Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Направи си сам

Волтметър в таблото на Астра Н

baidimitar снимка baidimitar 25 август 2013 - 18:24

Здравейте, реших да споделя една модификация, която направих наскоро, а именно вграждане на дигитален волтметър в таблото на Астрата. Първо от къде дойде идеята или по скоро нуждата. Преди два месеца някъде ми дефектира алтернатора... стандартем проблем за Z19DTH доколкото разбирам. Та оказа се диодна плочка, ремонтирах си го, купих си и нов (който сега продавам) но не това е важното, важното е, че нямаше никаква индикация, че нещо не е наред с колата!!! Просто в един момент е спрял да работи, фарове, климатик и куп други консуматори са изхабили акумулатора, абсолютно без да разбера! Не е светвала лампата на таблото, нищо. До момента в който се "одъви" волана, взеха да се изключват разни неща и колата заработи странно. Изгасих я и дотам, няма палене, няма прибиране, а бяхме с жената и детето в Балчин на басейн... както се сещате, беше неприятен момент. Та затова реших, че това няма да се повтори и ми трябва волтметър, за да си следя аз нещата. Разбира се не исках стърчащи изгъзици от запалката, по средната конзола няма място, нито по бутони и така ми дойде идеята за волтметър вграден в таблото. Винаги да ми е пред погледа и при някакво отклонение от нормите да мога веднага да реагирам. Идеята за таблото не беше случайна, като го отварях за смяна на светодиодите, видях, че има доста свободно място вътре... та ето и резултата:

Поръчах си дигитален волтметър, светещ в бяло, за да се връзва с останалите неща, свалих и разглобих таблото и над дисплея за километрите си вградих волтметърчето. Преди това го пръснах със черен мат спрей, първо за да не свети прекалено силно и второ така се връзва перфектно с плаката на таблото.

Публикувано изображение

После разбира се си изрязах плаката на точното място:

Публикувано изображение

Сглобих го и разбира се проба преди монтиране, в случая с батерия от UPS:

Публикувано изображение

Тук вече в колата на тъмно. Захранването му взех от лампата на запалката, така работи само на контакт и запален двигател, което е перфектния вариант:

Публикувано изображение

Ето и снимка през деня, вижда се отчетливо, не дразни и според мен си пасна перфектно. И най-важното, не мисля повече да ми пада акумулатора в движение!

Публикувано изображение

Ами това е, разбира се сложих и копче от което мога да го изключа ако по някаква причина реша, изключено, не личи да е имало интервенция там :)
Аз съм доволен от резултата, пък и Астрата е уникална в още едно отношение :)
Отговори

Владко снимка Владко 25 август 2013 - 19:30

Колега, станало е доста добре, ако не знае човек би казал, че е заводско.
Интересно ми е само, не знаеш за менюто, в което можеш да гледаш зареждането и температурата на водата(и други), или просто искаш да е по-на удобно? :)
Отговори

stei снимка stei 25 август 2013 - 20:04

Според мене е за по удобно. Много добре е станало евала.
Отговори

SEKSTAZI снимка SEKSTAZI 25 август 2013 - 20:33

Браво перфектно се е получило , както винаги с много старание и мерак ЕВАЛА .
Отговори

pu6olin снимка pu6olin 26 август 2013 - 07:36

Браво колега!Станало е направо оригинална работа.Само така-продлжавай с ъпгрейдите на астричката.
Отговори

baidimitar снимка baidimitar 26 август 2013 - 07:58

 Владко, на 25 август 2013 - 19:30, каза:

Колега, станало е доста добре, ако не знае човек би казал, че е заводско.
Интересно ми е само, не знаеш за менюто, в което можеш да гледаш зареждането и температурата на водата(и други), или просто искаш да е по-на удобно? :)



Естествено, че знам къде да гледам зареждането, температурата и т.н. Но нали се сещаш, че немога непрекъснато да си държа борда на "скритото меню"... доста тъпо би било. Както нагоре бях споменал искам непрекъснато да ми е пред погледа, за да не допусна подобна случка отново някой ден.
Отговори

gosho снимка gosho 26 август 2013 - 13:45

Браво колега супер е станало.Откъде си го поръча и колко кинти ако не е тайна.И аз мисля да бодна едно такова на корсата.
Отговори

Pinto снимка Pinto 26 август 2013 - 14:05

Засичал ли си дали показва точно, тъй като при замерване с мултиметър има разлика в показанията на клемите на акумулатора и на запалката. В смисъл, че на запалката показва по-малко и особено в момента на палене показанията са стресиращи.
Отговори

baidimitar снимка baidimitar 26 август 2013 - 14:06

 gosho, на 26 август 2013 - 13:45, каза:

Браво колега супер е станало.Откъде си го поръча и колко кинти ако не е тайна.И аз мисля да бодна едно такова на корсата.


Благодаря, ами бял волтметър не намерих в България и си го поръчах от ebay, цената беше околе 7 лева. Иначе тук има сини, зелени, червени... навсякъде. Виж в продавалника примерно.
Отговори

baidimitar снимка baidimitar 26 август 2013 - 17:03

 Pinto, на 26 август 2013 - 14:05, каза:

Засичал ли си дали показва точно, тъй като при замерване с мултиметър има разлика в показанията на клемите на акумулатора и на запалката. В смисъл, че на запалката показва по-малко и особено в момента на палене показанията са стресиращи.


Проверих разбира се, показанията са с около две десети надолу от клемите на акумулатора, но това е съвсем нормално, предвид спада на напрежението по кабелите. Волтметърчето има отзад потенциометър, чрез който може да се направи корекция в показанията и съответно да се калибрира перфектно. Не сметнах обаче, че двете десети са някакъв проблем и си го оставих така. Важното е, че някаква нередност ще се индикира моментално. В момента на паленето показанията наистина са стресиращи, но същото е и с мултицета на клемите на акумулатора, все пак тогава консумацията е най-голяма. Иначе ми харесва факта, че всяка една консумация се индикира, примерно подгряването на свещите, паленето, включването на фарове, климатик и т.н. веднага има промяна в напрежението.
Отговори

Жоро снимка Жоро 27 август 2013 - 08:37

Станало е супер, личи си че си маняк!!! А и как си побрал всичко там...
Аз имам 2а въпроса и една много малка забележка.
1. И в другата тема бях писал за стрелките. Как се вадят и как после ги слагаш точно? Имат ли канали или ги слагаш на усет?
2. Кабелчето за волтметъра е на отделна букса, или ползваш стандартната по някакъв начин?
Забележката е, че въпреки това, че дисплея е центриран перфектно винаги ще изглежда леко в дясно защото първата цифра в 99% от случаите е 1. Може би трябваше да го направиш леко в лево :blahblah:
Отговори

baidimitar снимка baidimitar 27 август 2013 - 11:43

 Жоро, на 27 август 2013 - 08:37, каза:

Станало е супер, личи си че си маняк!!! А и как си побрал всичко там...
Аз имам 2а въпроса и една много малка забележка.
1. И в другата тема бях писал за стрелките. Как се вадят и как после ги слагаш точно? Имат ли канали или ги слагаш на усет?
2. Кабелчето за волтметъра е на отделна букса, или ползваш стандартната по някакъв начин?
Забележката е, че въпреки това, че дисплея е центриран перфектно винаги ще изглежда леко в дясно защото първата цифра в 99% от случаите е 1. Може би трябваше да го направиш леко в лево :blahblah:


:)
Стрелките се слагат в позиция в която си ги свалил! когато се свалят и слагат се въртят САМО на ляво, това е крайното положение на машинките отзад, които ги движат и няма как да се размести нещо!
Кабелчето за волтметъра е отделно, минава през съществуващa дупка в платката на таблото, не съм ползвал оригиналната букса, така сметнах, че ще ми е по-лесно.
Относно забележката, не съм съгласен, защото дисплея си е в средата, това, че първата цифра е "1" и изглежда малко в страни е така, но доста по-дразнещо според мен щеше да е, целия дисплей да е на една страна, че да се центрират цифрите, затова отхвърлих веднага този вариант. По същата логика трябва да ни дразни и дисплея за километрите... и неговите цифри са в единия край.. :)Иначе благодаря за питането и за забележката, така нещата стават по ясни, а и по изпипани. :)Поздрави!
Мнението беше редактирано от baidimitar: 28 август 2013 - 11:27
Отговори

М.Георгиев снимка М.Георгиев 06 септември 2013 - 07:41

изпипзните неща винаги радват окото !

Само да попитам при астра Г и зафира А с борд коп. дали има скрито меню?
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 06 септември 2013 - 07:49

 М.Георгиев, на 06 септември 2013 - 07:41, каза:

изпипзните неща винаги радват окото !

Само да попитам при астра Г и зафира А с борд коп. дали има скрито меню?


-Чак толкова скрито, че да има тея функции - не! :biggrin: Но има нескрито предложение, от един колега от форума, който изработва едни V_T-адаптери, след монтажа им на борд-комп. излизат точно данните за заряда на батерията, както и температура вътре в купето.
Отговори

CH_M снимка CH_M 06 септември 2013 - 09:16

 DALGONSKi, на 06 септември 2013 - 07:49, каза:

:biggrin: Но има нескрито предложение, от един колега от форума, който изработва едни V_T-адаптери, след монтажа им на борд-комп. излизат точно данните за заряда на батерията, както и температура вътре в купето.

Обаче има една немаловажна подробност, че е възможно да работи този адаптер само с неоригинално радио! :icon_wink2:
Отговори

Marko_spiro снимка Marko_spiro 08 септември 2013 - 18:22

Аз съм сложил волтметър на диодни лампички и работят много точно,един приятел телевизионен техник ги правеше преди години сега не му се занимавало че било много играчка,лампичките са шест различни цветове и всичко е разграфено през 0,5в.от 12в.до 14,8в.-която е червена за презареждане и вече 5-6г.работят много точно,че и аз така Ст.Загора за София с клима и спирам на Ихтиман и дотам,и чаках 1-час един колега да ми докара акумолатор да се приберем с жената и дъщерята.Та като гръмне некой диод на плочката да може да го усети човек а лампата светва само за четки и реле на диодна плочка НЕ!
Отговори

Жоро снимка Жоро 16 септември 2013 - 14:56

 baidimitar, на 25 август 2013 - 18:24, каза:

...а именно вграждане на дигитален волтметър в таблото на Астрата...


Виж какво намерих ЦЪК, тук на тази Астра си има нещо...
Отговори

baidimitar снимка baidimitar 17 септември 2013 - 13:19

 Жоро, на 16 септември 2013 - 14:56, каза:

Виж какво намерих ЦЪК, тук на тази Астра си има нещо...


Тази Астра си има фабричен дисплей там, щото е автоматик и ти пише на коя скорост си в момента :) Именно затова там има място за вграждаме в таблото, което аз използвах :) Иначе виж и той как ти е обяснил за стрелките ;)
Мнението беше редактирано от baidimitar: 17 септември 2013 - 13:19
Отговори

Жоро снимка Жоро 17 септември 2013 - 13:24

Дам видях, не знаех, че автоматиците имат там дисплей :)
Отговори

baidimitar снимка baidimitar 17 септември 2013 - 13:31

 Жоро, на 17 септември 2013 - 13:24, каза:

Дам видях, не знаех, че автоматиците имат там дисплей :)


Имат и понеже таблата са еднакви, просто на нашите там отзад е кухо. Аз затова като разглабях за смяна на светодиодите ми направи впечатление и съответно затова сега ми е там волтметъра :) Много полезна джаджа се оказва, доволен съм от инфото, което ми дава :)
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg