водната помпа започна да вие след смяна на ангренаж-C16NZ
paconi 05 ноември 2007 - 02:19
Kолеги проблем,сменихме ангренажа на орлето c16nz-90г и започна досадно виене от моторния отсек.След проверка по метода на елиминирането се оказа че вие водната помпа.Аз нямам оптяжна ролка а тази функция се изпълнява от в.помпа.Възможно ли е да блокира и да скъсам ангренаж?Всяко мнение ще е от полза за мен.Благодарско предварително
chepa_2001 05 ноември 2007 - 09:38
Колега по принцип водната помпа се сменя с ангренажния ремък, ако блокира може не само да скъса ангренажа ами и да прегрее може.
opel_montana 05 ноември 2007 - 10:28
аххаха колега кои ти пак каза на теб че се била смявала със ремъка заедно , сменя се само ролката!
а на пича му е многоопънат ремъка и за това вие!
така е когато карате колие си на "майстори"
а на пича му е многоопънат ремъка и за това вие!
така е когато карате колие си на "майстори"
lubomanev 05 ноември 2007 - 15:20
opel_montana, на Nov 5 2007, 10:28 AM, каза:
аххаха колега кои ти пак каза на теб че се била смявала със ремъка заедно , сменя се само ролката!
а на пича му е многоопънат ремъка и за това вие!
така е когато карате колие си на "майстори"
а на пича му е многоопънат ремъка и за това вие!
така е когато карате колие си на "майстори"
Така се препоръчва колега, а и за да стигнеш до водната помпа трбява да махнеш ангренажа. По добре да дадеш още 50-60лв и да си спокоен, от колкото да вършиш 2 пъти едно и също и недай си боже да ти запецне помпата. Ако вие помпата знначи е заминал лагера и в такъв случай пиши я бегала. Прецени дали да я смениш или да рискуваш и да ти се случи по път някъде.
hristotr 05 ноември 2007 - 16:43
Колега и на мен преди месец започна да вие от водната помпа. Свалих я но констатирах, че лагера е добре, няма хлабина, не тече, и я върнах обратно. Между другото забелязах, че ролката е триела в капака на ремъка и шума е било от там. Явно пласмасовия капак от годинките се огъва.
Все пак провери къде е причината.
Все пак провери къде е причината.
imitev 05 ноември 2007 - 18:29
lubomanev, на Nov 5 2007, 03:20 PM, каза:
opel_montana, на Nov 5 2007, 10:28 AM, каза:
аххаха колега кои ти пак каза на теб че се била смявала със ремъка заедно , сменя се само ролката!
а на пича му е многоопънат ремъка и за това вие!
така е когато карате колие си на "майстори"
а на пича му е многоопънат ремъка и за това вие!
така е когато карате колие си на "майстори"
Така се препоръчва колега, а и за да стигнеш до водната помпа трбява да махнеш ангренажа. По добре да дадеш още 50-60лв и да си спокоен, от колкото да вършиш 2 пъти едно и също и недай си боже да ти запецне помпата. Ако вие помпата знначи е заминал лагера и в такъв случай пиши я бегала. Прецени дали да я смениш или да рискуваш и да ти се случи по път някъде.
Кадет Ц16НЗ '90та година с обтяжна ролка не съм виждал.
Помпата да се сменя с ремъка е голяма измислица.
Помпата на кадета ми С14НЗ е оригиналната на колата.
Помпата се прецаква от каране с ВОДА в охл. система.
Сваля се ангренажа и се проверява помпата за луфт в лагерите и стържене при въртене.
Но ПЪРВО се откача ремъка на генератора и се пробва с откачен генератор. Има голяма вероятност неговите лагери да са заминали или да е пренатегнат.
javor_bg 05 ноември 2007 - 22:48
На мене са ми казвали че кат се смени ремък и новия се натегне както трябва с новата ролка може да шуми от износена зъбчата шайба на коляновия вал
Стельо 06 ноември 2007 - 23:07
на колегата дето си кара колите се на майстори ....... Колега момчето в 1-вия си постинг каза че няма обтяжна ролка и водната му помпа играе роля на обтегач... 2-ро препоръчително е като се сменя ангренаж да се смени водна помпа това не се отнася само за колите които нямат обтегач отнася се за всички коли на които ангренажния ремък минава през помпата тъй че другия път не се прай на мноооо голям разбирко явно там дето си караш колата да ти я правят толкоз и разбират ......
пич ти дето си пуснал темата щом ти вие водната помпа след смяна на ремък значи че много си го натегнал може малко да го отпуснеш ако продължи да вие виж дали самата помпа не е за смяна ... а и да ти напиша най важното няма от какво да се притесняваш и да скъсаш ремък нищо няма да стане 16NZ не удря клапани усвен ако не ти гори мноооооого масло колата.....
пич ти дето си пуснал темата щом ти вие водната помпа след смяна на ремък значи че много си го натегнал може малко да го отпуснеш ако продължи да вие виж дали самата помпа не е за смяна ... а и да ти напиша най важното няма от какво да се притесняваш и да скъсаш ремък нищо няма да стане 16NZ не удря клапани усвен ако не ти гори мноооооого масло колата.....
paconi 06 ноември 2007 - 23:46
Благодарско Стельо, но ангренажа не е натегнат даже напротив струва ми се че е хлабав.
paconi 08 февруари 2008 - 18:54
Колеги проблема се оказа от пренатегнат ангренаж,отпуснахме го и всичко е ОК.Благодаря на всички отзовали се колеги............Модераторите може да заключат темата..