Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

Astra H 16XEP грешка p0171 и леко колебание в оборотите

warnage снимка warnage 04 юли 2017 - 19:04

Накратко : колата е с 1.6 105 коня ( 16XEP мотора ) и дава грешка р0171 ( което е код за бедна горивна смес )при което свети чека на мотора ( този с формата на кран при скоростомера до ABS) и има придърпване в ниските обороти между 1 и 2 ра предавка ( под 3 хил оборота ) . Кара се на чист бензин без газова . Сменени са всички консумативи на запалителната система ( свещи и филтри )
Мнението беше редактирано от warnage: 10 юли 2017 - 14:46
Отговори

Dimov снимка Dimov 04 юли 2017 - 21:19

Пробвай със смяна на майстора като за начало, особено ако той ти е сменял горивния филтър, понеже колата няма такъв :) Не може да няма грешка записана при светещ чек.
Много хора си поддържаме колите тук:
http://www.opelclub....?showtopic=9453

Успех!
Отговори

warnage снимка warnage 10 юли 2017 - 14:44

Проблема е решен . В ауто датата видях , че възможните причини са няколко ( 1 проблем с отработените газове ( ЕГРа ) , 2 въздушна система , 3 МАФ/мас сензор ( играе ролята на дебитомер ) 4 налягането на горивото ( помпата ) , 5 инжектори , 6 ланда сондата ) и почнах да ги елиминирам една по една . Не беше от помпата понеже , ако не създаваше достатъчно налягане това ще се да отрази в постоянно играене на оборотите и проблема щеше да го има не само при 1 и 2 ра , за ламбда сондата и MAS сензора можете и сами да си ги проверите с опкома или просто да отидете да ви погледнат някъде живите данни ( в ауто датата пак пише какви стойности трябва да показват , ако са различни от посочените там , значи вашите не работят правилно или въобще ) . Проверих и въздушната система доколкото мога ( нещо да не се е разкачило/пробило и да смуче въздух) и останаха инжекторите и егра . От чуждите ( английски ) форуми прочетох , че често се случвало да се запушат каналите на егр-клапа ( това не е проблем със самият клапан ) , а с каналите му те са след смукателния колектор , там се намира и twinport системата на този мотор . Беше трудоемко да стигна до тях ( около 10 часа работа пред блока ) , понеже се свалят всички въздуховоди , дросел , компютъра на колата , смук. колектор и чак тогава се стига до въпросните канали . Оказа се , че по тях имаше много нагар довел до запушването им , почистих го старателно с обезмаслител ( такъв с които се чистят и спирачки ) ( колектора и дросела също почистих , понеже ги бях свалил вече и нищо не пречеше да го направя ) после закачих всичко обратно и всичко беше ОК , без да свети чека , без придърпване в ниските и дори ми се струва , че колата върви малко повече.

ето снимка как изглеждаха каналите преди http://jpeghost.com/image/DoX[/img] , http://jpeghost.com/image/DoY и как след като ги почистих http://jpeghost.com/image/Dod , http://jpeghost.com/image/Doo
ПП ( преди да почнете да разкачете буксите ( най вече тези за бордовия комп ) свалете акумулатора , понеже колата може да влезе в авариен режим и да не излезе дори след връщането им обратно , а само след изтриване на грешката от компютър и е хубаво да снимате коя от къде е била ( трудно можете да ги объркате но все пак )
Отговори

петко 12 снимка петко 12 10 юли 2017 - 20:25

Поздравления,за добрата свършена работа и за снимките.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg