Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Основен Форум

Верига 1.6 cdti

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 15 април 2022 - 09:36

Още нещо към което мога да те насоча да проучиш.

При моята кола имаше опции да се купи оригинални чести за веригите или афърмаркет SWAG, които са производителите на оригиналните. Аз имах доста голяма отстъпка и при двата видя и реших, че малко повече пари ми е малко по-сигурно да взема оригинални, но реално над половината хора слагат SWAG и си свиркат, защото просто няма разлика. Ако ме питаш сега може би се поизхвърлих малко, но така съм го решил тогава.

Обмисли и тоя вариант дали го има.
Отговори

ufer снимка ufer 15 април 2022 - 09:49

Аз също уважавам SWAG, като съм ползвал един-два пъти разни детайли. Имам дори и техен каталог за части (1274 стр. на 5 езика, за Опел - до Астра Х, Вектра Ц, Сигнум...), малко старичък и ако на някой му трябва, да се обади. Доколкото съм информиран, те предлагат продукцията на уж само немски производители под своята шапка. Не предлагат всички части - повече около главите, разпр. валове... При всяко положение качественият контрол е на по-високо ниво. Възможно е да имат и тяхно производство, но нямам повече информация...
Мнението беше редактирано от ufer: 15 април 2022 - 09:52
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 15 април 2022 - 10:05

 Ne6to Smisleno, на 15 април 2022 - 09:36, каза:

Още нещо към което мога да те насоча да проучиш.

При моята кола имаше опции да се купи оригинални чести за веригите или афърмаркет SWAG, които са производителите на оригиналните. Аз имах доста голяма отстъпка и при двата видя и реших, че малко повече пари ми е малко по-сигурно да взема оригинални, но реално над половината хора слагат SWAG и си свиркат, защото просто няма разлика. Ако ме питаш сега може би се поизхвърлих малко, но така съм го решил тогава.

Обмисли и тоя вариант дали го има.


Правилно си направил/решил! И аз това му казвам - да си плати веригата и всичко по нея от сервиза(предполагам , че може) и да си потърси сервиз, преди да вземе окончателно решение. Не съм призовавал да се отказва от опел сервиза, а да потърси и друг вариант. Може пък да му изпадне - никой никога нищо не знае.
Ясно е, че сам няма да го направи.
Ето , той сам каза, че 15 хиляди си кара човека с тракваща верига и яма грижа. Затова и аз му казах, да не бърза да налива по "едва изтракала" вчера верига. Да, плати си я щом искаш да я имаш, но не бързай с другото.
И аз имам комплект верига(горна с всичко останало) за моята кола, поради сигурно същите съображения като на Бенза. Една от причините е, защото ми изпадна на смешна цена(оригинален комплект). Всеки на мое място щеше да даде 65 евро. Така и на него може да му изладне място, на което няма да му искат 1800-2000 или 5000 лева. Това исках да кажа. Пък тез работи с гаранцията - "гаранция Франция", знаем ги тия фантасмагории.
По скоро съм склонен да вярвам, че и да стане нещо , ще му вадят от 100 кладенеца вода и пак ще го пратят .... в полето. Ще има едни "тънки шфифтове", ама ти прочете ли тук, там...условия, мусловия..
Питам се, каква гаранция има, като му я направят и той реши , че ще бъде душманин и почне да се ебава, да оставя нарочно по наклони и всичко, което да прецака веригата и я прецака примерно след 50 хиляди. И като се върне , вие сте сигурни, че ще извадят още един комплект + 1500 лева за смяната му, за тяхна сметка?
Не знам защо, но аз лично не го вярвам някак си. Дано да греша! Вие кажете дали сте имали нещо такова, за да знаем. Но не за накладки , а за такива скъпи неща + трудоемък ремонт. Да, за да гаранционен автомобил бих се съгласил, но за извънгаранционен, само за някакъв ремонт - съмнявам се.

Може за едни неща да важи, но за други да не важи. Уж от завода моята астра излиза с лагери SKF и държат по 15-20 години. И сега има SKF лагери, ама хайде на бас, че няма да издържат 15-20 години.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 15 април 2022 - 11:02
Отговори

ufer снимка ufer 15 април 2022 - 10:18

Тези SKF не ги ли правят някъде около Пловдив?
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 15 април 2022 - 10:18

 ufer, на 15 април 2022 - 09:49, каза:

Аз също уважавам SWAG, като съм ползвал един-два пъти разни детайли. Имам дори и техен каталог за части (1274 стр. на 5 езика, за Опел - до Астра Х, Вектра Ц, Сигнум...), малко старичък и ако на някой му трябва, да се обади. Доколкото съм информиран, те предлагат продукцията на уж само немски производители под своята шапка. Не предлагат всички части - повече около главите, разпр. валове... При всяко положение качественият контрол е на по-високо ниво. Възможно е да имат и тяхно производство, но нямам повече информация...


Не мисля, че ме разбра напълно. При мен производителя поръчва частите за веригите от SWAG. Фаровете ми примерно са хела и са по 40% по-евтини да си ги купя същите от хела без щампа с емблемката на тях и така натам. При този опел не знам кой е производителя на въпросните компоненти, но подозирам, че може да се проучи.
Отговори

ufer снимка ufer 15 април 2022 - 10:38

Напротив, разбрах те напълно и само добавих моите наблюдения и информация... :biggrin:
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 15 април 2022 - 11:06

 ufer, на 15 април 2022 - 10:18, каза:

Тези SKF не ги ли правят някъде около Пловдив?


Може и да се правят - и аз така знаех, но сега не знам дали е така вече. Мисълта ми беше, че нямат нищо общо като качество с тези, които са били поръчани, да кажем между 98-ма и 2007-та година. За мен шом няма щампа, не е същото вниманието към тях. С веригите е същото, защо сега няма нито един комплект, който да е изцяло закален, а са само повърхностно или само по-натоварения детайл или част, само че пак не като хората. Наш колега тук е разправял за закаляването и как уж хубави автърмаркет зъбни колела, имат биене като замаяни.. едно към кайсиите. Ужас на квадрат.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 15 април 2022 - 11:07
Отговори

ufer снимка ufer 15 април 2022 - 11:44

През 2004-2005 имахме във фабриката едни екструдери от Тайван. Още на първия месец 2 лагера изпищяха - бяха SKF, произведени в Румъния. Поръчахме от български специализиран магазин същите лагери, оказаха се български SKF (завод до Пловдив). Аз обаче напуснах и не знам, какво е станало после, но от колеги научавах, че през месец-два е имало проблеми. Дано не са били пак лагерите, но съмнението остава... Така че качеството по света замина на кино. Единствено при първоначалното оборудване остават някакви надежди, поне за автомобилите, защото при екструдерите - йок... :wall:
Отговори

benzy снимка benzy 15 април 2022 - 13:11

Димов, тоя път въобще не бързам, в най-добрия случай мисля да сменям след 10 хил км, като сменям маслото. С новото масло 0-20 почти го няма шума при палене, а като загрее работи чак кефещо :)
И не мисля да купувам нищо сега "да имам", като му дойде времето според наличното в портфейла. Но като цяло точно, защото е тежък ремонт, а не накладки дето казваш, според мен не си струва да пестиш. При накладки за 250 лева вземи каквото щеш, при ремонт за 2500 инвестираш в най-доброто (в разумни граници), за да не се наложи да го правиш пак за нови 2500. Поне аз така го виждам.

Принципно имам малък опит с официалния сервиз, но честно казано почти приятен. Да товарят яко с цени, труда им е скъп, и да предлагат да се сменят неща понякога безсмислено, но ако парите не бяха проблем това всъщност съвпада с моето разбиране за поддръжка.
Но имам познати работещи в представителства и това, което казват е, че официалните не смеят да правят много шъшкании и гледат клиента да е доволен, защото иначе може да им изгори лиценза от централата - както виждаш с 80 кинта за труд и бог знае каква надценка за части - те си избиват евентуални претенции по гаранциите в пъти :)
Отговори

sathv снимка sathv 15 април 2022 - 15:09

Никога skf не са имали проблем с лагерите. Това, че са се скапвали през няколко месеца, значи че лагерите не са били същите при подмяна. Освен основния номер, има и други символи в означението на лагерите, като разлика в една буква може да бъде огромна. SKF България произвежда единствено търкалящи лагери от серията 6***, които почти не се срещат в автомобилите.
Оригиналните части на автомобилите с еднакъв парт номер са абсолютно еднакви с тези за първоначално вграждане.
Отговори

ufer снимка ufer 15 април 2022 - 15:18

Онези, които се скапаха бяха румънски :wall: , може нашите да са свестни... :newsm05_41: По интересното беше, че екструдерите, произведени в Тайван, на другия край на географията, са били оборудвани с европейски лагери, а не с китайски, южнокорейски или други някакви от "малките тигри", за Китай е ясно, че не се обичат... :biggrin:
Отговори

sathv снимка sathv 15 април 2022 - 16:16

Те SKF си имат заводи в Китай, даже мисля, че 2, като втория е най големия и модерен завод на SKF. Имат си и завод в Тайпе Тайван.
Отговори

Rosen Popov снимка Rosen Popov 15 април 2022 - 19:54

По принцип се разтракват веригите при този двигател, не се късат. Информацията ми е от извора. Не веднъж съм споменавал, че се познавам със собствениците на Стефанов. Всеки път ми се смеят когато почна да ги подпитвам за веригата и казват: Като се разтрака заповядай, ще я сменим! Оттам ми е информацията, че има вериги разтракали се на 40к или на незнайно колко хиляди 200+++ Никога не са ми споменавали за задължителна смяна и на съединител. Кумът ми работи в Мазда и там няма такава практика, макар и те да свалят двигателя за подмяна на веригата. Та тука малко е новите и модерни практики.

Бензи, не тръгвай да сменяш феродовият диск, един поглед да му хвърлят просто!


В друга сфера работя, но моето началството си държи на името и дори и в последният месец на гаранцията си подменяме части за по 1000лв и нагоре без мрънкане. Доволният клиент води нови клиенти!

Димов, сметката ти е грешна. 12,5лв е трудочас, не човекочас. Тоест за един час можеш да свършиш 4 трудочаса :) може и нищо да не свършиш, ако няма работа може накрая на месеца да си тъжен :( твърди заплати няма
Здрави да сме, другото ще го постигнем :)
Мнението беше редактирано от Rosen Popov: 15 април 2022 - 19:55
Отговори

benzy снимка benzy 15 април 2022 - 21:33

Роска, нали знаеш, че те да хвърлят поглед, не е като сам да го хвърлиш :smile3560:
Аз ги попитах за един лагер на макферсон, че припуква, те ми направиха оферта за хилядарка с 2 нови амортисьора :kinggrin:
Мога да се обзаложа, че ще ме убеждават, че за смяна.

Това, което казваш, че не се късат е много добре. Поне да кара човек спокойно и да има мегдан да се включи с финансиите. Въпреки, че недай боже ще търчиш за смяна, то чак сърце те боли като чуеш тоя тих мотора да трополи :sad:
Отговори

Rosen Popov снимка Rosen Popov 15 април 2022 - 23:06

Имаш право! Общата сентенция от всички участници в темата е да не го пипаш. Аз така бих направил :icon_wink2:
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 16 април 2022 - 08:29

Бенз, тия как не са ти направили оферта покрай съединителя да сменят и кутията с чисто нова?

Б@ти излагацията - ти ги питаш за лагер макферсън, те те пращат на амортисьори..
Отговори

benzy снимка benzy 16 април 2022 - 09:57

Целта вероятно е да те обезсърчат, да ти писне и от приемната на сервиза да идеш в съседната зала да капарираш нова, не знам :)
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 16 април 2022 - 10:07

И аз не знам, ама ако е това - е няма по-тъпо нещо.

Затова няма да ми пука от нищо по който и да е автомобил - наложи ли ми се, хващам ключовете и почвам да разхвърлям и не ми дреме сантиграм дори, без значение дали е крещящия, шептящия или "събуждащия умрели" дизел. Сервизи, мервизи - един голям таш@к.
Като при мен - аз им казвам, че ще им дам дори инструментите за зацепване(оригинален), понеже ги нямаха, за да ми свършат работа - те ме пращат да си продавам колата. Как беше? Нерде Ямбол, нерде Стамбул.

Че и твоята работа. Аз ако съм - ще ти кажа да, заповядай, струва толкова лагера + толкова труд. Правя ти го, плащаш си и ако не се окаже от него ще ти кажа: Ама нали дойде за лагер на макферсън. А не да те пращам от 9 глухи в 10-та.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 16 април 2022 - 10:14
Отговори

sathv снимка sathv 16 април 2022 - 10:19

 benzy, на 15 април 2022 - 21:33, каза:

Аз ги попитах за един лагер на макферсон, че припуква, те ми направиха оферта за хилядарка с 2 нови амортисьора

Е, щом лагера е заминал, мислиш ли че амортисьора е наред? Няма как да стане. Отделно един амортисьор не се сменя, така че предложението им е напълно логично. Сменяш комплекта и още 200 хиляди забравяш за проблема. Иначе 4 пъти в сервиз ли ще влизаш? Два пъти за двата лагера и два пъти за двата амортисьора.
Отговори

Д-и-м-о-в снимка Д-и-м-о-в 16 април 2022 - 10:25

 sathv, на 16 април 2022 - 10:19, каза:

Е, щом лагера е заминал, мислиш ли че амортисьора е наред? Няма как да стане. Отделно един амортисьор не се сменя, така че предложението им е напълно логично. Сменяш комплекта и още 200 хиляди забравяш за проблема. Иначе 4 пъти в сервиз ли ще влизаш? Два пъти за двата лагера и два пъти за двата амортисьора.


Аз мисля - да. На моята кола беше точно така и им нямаше нищо на амортисьорите.
На друга наша кола Хонда, пак така си пукаше, смених го и 4 години си продължи със същите амортисьори и така я продадохме и си я кара човека и днес.

По тая логика, да му направят оферта за цяла кола направо или за цяла предница с главините?? Пита ги за конкретно нещо, те започват да се правят на "еди какви си".

Да не говорим, че амортисьорите могат да се проверят, макар и малко субективно - на "тресачката". И показва в отлконенията дали "им има нещо" или им няма нищо. Поне субективно казвам.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 16 април 2022 - 10:33
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg