Компресор за смяна
Larry(laffer 05 август 2019 - 15:01
Здравейте!
От известно време, климатика не охлажда - при включен режим AUTO се форсира, но не достига до зададената температура. Осезаемо, въздушната струя не е студена.
Вчера минах през сервиз за климатици. Младежът първо огледа за течове - каза "няма". Пусна машината и тя показа 130г (не разбрах са останали или за доливане). След като вакуумира, добави и т.н., ми показа манометър, който при работещ мотор трябвало да показва налягане 2 бара. Дори и при форс, налягането ми не падна под 4 бара. Според него, това било показател, че компресора е за смяна. каза, че трябва да допълни фреон.
Някой имал ли е дертове с компресора - подмяна, ремонт и т.н.?
Ще съм благодарен, ако някой вещ по темата коментира.
Предварително благодаря!
От известно време, климатика не охлажда - при включен режим AUTO се форсира, но не достига до зададената температура. Осезаемо, въздушната струя не е студена.
Вчера минах през сервиз за климатици. Младежът първо огледа за течове - каза "няма". Пусна машината и тя показа 130г (не разбрах са останали или за доливане). След като вакуумира, добави и т.н., ми показа манометър, който при работещ мотор трябвало да показва налягане 2 бара. Дори и при форс, налягането ми не падна под 4 бара. Според него, това било показател, че компресора е за смяна. каза, че трябва да допълни фреон.
Някой имал ли е дертове с компресора - подмяна, ремонт и т.н.?
Ще съм благодарен, ако някой вещ по темата коментира.
Предварително благодаря!
Д-и-м-о-в 06 август 2019 - 13:58
Щом ти е показало 130, значи толкова е имало вътре, както при мен беше. Това означава че имаш теч на фреон. Което пък означава че трябва да свалите вентилатора и да видите зад него на радиатора дали има петно. Ако има, значи радиаторът е за смяна. Обикновено от това че се набиват боклуци там се прецакват и започват да изпускат. Моят случай беше такъв.
Виждам че за J става въпрос, но като знам на по-новите коли частите за вграждане как са... нищо чудно радиаторът ти вече да се е пробил някъде. А дали G, дали J , климатичните им системи са с еднаква структура, така че..
Затова преди да сменяш компресор, погледнете там. Предполагам са гледали за "течове" по тръбите и не са бутали вентилатора.
Това е мястото, от което първо започват проблемите в най-много случаи.
А тия 2 бара(ако правилно съм разбрал), са нещо МНООООГО малко. Моят на работещ двигател(без пуснат компресор) в диагностиката показва 6.2 бара. Като го пусна и отива над 12, близо 13 бара.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 06 август 2019 - 14:05
Виждам че за J става въпрос, но като знам на по-новите коли частите за вграждане как са... нищо чудно радиаторът ти вече да се е пробил някъде. А дали G, дали J , климатичните им системи са с еднаква структура, така че..
Затова преди да сменяш компресор, погледнете там. Предполагам са гледали за "течове" по тръбите и не са бутали вентилатора.
Това е мястото, от което първо започват проблемите в най-много случаи.
А тия 2 бара(ако правилно съм разбрал), са нещо МНООООГО малко. Моят на работещ двигател(без пуснат компресор) в диагностиката показва 6.2 бара. Като го пусна и отива над 12, близо 13 бара.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 06 август 2019 - 14:05
Larry(laffer 06 август 2019 - 14:41
Д-и-м-о-в, на 06 август 2019 - 13:58, каза:
Щом ти е показало 130, значи толкова е имало вътре, както при мен беше. Това означава че имаш теч на фреон. Което пък означава че трябва да свалите вентилатора и да видите зад него на радиатора дали има петно. Ако има, значи радиаторът е за смяна. Обикновено от това че се набиват боклуци там се прецакват и започват да изпускат. Моят случай беше такъв.
Виждам че за J става въпрос, но като знам на по-новите коли частите за вграждане как са... нищо чудно радиаторът ти вече да се е пробил някъде. А дали G, дали J , климатичните им системи са с еднаква структура, така че..
Затова преди да сменяш компресор, погледнете там. Предполагам са гледали за "течове" по тръбите и не са бутали вентилатора.
Това е мястото, от което първо започват проблемите в най-много случаи.
А тия 2 бара(ако правилно съм разбрал), са нещо МНООООГО малко. Моят на работещ двигател(без пуснат компресор) в диагностиката показва 6.2 бара. Като го пусна и отива над 12, близо 13 бара.
Виждам че за J става въпрос, но като знам на по-новите коли частите за вграждане как са... нищо чудно радиаторът ти вече да се е пробил някъде. А дали G, дали J , климатичните им системи са с еднаква структура, така че..
Затова преди да сменяш компресор, погледнете там. Предполагам са гледали за "течове" по тръбите и не са бутали вентилатора.
Това е мястото, от което първо започват проблемите в най-много случаи.
А тия 2 бара(ако правилно съм разбрал), са нещо МНООООГО малко. Моят на работещ двигател(без пуснат компресор) в диагностиката показва 6.2 бара. Като го пусна и отива над 12, близо 13 бара.
И мен ме озадачава факта, че с неоновата пръчка огледа около компресора, отзад, където закачва машината и отпред престилката под и над бронята и каза "Няма теч". Аз го питах дали фабрично заредения фреон има оцветител, той каза "Има пак начин да се види".
2-та бара така и не разбрах какво означават - обясни ми, че ползва манометъра на машината си като прибор да следи работата на компресора. Но при работа на двигателя защо това налягане трябва да пада, вместо да се вдига, не мога да си обясня.
Silencer 06 август 2019 - 16:49
И аз от една седмица съм така - сложих компресор от "доверен" човек и изкара точно 2 месеца. Сега трябва да се сваля, да ремонтирва...
100+ лева
направо ме боли сърцето
при мен хвърга масло и оцветител по кората на предния капак, а компресора е видимо омаслен около шайбата на пистовия ремък
100+ лева
направо ме боли сърцето
при мен хвърга масло и оцветител по кората на предния капак, а компресора е видимо омаслен около шайбата на пистовия ремък
Д-и-м-о-в 06 август 2019 - 20:05
Аз знам за ултра виолетова, не "неонова"...
Но щом не е видял там нищо, иди както са ти казали на друго място. Но задължително проверка зад вентилатора на климатика..
Ако е на машината, това май е налягането на "ниската част".
Както и да е , щом си останал със 130 грама значи имаш спукано от някъде.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 06 август 2019 - 20:07
Но щом не е видял там нищо, иди както са ти казали на друго място. Но задължително проверка зад вентилатора на климатика..
Ако е на машината, това май е налягането на "ниската част".
Както и да е , щом си останал със 130 грама значи имаш спукано от някъде.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 06 август 2019 - 20:07
ivan_pop 07 август 2019 - 10:01
На Astra J(за разлика от Astra G), компресора не е с електромагнитен съединител.Този компресор е с електромагнитен клапан.Този клапан когато не работи климатика е отворен и фреона се върти вътре в компресора.Коагато се включи климатика, този клапан трябва да затвори и компресора да направи налягане.С такава Астра не съм се сблъсквал, но на цвагените този клапан прави проблем често като се поврежда електрически или засяда отворен.Освен това на цвагените ремъчната шайба е зацепена на шлици на вала на компресора.Случва се да се изронят шлиците на шайбата.В такъв случай се сменя шайбата.На снимката в задния край на компресора се вижда клапана.
Търси и друг кадърен майстор!
upload pics to img
Търси и друг кадърен майстор!
upload pics to img
Larry(laffer 08 август 2019 - 06:29
ivan_pop, на 07 август 2019 - 10:01, каза:
На Astra J(за разлика от Astra G), компресора не е с електромагнитен съединител.Този компресор е с електромагнитен клапан.Този клапан когато не работи климатика е отворен и фреона се върти вътре в компресора.Коагато се включи климатика, този клапан трябва да затвори и компресора да направи налягане.С такава Астра не съм се сблъсквал, но на цвагените този клапан прави проблем често като се поврежда електрически или засяда отворен.Освен това на цвагените ремъчната шайба е зацепена на шлици на вала на компресора.Случва се да се изронят шлиците на шайбата.В такъв случай се сменя шайбата.На снимката в задния край на компресора се вижда клапана.
Търси и друг кадърен майстор!
upload pics to img
Търси и друг кадърен майстор!
upload pics to img
Благодаря!
Вече потърсих и след няколко часа я вкарвам в бокса.Второто мнение е за клапана и вероятно ще пробват да го сменят.
Д-и-м-о-в 08 август 2019 - 10:32
Е, не може да няма при по-новите нещо пак недомислено. Това е възможно най-тъпия сценарии, да оставиш компресора да се върти нон-стоп, без значение включен или изключен. Това разбира се ще му скъси живота поне х3.
Както биха казали някой: АМАН от инДЖИнери.
Както биха казали някой: АМАН от инДЖИнери.
Larry(laffer 12 август 2019 - 06:56
Проблема е решен - сменен е клапана, който управлява потока на фреона - 184лв ремонт, включително 90лв за резервната част.
Благодаря на всички, които взеха отношение!
Благодаря на всички, които взеха отношение!