Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

Вектра C 1.8 140 к.с. 2009 година

Goshito2017 снимка Goshito2017 06 септември 2017 - 11:23

Здравейте Колеги ,

До момента съм имал 2 опела и съм много доволен . До 2-3 дни смятам да си купя 3-ти Опел - Вектра C 1,8 140 к.с. 2009 година и имам няколко въпроса :

1. Относно двигателя мисля , че е Z18XER и четох доста различни мнения за работата му на газ но аз смятам да се пробвам ! Въпроса ми е във връзка с проблема с прегарянето на клапани и той е дали да слагам система за мазане на клапани или няма смисъл Един колега е написал че с такава система ще изкара още 20-30 хил километра което си е оферта според мен Все пак една система за мазане струва около 300 лв
2 Колко ориентировъчно струва един ремонт на клапани Тук много хора са писали за него но колко е ремонта не можах да намеря А и тук разбирачите пред входа казват един път ако си отвориш двигателя най добре я продавай колата защото после няма да работи какво трябва и само проблеми ще ти създава и тн та какво мислите вие по въпроса
3 Смятам да си взема автомат и ме интересува дали това е добър вариант Моля споделете впечатления
4 Ако може някой с такъв автомобил да сподели Реално колко харчи защото не успях да открия информация Като му сложа газ ще сложа 1 литър отгоре и това е

Честно казано си търся здрав и надежден автомобил а относно екстрите и возия чак толкова претенция нямам зашото не съм и такъв голям разбирач

Като купя колата ще пиша как е

ПС Препинателните ми знаци ги няма по някаква причина
Мнението беше редактирано от Goshito2017: 06 септември 2017 - 11:23
Отговори

vankis снимка vankis 06 септември 2017 - 13:03

Привет колега,

за мен бензинов мотор е грехота да не се кара на газ (с малки изключения де). Реално на този двигател единственият проблем , който виждам е ,че клапаните не са хидравлични и ще искат реглаж през определен пробег. Дали ще караш на газ или бензин този реглаж е добре да го правиш защото точно заради липсата на такъв горят клапаните. За омазняващата система съм по-скоро да, но най-добре да се консултираш с газаджията за мнение. При положение ,че си регулираш клапаните през определен километраж не виждам причина за притеснение. Дори да прегори някой клапан взимаш нови пасване и си караш. Иначе кварталните майстори са виждали отворен двигател само в сънищата :)
За автоматика и разхода: аз не бих ти препоръчал автоматик на този мотор , защото ще го спъне доста отделно ще гори повече. При положение ,че ще слагаш газ не трябва да имаш притеснения за разхода, който си зависи доста от условия, стил на каране и т.н.

Поздрави,
И.
Мнението беше редактирано от vankis: 06 септември 2017 - 13:49
Отговори

radotrifo снимка radotrifo 06 септември 2017 - 15:25

Карам такава Вектра комби с монтирана г Германия АГУ вече 3г, минал съм 50х км. засега нямам проблеми, харчи около 20% повече газ отколкото показва на компютъра - ако не я гониш около 7.5 при 90км и 10 градско.Когато я купих имаше разни проблеми, които се оправиха с 500-600 лв:). Няма система за мазане. Ако си от София може да се видим да обменим инфо.
Отговори

Goshito2017 снимка Goshito2017 07 септември 2017 - 17:59

Благодаря ви много за отговорите . На какъв пробег горе долу трябва да правя реглаж на клапаните
Отговори

Dimov снимка Dimov 07 септември 2017 - 18:37

По книжка реглажа го дават на 150 000 км. Имай предвид, че е цяла сватба работата - сваля се ангренажа, разпределителните валове, купуват се "чашки"
по размер за всеки клапан, който има нужда от корекция, около 20 лв парчето... не е работа, която би искал да правиш редовно :) Моя съвет от личен опит е - ако не минаваш поне 15000 - 20 000 км на година, изобщо не газифицирай (XER двигател конкретно). Трябва хубава система, която струва пари, рано или късно ще ремонтираш глава, особено ако намериш екземпляр на 250 000км и тръгнеш тепърва да го газифицираш.
Отговори

МИТАКА1654 снимка МИТАКА1654 07 септември 2017 - 19:16

Привет!Карам Алфа 159 с този мотор,с монтиран ГИ в Италия,марка Ловато с омаслител за клапаните.Според мен си е кощунство да не се сложи газ на този мотор.Гори и върви еднакво на газ и бензин,разликата е,че на бензин вдига 10км/ч повече.Разхода ми е 9/100 газ средно,с климатик скача на 9.5-10/100.Задължително ще ти тракат дефазаторите на газоразпределението,така че да не се плашиш от този звук,нормален е и не е проблем за мотора.Масло моята кола НЕ ГОРИ,въпреки общоприетото мнение.Не виждам защо трябва някаква специална газова,мотора си е един прост атмосферен мотор,всяка една АГУ ще свърши работа.Датчиците му са евтини,не е кой знае каква бегачка,особенно в комбинация с автомат,на купето на Вектра Ц не очаквай чудеса от храброст.
Отговори

Dechkko снимка Dechkko 08 септември 2017 - 08:52

Ето две теми, където може да прочетеш доста за мотора: http://www.opelclub....=1 и http://www.opelclub....1&#entry553442. Аз също карам Z18XER вече почти 40к, като 30к са на газ. Много съм доволен и от двигателя и колата като цяло. Имам система за омасляване на клапаните, но е за 100 лв., механичния вариант. Ти предполагам говориш за електрическа такава за 300лв. Дали помага не мога да кажа, но със сигурност не вреди :) Относно ремонта на клапаните, само един колега беше стигнал до там след като е минал 200к на газ. При него обаче положението явно е било кофти защото направо замени Z16XER с A16XER.

Относно автоматика ме съмнява да си намерил 1.8 автомат, а по скоро с easytronic, кутията която се води няква полуавтомат май не се слави като много надеждна.
Разхода при мен е около 7 извън града, 10-11 градско за София.
Отговори

ivo_ranchev снимка ivo_ranchev 11 септември 2017 - 13:25

Здравейте и от мен колеги! Наскоро се сдобих с Инсигния с a16let, макар и да не е същия ДВГ, също не е с хидравлични повдигачи...След като изчетох всичко по темата за газифицирането и ходих при майстори за мнение, взех решение за себе си, а именно да я газифицирам.

Следващите изречения са лично мое мнение, не искам да давам акъл на никой, просто стигнах до следните изводи:

След като е с механични повдигачи е неизбежно след определен пробег да има нужда от реглаж на клапаните, демек ще се отваря ДВГ-то в някакъв момент, независимо дали има АГУ или не...Дотогава (пак лично мое решение) ще се кара на газ, стигне ли се вече до ревизия на мотора ссе предлагат усилени клапани, керамични легла и т.н. (ако не съм прав тук, моля някой да ме поправи). При посещение на няколко препоръчани АГУ сервиза ме увериха че няма да има проблеми с клапаните стига возилото да не е на няколко стотин хиляди километра(тук правя уточнение, че в моя случай е на 80к), така че реших че и само 50 000 да изкара на газ си заслужава инвестицията, защото по груби сметки за този пробег икономията от гориво,изразена в левова равностойност е около 4000 лв. Една ревизия на главата едва ли би надхвърлила 1000-1500 лева.
П.П. Правя още едно уточнение, колата съм я взел с намеренията да я търкалям в следвщите 5 години, при среден годишен пробег около 40 000 км.

Поздрави!
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg