Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Електрическа инсталация и електроника

Astra G - Клапан на парното за въртене на въздуха в купето

DALGONSKi снимка DALGONSKi 04 февруари 2010 - 15:32

 Hevy, на 04 Feb 2010, 14:49, каза:

Ако някой е човъркал може, моторчето е постоянно под напрежение, копчето за циркулацията само сменя полярноста.Така че ако се разменят жиците работи наобратно. Свали жабката, ще видиш и буксата къде е,и дали има следи от вмешателства-изолирбанд например, и как работи клапата-кога затваря.


Най-тъпото в целата история е, че вече 6-ти път свалям тая жабка.. Значи казах по-горе - когато копчето не е натиснато, клапата ми стои така, че при свалена жабка от към страната на седалката се вижда перката на моторчето. В същото положение, при отстраняване на всички (известни от форума и изобщо) възможни проблеми, стъклата отново се потят зверски. Имам съмнения, че може някъде да имам утечка на антифриз, щото дори след адски прилежно и старателно почистване на стъклата, когато се запотят (ужасно силно при това) почват да се омазняват. Странното в случая беше преди 2-3 дни, когато случайно реших да натисна копчето за циркулация (фактически на вътрешна пуснах) и стъклата се пооправиха сравнително бързо и добре.. :doh:
п.п. Забравих да вметна, че когато и да съм разглабял и оглеждал моторчето и всичко изобщо, така и не видях никъде кабели или букса ..?!?
Мнението беше редактирано от DALGONSKi: 04 февруари 2010 - 15:33
Отговори

amalexiev снимка amalexiev 04 февруари 2010 - 17:37

 DALGONSKi, на 04 Feb 2010, 15:32, каза:

Най-тъпото в целата история е, че вече 6-ти път свалям тая жабка.. Значи казах по-горе - когато копчето не е натиснато, клапата ми стои така, че при свалена жабка от към страната на седалката се вижда перката на моторчето.


Точно обратното трябва да бъде. При ненатиснато копче перката не трябва да се вижда, a при натиснато и светеща лампа трябва да се вижда. Относно възможен теч, скапват се О-пръстените, които са преди и след клапана на радиаторчето на парното. Проверка - сваля се пластмасата над педалите и се опипват тръбите и мокета зад барчето.
Отговори

Hevy снимка Hevy 04 февруари 2010 - 22:07

Ако не ти изчезва антифриза значи не тече. И определи какъв ти е вентилатора, аз съм писал за DELPHI, а твоята може да е BEHR. Ето тука има снимка/нагоре с краката е/ на тоя последния:
http://astra-club.ru...p?f=122&t=16269

И как я виждаш тая перка през прозорчето където е клапата, да нямаш пипало с оченце, моята се вижда само откъм двигателя, като махнеш кората пред стъклото...

пс. Ето тука намерих и двата вида, моя е снимка 9, а БЕХР е отдолу, вече с краката надолу...

http://astra-club.ru...p?f=116&t=22992
Мнението беше редактирано от Hevy: 04 февруари 2010 - 22:12
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 04 февруари 2010 - 22:11

 Hevy, на 04 Feb 2010, 22:07, каза:

Ако не ти изчезва антифриза значи не тече. И определи какъв ти е вентилатора, аз съм писал за DELPHI, а твоята може да е BEHR. Ето тука има снимка/нагоре с краката е/ на тоя последния:
http://astra-club.ru...p?f=122&t=16269

И как я виждаш тая перка през прозорчето където е клапата, да нямаш пипало с оченце, моята се вижда само откъм двигателя, като махнеш кората пред стъклото...


И антифриза ми чезне.. и перката виждам когато клапата е 'затворена' уж и бутона не енатиснат.. то така е завъртяно, че когато клапата е нагоре, перката се вижда от към страната на седалката (отпред).
Отговори

Hevy снимка Hevy 04 февруари 2010 - 22:23

Щом чезне опипвай там под стелките както е писал Амалексиев...а снимките гледа ли ги, на коя е?
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 04 февруари 2010 - 23:16

Утре живот и здраве ако имам време и най-вече нерви ше сваля пак жабката и ше огледам по-детайлно.. и за марката и за буксите евентуално. А ако намеря буксата, има ли начин да сменя + и - да мога да си вкарам циркулацията в ред ?
Отговори

Hevy снимка Hevy 05 февруари 2010 - 14:29

По принцип може - режеш и ги свързваш на кръст...но първо виж там какво е положението, може да са рязани вече, щом така работят на обратно...
Отговори

bgstan снимка bgstan 10 февруари 2010 - 11:05

Промяната в изпотяването на стъклата е поразителна. Чакам малко да се стопли и ще го вадя . Аз сега съм го направил да взима само от вън въздух и съм му махнал буксата .
Отговори

bgstan снимка bgstan 14 февруари 2010 - 18:58

На всички колеги който проблема е в моторчето. Сега да споделя опита след като извадих мотора има едни ушички който се запрятат и пласмасата се вади леко. Да спомена че ушичките са адски твърди и се ръгнах с отверката поне 3 пъти сериозно. Зачистих колектора с финна шкурка и много финно с шкурка чистя и пластинките който се явяват четки. Закривих ги малко на вътре да дават по добър контакт. След това внимателно пак слагам капака и тръгва . Много играчка е ама май се разминах от покупка.Немога да разбера как така като натиснеш копчето мотора върти и стига до положение след това кое го изключва.
Отговори

chromosome снимка chromosome 02 май 2010 - 09:46

Здравейте, проблема не ми е в клапите ама ще пиша тук, че другаде неможах да намеря тема. Дайте идея как се сваля вентилатора (купе) на Астра Г behr система. Свалих три болчета които се виждат, пада леко долната част но дотам. Моля да помогнете ако някой го е свалял ??
Отговори

ed_hunter снимка ed_hunter 25 май 2010 - 19:34

Колега, освен тези 3 болта вентилатора се държи и на 2 пластмасови щифта. Поне аз като го свалях не знаех за тях и с повече сила и се откачиха. Иначе щифтовете вляво и вдясно на вентилатора, но много близо до задната стена. Трябва почти да се завреш в отделениено на жабката за да ги видиш
Отговори

astrolog снимка astrolog 08 юли 2010 - 23:44

Колеги, днес се сборих с въпросния механизъм, не без помощта на този форум, разбира се.

Положението беше следното: Преди година забелязах, че въпросната клапа понякога не мърда при натискане на бутона, но го правеше рядко и остана без внимание.
След зверското потене тази зима (дори на включен климатик, а преди климатикът помагаше) най-сетне свалих жабката и на пръв поглед тази клапа работеше.
Но ОБРАТНО - при натиснат (светещ) бутон клапата беше затворена - т.е. взема въздух отвън и обратно, при несветещ е отворена и взема въздух от купето. След 4-5 натискания клапата спира да се движи и само добър удар с отверка (вероятно и дупки по пътя) я раздвижва.
Стигаме и до самото демонтиране. Трудно, но напълно възможно.
Вентилаторът е BEHR. Първата снимка в руския форум. За DELPHI е друго.

Схема:
Публикувано изображение
1. Откачате кабелите - точно отдолу на механизма (Посочени с 2). Натискате две щипки разположени надлъжно на автомобила и дърпате куплунга надолу.
2. Откачате дългото рамо - с тънка плоска отверка надигате ябълковидното съединение от страната на моторчето. Няма страшно, така е по инструкция - посочено с 1 .
3. Развивате 2 от 3-те винта (посочени с 3). Тези, които са ви пред погледа. И както е казал колегата Astra 1.4mi:

Цитат

2 от 3те болта могат да се развият с къса отверка. Третото ушенце се чупи внимателно така че да стане с формата на "С" за да може да го мушеш обратно после. ...
Не знам за толкова къса отверка. Аз ползвах изпилен ключ 6, в който натиках накрайник за отверка и третото ухо наистина счупих, просто защото е адски трудно да се развие, да не говорим за завиване без да се сваля целия вентилатор.
После работи идеално и със счупеното ухо.

Механизмът се отваря лесно - надигат се внимателно пластмасовите щипки (нищо не пада) - втората снимка в горния линк.
Ако не се виждат разбити колелца или нещо друго фрапиращо - отваряте моторчето. (за по-лесно може да разпоите кабелчетата)
И тук вече си спомнете къде са превързочните материали :naughtynono:

Цитат

... мотора има едни ушички който се запрятат и пласмасата се вади леко. Да спомена че ушичките са адски твърди и се ръгнах с отверката поне 3 пъти сериозно.

Е, и аз се ръгнах, ама само 2 пъти. Ушичките са и малки, става само с шило и клещи с тънки върхове.
Внимателно с четките! След 10 години са като паяжина.

Цитат

Обикновенно им се разлепя магнита на моторчето.

Ами така си беше - магнитът е кръгъл и явно някога е бил залепен за корпуса на моторчето. На снимката тук е показан със стрелка.
Избутвате го внимателно навън. С много тънка отверка (игла) бутате през дупките в предната част на моторчето без да нараните намотките.
Капвате 1-2 капки Каноконлит, Капчица или подобно лепило в/у магнита и бутате обратно на мястото му. В руския форум пише, че полюсите трябвало да бъдат там, където са ушичките за капачето, но според мен е без значение как е завъртян магнитът.
Сглобявате в обратния ред.
Това е.
Успех.
Сменете си и филтъра на купето. Препоръчаните 15 000 км са за германски пътища, за българските прашоляци може и половин година да му е много.

И още: Според цитирания руски форум в управлението на моторчето има електроника, която следи дали има задържане (при крайно положение) и ограничава тока (или напрежението? не стана ясно, не съм го мерил).
Въртящият се магнит явно способства за обръщането на действието на клапата. Така, че може и след рязане и обръщане на кабели пак да имате проблеми. На всичкото отгоре може 10 пъти да ви проработи клапата, да монтирате обратно жабката и след това да се скапе без да подозирате. Естествено лампичката ще продължава да си светва и угасва без да дава реално информация за положението на клапата. Единствено гадната влага ще ви напомни, че нещо не е на ред.
Отговори

iliyaal снимка iliyaal 17 юли 2010 - 10:31

 Hevy, на 05 Feb 2010, 15:29, каза:

По принцип може - режеш и ги свързваш на кръст...но първо виж там какво е положението, може да са рязани вече, щом така работят на обратно...



Не е необходимо рязяне.
Смяната на полюсите става по следния начин :
1. Изключваш от контакт/запалване/
2. Изключваш клемата на моторчето
3. Включваш на контакт
4. Паоставяш копчето за циркулация на положение изключено
5. Изключваш от контакт/запалване/
6. Влючваш клемата на моторчето
7. Влючваш на контакт/запалване/

Копчето работи при светещо положение - циркулация и обратно
Ако не стане от първия път повтаряш - проверил съм го - МЕТОДА РАБОТИ 100%
Мнението беше редактирано от iliyaal: 17 юли 2010 - 10:42
Отговори

kirchank снимка kirchank 31 август 2010 - 18:51

Да напиша и аз тука моя проблем с тая ... клапа.От известно време хич не ще да свети лампата на бутона като го натискам.Не че преди работеше коректно,но сега въобще не свети.Има ли реле и къде е или бушон или ... :icon_wink2:
Отговори

ceko45 снимка ceko45 01 септември 2010 - 08:52

Колеги, и аз имах проблем с клапата на парното и проблема се оказва в един модул на Бош, който има ел. моторче и 3 зъбни колела. Видях че няма да се оправи, защото проблема е в зъбните колелца и отидох в магазин за авточасти. Там ми казаха че срещу 60 кинта ми доставят ново. И така - проблема се решава срещу 60 кинта и приключва с това.
Отговори

superficial снимка superficial 07 септември 2010 - 12:40

Здравейте,
майстора ми ми каза, че моторчето върти,но клапата се е прецакала и превърта. Посъветвайте ме какво да правя - мога ли да я залепя, от автоморга ли да търся, как да я сваля?

Мерси
Отговори

imb_bg снимка imb_bg 11 септември 2010 - 16:41

клапата е огледална обърни я обратно по същия начин влиза оста на моторчето
Аз така направих пластмасата остарява и се троши нагласи си я на отворено положение и я изключи
Отговори

superficial снимка superficial 30 октомври 2010 - 16:37

Ееем, моят вентилатор е на Delphi, свалих го, но не можах да разкача кабела му, после се мъчих с моторчето на клапата, и така и не успях нито него нито клапата да сваля. Едва успявам да си прокарам ръката до задното болче, държащо моторчето, камо ли да пъхна отверка да го развия. Не знам как го правите :love_opel: Така че засега просто застопорих клапата да влиза въздух отвън ( клапата да се вижда откъм седалката - подобно на втората снимка тук - снимка ) и извадих кабела на моторчето да не върти напразно. Някой има ли снимков материал как се е справил с Delphi система ?
Отговори

Jossph снимка Jossph 18 декември 2010 - 21:08

 ceko45, на 01 Sep 2010, 9:52, каза:

Колеги, и аз имах проблем с клапата на парното и проблема се оказва в един модул на Бош, който има ел. моторче и 3 зъбни колела. Видях че няма да се оправи, защото проблема е в зъбните колелца и отидох в магазин за авточасти. Там ми казаха че срещу 60 кинта ми доставят ново. И така - проблема се решава срещу 60 кинта и приключва с това.


колега, къде го намери за 60 лева. Първо се обадих в опел и от там ми казаха 180 лв. след това с доста лутане и търсене намерих за 70, но пак ми се вижда безбожно скъпо (70 лв за електромоторче като от конструктор млад техник и 3 пласмасови зъбни колелца). можеш ли да ми дадеш координати
Отговори

ceko45 снимка ceko45 18 декември 2010 - 21:36

Колега и аз бях звънял на тук и там, но и на мен ми обявиха серизни цени. Купих го от магазин на Бош в Кюстендил, те го поръчаха от Бош София и 2 дни го чаках, че беше със доставка. Попитай в някой магазин- представител на Бош в София, но най добре отиди с него или си препиши точният номер от моторчето и така ше ти доставят точното. Аз така направих и нямаше изненади.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg