Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

Z16XEP -проблемният! Глава долу, евентуална замяна клапани от Z 16 YNG

zandor снимка zandor 20 декември 2018 - 10:43

Здравейте колеги. Та така нахендрих се и аз с този мотор Z16XEP. от известно време съм собственик на автомобил с такъв двигател, каран на газ.
Още като я взимах ми стана ясно, че нещо не е наред, но действителните проблеми започнаха след като се свали главата. Оказа се, че е много зле , дори майсторите които се занимават само с глави са казали, че е по-добре да се търси друга глава защото тази вече е пипана.

Та, по същество. сега понеже ще се прави тази или евентуално друга глава, въпросът е, дали да не се ложат клапани от Z 16 YNG които би трябвало да са подсилени. Според мен двата двигателя за напълно идентични. Моля ако някой има някакъв опит или има достъп до сериозни каталожни данни да помогне с информация - т.е дали найстина тази галимация с подмяната е възможна.

Четох доста тук, темата е дълго дискутирана и някъде някой беше споменал тази идея с клапаните от метановата версия:
https://www.lpgforum...-gasfest.22427/

Всякакви идеи ще са полезни.
Поздрави
Мнението беше редактирано от zandor: 20 декември 2018 - 13:24
Отговори

zandor снимка zandor 30 декември 2018 - 14:56

Здравейте, нищо , че няма коментари, ще ви държа в течение как върви.
Засега решението на майсторите е да се сложат керамични легла и клапани от метановата версия.
Това ще стане след 7.1
ще разкажа какво е станало.
Отговори

mistarmi снимка mistarmi 31 декември 2018 - 10:09

Изтеглил си късата клечка,но така е с тия коли,незнайно коя употреба.Сподели колко ти е излязал ремонта.
Отговори

zandor снимка zandor 26 януари 2019 - 09:46

Така,
какво се случи.
Оправиха ми главата като идеята беше да се сложат клапани от метановата версия, но се оказа, че ги няма никъде , а и струват ужасно много пари ако се поръчат и затова бяха сложени стандартни клапани и керамини легла.
Всичко останало по главата разбира се сменено.
Сега работи доста по-добре, доволен съм.
Резултат 750лв ремонт глава и още 150 за качване - смятам ги горедолу, защото имаше и други неща за правене.
Така, че кажете го едно 1000лв излезе това удоволствие.
сега ще се кара с 5в30 5в40 - този двих хем иска такова масло, хем си мисля, че дори да го харчи то част от изхарченото ще омазнява клапаните - поправете ме ако това е абсурдна тези.
Това е, затваряме темата.
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 26 януари 2019 - 11:56

 zandor, на 26 януари 2019 - 09:46, каза:

Така,
какво се случи.
Оправиха ми главата като идеята беше да се сложат клапани от метановата версия, но се оказа, че ги няма никъде , а и струват ужасно много пари ако се поръчат и затова бяха сложени стандартни клапани и керамини легла.
Всичко останало по главата разбира се сменено.
Сега работи доста по-добре, доволен съм.
Резултат 750лв ремонт глава и още 150 за качване - смятам ги горедолу, защото имаше и други неща за правене.
Така, че кажете го едно 1000лв излезе това удоволствие.
сега ще се кара с 5в30 5в40 - този двих хем иска такова масло, хем си мисля, че дори да го харчи то част от изхарченото ще омазнява клапаните - поправете ме ако това е абсурдна тези.
Това е, затваряме темата.



Това с "омязняването" на калапаните води до по-бързо натрупване на нагар. Когато това омазняване "изгаря" и маслото не е от най-добрите, боклуците в него остават като нагар. След това започват да не затварят хубаво клапаните и от там "изгарят".

От човек, занимаващ се с глави знам, че газ понасят по-добре автомобили с 8 клапана. Защото са по-големи, по-бавно могат да загреят. Охлаждащата им повърхност е по-голяма, следователно не може толкова лесно да "прегорят". Газовите версии излизат от завода както сте споменали с усилени клапани.
Отваряли сме метанка YNG за основен ремонт, нямаше проблеми с клапаните, но имаше надран блок в следствие на счупени заклинили сегменти + 2 тона нагар. Все ужасия...
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 26 януари 2019 - 11:58
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg