Износва ангренажен ремък
petrovpi 02 септември 2015 - 17:06
Здравейте колеги!
Колата е Астра Ф - 1996г. с немския мотор X17DTL. През м.Март 2015г. сменихa ангренажния ремък, ролките и водната помпа. Старият ремък Gates на 60000км. беше без напукване, липсващи части от гребена и т.н. През м.Август след около 3000км. двигателя ми започна да прекъсва в интервала 2300 - 2500 об./мин. и на по високи обороти влизаше в нормален режим. Отначало помислих, че е нещо от турбото и реших да се прибирам. По пътя скъса ангернажния ремък и счупи 4 кобилици. Нямаше проблем по клапаните. Когато отвориха капака на ангренажа в сервиза се установи, че ремъка е износен наполовина по ширина и затова се е скъсал. ГНП имаше леко биене и майстора каза да я дам на ремонт. Ремонтираха помпата в друг сервиз, като и смениха лагерите и останалите части, стенд и т.н., но казаха, че не е биела толкова, че да изхвърля ремъка. В първия сервиз монтираха помпата - ремъка отново бягаше навън. Смениха конзолата на която се държи помпата - същата работа. Смениха паразитната и обтяжнта ролки - отново ремъка бяга. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем моля за помощ, защото и от сервиза вече се чудят какво да правят.
Колата е Астра Ф - 1996г. с немския мотор X17DTL. През м.Март 2015г. сменихa ангренажния ремък, ролките и водната помпа. Старият ремък Gates на 60000км. беше без напукване, липсващи части от гребена и т.н. През м.Август след около 3000км. двигателя ми започна да прекъсва в интервала 2300 - 2500 об./мин. и на по високи обороти влизаше в нормален режим. Отначало помислих, че е нещо от турбото и реших да се прибирам. По пътя скъса ангернажния ремък и счупи 4 кобилици. Нямаше проблем по клапаните. Когато отвориха капака на ангренажа в сервиза се установи, че ремъка е износен наполовина по ширина и затова се е скъсал. ГНП имаше леко биене и майстора каза да я дам на ремонт. Ремонтираха помпата в друг сервиз, като и смениха лагерите и останалите части, стенд и т.н., но казаха, че не е биела толкова, че да изхвърля ремъка. В първия сервиз монтираха помпата - ремъка отново бягаше навън. Смениха конзолата на която се държи помпата - същата работа. Смениха паразитната и обтяжнта ролки - отново ремъка бяга. Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем моля за помощ, защото и от сервиза вече се чудят какво да правят.
ufer 03 септември 2015 - 06:44
kalin09, на 02 септември 2015 - 20:38, каза:
Водната помпа да са сбъркали?
Споделям мнението на Калин. Дори не сбъркали! Има един проблем при опелските водни помпи. Много често зъбното колело е изнесено по оста навън и предизвиква този ефект при ремъка. Освен това не се внимава за формата на зъбите - има 2 вида с остър връх и скосени. На мен ми се е случвало за 1 месец да сменям 3 помпи поради това разминаване по оста и то уж на оригинални GM помпи. Добре че си пазех първия оригинал и по него с много мерене и сравняване намерих нужната помпа.
petrovpi 04 септември 2015 - 19:27
Благодаря за отговорите! Излезе конзолата на ГНП. Явно и втората е била тръгнала. С подлагане на 2 шайби на предните болтове на конзолата проблема е решен.
Мнението беше редактирано от petrovpi: 04 септември 2015 - 19:28
Мнението беше редактирано от petrovpi: 04 септември 2015 - 19:28
детеборе 05 септември 2015 - 00:39
Хммм ... много интересно, какво и е тръгнало на конзолата, какво и е било иносено? Да не компенсирате с тези шайби някакви други отклонения ?
dimitarmark 23 септември 2015 - 16:48
Не съм пророк, но според мен проблема си е бил и си остава гнп, малко проблемен е техния ремонт. Няма начин да ти е "тръгнала" конзолата, освен ако някой некадърник я е изкривил. Със това подлагане на шайби сте компенсирали некачествен ремонт на гнп. Мисля че пак ще си покаже магариите тази помпа. Поздрави!