. Свали реостата замери и след това запой прекъснатата писта.Опитах се да намеря нов реостат, но се оказа, че по цял Симеон няма. Обясни ми че това е често срещан проблем при Опел и е необходимо да се следи за работата на перката, тъй като при работата на климатика системата не се охлажда правилно и има опасност от прегряване. Поне така ми беше обяснено на мен.
Дано да съм Ви бил полезен.
Вшият проблем се нарича реостат. При мен ситуацията беше същата. Като вдигнеш капака, (поне при мен там се намира - Мериа безнин) и застанеш с лице към колата поглеждаш най-отдолу на радиатора в дясно. Той има 2 писти за 2те скорост на перката. Миналата събота ходих за фреон на климатика и на човека му направи впечатление че докъто работи климатика не дука перката на 1 ва скорост както трябва да бъде. Свали реостата замери и след това запой прекъснатата писта.Опитах се да намеря нов реостат, но се оказа, че по цял Симеон няма. Обясни ми че това е често срещан проблем при Опел и е необходимо да се следи за работата на перката, тъй като при работата на климатика системата не се охлажда правилно и има опасност от прегряване. Поне така ми беше обяснено на мен.
Дано да съм Ви бил полезен.
zalzal 14 юли 2013 - 18:43
Здравейте Колеги,
От днес и аз имам същия проблем, охлаждащата перка се включва направо на втора степен. Колата е Опел Астра G, комби. Диагностиката дава следните грешки:
00021 - Pushing Blower Motor, Malfunction
Not present
00012 - Sucking Blower Motor Low Input
Present
00011 - Sucking Blower Motor Malfunction
Present
Ще съм ви благодарен ако споделите как сте се справили с проблема.
От днес и аз имам същия проблем, охлаждащата перка се включва направо на втора степен. Колата е Опел Астра G, комби. Диагностиката дава следните грешки:
00021 - Pushing Blower Motor, Malfunction
Not present
00012 - Sucking Blower Motor Low Input
Present
00011 - Sucking Blower Motor Malfunction
Present
Ще съм ви благодарен ако споделите как сте се справили с проблема.
Shmortz 22 юли 2013 - 13:01
Първо да поправя колегата, това за което говорите в темата се нарича жичен резистор или само резистор, реостата вече е нещо друго... мисля че на корпуса на всяка перки има по един резистор, трябва да се проверят, обикновенно им гори температурната защита, но често са прекъснати и самите резистори, имам доста случаи и с проблеми с модула, най-често наводнени букси или самия модул, скапани релета, студени споики, един път даже смених цял модул понеже всичко изглеждаше идеално а имаше грешки свързани и с двете перки, след смяната на модула всичко тръгна нормално, така че варианти много, по-важното е да попаднеш на майстор, той вече ще установи какво точно става...
TodorSlavkovSlaveev 22 юли 2013 - 16:52
ОК, няма проблем.
Може би съм сбъркал с името на това нещо. Просто при мен проблема беше същия. Нямах първа скорост на перката - заграява колата, перката се включва веднага на 2 ра скорост, пускам климатика същата работа. Този дето ми напълни климатика свали въпросното нещо, видя че има прекъсната намотка, оправи проблема и от тогава имам 2 скорости.
Та човека ми каза че това се казва реостат. Търсих го по Симеон, влизах в Евро 07 и при тях въпросното нещо се нарича по този начин (само да вметна че Евро 07 не са ми критерии и обикновенно там не влизам, но реших да пробвам).
Поздрави.
Може би съм сбъркал с името на това нещо. Просто при мен проблема беше същия. Нямах първа скорост на перката - заграява колата, перката се включва веднага на 2 ра скорост, пускам климатика същата работа. Този дето ми напълни климатика свали въпросното нещо, видя че има прекъсната намотка, оправи проблема и от тогава имам 2 скорости.
Та човека ми каза че това се казва реостат. Търсих го по Симеон, влизах в Евро 07 и при тях въпросното нещо се нарича по този начин (само да вметна че Евро 07 не са ми критерии и обикновенно там не влизам, но реших да пробвам).
Поздрави.
chefito 17 февруари 2014 - 15:36
Здравейте, и при мен изтрещя резистора. За съжаление, не подлежи на ремонт. Много жички са прекъснати. В Стефанов ПЛД ми обявиха 210лв, които нямам. Какви са ми вариантите, някой купувал ли е от някъде? /мотор на мерива z16se/
Ето за хората с подобен проблем, да знаят къде и как се сменя.
Човекът казва, че го е купил за под 20 паунда от официален дилър. Как, по дяволите, тук е 210лв?!?!
Мнението беше редактирано от chefito: 17 февруари 2014 - 15:40
Ето за хората с подобен проблем, да знаят къде и как се сменя.
Човекът казва, че го е купил за под 20 паунда от официален дилър. Как, по дяволите, тук е 210лв?!?!
Мнението беше редактирано от chefito: 17 февруари 2014 - 15:40
chefito 24 февруари 2014 - 19:47
http://www.aliexpres...1613807253.html
Тези дни ще го пробвам. Само 20лв излиза. Ако всичко е наред, ще оставя мнение, за да знаят колегите.
Тези дни ще го пробвам. Само 20лв излиза. Ако всичко е наред, ще оставя мнение, за да знаят колегите.