Опел Клуб България: Смяна на масло на автоматик Опел Мокка 1.4Т - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Смяна на масло на автоматик Опел Мокка 1.4Т

#1 Потребителят не е активен   botev73 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Mokka 1.4 automatic
  • Пол: Male
  • Мнения: 10
  • Регистриран: 01.07.2020

Публикувано: 18 октомври 2020 - 12:42

Здравейте!Имам Опел Мокка 1.4Т,автоматик,на 58.000км.На колко хиляди километра трябва да и сменя маслото на ск.кутия?Благодаря предварително,а и някой да каже за какви пари става въпрос-пълна смяна +филтър

#2 Потребителят не е активен   benzy 

  • Истински Опел МАНИАК !!!
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G Z14XE; Astra F X16SZR
  • Пол: Male
  • Мнения: 1055
  • Регистриран: 14.11.2006

Публикувано: 18 октомври 2020 - 19:37

От това, което съм чел... води се необслужваема кутията...
От това, което съм чел... 40 до 60 хил км, за да ти е мирна главата.

за цена ще питам утре шефа колко плаща за неговия Айсин (твойта е GM-ска, но са сходни цените май)...


П.С. 320 лв му е излязла смяната. Но каза че от 300 до 500 според зависи кой и къде...

Мнението беше редактирано от benzy: 19 октомври 2020 - 08:09


#3 Потребителят не е активен   botev73 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Mokka 1.4 automatic
  • Пол: Male
  • Мнения: 10
  • Регистриран: 01.07.2020

Публикувано: 10 ноември 2020 - 23:40

И сега????Така ли никой компетентен не знае???

#4 Потребителят не е активен   Д-и-м-о-в 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G 2.0 DTi 101 HP
  • Пол: Male
  • Мнения: 2396
  • Регистриран: 26.09.2014

Публикувано: 11 ноември 2020 - 12:46

Ти за повече от половин месец така ли не реши какво да правиш ?
Само ще ти кажа че няма вечно масло, надявам се това да ти е достатъчно и най-накрая да вземеш решение.
Ако пък вярваш че има вечно масло, карай докато се строши и не се тревожи.

Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 11 ноември 2020 - 12:47

"Тарикат" със смешни кабелчета за 20 лева

#5 Потребителят не е активен   Sim 

  • Астра Фен
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra Z16XEP, Astra K D16DTI
  • Пол: Male
  • Мнения: 409
  • Регистриран: 17.01.2010

Публикувано: 11 ноември 2020 - 12:48

Колега botev73,
Какво не разбра от предния пост? Benzy е отговорил на зададените от теб въпроси.
Всеки малък гущер иска да стане голям крокодил!

#6 Потребителят не е активен   Ne6to Smisleno 

  • Heavy Дизелист
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Е61 530xD, Astra G - Z18XE
  • Пол: Male
  • Мнения: 3408
  • Регистриран: 10.12.2012

Публикувано: 11 ноември 2020 - 12:57

Ако колата е при теб от нова, аз бих покарал още с това масло. Според мен първото може да изкара поне 90 без проблеми, че сигурно и 200, но нагоре е най-добре да се сменя на 60. Все пак въпрос на избор де. Всеки чете, мисли, решава за себе си.

#7 Потребителят не е активен   benzy 

  • Истински Опел МАНИАК !!!
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G Z14XE; Astra F X16SZR
  • Пол: Male
  • Мнения: 1055
  • Регистриран: 14.11.2006

Публикувано: 11 ноември 2020 - 18:58

Виж мнениеNe6to Smisleno, на 11 ноември 2020 - 12:57, каза:

Ако колата е при теб от нова, аз бих покарал още с това масло. Според мен първото може да изкара поне 90 без проблеми, че сигурно и 200, но нагоре е най-добре да се сменя на 60. Все пак въпрос на избор де. Всеки чете, мисли, решава за себе си.

Каква е разликата между това дали е нова или не? Не виждам логиката първоначално да издържи 50% по-голям пробег това масло до 90, а после смяната да е на 60... маслото отговаря на определена спецификация и има определен праг. Това е като да си вземеш нова кола и да кажеш понеже е от магазина ще сменя маслото на мотора на 50 к вместо на предписаните 15 :)

#8 Потребителят не е активен   botev73 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Mokka 1.4 automatic
  • Пол: Male
  • Мнения: 10
  • Регистриран: 01.07.2020

Публикувано: 12 ноември 2020 - 20:24

Добре,айде тогава някой да кажи на колко хиляди километра да го сменя?Един казва 60.000 до 80.000,друг на 200.000....е така ли няма един с такъв Опел да каже?

Мнението беше редактирано от botev73: 12 ноември 2020 - 20:24


#9 Потребителят не е активен   Д-и-м-о-в 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G 2.0 DTi 101 HP
  • Пол: Male
  • Мнения: 2396
  • Регистриран: 26.09.2014

Публикувано: 12 ноември 2020 - 20:45

Искаш ли да помислим малко ?
Нужно ли е някой да има такъв опел точно, за да има ако щеш и малко логика.
На колко време(забележи казвам време) дават да се сменя маслото в двигателя? На година и половина някъде или километри, което настъпи първо.
Тъй, маслото на скоростната кутия не е подложено чак на такива работни условия, но и то си има срок на годност, нали си съгласен ?
Значи ако 50-60 000 нормално отиват за 4-5 години, не смяташ ли че е нужно да се смени? Не случайно те питаха от нова ли я имаш или от 5-та ръка, на Х милиона км.
Тоест смяна на масло на кутия на всеки 5 смени на двигателното, си е напълно нормално. Да не говорим че автоматиците са много по-капризни към маслото, отколкото ръчните.
Там да "забравиш" да го смениш дори след още 30-40 хиляди, няма да е чак така фатално, но при автоматика не е баш така, защото е в пъти по-сложна система.
Според мен е време да спреш да питаш глупости и да се ориентираш към смяна, без значение кой какво ти дрънка(дали не се сменяло, дали на 50, дали на 100, дали на 200 хиляди).
Или кажи не ми се дават 200 лева и да приключване с тая драма.

Това е последното, което пиша тук, а ти прави каквото искаш.

Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 12 ноември 2020 - 20:50

"Тарикат" със смешни кабелчета за 20 лева

#10 Потребителят не е активен   IvailoM 

  • Форумен Шаман
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra H OPC Z20LEH
  • Пол: Male
  • Мнения: 5672
  • Регистриран: 13.09.2008

Публикувано: 12 ноември 2020 - 21:33

Тази тема е за ключ! А авторът да си попълни, както е редно профила!

#11 Потребителят не е активен   Ne6to Smisleno 

  • Heavy Дизелист
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Е61 530xD, Astra G - Z18XE
  • Пол: Male
  • Мнения: 3408
  • Регистриран: 10.12.2012

Публикувано: 13 ноември 2020 - 08:47

Виж мнениеbenzy, на 11 ноември 2020 - 18:58, каза:

Каква е разликата между това дали е нова или не? Не виждам логиката първоначално да издържи 50% по-голям пробег това масло до 90, а после смяната да е на 60... маслото отговаря на определена спецификация и има определен праг. Това е като да си вземеш нова кола и да кажеш понеже е от магазина ще сменя маслото на мотора на 50 к вместо на предписаните 15 :)


Абе има логика, ама не ти се е налагало да я обмисляш. Най-вече тия айсини в повечето представителства ги обслужват с частична подмяна на маслото. После има и други логики, ама за това казах, че универсална истина няма. Човек трябва да си прочете, да си извади изводите за себе си и после да взема решения. Аз казах как аз бих направил.

#12 Потребителят не е активен   Gordon 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra C Z22YH
  • Пол: Male
  • Мнения: 12
  • Регистриран: 19.10.2008

Публикувано: 14 ноември 2020 - 11:45

Виж мнениеbotev73, на 12 ноември 2020 - 20:24, каза:

Добре,айде тогава някой да кажи на колко хиляди километра да го сменя?Един казва 60.000 до 80.000,друг на 200.000....е така ли няма един с такъв Опел да каже?


Имам Вектра Ц 2.2 Директ с АСК Aisin 55/50 SN от 2008 година. Нa 127 200 км е и съм сменял маслото на кутията два пъти - на 82 000 и на 125 000км. Първия път го смених, когато започна да придърпва при преход към 2-ра и по твърдо да превключва на задна. В сервиза ми показаха на салфетка капка от него- беше като катран. След смяната не се усещаше нищо при превключване на скоростите. Втория път го смених тази година, но не защото съм забелязал придърпване, удари или нещо от сорта, а профилактично - понеже първата смяна не бе на цялото количество масло.Кутията работи като нова. При тежки условия на експлоатация маслото в трансмисията прегрява и губи своите свойства. Ако започне да изгаря, се получават сажди, които запушват хидравликата и соленоидите. Сиптомите за прегряло масло са специфична миризма, трудно превключване на предавките и смяна на цвета на заслото от червено към тъмно-кафяво до черно.

Споделете тази тема чрез:


Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители


Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg