Горивна помпа
Stoyan 05 август 2005 - 14:41
Здравейте. Сложих АГУ на двигател C16NZ. Паля на бензин и автоматично минава на газ. Мерих с мултицета помпата, но на нея се подава напрежение, когато работи на газ. Трябва ли допълнително да я изключвам, за да не се повреди? Чакам отговора ви. Благодаря предварително.
brother_Tom 05 август 2005 - 16:26
Това съм го писал преди време и във форума на VW защото имам и VW Passat.
""Относно изключването на помпата по време когато работи на газ е препоръчително. когато няма нормална консумация помпата работи само на "слив" и е максимално натоварена и ускорено и съкращаваш живота . А че се скапва помпата ако не работи е пълна глупост. Ти на практика я включваш при всяко палене което е напълно достатъчно.
Спокойно можеш да я изключваш с подходящо реле. Аз карам така от години и нямам никакви проблеми. В руския саит на VW (volkswagen.msk.ru) имаше някъде перфектно ръководство за ремонт на бензиновите помпи на Passat - цветно с обяснения.""
На Корсата още не съм го направил защото ми е малко тясно да се свия под волана ;) но това действие предстои!
Действай смело
""Относно изключването на помпата по време когато работи на газ е препоръчително. когато няма нормална консумация помпата работи само на "слив" и е максимално натоварена и ускорено и съкращаваш живота . А че се скапва помпата ако не работи е пълна глупост. Ти на практика я включваш при всяко палене което е напълно достатъчно.
Спокойно можеш да я изключваш с подходящо реле. Аз карам така от години и нямам никакви проблеми. В руския саит на VW (volkswagen.msk.ru) имаше някъде перфектно ръководство за ремонт на бензиновите помпи на Passat - цветно с обяснения.""
На Корсата още не съм го направил защото ми е малко тясно да се свия под волана ;) но това действие предстои!
Действай смело
peterl 05 август 2005 - 16:40
Точно на горивната помпа има клема,защо не я изключиш от там.По-лесно е.Аз така направих.Само зимата бих е включил.Относно горивната помпа четох някъде, че само когато няма бензин се разсипва(защото няма какво да е охлажда).
p.s.Втора ръка за твоя двг. струва около 80 лв.
p.s.Втора ръка за твоя двг. струва около 80 лв.
Гостaleko_* 13 август 2005 - 15:27
peterl, на Aug 5 2005, 04:40 PM, каза:
Точно на горивната помпа има клема,защо не я изключиш от там.По-лесно е.Аз така направих.Само зимата бих е включил.Относно горивната помпа четох някъде, че само когато няма бензин се разсипва(защото няма какво да е охлажда).
p.s.Втора ръка за твоя двг. струва около 80 лв.
p.s.Втора ръка за твоя двг. струва около 80 лв.
е това не бих направил
елементарно се прави помпата да работи когато ключето е на "бензин"
brother_Tom 13 август 2005 - 21:56
Днес ми остана време, точно преди дъжда и реализирах замисъла. Едно реле с превключващ контакт, 3 кабелни обувки 1,5 м кабел и половин час пухтене в неудобни пози е цялата процедура.
"Елементарно" , както писа колегата по-горе.
"Елементарно" , както писа колегата по-горе.
peponio 14 август 2005 - 23:51
това за помпата дали да работи или не,всеки си има теория.... моята е (и не само)че ако не работи помпата ще се скапе
Жоро 15 август 2005 - 08:25
peponio, на Aug 14 2005, 09:51 PM, каза:
това за помпата дали да работи или не,всеки си има теория.... моята е (и не само)че ако не работи помпата ще се скапе
Аз също знам че ако не работи се скапва платното.
Stoyan 15 август 2005 - 10:59
Здравей brother Tom. Разбрах, че си прекъснал помпата и при всяко стартиране на двигателя, тя се включва и при преминаване на газ, се изключва. Но кое си изключил с допълнителното реле: релето на инжекционната система или плюсовия проводник на помпата? Ако не ти представлява трудност, прати схемата или опиши какво си направил. И още един въпрос: при теб свети ли лампата на инжекцията при каране на газ. Трябва ли да слагам емулатор на двигател C16NZ? Чао
fanatic 15 август 2005 - 11:23
Значи не е много умно да изключваш помпата когато работи на газ колата още повече ако имаш автоматичен ключ. Ако е като моя настроен (2500об/мин) минаваш границата и тя си минава автоматично на газ нали така. Ако случайно при изпреварване тръгне да ти свършва газта кво правим тогава .Автоматичния ключ (има и още нещо ама не знам кво е) като усети колата че губи тяга и моентално превключва на бензин.При мен поне няма никакво забавяне. Ако помпата ти е изключена принудително за кво е автоматичния ключ тогава ?????
brother_Tom 15 август 2005 - 18:15
Към Стоян:
Слага се допълнително реле с NO контакт на захранващия кабел от съществуващото реле към помпата. С този NO контакт се прекъсва захранването към помпата. Така не променяш нищо по изходите на компа. Той си захранва неговото си реле със съответният му импеданс и т.н
Намотката на новото реле е захранена при положение "Бензин". Така, ако караш на газ(което е обикновенно по дълго време) релето не е под напрежение. при мен това реле (съществуващото т.нар К28) е точно над ЕКУ-то и има достатъчно място за още 3 релета.
В началото при софийските задръствания при дълга работа на място и на мен светваше лампата. Грешката бе бедна смес отчетена от ламбдата. След последвалата регулировка на газовата смес при празен ход, вече не свети
Към фанатик
".Автоматичния ключ (има и още нещо ама не знам кво е) като усети колата че губи тяга и моентално превключва на бензин."
Колата просто ти гасне от липса на гориво, придърпва и автоматичният ключ след гасненето включва на бензин. За това е автоматичен. Винаги след гасене на колата стартираш на газ ,нали?Когато почне да свършва газта се усеща поне 2-5 км предварително. Колата почва да губи ряз - работи само на изпарения така че винаги можеш да минеш на газ ръчно. Не вярвам да изпреварваш някое превозно средство по повече от 3-4 км . нали караш опел все пак :D
Помпата ще се скапе ДА ама НЕ, ако караш цяло лято на резерва и ти изгори лампата за резервата(ако имаш) защото примигва непрекъснато и помпата почне да циркулира останалите по чудо 0,5 литра бензин в резервоара ти от преди великденските празници и всички боклуци и утайки от родните бензини. ДА! СЪС СИГУРНОСТ!
А на практика при автоматичният ключ тя работи при всяко палене, което на практика обесмисля спора. Ако беше така при транспорт на една нова кола до Япония например, с кораб, за 4-6 месецас 5 литра бензин в резервоара от завода призводител,после стоене за витрина в някое село 8-10 м докато някой Торанага Сан реши да си я купи направо ще трябва по вашата логика да му сменят помпата с поставянето на номерата и да му дадат една в пликче
тези помпи "с платното" се скапват по друга причина. Там спирането е механично или се слага клапан и тръба за слив към резервоара, но го правят само истинските маняци.
Слага се допълнително реле с NO контакт на захранващия кабел от съществуващото реле към помпата. С този NO контакт се прекъсва захранването към помпата. Така не променяш нищо по изходите на компа. Той си захранва неговото си реле със съответният му импеданс и т.н
Намотката на новото реле е захранена при положение "Бензин". Така, ако караш на газ(което е обикновенно по дълго време) релето не е под напрежение. при мен това реле (съществуващото т.нар К28) е точно над ЕКУ-то и има достатъчно място за още 3 релета.
В началото при софийските задръствания при дълга работа на място и на мен светваше лампата. Грешката бе бедна смес отчетена от ламбдата. След последвалата регулировка на газовата смес при празен ход, вече не свети
Към фанатик
".Автоматичния ключ (има и още нещо ама не знам кво е) като усети колата че губи тяга и моентално превключва на бензин."
Колата просто ти гасне от липса на гориво, придърпва и автоматичният ключ след гасненето включва на бензин. За това е автоматичен. Винаги след гасене на колата стартираш на газ ,нали?Когато почне да свършва газта се усеща поне 2-5 км предварително. Колата почва да губи ряз - работи само на изпарения така че винаги можеш да минеш на газ ръчно. Не вярвам да изпреварваш някое превозно средство по повече от 3-4 км . нали караш опел все пак :D
Помпата ще се скапе ДА ама НЕ, ако караш цяло лято на резерва и ти изгори лампата за резервата(ако имаш) защото примигва непрекъснато и помпата почне да циркулира останалите по чудо 0,5 литра бензин в резервоара ти от преди великденските празници и всички боклуци и утайки от родните бензини. ДА! СЪС СИГУРНОСТ!
А на практика при автоматичният ключ тя работи при всяко палене, което на практика обесмисля спора. Ако беше така при транспорт на една нова кола до Япония например, с кораб, за 4-6 месецас 5 литра бензин в резервоара от завода призводител,после стоене за витрина в някое село 8-10 м докато някой Торанага Сан реши да си я купи направо ще трябва по вашата логика да му сменят помпата с поставянето на номерата и да му дадат една в пликче
тези помпи "с платното" се скапват по друга причина. Там спирането е механично или се слага клапан и тръба за слив към резервоара, но го правят само истинските маняци.
Stoyan 15 август 2005 - 18:51
Към brother Tom: Благодаря за изчерпателното инфо както на теб, така и на останалите във форума.
imitev 18 август 2005 - 08:03
peponio, на Aug 14 2005, 11:51 PM, каза:
това за помпата дали да работи или не,всеки си има теория.... моята е (и не само)че ако не работи помпата ще се скапе
Погрешно твърдение - 5 години и 150000 км минати на газ със спряна помпа (завърта се всеки път като дадеш на контакт за 1-2 сек) и не се е развалила...
Обикновено се казва че трябва да оставиш помпата да работи за да охлажда дюзите при пълните инжекциони - там те са разположени на много топло място. Доколко е полезно това може да се спори, но както и да е.
Моето мнение е че при монотата на опел няма никакъв проблем да си изключваш помпата.
peponio 20 август 2005 - 19:56
brother_Tom, на Aug 15 2005, 07:15 PM, каза:
Помпата ще се скапе ДА ама НЕ, А на практика при автоматичният ключ тя работи при всяко палене, което на практика обесмисля спора. Ако беше така при транспорт на една нова кола до Япония например, с кораб, за 4-6 месецас 5 литра бензин в резервоара от завода призводител,после стоене за витрина в някое село 8-10 м докато някой Торанага Сан реши да си я купи направо ще трябва по вашата логика да му сменят помпата с поставянето на номерата и да му дадат една в пликче
тези помпи "с платното" се скапват по друга причина. Там спирането е механично или се слага клапан и тръба за слив към резервоара, но го правят само истинските маняци.
тези помпи "с платното" се скапват по друга причина. Там спирането е механично или се слага клапан и тръба за слив към резервоара, но го правят само истинските маняци.
теорията е съвсем друга,но няма смисъл да я обсъждаме защото ти си твърдо убеден че няма да се скапе имам впредвид помпите които са със пластмасови зъбци вътре,като не работят от вибрациите зъбците се износват........ факт който съм го виждал
Гостdobromirski_* 26 август 2005 - 08:10
Цитат
имам впредвид помпите които са със пластмасови зъбци вътре,като не работят от вибрациите зъбците се износват........ факт който съм го виждал
Ти да не караш трактор бре ????
А между другото тъй като специално за помпата когато е изключена няма значение дали колата се движи или не, се сетих за много мои приятели които след 1-2 години горбет в чужбина кат се върнат тук и преди да изкарат колата от гаража тичат за нова помпа щото старата вече се е скапала от стоенето :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
peponio 31 август 2005 - 00:46
dobromirski, на Aug 26 2005, 09:10 AM, каза:
Цитат
имам впредвид помпите които са със пластмасови зъбци вътре,като не работят от вибрациите зъбците се износват........ факт който съм го виждал
Ти да не караш трактор бре ????
А между другото тъй като специално за помпата когато е изключена няма значение дали колата се движи или не, се сетих за много мои приятели които след 1-2 години горбет в чужбина кат се върнат тук и преди да изкарат колата от гаража тичат за нова помпа щото старата вече се е скапала от стоенето :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
казах от вибрациите колега,като се движи!!!!!!!! на твоите приятели като им стоят колите в гаража движат ли се,клатят лли се???? е може би и да е така ако някой ги ползва за секс теренче