Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Важни теми

Дневни светлини

hudson снимка hudson 16 септември 2008 - 09:26

Понеже наближава периода за каране на фарове през деня, е време да повдигна тази тема.
И така - някой използвал ли е това реле
Публикувано изображение
на Вектра Б? Намерих го в еBay и се чудя дали го взимам, като не съм сигурен че ще стане за моята кола.
И в случай че става и за Вектра Б - къде да търся буксата в която се включва?
Отговори

beos снимка beos 16 септември 2008 - 09:35

 hudson, на Sep 16 2008, 10:26 AM, каза:

Понеже наближава периода за каране на фарове през деня, е време да повдигна тази тема.
И така - някой използвал ли е това реле
...
на Вектра Б? Намерих го в еBay и се чудя дали го взимам, като не съм сигурен че ще стане за моята кола.
И в случай че става и за Вектра Б - къде да търся буксата в която се включва?


Да в тази тема две страници назад имаш впечатления от него на Зафира А от колегата Gim ..

http://www.opelclub-bg.com/forum/index.php...st&p=331248

Само дето не знам дали е същото за Вектра Б и Зафира .. може да има някаква разлика огледай го ..

Ето какво намерих под чистачката си онзи ден под формата на брошура :)

http://auto-drl.us/index.php?option=com_co...4&Itemid=26
Отговори

hudson снимка hudson 16 септември 2008 - 10:54

 beos, на Sep 16 2008, 10:35 AM, каза:

Да в тази тема две страници назад имаш впечатления от него на Зафира А от колегата Gim ..
Само дето не знам дали е същото за Вектра Б и Зафира .. може да има някаква разлика огледай го .

Точно той ми е източника на информация - даже беше постнал и две схеми на ел. инсталациите на вектра и астра. Разликата беше, че при астрата, не се използва единия пин на релето.

Цитат

Ето какво намерих под чистачката си онзи ден под формата на брошура :)

И това не е лошо, но защо да режа жици, след като мога да бодна реленцето и воала. Освен това релето ще ми пали само късите, без осветлението на таблото - точно това ме дразни, като се затъмнят дисплеите през деня.
Отговори

beos снимка beos 16 септември 2008 - 11:02

 hudson, на Sep 16 2008, 11:54 AM, каза:

...
Разликата беше, че при астрата, не се използва единия пин на релето.
..


Кой пин не се използва ?
Публикувано изображение
Отговори

hudson снимка hudson 16 септември 2008 - 12:12

Според схемите дадени от колегата Gim (в същата тази тема на стр. 3) при астра/зафира не се използва пин 7
Публикувано изображение
Отговори

Shmortz снимка Shmortz 27 септември 2008 - 11:29

 radok, на Jun 24 2008, 12:07 PM, каза:

Ако става въпрос за тази схема:
Публикувано изображение
не си прав <_<
Таймера е захранен с 8,1 волта (ценера). Не съм съгласен и за изхода. 7-ми крак е един транзистор с отворен колектор, прекрасен за управление на 2 релета. А че не се използва по предназначение (Discharge) няма нищо лошо. При нас не се използва като мултивибратор. Схемата съм я монтирал на 3 коли преди 2 години, като 2 от тях карат и лятото с включени фарове. До сега никоя не е изгоряла.
Ако пък става въпрос за друга схема, моля да ме извините!


съжалявам ако някой се е обидил, не помня точно за коя схема ставаше въпрос но един мой колега направи няколко такива с 555 и му изгоряха до едно, после ги преправя с ценери и уж са добре, но и той се отказа от схемата.
Аз лично сам си разработих схемичка, вярно малко е сложна но нямам оплаквания
напавил съм си и блокировка от стартера против произволно включване на светлините при дълго въртене на стартер, габаритите ми светват оше на контакт а светлините 2 секунди след запалване на двигателя, използвам напрежението за лампата на алтернатора, така че ако няма зареждане няма и да светнат светлините, другия вариант е от маслото, но неговата лампа гасне още на стартер понякога и това не ми харесва
Отговори

hudson снимка hudson 11 октомври 2008 - 21:27

И така - по примера на колегата Gim, от днес и аз съм с оригиналното реле за дневни светлини.
Ето как се прави при вектра Б:
отвиват се трите болта които държат таблото с бушоните и се издърпва напред, колкото позволяват кабелите.

Прикачено изображение
това е снимка на трите основни снопа с кабели, които са точно зад бушоните. Буксата за релето е бяла на цвят и е залепена с хартиено тиксо на средният сноп.

Прикачено изображение
Това е въпросната букса, вече отлепена от снопа с кабелите.

Прикачено изображение
А това вече е заветното реле, включено в буксата си.
За да работи системата обаче, е нужно да се сложи един 10А предпазител в гнездо №32 на таблото с предпазителите.

Ето как действа:
При завъртане на ключа на контакт, се включват габаритите отпред и отзад. 3 секунди след стартирането на двигателя са включват и късите. След вадене на ключа от контакта, естествено всичко изгасва. При запалване на фаровете от ключа им всичко си действа все едно релето го няма.
А 3 секунди след изключването на фаровете от ключа им, се включват късите автоматично. И най-ценото е (поне за мен), че при включването на дневните светлини, не се включва осветлението на таблото и не се затъмняват дисплеите.
Ако не искате да ви се палят фаровете когато не е задължително, просто вадите предпазител № 32 и готово.
Отговори

beos снимка beos 12 октомври 2008 - 14:05

Сподели колко пари се изръси за това удоволствие ?! <_<
Отговори

siegfrid снимка siegfrid 12 октомври 2008 - 16:07

Евала... Сега ако някой може да ми каже дали такова удоволствие е предвидено и при Корса Б, цена няма да има :beer:
Hudson, наистина няма да е зле да споделиш колко парички струва релето <_<
Отговори

hudson снимка hudson 12 октомври 2008 - 17:39

 beos, на Oct 12 2008, 03:05 PM, каза:

Сподели колко пари се изръси за това удоволствие ?! <_<

Ами по назад в темата е написана цената на кято се продава в БГ - и тя е 100 лв. Поне е такава при дилърите на опел и в магазините от веригата "Аутоплюс". Моето и на Майки е от eBay, цената на която ги взех е 13 паунда за бройка + още 4 паунда за доставката им до БГ, тоест 15 паунда х 2,50 лв = 37,50 лв за бройка.

 siegfrid, на Oct 12 2008, 05:07 PM, каза:

Евала... Сега ако някой може да ми каже дали такова удоволствие е предвидено и при Корса Б, цена няма да има

До тук е проверено, че гнездо за това реле има на Астра F и G, Вектра A и B, както и на Зафира. За Корса, освен да попитаме колегата Swing - едва ли има някой който да познава по-добре тази кола.
Отговори

Dilian Kolev снимка Dilian Kolev 12 октомври 2008 - 21:31

Има ли начин и ние колегите да се сдобием с по едно реле?
Отговори

Shmortz снимка Shmortz 15 октомври 2008 - 10:54

аз лично направих точно така да ми се светват фаровете без дори да знам че това реле така действа, с разликата че светва всичко вътре, но така ми е по добре защото вечер ще трябва да въртя ключа а няма смисъл, аз свикнах да не пипам нищо, схемата ми е свързана през едно ключе за да може да се включва и изключва, използвах оригинално такова което е за предни халогени, само изрязах кабелите от буксата и я свързах с моето устроиство, работи безупречно от миналата година на няколко орлета и други коли, с малко подобрения може да работи и като оригиналното реле, и не излиза много скъпо :)

П.П. откакто го сложих забравих за оригиналния ключ за фаровете, позлвам само допълнителното ключе :)
Мнението беше редактирано от Shmortz: 15 октомври 2008 - 11:02
Отговори

ascona_16d снимка ascona_16d 15 октомври 2008 - 12:11

 hudson, на Oct 12 2008, 06:39 PM, каза:

Ами по назад в темата е написана цената на кято се продава в БГ - и тя е 100 лв. Поне е такава при дилърите на опел и в магазините от веригата "Аутоплюс". Моето и на Майки е от eBay, цената на която ги взех е 13 паунда за бройка + още 4 паунда за доставката им до БГ, тоест 15 паунда х 2,50 лв = 37,50 лв за бройка.
До тук е проверено, че гнездо за това реле има на Астра F и G, Вектра A и B, както и на Зафира. За Корса, освен да попитаме колегата Swing - едва ли има някой който да познава по-добре тази кола.

а дали го има на омега А
Отговори

Sandman снимка Sandman 15 октомври 2008 - 12:23

 ascona_16d, на Oct 15 2008, 11:11 AM, каза:

а дали го има на омега А



Брат, с 1 френд говорих(той се занимава с аларми и музики) и той каза, че става с 1 реле дето струвало 10тина лева. Тази седмица мисля да го направим на мойта и ще пиша после.
Отговори

mupkoc снимка mupkoc 15 октомври 2008 - 12:28

100лв. е безумие за това реле. Лошото че в нито един ebay не го намирам, освен там търсих и къде ли не, но напазно. Има вариант да се направи реплика на оригиналното реле, но няма информация за трафчето и релето (надявам се не се бъркам) на горната страна на платката.

Прикачено изображение

От другата страна платката е показвана, но ето я отново, както и списък с елемнтите на полски.

Прикачено изображение

Прикачено изображение

А така изглежда опаковката на въпросното реле.

Прикачено изображение

Молбата ми е ако някой има информация за двата елемента от горната страна на платката или с какви биха могли да се заменят нека сподели. Разбира се ако някой попадне релето на прилична цена да сподели. <_<
Отговори

ascona_16d снимка ascona_16d 15 октомври 2008 - 12:32

 Sandman, на Oct 15 2008, 01:23 PM, каза:

Брат, с 1 френд говорих(той се занимава с аларми и музики) и той каза, че става с 1 реле дето струвало 10тина лева. Тази седмица мисля да го направим на мойта и ще пиша после.

ако стане брой ме и мен <_<
Отговори

zheleznia снимка zheleznia 15 октомври 2008 - 12:45

Благодря на Hudson, че показа къде се намира въпросния куплунг на ВектраБ! Днес и аз го "изрових" от снопа кабели. Миналата година направих някаква схема за дневни светлини/писах за това/, но и на мен ми се ще да бодна нещо оригинално или направено като оригиналното реле така че, бройте и мен ако има нещо по-тънко като цена!
Отговори

HIGHWAY снимка HIGHWAY 15 октомври 2008 - 13:03

С това реле наистина нещата стават много културно. Сега остава някой да каже дали номера ще стане и при корса Б. Наличието на такава букса достатъчно ли e и дали релето е същото. Прадполагам че ако изобщо има изведена инсталация и букса логиката е релето да е същото - едва ли от GM ще седнат да правят друго реле. Тук е мястото някой който е по наясно с инсталацията на корса Б да каже. <_<
Отговори

sashonikolov снимка sashonikolov 15 октомври 2008 - 18:59

Колеги искам да попитам нещо само по темата.Понеже аз лично се спрях на варианта с ключа за автоматично прехвърляне на газ,днес ми дадоха един използван но работещ ключ.Закачих го на колата само за тест дали работи коректно но ми направи впечатление,че прехвърля на газ при 1500 оборота.Отворих кутийката с надежда да си намеря някакъв начин за донастройка например тримерче някое забито вътре но уви нямаше.Понеже при студено време автоматичния смукач държи известно време обороти около 1500 ми се иска пускането на фаровете да става след 2000 да речеме.
Има ли ключ на който да може да се настройват оборотите при които да прехвърля на газ?
Ако знаете кажете към какво да се насоча.
Благодаря за помоща
Отговори

hudson снимка hudson 15 октомври 2008 - 20:00

 Meydger, на Oct 15 2008, 01:28 PM, каза:

100 лв. е безумие за това реле. Лошото че в нито един ebay не го намирам, освен там търсих и къде ли не, но напазно. Има вариант да се направи реплика на оригиналното реле, но няма информация за трафчето и релето (надявам се не се бъркам) на горната страна на платката.

Няма трафче - голямо и малко реле е.
Не знаеш как да търсиш, затова не намираш <_< . А сега сериозно - миналата година и аз го издирвах целенасочено и го намерих, но за съжаление на цена по-висока от 100 лв дори. Начинат е следният - набелязваш си търговци които се занимават с продажба на авточасти и им пишеш запитвания за това реле. Сега осъзнавам и грешката си от миналата година - търсих при продавачите на нови части - ти пробвай при тези които продават втора употреба.
Иначе каква информация те интересува за двете реленца? Мога да го сваля и да го снимам по-отблизо или да замеря нещо ако трябва. :beer:
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg