Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

Astra H Z16XER - тракане на двигателя

ivanlutov1 снимка ivanlutov1 22 април 2014 - 13:26

Колеги при запалване на колата се чува едно силно тракане около 5 секунди и след това пък двигателя работи леко по шумно от нормалното наподобяващо дизелов мотор.Излезна грешка на диагностика някакво колело ми казаха ама не запомних точно какво колело което правело този проблем при този двигател.Тракането го има от година и половина обаче до сега грешка не беше вкарвала.Странното е че излиза грешка обаче чека не свети нито влиза в аварийни режими.Та изтрихме грешката да видиме дали ще се появи отново и ако се появи въпроса ми е някой има ли идея какви са варянтите освен смяна и дали има такива и какво може да стане ако се кара така без да се смени (това колело струвало около 500 лева).
Колата е Astra H GTC 1.6 Z16XER има газова от около 1 година и все нещо неможе да се настрои и не върви както трябва на газ а оттам ми бърка и бензина и след като се покара 100-на км на бензин, настройките на бензина се адаптират и се оправя.И последно има ли варянт заради това колело да се бъркат настройките на газ ако двигателя не работи както трябва защото това било някаква важна част.
Отговори

ceko снимка ceko 22 април 2014 - 16:47

Тея проблеми се получават когато се затлачат цедките на соленоидите за промяна на ъгъла на разпределителния вал,или ако се е счупило самото колело в следствие на ниското налягане на маслото.Двата соленоида се намират като станеш пред двигателя в лявата горна част един отпред и един отзад,съответно за 2та вала.Соленоидите се свалят и се премахват цедките,желателно е да е с сменено масло с вискозитет поне 5w30.Ако положението се нормализира си късметлия,ако няма промеяна се продължава по на дълбоко.Има тем в форума и е описано как се прави процедурата,като цяло е елемтарна-свалят се с по един болт,махат се цедките, почистват се хубаво соленоидите и обратно.
Отговори

ivanlutov1 снимка ivanlutov1 22 април 2014 - 16:55

 ceko, на 22 април 2014 - 16:47, каза:

Тея проблеми се получават когато се затлачат цедките на соленоидите за промяна на ъгъла на разпределителния вал,или ако се е счупило самото колело в следствие на ниското налягане на маслото.Двата соленоида се намират като станеш пред двигателя в лявата горна част един отпред и един отзад,съответно за 2та вала.Соленоидите се свалят и се премахват цедките,желателно е да е с сменено масло с вискозитет поне 5w30.Ако положението се нормализира си късметлия,ако няма промеяна се продължава по на дълбоко.Има тем в форума и е описано как се прави процедурата,като цяло е елемтарна-свалят се с по един болт,махат се цедките, почистват се хубаво соленоидите и обратно.

Маслото е 5w30 сменено е преди 5 хиляди км.вече тракането започна да се усилва и ще видя да ги махна тия цедки и дано се пооправят нещата ако вече не са махнати и проблема да се е задълбочил дано да не е заминало колелото.
А ако се стигне до колелото варянта само смяна с ново ли е или има и друг начин нещо да се изолира?
Отговори

ceko снимка ceko 22 април 2014 - 17:01

Просто няма как да се изолира понеже зема много важна роля в системата за променливо газоразпределение,вариянта е да се подмени с работещо втора употреба или ново,трябвало е да запишеш грешката която е излязла на диагностиката,там си е отбелязано кой от двата соленоида не работи коректно.Сваляй и махай цедките,изчисти хубаво соленоидите от нагарите и ако всичко друго е наред няма да си познаеш колата.
Отговори

ivanlutov1 снимка ivanlutov1 22 април 2014 - 18:58

Колега а след като се отстранят трябва ли да се прави нещо от сорта на рестартиране на адаптации, смяна пак на масло и т.н. или просто почиствам връщам и се надявам да не е заминало и колелото
Отговори

divia снимка divia 23 април 2014 - 15:57

Махаш, почистваш и връщаш. Адаптации и смени на масла не са нужни. Ако проблема остане се сменят соленоидите и ако това не помогне и колелата.
Отговори

ivanlutov1 снимка ivanlutov1 23 април 2014 - 18:23

 divia, на 23 април 2014 - 15:57, каза:

Махаш, почистваш и връщаш. Адаптации и смени на масла не са нужни. Ако проблема остане се сменят соленоидите и ако това не помогне и колелата.

ок мерси
Отговори

ivanlutov1 снимка ivanlutov1 24 април 2014 - 18:12

Така значи днеска махнах цедките(които видимо изглеждат че им няма нищо) и тракането изчезна :)(Направо не е за вярване как тия малки цедчици развалят толкова работата на мотора) От към вървеж и ускорение ми се струва че има някакво подобрение обаче може и да си внушавам.Дано не съм закъснял с махането че си тракаше от 1 година и половина което да е довело до някакъв друг проблем:)
Мнението беше редактирано от ivanlutov1: 25 април 2014 - 18:03
Отговори

ivanlutov1 снимка ivanlutov1 25 април 2014 - 18:04

Колеги тракането го нямаше 1 ден и от днеска пак започна да трака при палене.Някакви идея някой има ли какво да правя да го сменям ли това колело (то едно или 2 колела са) и ако го сменя дали тракането ще изчезне напълно.
Отговори

divia снимка divia 25 април 2014 - 20:58

Колелата са две - на смукателния и на изпускателния вал. По-често се скапва това на изпускателния. Има възможност самите соленоиди да са се прецакали, но според мене е по-вероятно да си за колело, едно или две. Мой съвет е да се обърнеш към квалифициран сервиз.
Отговори

ivanlutov1 снимка ivanlutov1 25 април 2014 - 21:00

 divia, на 25 април 2014 - 20:58, каза:

Колелата са две - на смукателния и на изпускателния вал. По-често се скапва това на изпускателния. Има възможност самите соленоиди да са се прецакали, но според мене е по-вероятно да си за колело, едно или две. Мой съвет е да се обърнеш към квалифициран сервиз.

Ок повече няма да пипам за сега ще я карам така и по-натам ще я вкарам в серзиз те да преценят какво има и да сменят каквото е счупено.
Мнението беше редактирано от ivanlutov1: 25 април 2014 - 21:01
Отговори

ivanlutov1 снимка ivanlutov1 01 юни 2014 - 17:22

Малко up на темата
Значи смених колелото с вариатора (старото изглежда почти като ново..явно вътре има някакви части в които е проблема) понеже колата е на 88500 км дойде време за смяна на ролки и ремъци и реших и тях да направя на веднъж, та смених и тях ангренажния комплект, пистовия ремък с ролките, маслото (5w30 dexus 2 ) на ГМ и масления филтър всичко с оригинални части на GM в софиаауто.
Резултата е че тракането при палене остана явно трябва да се смени и другото колело.Подобрението е че колата вече върви нормално(преди в ниските ми правеше проблеми при тръгване и при ниска скорост и обороти имаше едно като разлашкване) и в движение тракането изчезна ,а се беше засилило много.
Общо взето за мене лично мнение че тоя двигател е пълен боклук да се скапе на толкова малко км...
Отговори

divia снимка divia 01 юни 2014 - 21:03

От Опел има официален бюлетин, в който се казва, че тези цедки се премахват след първата смяна на маслото. Ако не се премахнат с времето цедките се запушват и се разбиват колелата в следствие на ниското налягане на маслото. Това, че нашите сервизи за под всякаква критика и не се занимават със сервизните дейности предвидени от производителя не прави двигателя боклук ;)
Отговори

dj_simo_boy снимка dj_simo_boy 15 юли 2014 - 13:34

За да не сме голословни, може ли да да деш TIS номера на бюлетина в който пише, че цедките трябва да се махнат след 1-ва смяна на маслото?
Отговори

nikal снимка nikal 15 юли 2014 - 22:23

Това са моите цедки на 89000 км.За пръв път ги свалям,само и само да ги проверя,защото много се изписа за тях.Според повечето хора,от които някои са майстори,са си като чисто нови.Продухах ги и си ги сложих пак.
Публикувано изображение
Мнението беше редактирано от nikal: 15 юли 2014 - 22:26
Отговори

ivanlutov1 снимка ivanlutov1 16 юли 2014 - 13:59

И мойте са все едно чисто нови цедките след махането им тракането не спря и се наложи да сменя колелата след .смяната на колелото с вариатора спря тракането в движение, а след смяната и на другото спря и тракането при палене. Обаче лошото е че вече компютъра на колата не иска да се адаптира да върви нормално на бензин както преди а съм минал над 1500км на бензин и си мисля да не е от това че свалих цедките а нали уж соленоидите управляват газоразпределението и се чудя дали да си върна цедките или е просто случайност и газаджийте са ми развалили колата. След свалянето на газовата двигателя нямаше вакуум ,закарах я на сервиз уплатниха колектора защото беше дупчен заради газта и вакуума се върна и има подобрение със сигурност обаче не знам дали аако върна цедките всичко ще се нормализира пак на бензин..някой има ли идея дали тия цедки влошават газообразуването като са махнати?
Отговори

дав снимка дав 17 юли 2014 - 13:54

Здравейте! Имам един въпрос? Как се махат въпросните соленоиди! Развивам болчето премахвам кабелът но само леко се поклаща и не излиза. Благодаря ви предварително.
Отговори

divia снимка divia 17 юли 2014 - 15:39

Дръпни по-смело, има едни о-пръстени на самите соленоиди, които задържат малко. И подложи парцалче под него, че ще изтече малко масло.
Отговори

дав снимка дав 17 юли 2014 - 15:45

дърпам ама заяда и не иска!
Отговори

ivanlutov1 снимка ivanlutov1 17 юли 2014 - 16:52

Мисля че има някаква пластмасова контричка ,защото при мене баща ми ги сваля и счупи едната контра погледни да не е от долната страна.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg