Проблем с Климатика
петко 12 24 юни 2019 - 06:06
Здравейте колеги, имам проблеми с климатика който се изразява в следното , паля си колата натискам копчето светва ми нужната индикация започва да духа студено и хоп след 2-3 минути се изключва и след това колкото да натискам копчето няма и няма. Днес сутринта го пробвах вече не ще и да тръгва изобщо, копчето си свети но нищо не се случва. Фреон в системата има, ще са ми полезни вашите мнения и съвети благодаря.
Ne6to Smisleno 24 юни 2019 - 07:44
Има доста теми от типа не ми работи климатика. Ако ползваш търсачката ще видиш най-честите проблеми. Иначе може да видиш дали работят перките на радяторите като пуснеш климатика. Ако не работят, значи има проблем с тях.
Също така какво значи има фреон? Има някакъв или има колкото трябва? Ако е малко фреона също ще се получава това.
Пресостати са възможен проблем.
И на последно място филтър дехидратор.
Мнението беше редактирано от Ne6to Smisleno: 24 юни 2019 - 07:45
Също така какво значи има фреон? Има някакъв или има колкото трябва? Ако е малко фреона също ще се получава това.
Пресостати са възможен проблем.
И на последно място филтър дехидратор.
Мнението беше редактирано от Ne6to Smisleno: 24 юни 2019 - 07:45
петко 12 24 юни 2019 - 19:14
Благодаря за отговора. Днес я проверих при познат има нормално налягане в системата и няма пробив за изтичане. Относно перките модела се води фейслиф 03г. И е с една с перка която се включва на
контролирани интервали и в началото никога не се включва. Колата я имам от 4 години и това е проверено и консултирано относно перката. Друго не можах да направя с моя познат.
Днес пак ми направи впечатление, че се включи за малко без някакви шумове или нередности, започна да си работи нормално и да си охлажда и след около 3-4 минути се изключи сама системата и повече нямаше включване.
контролирани интервали и в началото никога не се включва. Колата я имам от 4 години и това е проверено и консултирано относно перката. Друго не можах да направя с моя познат.
Днес пак ми направи впечатление, че се включи за малко без някакви шумове или нередности, започна да си работи нормално и да си охлажда и след около 3-4 минути се изключи сама системата и повече нямаше включване.
ivan_pop 24 юни 2019 - 20:08
петко 12 26 юни 2019 - 05:56
Диагностика доколко знам се прави на коли с климатроник, за откриване на грешки. На кола с обикновена климатична система .... Вчера посетих и втори майстор, до момента което е установено е че се включва предпазител или датчик който изключва компресора и проблема се оказва по скоро електрически от колкото да има проблеми по агрегатите на климатичната система което може би е добре . Докато работи охлажда перфектно но изключва. Това е засега.
tisho.74 26 юни 2019 - 06:26
Диагностика се прави с помощта на много неща и едно от тях е мозъка на диагностициращия. Не си уцелил верния човек засега. Давай натам.
Стаевски 26 юни 2019 - 10:12
Вземи прочети поне малко за тези климатици...
Това дето го е установил майстора го пише и тук из форума.
Пише и други не маловажни неща!
+ това, проблема може и да не е електрически...
Не си давай парите или черпнята на такива майстори.
Ако някой от форума не ти препоръча сервиз или майстор из твойта околия, се ориентирай към по далечни градове...
Ако не те закачат на диагностика+манометри към климатика има да се разкарваш и да се ядосваш.
Но като попрочетеш тук-там, поне ще си на ясно ако те финтира някой майстор...
Това дето го е установил майстора го пише и тук из форума.
Пише и други не маловажни неща!
+ това, проблема може и да не е електрически...
Не си давай парите или черпнята на такива майстори.
Ако някой от форума не ти препоръча сервиз или майстор из твойта околия, се ориентирай към по далечни градове...
Ако не те закачат на диагностика+манометри към климатика има да се разкарваш и да се ядосваш.
Но като попрочетеш тук-там, поне ще си на ясно ако те финтира някой майстор...
Коцето 26 юни 2019 - 11:56
петко 12, на 24 юни 2019 - 19:14, каза:
Благодаря за отговора. Днес я проверих при познат има нормално налягане в системата и няма пробив за изтичане. Относно перките модела се води фейслиф 03г. И е с една с перка която се включва на
контролирани интервали и в началото никога не се включва. Колата я имам от 4 години и това е проверено и консултирано относно перката. Друго не можах да направя с моя познат.
Днес пак ми направи впечатление, че се включи за малко без някакви шумове или нередности, започна да си работи нормално и да си охлажда и след около 3-4 минути се изключи сама системата и повече нямаше включване.
контролирани интервали и в началото никога не се включва. Колата я имам от 4 години и това е проверено и консултирано относно перката. Друго не можах да направя с моя познат.
Днес пак ми направи впечатление, че се включи за малко без някакви шумове или нередности, започна да си работи нормално и да си охлажда и след около 3-4 минути се изключи сама системата и повече нямаше включване.
Перката не трябва да включва на интервали, щом се включи климатика тя тръгва веднага на първа степен, като се вдигне налягането включва втора и т.н. Твоята перка е с 3 степени като първите две са през резистори, вероятно имаш изгорял резистор а може и двата или термо защита. Степените се включват през 3 релета които също трябва да се видят.
Този майстор който ти гледа климатика каза ли ти на какво налягане изключва пресостата? Докато вдигаше налягане перката върти ли се? снасяш информация лъжичка по лъжичка и няма как да ти се даде по-конкретен отговор. Вероятно изключва от високо налягане следствие неадекватно работеща перка. Търси електричар.
Стаевски 26 юни 2019 - 14:33
Не казва да му е загрявала колата...а перката е една. Та ни шъ да е от съпротивление.
Коцето 26 юни 2019 - 16:02
Ма той двигателя може изобщо да не е загрял и пак да изключи климатика заради високо налягане именно заради лошо охлаждане на кондензатора защото перката не се върти на ниските обороти. Най-вероятно му работи само на най-високата скорост.
Тези които са с една перка нямат кулинг модул и всичко се управлява от ЕКУ-то на колата включително муфата на компресора. За да изключва климатика или е прецакан пресостата или наистина вдига много високо налягане, има и трети вариант ЕКУ-то да изключва климата заради много загрял двигател но той не казва за такъв случай.
Мнението беше редактирано от Коцето: 26 юни 2019 - 16:10
Тези които са с една перка нямат кулинг модул и всичко се управлява от ЕКУ-то на колата включително муфата на компресора. За да изключва климатика или е прецакан пресостата или наистина вдига много високо налягане, има и трети вариант ЕКУ-то да изключва климата заради много загрял двигател но той не казва за такъв случай.
Мнението беше редактирано от Коцето: 26 юни 2019 - 16:10
Silencer 26 юни 2019 - 16:47
Щом перката е една - има резистор, доле нискоооооооооооооооооо с една букса с 4ри кабела. Пресостата рядко е заминал.
Сега какво правим - махаш акумулатора, сваляш пластмасата на която стои, и си сваляш перката.
Мериш резистора.
С манометър може да измери дали ще включи или не. И перката НЕ ВКЛЮЧВА ВЕДНАГА, а като направи налягане!!!
Като падне налягането след се е пуснала 1та степен, изключва. После като достигне пак се включва.
"Перката трябва веднага да тръгне" - почти...
Сега какво правим - махаш акумулатора, сваляш пластмасата на която стои, и си сваляш перката.
Мериш резистора.
С манометър може да измери дали ще включи или не. И перката НЕ ВКЛЮЧВА ВЕДНАГА, а като направи налягане!!!
Като падне налягането след се е пуснала 1та степен, изключва. После като достигне пак се включва.
"Перката трябва веднага да тръгне" - почти...
Стаевски 26 юни 2019 - 21:45
Коцето, на 26 юни 2019 - 16:02, каза:
......има и трети вариант ЕКУ-то да изключва климата заради много загрял двигател но той не казва за такъв случай.
То това казвам и аз. Не казва да е загрявал двигателя! А тази бензинка ако не и работеше някоя скорост на перката, щеше да грее на тези жеги! Та ... Ни шъ да е от резистора. :-)
Silencer 27 юни 2019 - 06:47
Аварийната винаги работи!!! 1 и 2 ра степен заминават. Това е проблем на тези с едната перка.
петко 12 27 юни 2019 - 19:28
Silencer, на 26 юни 2019 - 16:47, каза:
Щом перката е една - има резистор, доле нискоооооооооооооооооо с една букса с 4ри кабела. Пресостата рядко е заминал.
Сега какво правим - махаш акумулатора, сваляш пластмасата на която стои, и си сваляш перката.
Мериш резистора.
С манометър може да измери дали ще включи или не. И перката НЕ ВКЛЮЧВА ВЕДНАГА, а като направи налягане!!!
Като падне налягането след се е пуснала 1та степен, изключва. После като достигне пак се включва.
"Перката трябва веднага да тръгне" - почти...
Сега какво правим - махаш акумулатора, сваляш пластмасата на която стои, и си сваляш перката.
Мериш резистора.
С манометър може да измери дали ще включи или не. И перката НЕ ВКЛЮЧВА ВЕДНАГА, а като направи налягане!!!
Като падне налягането след се е пуснала 1та степен, изключва. После като достигне пак се включва.
"Перката трябва веднага да тръгне" - почти...
петко 12 27 юни 2019 - 19:45
Нещо обърках, но колегата , с горния пост уцели десятката и ми помогна от третия опит да си реша проблема, за което благодаря както на него така и на всички останали дали мнения и съвет Днес колата вече работи и и всичко е Ок. А и между другото докато обикалях сервизите за климатици и виждайки, колко коли стояха с вдигнати предни капаци, не бях виждал толкова унили шофьори. Едно да ти тропне нещо или нещо друго да ти има по колата, но без климатик имаше един колега с черна наточена кола и както ми каза и с комбинация черен кожен салон ела да видиш за какво става въпрос. Кара се пак но, най малкото имаш чувството че нещо ти гори от горе на главата, така го усетих аз в неделя следобедно два часа и половина пътувайки.
ivan_pop 27 юни 2019 - 20:59
Тез Опели са ебати тъпите коли!Днес се борих с перките на една Корса Ц,1.3 дизел.Оказа се че има 4(четири) варианта на схемите на перките!
vesko7 31 юли 2020 - 20:32
Колеги аз просто ме е страх да пиша в този форум.Имам чувството,че тук в този форум са от професор нагоре и голяма част от колегите дапочват да хулят и увикват някой аматьор като мене ,че е толкова тъп и как може да не може да си оправи проблема сам.Но истината е такава ,че щом той не може да си реши проблема той е в безисходица и затруднение и сам не може да го реши.Затова той споделя за проблема си като търси адекватна помощ от колегите които са се сбъсквали с този проблем за да му помогнат да си реши проблема.Аз се извинявам за това мое изявление но това ми прави впечатление.Моят проблем е че на компресорана климатика ми не постъпват 12 волта и не знам откъде да започна.Моята кола е Опел Астра 1.7 CDTI дизел комби Н 101 коня.
Ако някой е имал такъв проблем Ви моля как мога да си реша проблема на компресора на климатика.Проблемът ми е електрически.По механическата система на климатика нямам проблем.Проверих си фреона той е в рамките на нормалното 450 гр.На компресора на климатика като му подам 12 волта от акомулатора започва да работи, което ме навежда на мисълта ,че е исправен.
Извинявам се ако съм засегнал някого с моето мнение. Благодаря предварително за всеки отзвук на моят проблем.
Ако някой е имал такъв проблем Ви моля как мога да си реша проблема на компресора на климатика.Проблемът ми е електрически.По механическата система на климатика нямам проблем.Проверих си фреона той е в рамките на нормалното 450 гр.На компресора на климатика като му подам 12 волта от акомулатора започва да работи, което ме навежда на мисълта ,че е исправен.
Извинявам се ако съм засегнал някого с моето мнение. Благодаря предварително за всеки отзвук на моят проблем.