Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Електрическа инсталация и електроника

Автоматично затваряне на прозорци при заключване

Стаевски снимка Стаевски 19 ноември 2015 - 15:02

Здравейте,
Колата е Зафира А
Гледам по схемите-има изход от модула за заключване към люка и към прозорците.
Интересува ме този изход има ли начин да се активира софтуерно.При мен сега са свързани два кабела по начина от картинката:
Схема на заключването
Изхода в червено е този за люка и за прозорците. Със зелено е входа от шофьорската врата.
Отговори

Toshe снимка Toshe 19 ноември 2015 - 21:13

Колега мисля че някъде има писано по въпроса.
Но накратко пробвах да заключиш и задържиш ключа няколко секунди в положението за заключване.
Ако започнат да се вдигат стъклата значи може да се направи и от ключа.
На Астрата ми която е без аларма го направих и работи вече 6г.
Отговори

CH_M снимка CH_M 20 ноември 2015 - 09:59

 Стаевски, на 19 ноември 2015 - 15:02, каза:

има ли начин да се активира софтуерно.

Софтуерно - не, ама хардуерно става. :smile3560:
Спояваш си тази схемичка:
Публикувано изображение

И после я свързваш на кабелите на блок-централно по този начин и си готов. :newsm05_41:
Публикувано изображение

И накрая ако минаваш през Търново да не забравиш да почерпиш :drinks:
Отговори

Стаевски снимка Стаевски 20 ноември 2015 - 14:15

Абе щом я има клема 24 на клеморед Х62 с кафяво-черния кабел, и отива към люка и прозорците, трябва минуса-масата да излиза и от самия модул на централното заключване. Иначе за какво ще го има въобще?!

Благодаря за схемата. Най-вече за това кой кабел е за първо и кой за второ натискане на ключа. Не знам само цялата тази работа при заключване, дали дава само импулс към клема 24 на Х62 или остава с постоянен минус-маса!
В момента колата ми е с окъсени жила кафяво-червен /Х62-2/и кафяво-черен /Х61-24/ и работи. Затваря прозорците при първо натискане на ключа и активен режим на затваряне с кратко натискане на бутон за затваряне на прозорците. Демек ако съм махал акумулатора и заключа колата, прозорците не се затварят. Трябва всеки от тях да го "програмирам" със задържане на бутон.......
Притеснява ме да не се прецака модула....
Още не ми е ясно как работят двата контакта в шофьорската врата-единия от които е със съпротивления/по схема/
Явно ще пада мерене като се затопли...
Отговори

CH_M снимка CH_M 20 ноември 2015 - 14:50

Тая схемичка държи "минус" докато се разреди кондензатора, задължително слагаш 220мФ/25волта.
Сметнато е времето да стигне за затваряне на 4 стъкла и люк ако и да са напълно отворени.
За диода - слагай 1N4007, за транзистора - ВС547С, с буква "С" задължително, с най-висока Б-та е.
Махай тая жица дет си пуснал че така точи от акумулатора, с тая схема след като затвори няма грам консумация.
Няма какво да мериш и ровиш, прави я и подвързвай и си готов!
Отговори

Коцето снимка Коцето 20 ноември 2015 - 15:36

Извинявам се че питам в чужда тема! тази схема валидна ли е, както и точките на свързване при Вектра Б? аз до сега не съм се напъвал да правя опцията с мост именно защото бях чел че има консумация на ток дори и в покой.
Мнението беше редактирано от Коцето: 20 ноември 2015 - 15:38
Отговори

CH_M снимка CH_M 20 ноември 2015 - 15:47

 Коцето, на 20 ноември 2015 - 15:36, каза:

тази схема валидна ли е, както и точките на свързване при Вектра Б?

Валидна е за Астра Г, Вектра Б и Зафира А .....поне на тия досега съм монтирал и блоковете за управление на централното са еднакви, има една подробност само, повече окабеляване на двете букси има на блока при автомобили с вградена аларма, пинове и цветове на проводници си отговарят.
Отговори

Коцето снимка Коцето 20 ноември 2015 - 18:40

Благодаря!! голямо черпене ти се натрупа, само да се докопам до болярския край :drinkin2:
Отговори

spusak снимка spusak 03 декември 2015 - 17:27

Ей сега и ако кажеш, че става и за корса Б... Няма да имаш грешка просто!
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg