Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

Z16xep ми разказва играта....

hristoa снимка hristoa 12 юли 2016 - 10:32

Здравейте колеги,колата е Астра Н,на газ.Зимата почна да прави следното:паля,тръгвам,колата почва да глъхне,все едно няма гориво.Натискам педала,тя бавно гасне!Спирам,паля,все едно е друга кола?Значи,като загрее малко се оправя!Като го прави това в града е отвратително,щото гасне на пътя и ставам за резил!:-)И почна една обиколка по майстор- и нищо!В сервиз Опел,момчето каза,че имам изгорял клапан,другаде надуваха мотора( не разбрах точно как) и казаха,че всичко е ок!Един вика,смени сонда,друг специалисти вика,че тя няма отношение за гасненето.Пък и тя е над 200 лв.Колата работи неравномерно и постоянно придърпва!Та от зимата до оня ден не го правеше този проблем!Оня ден сутринта беше 13 гр.,паля,същата работа!И се оказва този мотор баси и сложния- никой не ми казва на 100% - смени това и това!Ако някой е преживял нещо подобно- нека пише!
Благодаря предварително!
Отговори

петко 12 снимка петко 12 18 юли 2016 - 20:07

Здравей колега, доколкото знам клапаните на тези двигатели на са с хидравлични повдигачи, а с пулове и трябва да се регулират помисли за този вариант. Самия мотор няма нищо сложно не слушай празни приказки, а без да бързаш и да сменяш излишни неща просто намери читав майстор което напоследък е доста трудно, успех.
Отговори

Жоро снимка Жоро 19 юли 2016 - 07:53

hristoa,

по принцип двигателя не е сложен, но е гъчкан с електроника и докато едно време имаше един прекъсвач токоразпределител (делко) дето се прецакваше сега има доста повече електроника, дето може да се шашне...
С най-добри чувства, но това "резила" не го ли чувстваш и като спреш на бензиностанцията и сипваш нещо с което арабите пържат картофи? Чета често, че клапаните на този двигател не стават за газ...
Отговори

dj_simo_boy снимка dj_simo_boy 19 юли 2016 - 08:39

Съвсем нормален двигател, който дори не е последно поколение с турбо и директно впръскване! Там където ходиш да ти пълнят главата с глупости не ходи. Ако трябва събери някой лев и отиди в опел сервиз да ти я видят. За съвремените двигатели трябва диагностика!! Без диагностика нищо не може да се оправи!
Конркетно колега - или е някой датчик или клапаните са заминали особено ако си на газ. Бас хващам че ти свети лампата за електрониката ;-)
Успех!
Отговори

tihomir_rs снимка tihomir_rs 19 юли 2016 - 20:32

Ходил ли си на Орион при Миро турбината.
Може би той е ТВОЯ човек.
Отговори

kalin09 снимка kalin09 19 юли 2016 - 21:13

...
Мнението беше редактирано от kalin09: 30 юли 2017 - 16:43
Отговори

tihomir_rs снимка tihomir_rs 20 юли 2016 - 06:52

 kalin09, на 19 юли 2016 - 21:13, каза:

Я кажи в кой сервиз точно е тоз миро,че аз сега съм там и наоколо има таман 5 сервиза...

Какъв е проблема на колата ти.
Миро се казва момчето, а това му е тела 0878 261426.
Малко след Орион в посока Люлин, преди Еко.
Бул.Европа 10 мисля ,че е адреса-голяма жълта врата.

Пиши после какво е станало.
Оправил ли ти е проблема.
Отговори

survivor снимка survivor 20 юли 2016 - 08:49

Точно преди М-Комлект се влиза в нещо като пресечка - директно насреща полират фарове, а Миро е леко вляво. Малко трудно го намерих, но иначе и аз съм доволен от него.
Отговори

hristoa снимка hristoa 22 юли 2016 - 19:40

 dj_simo_boy, на 19 юли 2016 - 08:39, каза:

Съвсем нормален двигател, който дори не е последно поколение с турбо и директно впръскване! Там където ходиш да ти пълнят главата с глупости не ходи. Ако трябва събери някой лев и отиди в опел сервиз да ти я видят. За съвремените двигатели трябва диагностика!! Без диагностика нищо не може да се оправи!
Конркетно колега - или е някой датчик или клапаните са заминали особено ако си на газ. Бас хващам че ти свети лампата за електрониката ;-)
Успех!


На газ съм,за което отдавна съжалявам!Ма нали това обяснявам- ходя в Бош Пазарджик,те са официални представители на Опел!Диагностиката е 38 лв и миказват,че няма проблем,дори рестартираха комп-а!После ми казват,че дори и Опел със заводска газ,след 60 Хил.хвърлят клапани..Значи и аз имам счупен клапан- Ма аз оттогава минах поне 10 Хил.?В краен случай ще ида и в София...Лампа не ми свети!
Отговори

hristoa снимка hristoa 01 август 2016 - 13:37

 hristoa, на 22 юли 2016 - 19:40, каза:

На газ съм,за което отдавна съжалявам!Ма нали това обяснявам- ходя в Бош Пазарджик,те са официални представители на Опел!Диагностиката е 38 лв и миказват,че няма проблем,дори рестартираха комп-а!После ми казват,че дори и Опел със заводска газ,след 60 Хил.хвърлят клапани..Значи и аз имам счупен клапан- Ма аз оттогава минах поне 10 Хил.?В краен случай ще ида и в София...Лампа не ми свети!


Разказвам какво се случва!На връщане от морето,газта свърши и минах на бензин!След около 80 км.лампата светна.В сервиза показа грешка " бедна смес" ! Аз вече бях навит да сменям ламбдасондата и намерих универсална на Бош за 100 лв.Майсторът каза,за всеки случай да пробваме с друга сонда- сложи от Опел,форд и пежо- колата работи по същия начин,без да отчита грешка,но сега показва ; богата смес;!Та,сега пак съм в изходно положение - според майстора,най- вероятно комп-а е заминал ,и той вече не може да ми помогне!!
Отговори

indi снимка indi 01 август 2016 - 19:10

 hristoa, на 12 юли 2016 - 10:32, каза:

Здравейте колеги,колата е Астра Н,на газ.Зимата почна да прави следното:паля,тръгвам,колата почва да глъхне,все едно няма гориво.Натискам педала,тя бавно гасне!Спирам,паля,все едно е друга кола?Значи,като загрее малко се оправя!Като го прави това в града е отвратително,щото гасне на пътя и ставам за резил!:-)И почна една обиколка по майстор- и нищо!В сервиз Опел,момчето каза,че имам изгорял клапан,другаде надуваха мотора( не разбрах точно как) и казаха,че всичко е ок!Един вика,смени сонда,друг специалисти вика,че тя няма отношение за гасненето.Пък и тя е над 200 лв.Колата работи неравномерно и постоянно придърпва!Та от зимата до оня ден не го правеше този проблем!Оня ден сутринта беше 13 гр.,паля,същата работа!И се оказва този мотор баси и сложния- никой не ми казва на 100% - смени това и това!Ако някой е преживял нещо подобно- нека пише!
Благодаря предварително!

Ако описаният от теб проблем става само и единствено при работа на газ,би трябвало най-напред да търсиш газаджия.
Отговори

indi снимка indi 01 август 2016 - 19:16

 hristoa, на 01 август 2016 - 13:37, каза:

Разказвам какво се случва!На връщане от морето,газта свърши и минах на бензин!След около 80 км.лампата светна.В сервиза показа грешка " бедна смес" ! Аз вече бях навит да сменям ламбдасондата и намерих универсална на Бош за 100 лв.Майсторът каза,за всеки случай да пробваме с друга сонда- сложи от Опел,форд и пежо- колата работи по същия начин,без да отчита грешка,но сега показва ; богата смес;!Та,сега пак съм в изходно положение - според майстора,най- вероятно комп-а е заминал ,и той вече не може да ми помогне!!

Добре,а като светна лампата,с нещо промени ли се работата на мотора? Да забива,да придърпва или нещо друго, или светна лампата, но си върви без промяна? Щото при бедна смес работи по един начин/няма мощност при набиране/,докато при богата смес се дави. /неустойчиви обороти на празен ход/
Отговори

петко 12 снимка петко 12 01 август 2016 - 20:17

Колега може и да съм пропуснал някъде но какво е състоянието на свещите.Систематизирай какво си проверил до тука защото имам чувство се че се въртиш в кръг.
Отговори

axander снимка axander 11 август 2016 - 14:40

Аз имам аналогични проблеми само че мойта е с Z18XER.При запалване се тресе гасне няколко пъти я паля педала за газта е неактивен известно време след известно време се нормализира и потеглям.При следващо палене са по-добре нещата почти както си трябва. Досега съм: чистил дюзи на инжекциона,сменял свещи,сменен е и двигателя.Няколко човека ми казват че може да е от температурния датчик или от дроселовата клапа, но никой не е категоричен смени това и ще забравиш за проблемите.И на мен ми светва лампата на двигателя от време на време като карам на гас пак не и харесва сместа.Може би и трябват настройки на газовото въпреки че ходих да се настройва след смяната на двигателя.Не знам вече ако имате някаква идея помагайте.
Мнението беше редактирано от axander: 12 август 2016 - 07:13
Отговори

ufer снимка ufer 12 август 2016 - 06:39

Двигателят като е сменен, със свои дюзи ли е или си сложил старите? При студен старт на бензин ли се тресе? Чистенето на дюзите не винаги помага, понякога трябват нови или по-запазени. Освен това никой не може да каже категорично кой периферен детайл не е наред, освен ако не го открие диагностика, то и тогава не е на 100%. Та правилно са ти казали колегите - темп. датчик, дроселова клапа и т.н. Почваш от по-малките и по-евтини неща, докато стигнеш до истината.
Отговори

axander снимка axander 12 август 2016 - 07:19

 ufer, на 12 август 2016 - 06:39, каза:

Двигателят като е сменен, със свои дюзи ли е или си сложил старите? При студен старт на бензин ли се тресе? Чистенето на дюзите не винаги помага, понякога трябват нови или по-запазени. Освен това никой не може да каже категорично кой периферен детайл не е наред, освен ако не го открие диагностика, то и тогава не е на 100%. Та правилно са ти казали колегите - темп. датчик, дроселова клапа и т.н. Почваш от по-малките и по-евтини неща, докато стигнеш до истината.

Със старите ми дюзи е.Да при студен старт на бензин за около 1 минута и се оправя.Това е че евтините неща ги направих както казваш почнах едно по едно този датчик не знам колко ще струва на дроселовата клапа май е цифра.А това за сместа чека за двигателя от какво е?
Отговори

Dimov снимка Dimov 12 август 2016 - 07:41

Здравейте
Имах подобни проблеми - споменавал съм и в други теми. При мен тресенето и играенето на оборотите при палене беше от лоша настройка на газовото, от там бензиновия компютър адаптира грешни настройки и така се стигна до момент, в който не можех да потегля буквално - гърми, трещи - сместа беше богата. Карах яко на бензин докато се оправи сама и след това - на газаджия за настройка. А от както махнах газовото - няма и помен от проблемите.
Отговори

ufer снимка ufer 15 август 2016 - 09:05

Пробвай с друг комплект дюзи, но не ги купувай, преди да си сигурен, че работят добре, защото 90% от предлаганите на пазара са издухани... Или си купи нови - китайски - ще те карат 2-3 год. максимум.
Отговори

barezz снимка barezz 15 август 2016 - 10:06

Моя опит с това лъхнене и проблеми на студено
Сменял съм ламбда, чистил съм дюзи, сменях бензинова помпа, сменял съм блок бобина и свещи няколко пъти, датчици на колянов и разпределителен, накрая презапоиха и ЕКУто.
Ефекта е, че всяка от смените подобрява нещата, най-вече презапояването на ЕКУто (оправя сигналите от всички датчици) и смяната на бобината (оправя глъхненето в ниски обороти, но него го има и на загрял двигател).
Но истината за мен е, че ЕКУто се адаптира по работата на газ (смесите) и при палене на бензин нещата не са както трябва, като най-зле е в преходните сезони (пролет или есен), когато температурата е от 5-15 градуса. Ако е студено (примерно минус 5 гр), компа иска богата смес и няма грижи, като е жега пали и скоро след това минава на газ и няма грижи, но като е около 10-15 гр, първите 2-5 минути е отврат. Предполагам, че е от таблицата със смесите на ЕКУто, която се разбъзиква заради адаптирането към газта.
Отговори

axander снимка axander 18 август 2016 - 15:15

Карам сега на бензин и наистина се поуправят нещата. Въпреки че съм чистил дюзите налях и един Бардал вече около 300 км карах и смятам вече да отида при газаджията да я настрои на ново, но май са ми за смяна дюзите на газовото много се чуваха последно като карах на газ, а едната е 130 лв.Писах в другата тема за Z18XER, но явно никой не я чете дали трябва да махам тези филтриращи елементи на електромагнитните клапани ако някой е запознат да ме посъветва.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg