Волтметър в таблото на Астра Н
baidimitar 25 август 2013 - 18:24
Здравейте, реших да споделя една модификация, която направих наскоро, а именно вграждане на дигитален волтметър в таблото на Астрата. Първо от къде дойде идеята или по скоро нуждата. Преди два месеца някъде ми дефектира алтернатора... стандартем проблем за Z19DTH доколкото разбирам. Та оказа се диодна плочка, ремонтирах си го, купих си и нов (който сега продавам) но не това е важното, важното е, че нямаше никаква индикация, че нещо не е наред с колата!!! Просто в един момент е спрял да работи, фарове, климатик и куп други консуматори са изхабили акумулатора, абсолютно без да разбера! Не е светвала лампата на таблото, нищо. До момента в който се "одъви" волана, взеха да се изключват разни неща и колата заработи странно. Изгасих я и дотам, няма палене, няма прибиране, а бяхме с жената и детето в Балчин на басейн... както се сещате, беше неприятен момент. Та затова реших, че това няма да се повтори и ми трябва волтметър, за да си следя аз нещата. Разбира се не исках стърчащи изгъзици от запалката, по средната конзола няма място, нито по бутони и така ми дойде идеята за волтметър вграден в таблото. Винаги да ми е пред погледа и при някакво отклонение от нормите да мога веднага да реагирам. Идеята за таблото не беше случайна, като го отварях за смяна на светодиодите, видях, че има доста свободно място вътре... та ето и резултата:
Поръчах си дигитален волтметър, светещ в бяло, за да се връзва с останалите неща, свалих и разглобих таблото и над дисплея за километрите си вградих волтметърчето. Преди това го пръснах със черен мат спрей, първо за да не свети прекалено силно и второ така се връзва перфектно с плаката на таблото.
После разбира се си изрязах плаката на точното място:
Сглобих го и разбира се проба преди монтиране, в случая с батерия от UPS:
Тук вече в колата на тъмно. Захранването му взех от лампата на запалката, така работи само на контакт и запален двигател, което е перфектния вариант:
Ето и снимка през деня, вижда се отчетливо, не дразни и според мен си пасна перфектно. И най-важното, не мисля повече да ми пада акумулатора в движение!
Ами това е, разбира се сложих и копче от което мога да го изключа ако по някаква причина реша, изключено, не личи да е имало интервенция там :)
Аз съм доволен от резултата, пък и Астрата е уникална в още едно отношение :)
Поръчах си дигитален волтметър, светещ в бяло, за да се връзва с останалите неща, свалих и разглобих таблото и над дисплея за километрите си вградих волтметърчето. Преди това го пръснах със черен мат спрей, първо за да не свети прекалено силно и второ така се връзва перфектно с плаката на таблото.
После разбира се си изрязах плаката на точното място:
Сглобих го и разбира се проба преди монтиране, в случая с батерия от UPS:
Тук вече в колата на тъмно. Захранването му взех от лампата на запалката, така работи само на контакт и запален двигател, което е перфектния вариант:
Ето и снимка през деня, вижда се отчетливо, не дразни и според мен си пасна перфектно. И най-важното, не мисля повече да ми пада акумулатора в движение!
Ами това е, разбира се сложих и копче от което мога да го изключа ако по някаква причина реша, изключено, не личи да е имало интервенция там :)
Аз съм доволен от резултата, пък и Астрата е уникална в още едно отношение :)
Владко 25 август 2013 - 19:30
Колега, станало е доста добре, ако не знае човек би казал, че е заводско.
Интересно ми е само, не знаеш за менюто, в което можеш да гледаш зареждането и температурата на водата(и други), или просто искаш да е по-на удобно? :)
Интересно ми е само, не знаеш за менюто, в което можеш да гледаш зареждането и температурата на водата(и други), или просто искаш да е по-на удобно? :)
SEKSTAZI 25 август 2013 - 20:33
Браво перфектно се е получило , както винаги с много старание и мерак ЕВАЛА .
pu6olin 26 август 2013 - 07:36
Браво колега!Станало е направо оригинална работа.Само така-продлжавай с ъпгрейдите на астричката.
baidimitar 26 август 2013 - 07:58
Владко, на 25 август 2013 - 19:30, каза:
Колега, станало е доста добре, ако не знае човек би казал, че е заводско.
Интересно ми е само, не знаеш за менюто, в което можеш да гледаш зареждането и температурата на водата(и други), или просто искаш да е по-на удобно? :)
Интересно ми е само, не знаеш за менюто, в което можеш да гледаш зареждането и температурата на водата(и други), или просто искаш да е по-на удобно? :)
Естествено, че знам къде да гледам зареждането, температурата и т.н. Но нали се сещаш, че немога непрекъснато да си държа борда на "скритото меню"... доста тъпо би било. Както нагоре бях споменал искам непрекъснато да ми е пред погледа, за да не допусна подобна случка отново някой ден.
gosho 26 август 2013 - 13:45
Браво колега супер е станало.Откъде си го поръча и колко кинти ако не е тайна.И аз мисля да бодна едно такова на корсата.
Pinto 26 август 2013 - 14:05
Засичал ли си дали показва точно, тъй като при замерване с мултиметър има разлика в показанията на клемите на акумулатора и на запалката. В смисъл, че на запалката показва по-малко и особено в момента на палене показанията са стресиращи.
baidimitar 26 август 2013 - 14:06
gosho, на 26 август 2013 - 13:45, каза:
Браво колега супер е станало.Откъде си го поръча и колко кинти ако не е тайна.И аз мисля да бодна едно такова на корсата.
Благодаря, ами бял волтметър не намерих в България и си го поръчах от ebay, цената беше околе 7 лева. Иначе тук има сини, зелени, червени... навсякъде. Виж в продавалника примерно.
baidimitar 26 август 2013 - 17:03
Pinto, на 26 август 2013 - 14:05, каза:
Засичал ли си дали показва точно, тъй като при замерване с мултиметър има разлика в показанията на клемите на акумулатора и на запалката. В смисъл, че на запалката показва по-малко и особено в момента на палене показанията са стресиращи.
Проверих разбира се, показанията са с около две десети надолу от клемите на акумулатора, но това е съвсем нормално, предвид спада на напрежението по кабелите. Волтметърчето има отзад потенциометър, чрез който може да се направи корекция в показанията и съответно да се калибрира перфектно. Не сметнах обаче, че двете десети са някакъв проблем и си го оставих така. Важното е, че някаква нередност ще се индикира моментално. В момента на паленето показанията наистина са стресиращи, но същото е и с мултицета на клемите на акумулатора, все пак тогава консумацията е най-голяма. Иначе ми харесва факта, че всяка една консумация се индикира, примерно подгряването на свещите, паленето, включването на фарове, климатик и т.н. веднага има промяна в напрежението.
Жоро 27 август 2013 - 08:37
Станало е супер, личи си че си маняк!!! А и как си побрал всичко там...
Аз имам 2а въпроса и една много малка забележка.
1. И в другата тема бях писал за стрелките. Как се вадят и как после ги слагаш точно? Имат ли канали или ги слагаш на усет?
2. Кабелчето за волтметъра е на отделна букса, или ползваш стандартната по някакъв начин?
Забележката е, че въпреки това, че дисплея е центриран перфектно винаги ще изглежда леко в дясно защото първата цифра в 99% от случаите е 1. Може би трябваше да го направиш леко в лево
Аз имам 2а въпроса и една много малка забележка.
1. И в другата тема бях писал за стрелките. Как се вадят и как после ги слагаш точно? Имат ли канали или ги слагаш на усет?
2. Кабелчето за волтметъра е на отделна букса, или ползваш стандартната по някакъв начин?
Забележката е, че въпреки това, че дисплея е центриран перфектно винаги ще изглежда леко в дясно защото първата цифра в 99% от случаите е 1. Може би трябваше да го направиш леко в лево
baidimitar 27 август 2013 - 11:43
Жоро, на 27 август 2013 - 08:37, каза:
Станало е супер, личи си че си маняк!!! А и как си побрал всичко там...
Аз имам 2а въпроса и една много малка забележка.
1. И в другата тема бях писал за стрелките. Как се вадят и как после ги слагаш точно? Имат ли канали или ги слагаш на усет?
2. Кабелчето за волтметъра е на отделна букса, или ползваш стандартната по някакъв начин?
Забележката е, че въпреки това, че дисплея е центриран перфектно винаги ще изглежда леко в дясно защото първата цифра в 99% от случаите е 1. Може би трябваше да го направиш леко в лево
Аз имам 2а въпроса и една много малка забележка.
1. И в другата тема бях писал за стрелките. Как се вадят и как после ги слагаш точно? Имат ли канали или ги слагаш на усет?
2. Кабелчето за волтметъра е на отделна букса, или ползваш стандартната по някакъв начин?
Забележката е, че въпреки това, че дисплея е центриран перфектно винаги ще изглежда леко в дясно защото първата цифра в 99% от случаите е 1. Може би трябваше да го направиш леко в лево
:)
Стрелките се слагат в позиция в която си ги свалил! когато се свалят и слагат се въртят САМО на ляво, това е крайното положение на машинките отзад, които ги движат и няма как да се размести нещо!
Кабелчето за волтметъра е отделно, минава през съществуващa дупка в платката на таблото, не съм ползвал оригиналната букса, така сметнах, че ще ми е по-лесно.
Относно забележката, не съм съгласен, защото дисплея си е в средата, това, че първата цифра е "1" и изглежда малко в страни е така, но доста по-дразнещо според мен щеше да е, целия дисплей да е на една страна, че да се центрират цифрите, затова отхвърлих веднага този вариант. По същата логика трябва да ни дразни и дисплея за километрите... и неговите цифри са в единия край.. :)Иначе благодаря за питането и за забележката, така нещата стават по ясни, а и по изпипани. :)Поздрави!
Мнението беше редактирано от baidimitar: 28 август 2013 - 11:27
М.Георгиев 06 септември 2013 - 07:41
изпипзните неща винаги радват окото !
Само да попитам при астра Г и зафира А с борд коп. дали има скрито меню?
Само да попитам при астра Г и зафира А с борд коп. дали има скрито меню?
DALGONSKi 06 септември 2013 - 07:49
М.Георгиев, на 06 септември 2013 - 07:41, каза:
изпипзните неща винаги радват окото !
Само да попитам при астра Г и зафира А с борд коп. дали има скрито меню?
Само да попитам при астра Г и зафира А с борд коп. дали има скрито меню?
-Чак толкова скрито, че да има тея функции - не! Но има нескрито предложение, от един колега от форума, който изработва едни V_T-адаптери, след монтажа им на борд-комп. излизат точно данните за заряда на батерията, както и температура вътре в купето.
CH_M 06 септември 2013 - 09:16
DALGONSKi, на 06 септември 2013 - 07:49, каза:
Но има нескрито предложение, от един колега от форума, който изработва едни V_T-адаптери, след монтажа им на борд-комп. излизат точно данните за заряда на батерията, както и температура вътре в купето.
Обаче има една немаловажна подробност, че е възможно да работи този адаптер само с неоригинално радио!
Marko_spiro 08 септември 2013 - 18:22
Аз съм сложил волтметър на диодни лампички и работят много точно,един приятел телевизионен техник ги правеше преди години сега не му се занимавало че било много играчка,лампичките са шест различни цветове и всичко е разграфено през 0,5в.от 12в.до 14,8в.-която е червена за презареждане и вече 5-6г.работят много точно,че и аз така Ст.Загора за София с клима и спирам на Ихтиман и дотам,и чаках 1-час един колега да ми докара акумолатор да се приберем с жената и дъщерята.Та като гръмне некой диод на плочката да може да го усети човек а лампата светва само за четки и реле на диодна плочка НЕ!
Жоро 16 септември 2013 - 14:56
baidimitar, на 25 август 2013 - 18:24, каза:
...а именно вграждане на дигитален волтметър в таблото на Астрата...
Виж какво намерих ЦЪК, тук на тази Астра си има нещо...
baidimitar 17 септември 2013 - 13:19
Жоро, на 16 септември 2013 - 14:56, каза:
Виж какво намерих ЦЪК, тук на тази Астра си има нещо...
Тази Астра си има фабричен дисплей там, щото е автоматик и ти пише на коя скорост си в момента :) Именно затова там има място за вграждаме в таблото, което аз използвах :) Иначе виж и той как ти е обяснил за стрелките ;)
Мнението беше редактирано от baidimitar: 17 септември 2013 - 13:19
baidimitar 17 септември 2013 - 13:31
Жоро, на 17 септември 2013 - 13:24, каза:
Дам видях, не знаех, че автоматиците имат там дисплей :)
Имат и понеже таблата са еднакви, просто на нашите там отзад е кухо. Аз затова като разглабях за смяна на светодиодите ми направи впечатление и съответно затова сега ми е там волтметъра :) Много полезна джаджа се оказва, доволен съм от инфото, което ми дава :)