Дебитомер Астра H Z16XER
Yavor Kam 28 февруари 2018 - 12:01
Здравейте колеги,
от близо 2 години имам Астра Z16XER, като за това време съм минал близо 30хил. км. Онзи ден, при посещение на сервиз за смяна на ремък, накарах да включат компа за да видят какви грешки има. Оказа се, че буксата за дебитомера е изключена, откакто съм я взел. На компютъра не дава никакви грешки за дебитомера, явно е пипнато преди да я взема. Нямам проблеми с оборотите, колата според мен е нормално тромава предвид този двигател, въпреки, че не знам и реално дали това е нормалната мощност. Въпросът е дали да си играя да включвам дебитомера и евентуално да го подменям с нов, за да си е всичко заводско? Имал ли е някой от вас следния казус? Благодаря предварително!
от близо 2 години имам Астра Z16XER, като за това време съм минал близо 30хил. км. Онзи ден, при посещение на сервиз за смяна на ремък, накарах да включат компа за да видят какви грешки има. Оказа се, че буксата за дебитомера е изключена, откакто съм я взел. На компютъра не дава никакви грешки за дебитомера, явно е пипнато преди да я взема. Нямам проблеми с оборотите, колата според мен е нормално тромава предвид този двигател, въпреки, че не знам и реално дали това е нормалната мощност. Въпросът е дали да си играя да включвам дебитомера и евентуално да го подменям с нов, за да си е всичко заводско? Имал ли е някой от вас следния казус? Благодаря предварително!
Yavor Kam 28 февруари 2018 - 15:37
Разхода е нормален: 6-7 извън градско и 7,5-8 градско с нормално каране.
stoyanzs 02 март 2018 - 18:05
Няма как да не влияе дебитомемора за работата на двг. Ами нали компа от там получава инфо за потока въздх.При мен след почистване със спреи за дебитомери на другата ми кола все едно и поникнаха криле.Много внимателно се пипа с ръце Не се чисти памуци и друго освен със спрей
Мнението беше редактирано от stoyanzs: 02 март 2018 - 18:06
Мнението беше редактирано от stoyanzs: 02 март 2018 - 18:06
Hevy 02 март 2018 - 19:09
Не може да бъде...първо с изключен дебитомер ще ти светне лампичка на таблото за повреда, ще запише и грешка. За промените в поведението на колата няма смисъл да пиша като гледам колко си наблюдателен
Едва ли някой е препрограмирал компа със софтуер без дебитомер. Тези индианци дето я закачаха на комп, случайно да са се сетили да погледнат какви данни има за дебитомера - температура и килограми въздух?
Едва ли някой е препрограмирал компа със софтуер без дебитомер. Тези индианци дето я закачаха на комп, случайно да са се сетили да погледнат какви данни има за дебитомера - температура и килограми въздух?
Dimov 02 март 2018 - 19:28
Това обаче не е дебитомер, а е датчик за температурата на входящия въздух, все пак не би трябвало да е изключен. Z16XER няма дебитомер, поне при мен, само е това има:
Тръбата е с номер: 55559325
Датчик температура входящ въздух с номер: 12129596
Тръбата е с номер: 55559325
Датчик температура входящ въздух с номер: 12129596
Hevy 02 март 2018 - 19:44
Коя година ти е колата?
до 2008 там има дебитомер, след това там е датчик за температурата на входящия въздух, а някъде под компа , на входящия колектор имаш вече датчик за налягането в колектора. Твоята явно е от тези, но датчика за температурата ако е изключен грешка трябва да светне. Ако нищо не свети може някой да е убил диода при продажбата...
Мнението беше редактирано от Hevy: 02 март 2018 - 19:52
до 2008 там има дебитомер, след това там е датчик за температурата на входящия въздух, а някъде под компа , на входящия колектор имаш вече датчик за налягането в колектора. Твоята явно е от тези, но датчика за температурата ако е изключен грешка трябва да светне. Ако нищо не свети може някой да е убил диода при продажбата...
Мнението беше редактирано от Hevy: 02 март 2018 - 19:52
Dimov 02 март 2018 - 19:53
Hevy 02 март 2018 - 20:02
Моделната 2008 започва от средата на предишната година. Чек енжин и машинка с ключ светят ли на таблото като дадеш контакт?
Много бавно действаш...общо взето вариантите са два - или някой е отчекнал диода на таблото,да не свети грешка, или в буксата откъм компа е сложено някакво съпротивление , да го лъже че винаги температурата е една и съща...
Мнението беше редактирано от Hevy: 02 март 2018 - 20:22
Много бавно действаш...общо взето вариантите са два - или някой е отчекнал диода на таблото,да не свети грешка, или в буксата откъм компа е сложено някакво съпротивление , да го лъже че винаги температурата е една и съща...
Мнението беше редактирано от Hevy: 02 март 2018 - 20:22
Yavor Kam 05 март 2018 - 14:53
Здравейте, модела е с първа регистрация 03.2008г. На самодиагностика по-рано бях видял грешка 0110, което четох е за датчика. Когато включиха на компа просто ги накарах да я изтрият. Ще включа буксата и ще видя какво ще стане, просто не знаех дали е само за дебитомера тази букса и съществува ли такова животно!
Мнението беше редактирано от Yavor Kam: 05 март 2018 - 14:57
Мнението беше редактирано от Yavor Kam: 05 март 2018 - 14:57
Yavor Kam 05 март 2018 - 18:10
Hevy, на 02 март 2018 - 20:02, каза:
Моделната 2008 започва от средата на предишната година. Чек енжин и машинка с ключ светят ли на таблото като дадеш контакт?
Много бавно действаш...общо взето вариантите са два - или някой е отчекнал диода на таблото,да не свети грешка, или в буксата откъм компа е сложено някакво съпротивление , да го лъже че винаги температурата е една и съща...
Много бавно действаш...общо взето вариантите са два - или някой е отчекнал диода на таблото,да не свети грешка, или в буксата откъм компа е сложено някакво съпротивление , да го лъже че винаги температурата е една и съща...
Светят и чек енджина и ключето, с тях правих самодиагностика. Сега включих датчика, но за няколко кръгчета не усетих разлика. В крайна сметка ще си ида в Дженеръс и ще видим какво е, че сега един път пробвах друг сервиз и нещо не им се получи ;)
Hevy 05 март 2018 - 20:55
Дори един прост китайски Опком показва данните за температурата на входящия въздух. Какви са тия сервизи дето ги намираш направо е чудо... Този така наречен датчик е просто едно променливо под действие на температурата съпротивление, да си знаеш ако почнат с локумите че е сложно и трудно за диагностика...