Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Електрическа инсталация и електроника

ESP Plus/TC за Opel Astra

ipetrov снимка ipetrov 19 октомври 2007 - 19:13

Здравейте Колеги,

вече почти година карам една Astra H 2007. Колата е супер и си държи много добре.

Знам, че в нея има инсталирана ESP Plus система (фабрично) и като дам контакт на таблото светва жълта лампа, която прилича на знака за хлъзгав път. След малко изгасва и всичко е ОК.

Както и да е, досега не съм я виждал да сработва ESP, защото по принцип карам доста спокойно.
Но това, което ми се случи днес, ме кара да се замисля дали системата работи и дали всичко е наред или аз просто не разбирам какво трябва да прави ESP Plus.

Случката:
при потегляне на светофар, леко мокър път, с повече газ, дясното предно колело започна да буксува силно. Никаква система не се намеси да корегира това. Просто отпуснах газта.

Сега се питам - не трябваше ли ESP Plus да се намеси точно в този момент? Не е ли това идеята?

благодарности,
Иван

Здравейте отново,

поствам един текст на английски, за което се извинявам, но просото го изкопирах от интенер от адрес: http://en.wikipedia....ability_Control

Тук хората обясняват, че точно ESP-то комбинира ABS, Traction Control и контрол на завъртане занасяне на колата.

ESC also integrates all-speed traction control, which senses drive-wheel slip under acceleration and individually brakes the slipping wheel or wheels, and/or reduces excess engine power, until control is regained






ESC compares the driver's intended direction in steering and braking inputs, to the vehicle's response, via lateral acceleration, rotation (yaw) and individual wheel speeds. ESC then brakes individual front or rear wheels and/or reduces excess engine power as needed to help correct understeer (plowing) or oversteer (fishtailing). ESC also integrates all-speed traction control, which senses drive-wheel slip under acceleration and individually brakes the slipping wheel or wheels, and/or reduces excess engine power, until control is regained. ESC cannot override a car's physical limits. If a driver pushes the possibilities of the car's chassis and ESC too far, ESC cannot prevent a crash. It is a tool to help the driver maintain control.
ESC combines anti-lock brakes, traction control and yaw control (yaw is rotation around the vertical axis).
Отговори

Icemann снимка Icemann 20 октомври 2007 - 11:58

ESP и TC са различни неща.ЕСП е ако ти поднесе , а тракшъна е боксуването.За ТС знака е кръгъл с пунктир и ТС вътре.
Отговори

horacii снимка horacii 20 октомври 2007 - 12:41

Избирателно / есп системата / натиска спирачките за всяко колело с различна сила при рязка промяна на траекторията -най -простото обаснение което ми даде приятел /разбирач :bou: /
Тракшан контрола скопява мощността когато водещите колела превъртят на настилката - супер е за зимата на заледени участъци и сняг :bou:
Дано не ти се налага да се включва ЕСП-системата :angry: :beer: :angry:
Отговори

фалконети77 снимка фалконети77 20 октомври 2007 - 14:13

 horacii, на Oct 20 2007, 01:41 PM, каза:

Избирателно / есп системата / натиска спирачките за всяко колело с различна сила при рязка промяна на траекторията -най -простото обаснение което ми даде приятел /разбирач :bou: /
Тракшан контрола скопява мощността когато водещите колела превъртят на настилката - супер е за зимата на заледени участъци и сняг :bou:
Дано не ти се налага да се включва ЕСП-системата :beer: :angry: :beer:

Само една добавка-тракшън контрола е интегриран в системата ESP и специално на Astra H контролната лампа на таблото е една.
А за да разбереш дали работи я води на диагностика или газ и сучи-върти... :angry:
Отговори

ipetrov снимка ipetrov 20 октомври 2007 - 15:57

Благодаря на всички за информация.
Това, което разбирам е че TC е интегриран в ESP и би трябвало да сработва при буксуване.
Ще отида да посуча и повъртя някъде и се надявам да не се набия в някое дърво.
Идеи къде е най-добре да се правят такъв тип тестове в или около София?

Благодарности,
Иван
Отговори

фалконети77 снимка фалконети77 20 октомври 2007 - 16:21

 ipetrov, на Oct 20 2007, 04:57 PM, каза:

Благодаря на всички за информация.
Това, което разбирам е че TC е интегриран в ESP и би трябвало да сработва при буксуване.
Ще отида да посуча и повъртя някъде и се надявам да не се набия в някое дърво.
Идеи къде е най-добре да се правят такъв тип тестове в или около София?

Благодарности,
Иван

Едно въпросче преди врътката-имаш ли спорт бутон?
P.S. Искам да гледааааммм... :bou:
Отговори

ipetrov снимка ipetrov 20 октомври 2007 - 17:14

за съжаление - нямам.
когато купувах астрата, мога да кажа, че не бях много в час кое какво е. мога само да спомена, че хората в един от дилърите на Опел (да не го споменавам), бяха оперирани от професионализъм и от от към технически обяснения ......
Отговори

Милчан снимка Милчан 20 октомври 2007 - 18:04

 ipetrov, на Oct 20 2007, 04:57 PM, каза:

Благодаря на всички за информация.
Това, което разбирам е че TC е интегриран в ESP и би трябвало да сработва при буксуване.
Ще отида да посуча и повъртя някъде и се надявам да не се набия в някое дърво.
Идеи къде е най-добре да се правят такъв тип тестове в или около София?

Благодарности,
Иван

и моля те не пробвай ербеците на тази красавица аиде :unsure:
Отговори

msi200 снимка msi200 20 октомври 2007 - 22:54

Ако си дал много газ, тракшъна не е успял да озапти колата в първия момент. Аз си го обяснявам, че просто ти си реагирал преди тракшъна да се "освести" от многото газ.

Колкото и да върши работа електрониката, тя не може да коригира много груби грешки.

При мене блокажа си работи, но при много яко подаване на газ се получава абсолютно същото.

П.С. сега с тоя сняг може на витоша да тестваш, но ще видиш че ИЕсПи-то само ще ти пречи:):):)
Отговори

Stoikoff снимка Stoikoff 21 октомври 2007 - 00:05

Значи само да вметна че сега се връщам от витоша където снег вАли на парцали и за първи път от както имам мойта убавица карам на сняг/лед. Искам да споделя че съм мнооого доволен от работата на Тракшъна...педала до метала а тя не буксува , а съвсем уверено катери баира :drive: Мнооого съм доволен. А по темата на колегата прилагам едно VIDEO в което Тифф обяснява и показва действието на ABS , TC и ESP.

Поздрави :unsure:
Отговори

ipetrov снимка ipetrov 21 октомври 2007 - 11:07

Жестоко, доста поучителен филм ...

На мен ми се случи точно това, което показваше Тифф с TC off. Буксува и не тръгва ... но предполагам, че си прав, че електрониката не е имала време да зацепи, което е странно, защото се очаква тя да е по-бърза от шофьора. Иначе ... какъв е смисъла, ако аз мога да овладея колата преди нея?
ESP-то досега не ми се е включвало и се надявам и занапред да е така, но искам да го тествам и него за да съм сигурен, че ако се наложи ще се включи ....
Отговори

Mahoney снимка Mahoney 22 октомври 2007 - 09:12

тва мнение че електрониката не се е включила щото нямала време да реагира - звучи смешно - електрониката винаги реагира по-бързо от крака на педала - причината е друга...
твърдение че traction-a не е реагирал щото рязко си натиснал педала е все едно да кажеш че abs-a не реагира като натиснеш рязко педала...
Отговори

ipetrov снимка ipetrov 22 октомври 2007 - 09:34

 kravarka, на Oct 22 2007, 10:12 AM, каза:

тва мнение че електрониката не се е включила щото нямала време да реагира - звучи смешно - електрониката винаги реагира по-бързо от крака на педала - причината е друга...
твърдение че traction-a не е реагирал щото рязко си натиснал педала е все едно да кажеш че abs-a не реагира като натиснеш рязко педала...


абе и аз така си мисля, затова вчера се отнесох към историческия с един приятел и вътяхме малко там.
всичко се вклюва и работи добре.
Това, което забелязах е, че Traction Control, все пак дава мала аванс на водача и чак тогава спира буксуването. Сигурно е с цел да има и поне малко (но безопасно) удоволствие от шофирането. Както и да е, колкото и да се опитвах - не успя да вкарам колата в дрифт, защото в момента, в който започне да заняся премигва жълта лампа на таблото и всичко приключва :unsure:
Отговори

Mahoney снимка Mahoney 22 октомври 2007 - 09:45

аз си мисля нещо друго - програмата така да е написана че при определени условия примерно да не включва tc-то - да речем като натиснеш педала рязко до край и електрониката решава че не искаш да ти ограничава въртенето!
в повечето случаи го има момента в който малко превърта докато зацепи от място - но това не е като да върти и да не иска да тръгне! за traction-a може да има такъв допуск - но за abs и eps няма място за неадекватна реакция от страна на компютъра!
Отговори

Cinder снимка Cinder 22 октомври 2007 - 10:16

 ipetrov, на Oct 20 2007, 06:14 PM, каза:

за съжаление - нямам.
когато купувах астрата, мога да кажа, че не бях много в час кое какво е. мога само да спомена, че хората в един от дилърите на Опел (да не го споменавам), бяха оперирани от професионализъм и от от към технически обяснения ......


Това явление и аз го забелязах при 90% от дилърите :drive:

 msi200, на Oct 20 2007, 11:54 PM, каза:

Ако си дал много газ, тракшъна не е успял да озапти колата в първия момент. Аз си го обяснявам, че просто ти си реагирал преди тракшъна да се "освести" от многото газ.

Колкото и да върши работа електрониката, тя не може да коригира много груби грешки.

При мене блокажа си работи, но при много яко подаване на газ се получава абсолютно същото.

П.С. сега с тоя сняг може на витоша да тестваш, но ще видиш че ИЕсПи-то само ще ти пречи:):):)


Не съм съгласен тук. Просто според мен системата на Опел е направена така. При мен съм забелязал че дори да буксува колата не отнема изцяло газта, но звука на двигателя се променя, така че прави някакви корекции (това за ТС де). При S-class на Мерцедес примерно, в момента в който задницата поднеса електрониката отнема цялата газ, докато колата не влезне в пътя.

Предполагам разликата между предно/задно предаване обуславя и разликите в електрониките и блокажите. :unsure:
Отговори

Gim снимка Gim 22 октомври 2007 - 11:50

май ТС работи над определена скорост 20 или 30 км ми се върти в главата
Отговори

ipetrov снимка ipetrov 22 октомври 2007 - 16:45

 Cinder, на Oct 22 2007, 11:16 AM, каза:

 ipetrov, на Oct 20 2007, 06:14 PM, каза:

за съжаление - нямам.
когато купувах астрата, мога да кажа, че не бях много в час кое какво е. мога само да спомена, че хората в един от дилърите на Опел (да не го споменавам), бяха оперирани от професионализъм и от от към технически обяснения ......


Това явление и аз го забелязах при 90% от дилърите :unsure:

 msi200, на Oct 20 2007, 11:54 PM, каза:

Ако си дал много газ, тракшъна не е успял да озапти колата в първия момент. Аз си го обяснявам, че просто ти си реагирал преди тракшъна да се "освести" от многото газ.

Колкото и да върши работа електрониката, тя не може да коригира много груби грешки.

При мене блокажа си работи, но при много яко подаване на газ се получава абсолютно същото.

П.С. сега с тоя сняг може на витоша да тестваш, но ще видиш че ИЕсПи-то само ще ти пречи:):):)


Не съм съгласен тук. Просто според мен системата на Опел е направена така. При мен съм забелязал че дори да буксува колата не отнема изцяло газта, но звука на двигателя се променя, така че прави някакви корекции (това за ТС де). При S-class на Мерцедес примерно, в момента в който задницата поднеса електрониката отнема цялата газ, докато колата не влезне в пътя.

Предполагам разликата между предно/задно предаване обуславя и разликите в електрониките и блокажите. :drive:





Аз мисля, че след вчерашния тест си изясних всичко относно ABS, ESP, TC, а именно:
1. TC не се включва на момента. Може да повъртиш малко гуми, но съвсем малко. Просто лекото превъртане не се счита за критична ситуация и системата не се намесва. Но посмъртно не можеш на направиш дрифт или нещо подобно.
2. ESP се включва в момента, в който колата почва да влиза остро в завой и още малко ще поднесе.
3. ABS е перфектен. Засилка до 110 km/h и рязко натискане на педала на спирачката докрай върху мокра настилка. Следва леко дръпване вляво, вдясно, но колата спира по права линия без да поднесе. И спира доста бързо ...

Ами това е. Качвам една снимка на мойта хубавица.



Публикувано изображение
Отговори

bat_jorko снимка bat_jorko 22 октомври 2007 - 17:10

 Gim, на Oct 22 2007, 12:50 PM, каза:

май ТС работи над определена скорост 20 или 30 км ми се върти в главата


Този лимит е за отварянето на еърбег-а. ТС-то работи и на място.

3. ABS е перфектен. Засилка до 110 km/h и рязко натискане на педала на спирачката докрай върху мокра настилка. Следва леко дръпване вляво, вдясно, но колата спира по права линия без да поднесе. И спира доста бързо ...

Да добавя малко коментар по т.3 - Целта на АБС-а е да запази управляемост при положение на натиснат докрай педал на спирачката. Често го пробвам при контролирани условия, и мога да кажа, че действа. Но от определен момент нататък колата си поднася и нищо не помага. Така че внимателно! :unsure:
Отговори

msi200 снимка msi200 22 октомври 2007 - 17:49

Сега, имам един въпрос - според вас ТС на опел какво прави:

1. Отнема газта при превъртане на което и да е от задвижваните колела.
2. Играе ролята на блокаж, като натиска спирачката на превъртялото колело.
3. И двете по горе изброени.

Мерси.
Отговори

ipetrov снимка ipetrov 22 октомври 2007 - 18:21

 msi200, на Oct 22 2007, 06:49 PM, каза:

Сега, имам един въпрос - според вас ТС на опел какво прави:

1. Отнема газта при превъртане на което и да е от задвижваните колела.
2. Играе ролята на блокаж, като натиска спирачката на превъртялото колело.
3. И двете по горе изброени.

Мерси.


Моят тест показа отговор 3. Все пак не съм експерт, но скоро трябва да ходя за смяна на масло и ще ги питам в сервиза, ако там въобще разберат за какво става дума.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg