Еко стандарт и новите данъци
Ne6to Smisleno 17 февруари 2019 - 11:42
Колата е с първа регисртрация в София 2001. Аз само и смених талона и за това я наследих без стандарт, а още не беше и обмислена тая наредба есента и не знаех че ще ми трябва. Тогава обсъждаха съвсем други правила. Да оставвят високите данъци, а да вдигнат тия под 101 коня и не помислих по въпроса.
Sim 19 февруари 2019 - 20:38
Здравейте колеги! Да споделя каква е ситуацията в Сливен. Миналата година данъка на Астра, 2007г, Z16XEP беше 163лв. Тази година новия данък, съобразен с нивото на екологичните норми, на които отговаря този двигател, евро 4, е 140,42лв. Разлика 23лв или 14% по-нисък данък. Много ли е, малко ли е, всеки има собствена гледна точка, но очаквах повече. Отново ни хвърлиха прах в очите.
zdravkop 20 февруари 2019 - 16:33
След известни ходения по мъките, за да ми бъде признат Евро 4, ситуацията в община Плевен е следната: вместо да платя 220 лв, ще платя 151 лв- почти 70 лв по- малко, след като колата ми е с Евро 4. Не е малко. Доволен съм. И от тук нататък автомобил само с Евро 5.
Hotblooded 20 февруари 2019 - 18:32
Как се пребори, че и аз имам подобен казус, само че в Бургас
zdravkop 20 февруари 2019 - 18:41
Поискаха ми оценка за Евростандарт от вносител на марката. Представих им такъв, но искаха и големия талон. След известен спор го признаха, но се задължих да си сменя талона, въпреки че не по моя вина тъпите ченгета не са вписали в него Екостандарта.
П.С. Така стана, както е в белите страни, че вече ще се гледа екостандарта, което е добре, и няма да е далеч времето, когато в цените на автомобилите втора употреба ще се включи и този показател. Затова следващата кола, каквато и марка да е- Евро 5.
Мнението беше редактирано от zdravkop: 20 февруари 2019 - 18:44
П.С. Така стана, както е в белите страни, че вече ще се гледа екостандарта, което е добре, и няма да е далеч времето, когато в цените на автомобилите втора употреба ще се включи и този показател. Затова следващата кола, каквато и марка да е- Евро 5.
Мнението беше редактирано от zdravkop: 20 февруари 2019 - 18:44
tarikataaaa 21 февруари 2019 - 13:39
Току що смених талона и платих данъка. Обяснявам как стоят нещата,за да не се чудят хората (както аз се чудих и звънях по общини и КАТ).
Ситуацията се отнася за София, но и за другите градове е идентична.
1. Отивате в официалния представител на марката и искате удостоверение за екологична категория. Вече знаят за какво иде реч там. Издават ви удостоверението с номер на рама и двигател, колко кубика, киловата е колата и коя ЕВРО категория е. Струва 30 лв. в София Ауто на Ботевградско.
2. Отивате в КАТ-София, за предпочитане рано сутринта. Нареждате се с колата на опашката. Пускат ви и паркирате между някой от каналите. След това с документите в сградата преди каналите (дават ви билетче, чакате си реда и те така...). Трябва ви голям и малък талон, застраховката и удостоверението от ОПЕЛ. Задължително упоменавате, че става въпрос за промяна на данни в талона и по-точно за добавяне на еко категорията. Оправят ви документите и плащате. Попитайте ги за постерминал (ИМАТ), за да не ходите до банката и да дадете 3 лв. отгоре, а да си платите направо там.
3. Набора отсреща в бялата кабинка ви пита къде сте наредили колата и ви пише на кой канал да отивате. Идва вашия ред, преглеждат документите, сверяват номера на рамата, отваряте капака, сверяват номера на двигателя. Питат колко ще падне данъка, чешат се по главите и викат: "Ейй браво браво. Супер". Взимат документите и вие излизате с колата от халето с каналите.
4. Отивате в сградата от юг на каналите, където се носят старите номера (вие не носите нищо). Чакате да ви извикат името. Отивате на гишето, подписвате се и си взимате новия талон с вписана ЕКОКАТЕГОРИЯ. Проверявайте на място да не са пропуснали.
5. НЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Отивате в данъчното от който район сте, преснимате новия талон. Попълвате една декларация по чл.54 и лелката ви преизчислява новия данък, който може направо да платите на касата. По принцип тази процедура е автоматична, но отнема няколко дни, а аз исках да приключа всичко в един ден.
Миналата година данъка ми беше 192 лв. Тази без ЕВРО беше 148. Сега с ЕВРО 5 ми е 83 лв.
Това е колеги.
Мнението беше редактирано от tarikataaaa: 21 февруари 2019 - 13:43
Ситуацията се отнася за София, но и за другите градове е идентична.
1. Отивате в официалния представител на марката и искате удостоверение за екологична категория. Вече знаят за какво иде реч там. Издават ви удостоверението с номер на рама и двигател, колко кубика, киловата е колата и коя ЕВРО категория е. Струва 30 лв. в София Ауто на Ботевградско.
2. Отивате в КАТ-София, за предпочитане рано сутринта. Нареждате се с колата на опашката. Пускат ви и паркирате между някой от каналите. След това с документите в сградата преди каналите (дават ви билетче, чакате си реда и те така...). Трябва ви голям и малък талон, застраховката и удостоверението от ОПЕЛ. Задължително упоменавате, че става въпрос за промяна на данни в талона и по-точно за добавяне на еко категорията. Оправят ви документите и плащате. Попитайте ги за постерминал (ИМАТ), за да не ходите до банката и да дадете 3 лв. отгоре, а да си платите направо там.
3. Набора отсреща в бялата кабинка ви пита къде сте наредили колата и ви пише на кой канал да отивате. Идва вашия ред, преглеждат документите, сверяват номера на рамата, отваряте капака, сверяват номера на двигателя. Питат колко ще падне данъка, чешат се по главите и викат: "Ейй браво браво. Супер". Взимат документите и вие излизате с колата от халето с каналите.
4. Отивате в сградата от юг на каналите, където се носят старите номера (вие не носите нищо). Чакате да ви извикат името. Отивате на гишето, подписвате се и си взимате новия талон с вписана ЕКОКАТЕГОРИЯ. Проверявайте на място да не са пропуснали.
5. НЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Отивате в данъчното от който район сте, преснимате новия талон. Попълвате една декларация по чл.54 и лелката ви преизчислява новия данък, който може направо да платите на касата. По принцип тази процедура е автоматична, но отнема няколко дни, а аз исках да приключа всичко в един ден.
Миналата година данъка ми беше 192 лв. Тази без ЕВРО беше 148. Сега с ЕВРО 5 ми е 83 лв.
Това е колеги.
Мнението беше редактирано от tarikataaaa: 21 февруари 2019 - 13:43
tisho.74 21 февруари 2019 - 15:28
По старите правила с евро 4: 158 лева. По новите правила с евро 4: 83,60 лева.
110 коня.
Мнението беше редактирано от tisho.74: 22 февруари 2019 - 18:46
110 коня.
Мнението беше редактирано от tisho.74: 22 февруари 2019 - 18:46
Angelvarna 22 февруари 2019 - 15:50
По старите правила Евро 6 - 400лв, по новите - 122лв. :) 115кс.
CuMo 22 февруари 2019 - 18:01
При мен на астрата още не знам, преди й беше към 14 лева данъка, но лексуса ми е Евро 4 по талон и е регистриран в Пловдив, за миналата година за 177 коня беше 370 кинта, тази - 280, определено бива :)
k opel e 22 февруари 2019 - 18:45
А, тук пише, че данъка е прогнозен.
http://www.calculato...obil_danak.html
http://www.calculato...obil_danak.html
ivan_pop 22 февруари 2019 - 18:51
Къде мога да проверя колата от профила,кой евростандарт е?
Искам да си направя сметка дали да се обърна към дилъра за документ за евростандарта.
Искам да си направя сметка дали да се обърна към дилъра за документ за евростандарта.
tisho.74 22 февруари 2019 - 18:56
С код на мотора с първа буква Х е евро 2. Ако е Y е евро 3. За евро 4 е Z. Евро 5 е А.
Hotblooded 22 февруари 2019 - 18:57
Като се има предвид че 2002 е свалена от производство - тогава само "премиум" марките вадеха евро 4. При евро 3 си оставаш на досегашното ниво, ако нямаш евро, или е по ниско от 3 - данъка се вдига с 10%
Gena_bs 22 февруари 2019 - 19:10
При мен не е 10%, а доста повече. От 13лв. миналат година, сега е 21.50 с намаление 5%.
Така излезе и на калкулатора.
Така излезе и на калкулатора.
ivan_pop 22 февруари 2019 - 19:17
k opel e 22 февруари 2019 - 19:26
C18SEL е Евро 1, а X16SZR е Евро 2. Тишо не написа за Евро 1.
https://www.google.c...oVhvwTkLSC3oF6g
Виж коментар 1.
Мнението беше редактирано от k opel e: 22 февруари 2019 - 19:27
https://www.google.c...oVhvwTkLSC3oF6g
Виж коментар 1.
Мнението беше редактирано от k opel e: 22 февруари 2019 - 19:27
ivan_pop 22 февруари 2019 - 19:40
k opel e, на 22 февруари 2019 - 19:26, каза:
C18SEL е Евро 1, а X16SZR е Евро 2. Тишо не написа за Евро 1.
https://www.google.c...oVhvwTkLSC3oF6g
Виж коментар 1.
https://www.google.c...oVhvwTkLSC3oF6g
Виж коментар 1.
X16SZR се произвежда 1995-2000г. и е Евро-2.
C18SEL се произвежда 1998-2000г. и е Евро-1.
Опел май са се върнали назад в този период относно Евростандарта?
Hotblooded, на 22 февруари 2019 - 18:57, каза:
Като се има предвид че 2002 е свалена от производство - тогава само "премиум" марките вадеха евро 4. При евро 3 си оставаш на досегашното ниво, ако нямаш евро, или е по ниско от 3 - данъка се вдига с 10%
За Плевен ако нямаш Евро се вдига с 30% данъка!
k opel e 22 февруари 2019 - 19:52
Мотор C18SEL се произвежда от 1995 год. в Астра Ф. После след 1998 год. го вграждат и в Астра Г. Има Вариант и от 2000 год във Вектра Б фейс, но вариант само БГ такси.