Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

Проблем с автоматична скоростна кутия Zafira B 1.9

pepirosmanov снимка pepirosmanov 22 януари 2015 - 01:51

Привет на всички. От половин година управлявам Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 конски сили с автоматична скоростна кутия. Нещата се развиха така, от преди 10-на дена при тръгване на студено -малко мудно се превключваха скоростите от автомат-а, в един момент от 3-та към четърта предавка градско -не иска да превключи -малко форсиране но уви без смисъл -светна ми накрая и лампата -количка в триъгълник с поднасяне(най-горе на таблото). Изгасих я след малко пак я запалих -тръгна -нямаше и помен от проблема, но преминаването от 3-та на 4-та се усещаше леко с нещо като придърпване сякаш рязко. Отидох при майстор -диагностик -компютъра му показа точно проблем с привключването от 3-та на 4-та , както и 1-2 допълнителни грешки по таблото. Изчисти ги -каза ако има проблем пак да се обадя. Тръгнах, нямаше го вече този помен от придърпване -и така до днес -след навъртяни около 100-на км в един момент както си карах на 5-та усетих че подавам газ -двигателя го чувам че леко форсира но няма никой да предърпа. Спрях отстрани изгасих я -пробвах пак с палене -10-на пъти но няма никой -форсирам е ПРЕДАВКИТЕ се редят от 1-ва до 5-та при даването на газ -но автомобила не зацепва -нито назад, нито напред. На 10-тия път сякаш зацепи-тръгна 20-30метра и пак същата работа.
Маслото е сменяно преди 40-50 000км -говорих и с майстора -каза ми че най-вероятно е някъде другаде проблема. Автомата на ръчни предавки никога не съм го карал -и никога лоста не съм го местил при каране от D.
Ползван е само на P,R,D.
Интересно че след като изстине колата в рамките на 30-40 минути, автомобила си тръгва на първа, задната също работи -но така работи грубо казано до 1-2км, след това спира да върви -само предавките се сменят на циферблата след натискане на газта
Много се притеснявам дали скоростната кутия е заминала :-(, какви цени върви нова/втора ръка? Някой друг да е имал сходен проблем с подобен автоматик?

Предварително благодаря!
Отговори

pepirosmanov снимка pepirosmanov 22 януари 2015 - 19:08

Лоша новина -според сервиза автоматичната скоростната кутия е за смяна. Някой да е запознат къде в София има добри майстори по автоматични скоростни кутии? Четох че ако проблема е механичен и че могат да се поправят.
Отделно как вървят цените на автоматичните скоростни кутии втора ръка и нови? Прочетох доста теми за проблеми -но не открих такива за смяна с друга втора ръка или нова.
Отговори

stei снимка stei 22 януари 2015 - 19:36

Джемини сьщо ти е вариант. Навремето бяха единствените и най добри.
http://www.gemini4.com/
Отговори

maniaka снимка maniaka 23 януари 2015 - 08:29

Колега чул съм добри отзиви за Коко във кв.Малинова долина.Работи добре и не взима скъпо.
Мнението беше редактирано от maniaka: 23 януари 2015 - 08:29
Отговори

pepirosmanov снимка pepirosmanov 23 януари 2015 - 17:43

Благодаря на всички за информацията. Дали няма да е по- добре да се намери друга скоростна кутия за 1.9 cdti 120к.с.? Има ли разлика между скоротните кутии т.е. кои са съвместими за този мотор(ако има има такива) и кои не? Мо же ли така от 1.7 цдти или от тази 150к.с да пасне на моята 6 степенна скоростна кутия?
Финансово само смяната на неработеща с работеща няма ли да излезе на по ниска цена? Прощавайте но не съм наясно как точно върят цените втора ръка.
Отговори

pepirosmanov снимка pepirosmanov 23 януари 2015 - 21:42

Колеги, поразрових се в сервизната книжка -двигателя е Z19DT, скоростната кутия/Trаnsmisiion е AT, цвят,код 1RV или 1RU -не съм сигурен за последната цифра кое е вярното. Потърсих в нета - но на пръв поглед нищо не открих за нея.
Спрямо инфото от скоростните кутии тук трябва да е:
6-ск. Биг Блок
AF40
Автоматик или типроник
Signum, Vectra C, Zafira B

От уикипедиа
"Типтроник (на немски: Tiptronic) е вид автоматична скоростна кутия, изобретена от Порше. Използва се в автомобилите Порше, а също така и по лиценз в други марки. Наименованието Типтроник е запазена търговска марка на Порше. Основната разлика между обикновена автоматична скоростна кутия и Типтроник е възможността шофьорът сам да сменя предавките в ръчен режим. Това става с отделна пътека за скоростния лост или с планки на волана. Дали скоростната кутия да бъде напълно автоматична или да избере Типтроник функцията, избира шофьорът с бутон."

Аз такъв бутон нямам(за смяна) -но със сигурност от инфото е типтроник.

Колеги, има ли някаква разлика между кутиите между тези 2 оферти?
http://www.ebay.de/i...=item58bcda4bae
http://www.ebay.de/i...=item418d62a989

Едната е AF40,другата е M32.
M32 -доколкото разбрах е съвместима с
verbaut an folgenden Motoren:

1.9 CDTI mit 74kW (100PS)
1.9 CDTI mit 88kW (120PS)
1.9 CDTI mit 110kW (150PS)

другата е само за моя мотор дадена: 1.9 CDTI mit 88kW (120PS)

Има ли значение ако ако ми се наложи да взимам такава втора употреба коя да взема?
Предварително благодаря!
Мнението беше редактирано от pepirosmanov: 23 януари 2015 - 22:38
Отговори

llll снимка llll 24 януари 2015 - 12:50

 pepirosmanov, на 22 януари 2015 - 19:08, каза:

Лоша новина -според сервиза автоматичната скоростната кутия е за смяна. Някой да е запознат къде в София има добри майстори по автоматични скоростни кутии? Четох че ако проблема е механичен и че могат да се поправят.
Отделно как вървят цените на автоматичните скоростни кутии втора ръка и нови? Прочетох доста теми за проблеми -но не открих такива за смяна с друга втора ръка или нова.

Колега, иди в сервиз, където правят скоростни кутии. Къде: по- горе имаш предложения. Тези, дето са ти казали да сменяш скоростната кутия как диагностицираха проблема? Какви грешки дава? Маслото ти е старо, а при смяната му също могат да проличат доста неща.
Отговори

Boxy_ снимка Boxy_ 17 февруари 2015 - 12:21

Здравей колега,
не знам дали си оправил проблема, но ако все още се чудиш кутията ти е Aisin Warner TF-80SC или просто AF40. По принцип кутията е махната и проблемите и се проявяват именно при загряла кутия. Най-често проблема е в клапанното тяло или така наречения "Мозък". Пиши ако има развитие и на колко километра е колата, както и като сменя маслото какъв цвят е било старото и каква марка ново са ти сложили и колко литра.
Приятен ден!
Отговори

marcobg снимка marcobg 05 август 2015 - 21:38

Имам едно питане за същата скоростна кутия AF40. Колата е Зафира Б 1.9 CDTI 150 конски сили. В един от оторизираните сервизи на Опел ми предложиха смяна на 4 литра масло, вместо цялото, така ли се прави по принцип или трябва да се сменя всичкото масло в скоростната кутия. А също казаха, че филтъра не се сменя.
Отговори

maniaka снимка maniaka 07 август 2015 - 14:21

Колега на тази кутия може да се източи между 3-4 литра през пробката на кутията.Цялото масло на кутията се сменя чрез машина,а филтъра се сменя само когато се разглоби кутията.
Отговори

marcobg снимка marcobg 08 август 2015 - 14:10

По принцип ми искат 270лв за смяна на цялото масло, като оцена добре ли е?
Отговори

toshko86 снимка toshko86 30 декември 2015 - 16:29

Здравейте то скоро и аз съм със Зафира 1.9 автомат 150 кс.Искам да попитам за скоростната кутия,превключва добре единствено при преминаване от 2 на 3 предавка на няколко пъти се усети леко придръпване.Ако сменя маслото дали може да изчезне или какво да правя моля за съвет
Отговори

pepirosmanov снимка pepirosmanov 30 декември 2015 - 19:22

 toshko86, на 30 декември 2015 - 16:29, каза:

Здравейте то скоро и аз съм със Зафира 1.9 автомат 150 кс.Искам да попитам за скоростната кутия,превключва добре единствено при преминаване от 2 на 3 предавка на няколко пъти се усети леко придръпване.Ако сменя маслото дали може да изчезне или какво да правя моля за съвет

Най-добре е да отидеш на майстор по автоматичните кутии. При мен решението беше смяна с друга скоростна кутия на 68 000км от опел астра. След слагането имаше нещо като предърпване леко но като я изкарах на магистрала нещата си дойдоха на мястото. А за маслото на 40 до 50 000км винаги е хубаво да се сложи ново и да си водиш инфо кога трябва следващия път да се смени.
Отговори

toshko86 снимка toshko86 01 януари 2016 - 22:29

Днес установих че когато скоростната кутия е студена няма придърпване но когато загря се усеща придърпване между 2 и 3 не всеки път но на няколко пъти го усетих.Според вас дали не е от маслото.Или ако не е от какво може да се получава това придърпване.
Отговори

pepirosmanov снимка pepirosmanov 03 януари 2016 - 17:39

 toshko86, на 01 януари 2016 - 22:29, каза:

Днес установих че когато скоростната кутия е студена няма придърпване но когато загря се усеща придърпване между 2 и 3 не всеки път но на няколко пъти го усетих.Според вас дали не е от маслото.Или ако не е от какво може да се получава това придърпване.

Не искам да те плаша, но точно така започна проблема при мен със скоростната кутия. Не искаше да превключи между 2-ра и 3-та предавка, 2-3 пъти така докато на едно голямо кръстовище не ме остави на място(само с подаване на повече газ прехвърляше предавките без да се движи реално колата). Както ти казах -отиди на майстор да я погледне колега, това не е хич шега и залагалка. Ремонта доколкото си спомням у нас е от порядъка на 2400лв в качествен сервиз за кутии, другия вариант е друга(употребявана) както стана при мен + плащаш си за подмяната на старата с новата + ново масло разбира се.
Отговори

toshko86 снимка toshko86 03 януари 2016 - 18:26

 pepirosmanov, на 03 януари 2016 - 17:39, каза:

Не искам да те плаша, но точно така започна проблема при мен със скоростната кутия. Не искаше да превключи между 2-ра и 3-та предавка, 2-3 пъти така докато на едно голямо кръстовище не ме остави на място(само с подаване на повече газ прехвърляше предавките без да се движи реално колата). Както ти казах -отиди на майстор да я погледне колега, това не е хич шега и залагалка. Ремонта доколкото си спомням у нас е от порядъка на 2400лв в качествен сервиз за кутии, другия вариант е друга(употребявана) както стана при мен + плащаш си за подмяната на старата с новата + ново масло разбира се.

Не ми се е случвало да не превключва,а да придърпва леко и то само когато превключва в ниските обороти иначе когато я натисна превключва нормално
Отговори

Гостmyopel_* 08 май 2016 - 16:42

Здравейте колеги! И аз имам проблем ..Колата е Зафира 1,9 CDTI 120 hp., автоматик със 6-степенна ск. кутия AF-40. Само при преминаване само на 6-та следва камшичен удар и форсиране след, което трябва да пусна газта и да я натисна.. Често удара идва след форсирането. Това се случва,когато колата е загряла. Тя е на около 270 000км и не е е сменяно масло на кутията. Направена е софтуеърна диагностика във специализиран сервиз във Варна - не са открит грешки в кутията. От сервиза не препоръчват да не се сменя масло, а направо да се премине към ремонт.. Съмненията са за проблем в клапанното тяло, което се ремонтирало без да се сваля кутията.. Потърсено е второ мнение при Стефан Стефанов ,който също често препоръчват колеги за ремонт на автоматични кутии. Според него, за да се намери проблема трябва да се свали първо мозъка.. Някой с подобен и решен проблем? Как, какво и колко му е струвало? Благодаря!
Отговори

MONOPOLA снимка MONOPOLA 08 май 2016 - 18:37

Бягай при дядо Стефан
И защо не си сменял маслото като е на 270к, трябва на 50-60к да се сменя, май ще излезе чорба отвътре!
Отговори

Гостmyopel_* 09 май 2016 - 10:27

 MONOPOLA, на 08 май 2016 - 18:37, каза:

Бягай при дядо Стефан
И защо не си сменял маслото като е на 270к, трябва на 50-60к да се сменя, май ще излезе чорба отвътре!



И на двете места казаха,че проблема не е в маслото,защото не удря на всяка скорост..
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg