ламбда-ламбда
excitron 26 ноември 2007 - 13:59
колеги установих ,че за х18хе1 ламбдата е титаниева,4етири изводна 1 и 3 нагревател, 2 и 4 сигнал за информация
и така мерих с мултицет, при изводите за сигнала, на единият извод има опорно напрежение от близо 5 волта,но това зна4и ли 4е и сондата е от този тип от 0-5в,6тото един колега от форума се изказа 4е за тоя мотор като моя била от 0-1 волт,
по принцип ламбдите са химични изто4ници мнали-те са изто4ниците на напрежение ,ми тогава защо им се подава опорно напрежение от екуто в такъв случай-това не ги ли прави ламдите от онези типове ,които си изменят само съпротивлението и не са всъщност изто4ници на е.д.н
мерих между маса и сигналният извод в пурва-втора минута показва6е 0 цяло и не6то при вдигане на обороти взе да става 0.3 волта ,а при о6те по вдигане на обороти напрежението пак намалява6е кум нула-може да е повредена ,ама как да установим,и какъв вид е тя последно 0-1в или 0-5 волта
споделете по възможност и за6то даваше гре6ки 0130 0131-ниско напрежение на ламдата и след като я отка4их без нея записа игре6ка 0135-нагревател4ето-6те се из4исти ли от само себеси поне тази последната,тя се появи принудително,лампата за чека светва6е на няколко пъти само на празен ход,вече не свети вупреки че дава такивеа гре65ки и резултат от мултицета
какво смятате
и така мерих с мултицет, при изводите за сигнала, на единият извод има опорно напрежение от близо 5 волта,но това зна4и ли 4е и сондата е от този тип от 0-5в,6тото един колега от форума се изказа 4е за тоя мотор като моя била от 0-1 волт,
по принцип ламбдите са химични изто4ници мнали-те са изто4ниците на напрежение ,ми тогава защо им се подава опорно напрежение от екуто в такъв случай-това не ги ли прави ламдите от онези типове ,които си изменят само съпротивлението и не са всъщност изто4ници на е.д.н
мерих между маса и сигналният извод в пурва-втора минута показва6е 0 цяло и не6то при вдигане на обороти взе да става 0.3 волта ,а при о6те по вдигане на обороти напрежението пак намалява6е кум нула-може да е повредена ,ама как да установим,и какъв вид е тя последно 0-1в или 0-5 волта
споделете по възможност и за6то даваше гре6ки 0130 0131-ниско напрежение на ламдата и след като я отка4их без нея записа игре6ка 0135-нагревател4ето-6те се из4исти ли от само себеси поне тази последната,тя се появи принудително,лампата за чека светва6е на няколко пъти само на празен ход,вече не свети вупреки че дава такивеа гре65ки и резултат от мултицета
какво смятате
Vectra 1.4+ 27 ноември 2007 - 15:40
excitron 27 ноември 2007 - 21:00
excitron 28 ноември 2007 - 10:54
excitron, на Nov 27 2007, 09:00 PM, каза:
колеги знае ли все пак някой от вас
blagom 28 ноември 2007 - 12:12
аз съм с тоя мотор. преди известно време и аз се интересувах каква ми е ламбдата. тогава ми казаха че ламбдата ми е циркониева (обаче не се сещам за източника - мисля че тогава се обаждах в софия ауто да питам за цена ама не съм сигурен) и съм сигурен на 200% че произвежда сигнал от 0-1V. онзи ден като ти видях темата се свързах с брат ми и той ме обърка още повече. каза ми че е по - голяма вероятността да е циркониева, но не можело да се разбере на 100% какъв е пълнежа. е че как така....нали титаниевата работи на различен принцип. и до там. иначе мога да ти дам номерата които изкара за моя мотор - оригинална GM 8 55 343 и на Hella - 6РА 009 166 531. дано това да ти свърши работа. аз в инернет не намирам инфо каква трябва да е за моята кола.
excitron 28 ноември 2007 - 16:46
интересна работа се заформи, като смея да отбележе че в каталог за ламди в нета попаднах на точно за астра99 г .1.8 16в ,за титаниева ламда
за какво изоб6то тогава и идва опорно напрежение 5 волта,
една схема за взимане на сигнал от ламдата се състое6е в това-изто4ник стабилизаиран на 5 волта подава към ламдата, чийто друг край е вързан към входа на преобразувател ток-в напрежение,така 4е явно тя изменя тока във функция от кислора ,поне така си мисля
за какво изоб6то тогава и идва опорно напрежение 5 волта,
една схема за взимане на сигнал от ламдата се състое6е в това-изто4ник стабилизаиран на 5 волта подава към ламдата, чийто друг край е вързан към входа на преобразувател ток-в напрежение,така 4е явно тя изменя тока във функция от кислора ,поне така си мисля
Vectra 1.4+ 29 ноември 2007 - 16:02
Проверих и май си прав - от 0-5V ти е сондата. При контакт на сигналния крак трябва да дава 4.8V. Два от кабелите са ширмовани и те са за сигнала. Другите два са подгряване и там като дадеш на контак трябва да има 12V.
Като работи на празен ход сигнала трябва да се мести от 0.6 до 4.8V
Като работи на празен ход сигнала трябва да се мести от 0.6 до 4.8V
Vectra 1.4+ 29 ноември 2007 - 16:22
realprofesora 29 ноември 2007 - 16:47
ей ти снимка от Аутодата за твоя мотор.
работата е от 0,6 до 4,9 V oписано е и как се мери.
http://img68.imagesh...ge=x18xebm2.jpg
Kолега погледни пак в Аутодатата да не се бъркаш с мотор C18NZ,защото колегата пише че мотора му е X18XE
работата е от 0,6 до 4,9 V oписано е и как се мери.
http://img68.imagesh...ge=x18xebm2.jpg
Vectra 1.4+, на Nov 27 2007, 02:40 PM, каза:
Kолега погледни пак в Аутодатата да не се бъркаш с мотор C18NZ,защото колегата пише че мотора му е X18XE
blagom 30 ноември 2007 - 09:59
blagom, на Nov 28 2007, 11:12 AM, каза:
аз съм с тоя мотор. преди известно време и аз се интересувах каква ми е ламбдата. тогава ми казаха че ламбдата ми е циркониева (обаче не се сещам за източника - мисля че тогава се обаждах в софия ауто да питам за цена ама не съм сигурен) и съм сигурен на 200% че произвежда сигнал от 0-1V. онзи ден като ти видях темата се свързах с брат ми и той ме обърка още повече. каза ми че е по - голяма вероятността да е циркониева, но не можело да се разбере на 100% какъв е пълнежа. е че как така....нали титаниевата работи на различен принцип. и до там. иначе мога да ти дам номерата които изкара за моя мотор - оригинална GM 8 55 343 и на Hella - 6РА 009 166 531. дано това да ти свърши работа. аз в инернет не намирам инфо каква трябва да е за моята кола.
здравейте отново
мога да кажа че НЕ СЪМ ПРАВ.вчера бях на диагностика - ламбдата е с обхват от 0 до 5V. отивам да пребивам тези в газ сервизчето. там са ми настроили компа на газта за ламбда 0-1 волт и тя ми дава само бедни смеси. и ми казват че ми е умряла ламбдата, а тя се държи супер.
blagom 30 ноември 2007 - 10:43
excitron, на Nov 26 2007, 12:59 PM, каза:
колеги установих ,че за х18хе1 ламбдата е титаниева,4етири изводна 1 и 3 нагревател, 2 и 4 сигнал за информация
и така мерих с мултицет, при изводите за сигнала, на единият извод има опорно напрежение от близо 5 волта,но това зна4и ли 4е и сондата е от този тип от 0-5в,6тото един колега от форума се изказа 4е за тоя мотор като моя била от 0-1 волт,
и така мерих с мултицет, при изводите за сигнала, на единият извод има опорно напрежение от близо 5 волта,но това зна4и ли 4е и сондата е от този тип от 0-5в,6тото един колега от форума се изказа 4е за тоя мотор като моя била от 0-1 волт,
намерих едно инфо в моя комп. и смятам че ще ти е полезна. само че е на английски. ако не се справяш с англ. мога да е преведа тея дни
"The operating principle of a titania lambda sensor is entirely different from that of a zirconium lambda sensor. A titania lambda sensor works like a coolant sensor. It changes resistance as the air/fuel ratio goes from rich to lean. But instead of a gradual change, it switches very quickly from low resistance (less than 1000 Ohms) when the mixture is rich to high resistance (over 20,000 Ohms) when the mixture is lean.
The engine computer supplies a base reference voltage of approximately one volt to the titania sensor, and then reads the voltage flowing through the sensor to monitor the air/fuel ratio. When the fuel mixture is rich, the resistance in a titania oxygen sensor is low and the sensor's voltage signal is high. When the fuel mixture is lean, resistance shoots up and the voltage signal drops."